Sander aka Sander-ja. AX GT - nieuwe spiegels!

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

sander-ja
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 59
Joined: TueMar17, 2009 1:51:29 PM
Location: hoogeveen

Post by sander-ja »

Thnx voor de tips.

@TTF, thnx! Had het topic van Roy nog niet helemaal doorgenomen, maar het is idd goed om even rustig te beginnen. En de verschillende mogelijk oorzaken op logische volgorde (lees; van weinig tot erg veel werk) te onderzoeken.

sander-ja
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 59
Joined: TueMar17, 2009 1:51:29 PM
Location: hoogeveen

Post by sander-ja »

Vorige week eindelijk mn stage afgerond, dus nu weer tijd voor de AX.

Aangezien het technisch in orde maken van de auto prioriteit heeft wordt eerst de motor aangepakt. Door het niet op tijd zetten van de motor zijn 4 klepjes krom geslagen. Dus het kopje wordt nu vervangen, ook krijgt de motor een grote beurt (olie, distr.riem etc.).

Gedaan afgelopen week:
- kop vervangen
- nw. koppakking, in-en uitlaatpakking en klepdekselpakking
- nw. distributieriem

Plaatjes:

het 'nieuwe' kopje
Image
pakkingen
Image

Fieten.s werkt deze week verder aan de auto, hopelijk is ie tegen het eind van de week weer klaar om op straat te verschijnen. Dan zal er flink aandacht besteed worden aan het uiterlijk.

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

Goed bezig sander en sander! mooi dat deze weer terug op de weg komt binnen afzienbare tijd!

Ben benieuwd naar de uiterlijke veranderingen!
Image Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Toch de kleppen.

Nou, mooi dat de auto straks weer op de weg te zien is :D

Veel succes Sander en Sander

Robert
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 70
Joined: WedOct18, 2006 8:40:30 PM
Location: Eindhoven

blauwe ax

Post by Robert »

de kleur komt van een wat oudere nissan dit is het enigste wat ik daar nog van weet .
jammer dat ze de code kwijt zijn deze had ik erbij gedaan

succes met het autotje ik vind het zelf nog steeds een gaaf karretje en heb er leuke tijden mee beleefd.
voor verdere vragen kun je me altijd mailen

sander-ja
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 59
Joined: TueMar17, 2009 1:51:29 PM
Location: hoogeveen

Post by sander-ja »

Thnx voor de reacties!

De auto loopt inmiddels, maar is helaas nog niet klaar om er mee de weg op te gaan. Fieten.s is tegen wat probleempjes aangelopen met de electronica. De koplampen geven namelijk niet voldoende licht, tevens krijgt de sensor voor de koelvin geen stroom (sensor is wel goed, en voor de zekereheid ook vervangen voor enkele andere exemplaren). Zal wel ergens een massa probleem zitten...

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Koplampen die te weinig licht geven worden meestal veroorzaakt door een slechte massa. Op het voorfront zitten aan de binnenkant blokjes (massapunt) met veel stekkers, maak deze maar netjes schoon. Grote kans dat ze dan wel weer voldoende licht geven.
Image Image Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Bij de kabelboom van de Morettes zit inderdaad ook bedrading voor naar de massa. Is absoluut het nalopen waard!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

sander-ja
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 59
Joined: TueMar17, 2009 1:51:29 PM
Location: hoogeveen

Post by sander-ja »

Njah dr schort wel meer aan de kabelboom. De auto krijgt ondertussen helaas geen benzine meer. De brandstofpomp loopt, maar de injector spuit geen benzine in... We hebben de computer, dubbelralais en injectiehuis al vervangen voor andere exemplaren. Tot nu toe helaas zonder resultaat...

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

komt er wel brandstof uit de slang bij het injectiehuis ?
mogelijk is de injector verstopt.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

sander-ja
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 59
Joined: TueMar17, 2009 1:51:29 PM
Location: hoogeveen

Post by sander-ja »

Jah er komt een nette straal benzine uit de slang naar het injectiehuis. Injector is niet verstopt, we hebben hem in ieder geval vervangen door een ander exemplaar. En vervolgens ook nog een ander injectiehuis geprobeerd. Helaas zonder resultaat :(

sander-ja
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 59
Joined: TueMar17, 2009 1:51:29 PM
Location: hoogeveen

Post by sander-ja »

It's alive :twisted: .

