Auke aka Kick-it (AX GTI '92, BX SPORT '86)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Hier en daar een krokant AX-je, maar dat maakt 'm niet minder leuk!
Goede werken! En vooral foto's blijven posten! (y)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Post by kick-it »

ooh...dat krokante is volgens mij nog het minst erge, vooral op deze plekken. Die zijn zo weer dicht gebakken met vers staal.

Komend weekend weer aan de slag. :)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

kick-it wrote:ooh...dat krokante is volgens mij nog het minst erge, vooral op deze plekken. Die zijn zo weer dicht gebakken met vers staal.

Komend weekend weer aan de slag. :)
Je pakt ´t in ieder geval goed aan!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Post by kick-it »

Dank je wel. :D

Vandaag nog lekker bezig geweest met het strippen van de AX.
De zijschermen zijn er af en ben nu bezig om de linker deur te strippen.
Weet iemand hoe ik het beste de skirt op de deur er af kan halen?

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Skirts zitten aan de onderkant met schroefjes vast, daarna schuif je het skirtdeel er zo vanaf.
Alleen is het wel weer een typische Citroën constructie: de schroefjes waren geen rvs dus neem een goed passende schroevedraaier voor je kracht gaat zetten.
Zelf heb ik een aantal schroefjes met de dremel losgeslepen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Post by kick-it »

Dank je wel, het is gelukt.

Ik kan nu alle roest gaan wegslijpen en dan kan het lassen beginnen.

Als het mee zit krijg ik a.s. dinsdag een nieuwe deur, motorklep en zijschermen binnen.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ik vind hem helemaal niet roestig..!

Die plek in de koffer is beetje jammer, maar achter de koplampen is erg weinig voor een AX en dat je bumpersteun achter nog zo goed is is toch geweldig :D (bij de meeste is het zo erg dat de bumpersteun er niet meer in kan)

En achter de achterlichten, ken er zat die helemaal geen plaatwerk meer hebben en dit is maar een klein gaatje ;):D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Post by kick-it »

grietje wrote:Ik vind hem helemaal niet roestig..!
Dank je wel, ik ben het met je eens. :D

Dit weekend weer lekker aan het klussen geweest.
Hierbij wat foto's.

Ik heb de ECU open gemaakt. En dit is het resultaat.
Iemand een idee wat er met de chip is gedaan?
Image

Verder heb ik de zijschermen eraf gehaald.
Image

Image

Ook begonnen met het strippen van de linker deur.
Image

Image

En de AX naar zijn nieuwe verblijfplaats geduwd, staat hij lekker droog.
Image

Vandaag helaas niet meer begonnen met het eruit slijpen van de roest.
De AX staat in een dorpje waar het niet wordt gewaardeerd wanneer je herrie maakt op zondag. :(
Last edited by kick-it on SunAug15, 2010 12:04:19 PM, edited 1 time in total.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Mooie update zo met die foto´s! (y)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Post by kick-it »

Mastenhose wrote:Mooie update zo met die foto´s! (y)
Dank je wel!

Gisteren achterbakschermen en de schermen bij de achterbank bij Ivar / Browny opgehaald.
Ze zijn nog heel mooi, zal de AX goed doen. :D

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

Grappig, ik heb de zelfde sticker op de chip van mijn ecu staan, maar kan je zo niet vertellen hoe of wat :)

weet wel dat het iets scheelt, toen er nog een 1.4 in zat deed ie 102,6pk op de testbank :)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Post by kick-it »

TTF wrote:Grappig, ik heb de zelfde sticker op de chip van mijn ecu staan, maar kan je zo niet vertellen hoe of wat :)

weet wel dat het iets scheelt, toen er nog een 1.4 in zat deed ie 102,6pk op de testbank :)
Dat klinkt positief. :)
Ik ga eens kijken of we de chip op mijn werk kunnen uitlezen.
Is daar nog speciale software voor nodig?

Nu nog een spaghettispruitstuk erbij en dan is het helemaal nice.
Zijn er nog aanbevelingen qua spaghettispruitstukken voor de AX?

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Ik kan supersprint aanbevelen.

Op mijn GTI had ik een raceland spruitstuk en daar voelde ik echt totaal niets van. Op de testbank haalde ik 100pk icm gr-N chip en zonder kat. (wel zonder ventillator na ff stationair stil staan en slechts 1 poging)

Op mijn GT met hetzelfde blok als de GTI heb ik een supersprint en die heeft merkbaar meer koppel.

Devil schijnt ook goed te zijn.

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Post by kick-it »

Dank je wel, dat klinkt goed.
Ik ga eens kijken waar ik er een kan halen, misschien dan ook gelijk een voor mijn Saxo.

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Post by kick-it »

Afgelopen donderdag zijn mijn bestelde onderdelen binnen gekomen.
Linker en rechter voorscherm, motorklep en linker deur en nog wel de kleur ETC! Hoef ik niks te laten spuiten.
Ik zal binnenkort foto's er van maken.

Verder niks meer gedaan aan de AX, het is nogal druk op m'n werk en ben daarom veel weg.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

supersprint is alleen wel stukken duurder. volgens mij scheelt het niet zo gek veel tov een raceland, alleen kost de raceland nog niet eens de helft.

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Post by kick-it »

Eindelijk weer een weekend tijd om te klussen aan de AX.
Heb alle rotte plekken weg geslepen en overal nieuwe stukken voor gemaakt.

Na een centimeter of 20 lassen, is het lasdraad op! Argh en natuurlijk is de winkel al gesloten. Kan ik morgen niet verder met lassen. :cry:

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Post by kick-it »

Hierbij nog wat foto's van mijn werkzaamheden.

Image
Een rotte plek weg geslepen, er zat een rare hoek in, daarom recht afgeslepen. Dit is een stuk prettiger lassen.

Image
Image
En toen was het lasdraad op. :(
Voor de rest wel alle roestplekken weg gehaald en nieuwe plaatjes staal op maat geslepen.
Zo kan ik de volgende keer meteen beginnen met lassen.

Ik heb besloten om de achteras ook los te halen en op te knappen, hij ziet er best slecht uit.
Wat is een goede manier om deze los te halen?
Kan ik hem gelijk verlagen en nieuwe achterdempers plaatsen.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

achteras demonteren is niet zo lastig, de remleidingen zijn nog het lastigst. hij zit met grote bouten vast onder de achterbank.

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Post by kick-it »

Ik zag de bouten zitten, zat meer te denken aan dingen zoals handrem en remleidingen.

Ik heb hem er wel eens onderuit gehaald bij mijn Saxo, maar dan heb je schijfremmen en zijn de leidingen zo los.
Volgende week maar eens verder.

Post Reply