AlexanderB - AX 16V - Peugeot 309
Moderator: webmasters
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Voor het verschil hebben ze aan bakolie ook een geurtje toegevoegd.
Zaterdag is ook de gratis veiligheidscheck van Citroën.
Hier in de buurt is de dealer in Zoetermeer wel leuk, mag je mee de werkplaats in (2 jaar geleden tenminste wel).
Bij het lokale motorhuis mag je alleen je sleutels inleveren...
Zaterdag is ook de gratis veiligheidscheck van Citroën.
Hier in de buurt is de dealer in Zoetermeer wel leuk, mag je mee de werkplaats in (2 jaar geleden tenminste wel).
Bij het lokale motorhuis mag je alleen je sleutels inleveren...
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Langs de koppelingshevel zal het wel niet lekken, daaronder zit het droge deel van de versnellingsbak (de drukgroep met koppelingsplaat en vliegwiel.
Je maakt meer kans dat de nokkenaskering achter het ontstekingshuis lekt.
Olie niveau van de V-bak controleer aan de zijkant van de auto achter het linkervoorwiel.
Vind het eerlijk gezegd niet handig om een auto te kopen zonder even onder de motorkap te kijken.
Groetjes, Henk
Je maakt meer kans dat de nokkenaskering achter het ontstekingshuis lekt.
Olie niveau van de V-bak controleer aan de zijkant van de auto achter het linkervoorwiel.
Vind het eerlijk gezegd niet handig om een auto te kopen zonder even onder de motorkap te kijken.
Groetjes, Henk
Last edited by Henk Bats on ThuNov18, 2010 9:51:42 PM, edited 1 time in total.
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Wazige bedrading zie je helaas erg veel... helaas zijn de oude kabelbomen niet heel hoogwaardig gemaakt.
Dus ben je vaak genoodzaakt er zelf het te repareren. Hoewel, kroonsteentjes en lossebedrading hoort natuurlijk niet
Succes met de bedrading... het kan echt een ramp zijn... gelukkig werkt het wel allemaal, dus kun je rustig aan het restaureren van de boom beginnen
Dus ben je vaak genoodzaakt er zelf het te repareren. Hoewel, kroonsteentjes en lossebedrading hoort natuurlijk niet
Succes met de bedrading... het kan echt een ramp zijn... gelukkig werkt het wel allemaal, dus kun je rustig aan het restaureren van de boom beginnen
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
langs de krukas? maar dan loopt de koppeling/vliegwiel toch vol? die is namelijk gewoon droog. of bedoelde je wat anders dan ik voor ogen heb? Ik ga morgen iig onder de ontsteking kijken, daar zal het idd wel ergens vandaan komen dan..Henk Bats wrote:Je maakt meer kans dat de krukaskering achter het ontstekingshuis lekt.
Volgens mij zit er een ontluchting op de versnellingsbak (een bol dopje dat aan de onderkant open is).AlexanderB wrote:oke nouja, weet ik dat ook weer.
net ff onder de kap wezen kijken, maar ik werd daar niet heel bij van.. <snip> en er komt olie uit mn versnellingsbak bij de koppelingsstang (?) iig bij die hefboom bovenop de versnellingsbak. dat laatste maak ik me nog het meest zorgen over, is dat erg? en hoe peil ik of daar wel genoeg olie in zit nog in de bak?
<snip>
Versnellingsbakolie peil je door de vulplug (de bovenste van 2 pluggen, de andere is de aftapplug) eruit te draaien.
De onderrand van de vulopening is (bij vlakstaande auto) het juiste peil.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
De krukaskeerring zit niet achter het ontstekingshuis, maar achter het vliegwiel.Henk Bats wrote: Je maakt meer kans dat de krukaskering achter het ontstekingshuis lekt.
Het ontstekingshuis of eigenlijk verdeler zit namelijk op de nokkenas.
Op de verdeler zit een O-ring, als deze lekt, dan zie je al oliesporen aan de bovenkant van het vliegwielhuis.
Als de krukaskeerring lekt alleen aan de onderkant.
AX 14 TGS 5-portes orga 5834 couleur EJX-cS Rouge Furio, presque "toutes options"
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Sorry, ik bedoelde ook de nokkenaskeerring, schrijffoutjeJongejan wrote:De krukaskeerring zit niet achter het ontstekingshuis, maar achter het vliegwiel.Henk Bats wrote: Je maakt meer kans dat de krukaskering achter het ontstekingshuis lekt.
Het ontstekingshuis of eigenlijk verdeler zit namelijk op de nokkenas.
Op de verdeler zit een O-ring, als deze lekt, dan zie je al oliesporen aan de bovenkant van het vliegwielhuis.