De auto bleek niet te lopen door een verbrande stekker, ook bleek de bestaande motorkabelboom een grote chaos. Om verdere problement te voorkomen is deze dus compleet vervangen.

Vervangen:
- kabelboom
- computer
- injectiehuis
- dubbelrelais

Na lang zoeken, meten en tips van mede forummers loopt de ax eindelijk. Iedereen bedankt voor de hulp!

Nog een paar plaatjes:
Image
Image

Wat optische wijzegingen betreft, ga er nu eerst mee rijden dan zien we wel eens verder.

Tot nu toe gedaan:

- morettes vervangen voor orginele (nieuwe) koplampen
- wielmoeren vervangen voor orginele, nu allemaal dezelfde maat en zonder roest
- extra achterspoiler verwijderd (1 vind ik ruim voldoende)
- racegaas achter motorkaplogo verwijderd
- 3e remlicht verwijderd

MikeAX
AX driver
AX driver
Posts: 30
Joined: SunAug22, 2010 9:26:34 PM
Location: almere

Post by MikeAX »

sander-ja wrote:It's alive :twisted: .

De auto bleek niet te lopen door een verbrande stekker, ook bleek de bestaande motorkabelboom een grote chaos. Om verdere problement te voorkomen is deze dus compleet vervangen.

Vervangen:
- kabelboom
- computer
- injectiehuis
- dubbelrelais

Na lang zoeken, meten en tips van mede forummers loopt de AX eindelijk. Iedereen bedankt voor de hulp!

Nog een paar plaatjes:
Image
Image

Wat optische wijzegingen betreft, ga er nu eerst mee rijden dan zien we wel eens verder.

Tot nu toe gedaan:

- morettes vervangen voor orginele (nieuwe) koplampen
- wielmoeren vervangen voor orginele, nu allemaal dezelfde maat en zonder roest
- extra achterspoiler verwijderd (1 vind ik ruim voldoende)
- racegaas achter motorkaplogo verwijderd
- 3e remlicht verwijderd
kijk dit vindt ik echt heel mooi , ik vindt een spoiler op een spoiler ook niet mooi , zo is het idd het mooist , koplamp orgineel ook top...ik zou dat ook doen , netjes opgelost...die probs al zou ik zelf zover niet kunnen gaan helaas , voor me deur in de straat , maar de ax is een mooi ding !! hou hem heel zou ik zeggen...:D

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Zoo, Dat werd ook wel tijd he. De auto ziet er goed uit, Lijkt alleen net of de achterkant opgehoogt is :P

Hij blijft gaaf, Owja ik heb nog een heel verhaal over jouwe, Maar dat komt ooit op msn wel.

Succes veder met de auto en eindelijk veel rijplezier :D

sander-ja
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 59
Joined: TueMar17, 2009 1:51:29 PM
Location: hoogeveen

Post by sander-ja »

@losroyos: Ja heeft veel te lang geduurd, maar het was ook een heel gezoek met die kabelboom. Die was op meerdere plekken compleet verbeund, maargoed nu zit nu een andere op dus hoop dat de problemen uit de lucht zijn.

Hij is achter zeker niet verhoogd, lijkt op de foto's misschien zo omdat ie met de voorwielen in het grind staat dat lager licht dan de bestrating.

Spreek je binnnekort ff op msn, enneh je complimenten over de uitlaat waren niks overdreven. Gewoon superstil, tot je flink plankt.

@MikeAX: Thnx voor de complimenten! Ben ook niet zo van de dubbele spoilers en tupperware. Gewoon verlagen, paar dikke wielen en netjes maken/houden.

