Ricardo aka Terminal Saxo 1.6 VTS + AX GT Phase1 89'

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Zo, gisteren is de auto bestickerd.
Het is een semi rally look geworden. Vind het zelf erg tof, ga van de week even goede foto's maken.

Snelle phone pic

Image

Ook even nieuwe kentekenplaat houder gekocht ( bah, garage reclame ;) ) en raam folie 15% zwart.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Ziet er leuk uit ;) Goed begin.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Leuk gedaan zo!
Mooie combinatie van wit op donkerblauw.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Er is weer van alles gebeurd, er zit inmiddels een nieuwe koppakking en een nieuwe distributieriem, spanrol en waterpomp.
Wel blij dat ik het gedaan heb, want het werd tijd. Van de waterpomp waren al shoepen afgebroken, die nog ergens in me systeem vastzitten waarschijnlijk.
Ook nu met optrekken houd die niet meer in, wat zelfs met rustig rijden al goed merkbaar is.

Goede foto's heb ik eigenlijk nog niet, wel een paar snelle shots van van de week.

Image

Image
Samen met een andere grote hobby, kites.

Voorlopig even rustig aan doen, en wat verder gaan met kleine details.
De achteruit moet nog verder geblindeerd worden. ( 2x versneden met de folie waardoor ik te kort kwam :wall )
Ook nog even opzoek naar een spoiler voor op het raam en een skirtset.
3e remlicht wil ik ook nog, maar iemand ideeën voor een mooie, die zo origineel mogelijk lijkt?

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Terminal wrote:Ook nog even opzoek naar een spoiler voor op het raam en een skirtset.
Heel veel sterkte (y) Er zijn nog heel wat wachtende voor je :P
Terminal wrote:3e remlicht wil ik ook nog, maar iemand ideeën voor een mooie, die zo origineel mogelijk lijkt?
Origineel gaat niet werken... Fabrieksaf zijn ze er nooit mee geleverd en wat er in die tijd als accessoire werd aangeboden zag er nou ook niet echt florissant uit

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

MBa@NL wrote:
Terminal wrote:Ook nog even opzoek naar een spoiler voor op het raam en een skirtset.
Heel veel sterkte (y) Er zijn nog heel wat wachtende voor je :P
Rob GT heeft nog een setje 5-drs skirts in de aanbieding volgens mij?!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Ja rood geloof ik, dus nog "ff" spuiten :roll: :)

Spoiler moet wel lukken trouwens.


http://www.abcarstyling.nl/Citroën-spoi ... -4947.html Hmm, plaatje is volledige onduidelijk, zal 't wat zijn?

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

raoel wrote:Ja rood geloof ik, dus nog "ff" spuiten :roll: :)

Spoiler moet wel lukken trouwens.


http://www.abcarstyling.nl/Citroën-spoi ... -4947.html Hmm, plaatje is volledige onduidelijk, zal 't wat zijn?
Voor dat geld kun je zelf heel wat spoilers verzieken met proberen om er zelf een 3e remlicht in te maken...
Het is al eens eerder gedaan volgens mij door iemand hier?!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

11iTGE
AX Starter
AX Starter
Posts: 18
Joined: MonApr12, 2010 2:02:37 PM
Location: Rosmalen
Contact:

Post by 11iTGE »

Ik heb het inderdaad ook al eens gelezen, die had ledjes aan de zijkant van de spoiler gemaakt geloof ik. Nu natuurlijk nog een GTi bumper, dan is zo veel mooier en heb je gelijk meer een rally look. Vandaag ben ik klaar met mijn steelies wit maken, rally vlaggetje met naam zit er al op ik zal morgen eens goede fotos maken!
voorheen bekend als "AphexTwiins"

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Zo, lekker weer!
Vandaag de hele auto gepoetst aan de buitenkant. Direct maar even wat foto's gemaakt!

Image

Image

Image

Image

Had de skirtset van Rob inderdaad al op het oog. Maar lelystad is wat ver rijden, en zou liever originele ongekleurde willen hebben zodat ze bij me bumpers passen.

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Gisteren een mooi K&N Filter op de kop getikt, direct gemonteerd.
Geeft een tof geluidje zo, erg bruut als je flink doortrapt, maar beschaafd als je rustig aan doet.

Even een vraag, me voor remmen piepen nogal tijdens het remmen, en zien er nogal dunnetjes uit ook.
Nu wil ik ze vervangen, heeft iemand ervaring met de 28euro setjes van Ebay.de?

