terug van weggeweest marcel,s ax VOLCANE

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: terug van weggeweest marcel,s AX VOLCANE

Post by MBa@NL »

ESY (Vert POSEIDON) is de kleur zoals die op een AX Volcane geleverd hoort te zijn (Bron: leaflet AX Volcane). ESY is voor modeljaar 1995 een nieuwe kleur in het gamma (Bron: werkplaatshandboek MAN 008921) en daarbij is de AX Volcane pas sinds modeljaar 1995 op de markt (Oudst bekende kenteken bij mij is van september 1994, dit wordt modeljaar 1995 genoemd). Je (MNM(tm)) diesel is van 1995/1996 gezien het kenteken en sinds modeljaar 1995 is er qua groen alleen nog Vert POSEIDON (ESY) in het gamma, Vert TRITON (ERT) is dan juist uit het gamma genomen waarmee Vert POSEIDON (ESY) dus ook de opvolger lijkt te zijn van Vert TRITON (ERT).

Overigens zijn kleurverschillen nog steeds heel goed mogelijk. Ben op het moment toevallig druk bezig met kleuren, kleurcodes en alles daar omheen en daarbij is het ook duidelijk geworden wat de twee letters aan het einde nu écht betekenen.
De eerste 3 letters zijn zoals bekend de kleurcode (welke in 1984 per letter ook nog een duidelijke betekenis hád), de kleine letter is de fabriek waar de kleur gemaakt is en de laatste letter is om welke afwerking het gaat.
Die kleine letter is dus een belangrijk punt want het zou best wel eens kunnen dat de Volcane voorzien is van ESYbR terwijl de dielel is voorzien van ESYeR (als voorbeeld).

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Re: terug van weggeweest marcel,s AX VOLCANE

Post by MNM(tm) »

Mijn dieseltje heeft als volledige kleurcode ESY Br. ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: terug van weggeweest marcel,s AX VOLCANE

Post by Laurent »

Hij ziet er goed uit Marcel. Mijne staat ook zo hoog, maar eigenlijk vind ik het heerlijk. Kan je ten minste een beetje doorhobbelen over drempels en dergelijke. :) :twisted:
MBa@NL wrote:(Oudst bekende kenteken bij mij is van september 1994, dit wordt modeljaar 1995 genoemd).
Volcane uit Oktober 1994 meldt zich. :)
AX 1.1i Volcane Rood

marcel
AX driver
AX driver
Posts: 35
Joined: MonNov09, 2009 5:43:05 PM
Location: den helder

Re: terug van weggeweest marcel,s AX VOLCANE

Post by marcel »

grappig dit weer te lezen de kleur code exact van mijn volcane is jawel ESYER en dit terwijl mijn orga nr 6526 is of te wel 20 september 1994

ook leuk te zien dat ie dan pas 02-01-1995 op kenteken is gezet dus in nederland als 95 er door het leven gaat :)

en laurent dank je :) en het is ook wel zo maar zou hem voor het optische wat lager willen hebben dan maar wat minder hard over de vele vlucht heuvels hier :lol:
Image


met een ax voor je deur word je leven nooit een sleur

Post Reply