Plannen voor deze week:
- verduistering van andere achterruitje halen (aan een kant al gedaan)
- radio + speakers inbouwen (misschien mn subwoofer ook weer)
- de auto wassen
- nieuwe accu kopen, deze is dooood....
- andere voorbanden regelen, deze zijn versleten.
Last edited by sander-ja on SunOct10, 2010 2:43:50 PM, edited 1 time in total.

sander-ja
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 59
Joined: TueMar17, 2009 1:51:29 PM
Location: hoogeveen

Post by sander-ja »

Zo even een tekstupdate van mn ax'je.

Heb tot nu toe helaas nog weinig plezier van de auto gehad.

Het duurde allemaal nogal lang voordat de auto liep. Er mankeerde veel meer aan dan gehoopt.

Maar nu de auto eenmaal loopt zijn de problemen ook nog niet de wereld uit. De AX stootte eerst veel zwarte rook uit, ook was het gemiddeld gebruik 1:6-7. Daar werd ik ook niet echt blij van :lol: . Dus na wat tips van medeforummers de lapda- en koelvloeistof sensor vervangen. Dit bleek idd de oplossing. Het roken was over, en ook de verbruikscijfers waren weer netjes.

Bijkomend probleem is dat de auto nu waarschijnlijk te weinig brandstof krijgt. Gevolg is dat gang er bij zo'n 3500 - 4000tpm wel uit is.
Ook is gister het mechanisme van het elektrische raam in mn rechter portier kapot gegaan. De ruit zakt nu ongevraagd naar beneden, gevolg is helaas wat water in de auto...
Kortom, ik heb nog wel wat werk te doen...

Vervelend is dat de auto volgende week woensdag al voor de apk moet, hoop maar dat ie er zonder veel problemen door rolt.
Heb voor de apk wel vast even paar andere bandjes geregeld. Het gaat om 2e hands Dunlop sp9000 banden, in de maat 195/45R14. Schijnen wel leuke grip te hebben :D . Ook heb ik een stel naafkapjes gemonteerd om het geheel wat netter te laten lijken.

Foto's:
Image
Image
Image

Daarnaast heb ik voor aankomende winter nog een leuke belastingvrije Polo gekocht. Ook een GT :lol: , maar dan met 1300 carburateur motor die 75pk levert. Er zit nogal wat werk aan deze auto, maar dat ga ik deze winter aanpakken. Heb de auto eerst geschorst, zodat ik de tijd heb om eerst mn axje 100% in orde temaken. Plannen met de Polo zijn onder andere; Keihin carbs, een scherp nokkenasje en een 5bak.

Foto's:
Image
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Gave Polo :D

En AX begint er steeds beter uit te zien :D

Ik duim mee voor de APK ;)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Jammer dat de AX nog altijd niet doet wat ie moet doen...
Leuke nieuwe aanwinst, die Polo! Rare naam eigenlijk... Po-lo.... :roll: ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

sander-ja
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 59
Joined: TueMar17, 2009 1:51:29 PM
Location: hoogeveen

Post by sander-ja »

Thnx Roy en Mastenhose

Ga nu een ander injectiehuisje monteren, eens kijken wat ie dan doet. En ach opzich kun je natuurlijk ook wat technische problemen verwachten als je een auto koopt die niet 100% in orde is. De carrosserie is op wat steenslag na iig netjes en goed. Het technische gedeelt komt vanzelf.

sander-ja
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 59
Joined: TueMar17, 2009 1:51:29 PM
Location: hoogeveen

Post by sander-ja »

Nah heb goed en slecht nieuws.

De auto loopt eindelijk goed. Heb van fieten.s een lekker fris injectiehuisje gekregen, hiermee loopt de ax echt super. Zelfs bij koude motor loopt de auto goed. Heb ik nog niet eerder mee gemaakt met een axje. Nu maar duimen dat ie deze week zonder veel problemen door de apk rolt.

Helaas loopt het motortje voor mijn rechter voet toch iets te vel :( . Ben gister gepakt met 47km/h te veel op de teller. Heb dus een puntje op mn rijbewijs, en bij het volgende puntje ben ik echt de lul (hufter cursus etc...). Loop er nu over te denken deze ax te verkopen en een tragere daily weer te kopen. Baal er wel enorm van, net nu de ax zo lekker loopt :(

Post Reply