Als de krukaskeerring lekt alleen aan de onderkant.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
Markeer je ontstekingshuis even goed voordat je hem er af haalt. Je kunt hem dan op exact dezelfde plaats terugzetten. Als deze iets verdraait komt te zitten, dan staat je ontsteking niet meer op tijd (er van uit gaande dat deze nu wel op tijd staat). Of je moet een ontstekingslamp beschikbaar hebben zodat je de ontsteking weer goed kan zetten.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
nouja, t lijkt mee te vallen? er hing inderdaad een druppeltje olie aan de verdeler, ik heb de bak en de onderkant van de verdeler schoongeveegd, kan het zijn dat het onder een plastic plaatje vandaan lekt waar ook eenofandere sensor in zit?, en na n rondje rijden was er nog geen nieuwe olie te zien, dus het valt mee. nu nog ff wat aan symptoombestrijding doen (bakje dr onder?) en dan vind ik het wel best, tot ik een beter excuus heb om de hele zooi uit elkaar te halen en te fixen.
en verder.. de radio is nogsteeds kaput. de speakers zitten vast aan de originele flatcable door de zijkanten van de auto.. maar die komt denk ik ergens onder het dashboard uit, en daar houd het op de radio werkt! heb nieuwe speakerdraden getrokken naar achteren, moet alleen nog ff fatsoenlijk de stroom aanleggen (ipv door zo'n dun signaaldraadje waar het nu uit komt) en alle oude speakerdraden die nog onder de mat en weetikveel waar liggen dr uit halen. ff dashboard uit elkaar halen binnenkort dus. (en t halve interieur)
en verder.. de radio is nogsteeds kaput. de speakers zitten vast aan de originele flatcable door de zijkanten van de auto.. maar die komt denk ik ergens onder het dashboard uit, en daar houd het op de radio werkt! heb nieuwe speakerdraden getrokken naar achteren, moet alleen nog ff fatsoenlijk de stroom aanleggen (ipv door zo'n dun signaaldraadje waar het nu uit komt) en alle oude speakerdraden die nog onder de mat en weetikveel waar liggen dr uit halen. ff dashboard uit elkaar halen binnenkort dus. (en t halve interieur)
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
volgens mij heb ik andere wielen/banden nodig
of om precies te zijn, ik heb n setje oprijbokjes gekocht, alleen ik zie nu pas dat ze smaller zijn dan mn banden.. fijn, kan ik dr nog niets mee (ik ga mn wagen dr niet half-op zetten, dadelijk donderen ze nog om, of wat dan ook.)
binnenkort maar ff met de slijptol en t lasapparaat aan de gang, ze ff n paar cm breder maken.
of om precies te zijn, ik heb n setje oprijbokjes gekocht, alleen ik zie nu pas dat ze smaller zijn dan mn banden.. fijn, kan ik dr nog niets mee (ik ga mn wagen dr niet half-op zetten, dadelijk donderen ze nog om, of wat dan ook.)
binnenkort maar ff met de slijptol en t lasapparaat aan de gang, ze ff n paar cm breder maken.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Met die oprijbokken heb je dat al snel...AlexanderB wrote:volgens mij heb ik andere wielen/banden nodig
of om precies te zijn, ik heb n setje oprijbokjes gekocht, alleen ik zie nu pas dat ze smaller zijn dan mn banden.. fijn, kan ik dr nog niets mee (ik ga mn wagen dr niet half-op zetten, dadelijk donderen ze nog om, of wat dan ook.)
binnenkort maar ff met de slijptol en t lasapparaat aan de gang, ze ff n paar cm breder maken.
Op zich kun je er gewoon oprijden hoor, maar 9 van de 10 keer heb je er niet veel aan, omdat er een wiel vanaf moet...
Zelf werk ik eigenlijk altijd met een krik en assteunen.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4781
- Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
- Location: Delft
hmja, zeker waar, tis sowiso vooral voor dingen als n kleine beurt (om bij de olieplug te komen) enzo, een garagekrik + steunen komen dr ook wel n keer, maar die kosten zelfs bij de aldi een factor 5 meer dan dat ik nu voor de bokjes heb betaald
maar tis gewoon oke om de auto dr op te zetten ook al zijn ze eigenlijk te smal? of zal ik ze gelijk maar weer terug op MP gooien?
maar tis gewoon oke om de auto dr op te zetten ook al zijn ze eigenlijk te smal? of zal ik ze gelijk maar weer terug op MP gooien?
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Auto erop rijden kán wel, maar je hebt altijd de ogen van een ander nodig, omdat je zelf niet goed kunt zien wat je doet...AlexanderB wrote:hmja, zeker waar, tis sowiso vooral voor dingen als n kleine beurt (om bij de olieplug te komen) enzo, een garagekrik + steunen komen dr ook wel n keer, maar die kosten zelfs bij de aldi een factor 5 meer dan dat ik nu voor de bokjes heb betaald
maar tis gewoon oke om de auto dr op te zetten ook al zijn ze eigenlijk te smal? of zal ik ze gelijk maar weer terug op MP gooien?
Garagekrik plus steunen bij Aldi, Lidl en dat soort zaken kost een eurootje of 25 toch?
Volgens mij zag ik ze vandaag ook bij de Makro in de aanbieding...