Zoiets:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... AQ:DE:1123

Dan worden ook direct de achterkant aangepakt, Nieuwe schoentjes, en handrem kabels. Nu doet alleen links het nog, op het laatste tandje.

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »


Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Nee staat niet echt serieus te koop, wou eens kijken wat er geboden zou worden :)

Vandaag even bij tuningmaniac wezen kijken voor zijn morette lampen.
Helaas waren beide dimlicht lenzen gebarsten, en ook de behuizing heeft betere tijden gekendt .
Dus helaas maar laten overgaan.

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Vandaag klein stukje rijden, was onderweg naar huis, zal denk ik 2km geweest zijn. Ineens voor het stoplicht tempsensorlampje dat begint te branden.
Nu moest ik nog ongeveer 500m naar me huis toe, dus maar doorgereden.
Thuis direct even onder de kap gekeken, maar geen koelvloeistof eruit, en alles erg warm.
De ventilator draaide ook niet, wat mij nogal verbaasde.

Nu ben ik gisteren nog naar Dronten gereden, 80km enkele reis en helemaal niks aan de hand. En verder vandaag ook niet, alleen net de laatste 500meter.

Heb de motor al 10minuten stationair laten draaien, en toen de aansluiting doorgemeten van de fan, maar daar staat niks geen spanning op. Toen de zekeringen gecheckt, maar die waren allemaal nog heel ( onder het stuur, zijn er nog meer? )

Dat het lampje begon te branden, kan het komen door dat de fan niet aanslaat? Verwarming werd wel goed heet, koelvloeistofpeil is ook goed.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Normaal gesproken draait je fan ook nooit, rijwind koelt genoeg... maar dan moet je dus wel rijden (of het moet écht een warme dag zijn)... als je stilstaat dan kan het wel eens zijn dat 'ie bijspringt.

Trek even de stekker van de themostaat van je radiateur af en verbindt die stekker door (met een paperclip ofzo). Draait je fan dan wel (met contact aan uiteraard) is die thermostaat dus naar de knoppen en zal je die moeten vervangen.

Om toch gewoon probleemloos te kunne rijden kun je die stekker gewoon doorverbonden laten zitten (knoop em met een tywrap wel ergens aanvast dat hij niet tegen je chasis bungelt). Je fan draait dan dus ook met een koude motor al dus blijf hier niet tot de winter mee rijden... in de zomer is het niet zo erg want dan komt je motor wel op temperatuur maar in de wintermaanden als het koud is dan is het ook bij stationair draaien zeldzaam als je fan bijspringt.

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Heb het even geprobeerd, de sensor zat helemaal onder de rommel, ik gok KVS zo pikkerig dat het was.
Stekker doorverbinden resulteerd in een relais klik en een draaiende fan.
Ik denk dat dit het dus was, morgen even op de sloop nieuwe sensor halen :)!

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Terminal wrote:[..]morgen even op de sloop nieuwe sensor halen :)!
En dan met een thuis komen die na 100km ook overlijdt? ;)

Bij de dealer kosten ze niet de hoofdprijs (bij een automaterialen boer nog minder...) en die gaat tenminste weer een paar jaar mee... (let wel op de aansluiting! zijn twee verschillende... 1 met 2 losse stekkers en 1 met een 3 polige stekker waarvan de buitenste 2 zijn aangesloten)

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

ff gekeken op www.hbase.nl, kost iets van 15 euro staat er..

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

raoel wrote:ff gekeken op www.hbase.nl, kost iets van 15 euro staat er..
Komma 'tje te veel in de link moet zijn www.hbase.nl

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Ondanks dat een nieuwe niet zoveel geld kost toch even op de sloop gekeken!
Gelukkig maar, stond een hele mooie plasire, met GT stuur en spoiler! Die dus nu bij mij op de auto zitten ;)
Sensor, spoiler en stuur waren samen 35euro, geen geld leek me zo.

De sensor er ook afgehaald, die er nog helemaal netjes uitzag.
Thuis gekomen even gekeken, en maar tot de conclusie gekomen dat we het hele systeem gingen flussen.
Maargoed ook, was een enorme rommel een en al roestige troep.

Systeem geflussed, en ontlucht, maar de thermostaat klikte maar niet open.
Gezien de staat ervan direct maar even op de sloop uit de plasire er een geplukt. Die er eigenlijk op wat aanslag na goed uitzag.
Die even getest in kokend water, en werkte perfect.

In elkaar gebouwd, ontlucht en klaar! :D
Nog niet echt verder mee gereden, straks maar even doen. Maar bij lang stationair draaien niks niet warmlopen nog.

Post Reply