Happytree [306 1.6 Break '00]
Moderator: webmasters
Vandaag weer even geklust, was pas om 2 uur vrij dus meteen spullen gepakt, en jahoor het kon beginnen of toch niet? het begon te regenen dus alles kon weer naar binnen.
Nou uurtje later was het droog en maar weer naar buiten gegaan, lekker gesleutelt nog even de onderste slang van het injectie huis eraf moeten halen(ook die zat goed vast) kop eraf flink schoongemaakt al viel de viezigheid wel mee, nieuwe pakking ertussen, kop er weer op, nog wel even opletten in je eentje dat het voorzichtig en rustig gebeurt, het werd al wat kouder dus kopbouten er alleen met de hand ingedraaid en de slang weer onderop het injectiehuis erop gedaan, niet heel veel kunnen sleutelen, maar vrijdag ochtend gaan we weer verder.
Waar is alles :O
O daarzo!
Oude pakking
De nieuwe
De kop er weer op
Die waterpomp die nog steeds vast zit!
En de laatste het axje zelf
Nou uurtje later was het droog en maar weer naar buiten gegaan, lekker gesleutelt nog even de onderste slang van het injectie huis eraf moeten halen(ook die zat goed vast) kop eraf flink schoongemaakt al viel de viezigheid wel mee, nieuwe pakking ertussen, kop er weer op, nog wel even opletten in je eentje dat het voorzichtig en rustig gebeurt, het werd al wat kouder dus kopbouten er alleen met de hand ingedraaid en de slang weer onderop het injectiehuis erop gedaan, niet heel veel kunnen sleutelen, maar vrijdag ochtend gaan we weer verder.
Waar is alles :O
O daarzo!
Oude pakking
De nieuwe
De kop er weer op
Die waterpomp die nog steeds vast zit!
En de laatste het axje zelf
Yeah!!!
Nou hij is af!
vanochtend hele motorruim weer ingebouwd distributie spanrol gedaan, alles terug geplaatst, kvs erin ontlucht en toen was het moment daar!
Toch spannend je eerste sleutel project, ook nog in je eentje dus niemand die je verbeterd, ik zitten sleutel om en hij starte meteen! of er niks gebeurt was!
Meteen uitgezet wiel eronder en van de bok af gereedschap opruimen, en even hier posten dat het geslaagd is!
Eerst even douchen en eten en dan hem wat langer laten lopen en daarna stukje rijden!
Hartstikke bedankt voor de tips en howto's van dit forum heeft veel geholpen!
Groetjes, Jordi
Nou hij is af!
vanochtend hele motorruim weer ingebouwd distributie spanrol gedaan, alles terug geplaatst, kvs erin ontlucht en toen was het moment daar!
Toch spannend je eerste sleutel project, ook nog in je eentje dus niemand die je verbeterd, ik zitten sleutel om en hij starte meteen! of er niks gebeurt was!
Meteen uitgezet wiel eronder en van de bok af gereedschap opruimen, en even hier posten dat het geslaagd is!
Eerst even douchen en eten en dan hem wat langer laten lopen en daarna stukje rijden!
Hartstikke bedankt voor de tips en howto's van dit forum heeft veel geholpen!
Groetjes, Jordi
14" staal? ligt er aan wat de bandenmaat is natuurlijk maar het zou kunnen passen. loopt het aan tegen het metaal van de wielkast, of tegen het plastic van de skirts? anders gewoon een stukje wegdremelen.
en goed om te lezen dat de koppakkingwissel in je eentje gelukt is,
ik zou het je niet nadoen haha.
en goed om te lezen dat de koppakkingwissel in je eentje gelukt is,
ik zou het je niet nadoen haha.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Dat randje aan de binnenkant van de wielkast afslijpen is bijna standaard met 14" onder een AX met rechte wielkasten
En van harte gefeliciteerd met je verjaardag natuurlijk!
En van harte gefeliciteerd met je verjaardag natuurlijk!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Bedankt, allemaal!
Nou het is weer dinsdag en dat betekend VRIJ
Net oliefilter, olie en de bougies vervangen en achter de skirts weer gemonteerd, die moesten eraf om wat weg te slijpen voor me wieltjes.
Eigenlijk moest het luchtfilter ook nog maar het is KOUDDDD(natgeregent met zo'n lekker windje eroverheen) dus dat word volgende week ofzo(is verder ook niet heel vies)
deze week nog even radiotje ophalen en inbouwen.
Nou het is weer dinsdag en dat betekend VRIJ
Net oliefilter, olie en de bougies vervangen en achter de skirts weer gemonteerd, die moesten eraf om wat weg te slijpen voor me wieltjes.
Eigenlijk moest het luchtfilter ook nog maar het is KOUDDDD(natgeregent met zo'n lekker windje eroverheen) dus dat word volgende week ofzo(is verder ook niet heel vies)
deze week nog even radiotje ophalen en inbouwen.
gefeliciteeeeeerdd hahaha dag te laat maar dan nog
wel goed bezig zeg, en dat met dit weer, respect!!!!!
hoop dat het allemaal lukt!
wel goed bezig zeg, en dat met dit weer, respect!!!!!
hoop dat het allemaal lukt!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ja ik heb maar 2 dagen per week dat ik kan sleutelen en dan wil ik ook sleutelen al is in de regen sleutelen wel stuk minder leuk, maar als je klaar bent is het weer een heerlijk gevoel.
Net even rondje gemaakt en moet zeggen auto voelt beter aan het gas, nog niet echt lang doorgetrokken maar onderin lijkt het of hij veel meer vermogen heeft, rijd iig heerlijk
(het was droog dus maar even fototje gemaakt)
Net even rondje gemaakt en moet zeggen auto voelt beter aan het gas, nog niet echt lang doorgetrokken maar onderin lijkt het of hij veel meer vermogen heeft, rijd iig heerlijk
(het was droog dus maar even fototje gemaakt)