Philip Eykens aka axGTvolcane (ax GT volcane 1.4)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

even goed: leuk bakkie! :D

axGTvolcane
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 29
Joined: SatMar01, 2008 11:11:44 PM

Post by axGTvolcane »

Zal maar eens een update plaatsen van dit weekend. Er is heel wat gewerkt geweest aan de ax en aan de donorwagen. De eerste opdracht was het verwijderen van al de plastiek aan de buitenkant van de wagen, inclusief de voor- en achterbumper.

Image
Image

Zo staat hij er echt wel triestig bij mijn tuteke. Maar dit is het begin van iets moois. Als tweede was ik ook zijdrempels van cituning gaan halen die zullen worden aangepast naar mijn smaak: waarschijnlijk wat lager en nog een paar aanpassingen, maar we gaan niet te veel verklappen. Toen de plastiek toch weg was maar rap even gekeken naar de pasvorm van de zijdrempels. En ik moet zeggen ze passen vrij goed.

Image
Image

Als derde taak ben ik gaan zoeken naar de roestduivel. En spijtig genoeg heb ik hem gevonden. Wat wel raar is, is dat enkel de linkerzijde is aangetast. Rechts is helemaal niks te vinden, enkel wat oppervlakkige roest. Links vooraan is er een gat in de dorpel geroest en is de bumperophanging achteraan volledig weggeroest. Ook de wielkast (links) in de koffer is aangetast door roest. Deze zal zo spoedig mogelijk behandeld worden en de auto krijgt terug een gloed nieuwe beschermlaag van voor tot achter.

Image
Image
Image

Als vierde en laatste taak ben ik aan de donorwagen begonnen. De saxo stond zaterdag om 1 uur met motor en ophanging. Om stipt 4 uur was zowel de motor als ophanging onder de saxo verdwenen en staat de ophanging klaar om geplaatst te worden onder de ax. Het remsysteem van de saxo en de servo moeten nog gedemonteerd worden.

Image
Image
Image

Zo dit was het voor dit weekend. Hopelijk kan ik volgend weekend even goed doorwerken aan de ax.
Grtz de Phille

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Lekker bezig!

1 kant aangetast is trouwens niet zo heel raar, autos staan vaak vaak met dezelfde kant naar de weg/bosje of whatever.... En dan krijg je dus ook aan 1 kant meer roest!

Maar zo te zien valt het met roest verder wel mee toch? Skirts lijken netjes te passen! Wat ga je doen met de orginele skirts?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

axGTvolcane
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 29
Joined: SatMar01, 2008 11:11:44 PM

Post by axGTvolcane »

@grietje: thx, de skirts gaan waarschijnlijk weg. normaal gaat heel de kit weg maar ik moet eerst nog mallen maken in poly van de overige stukken. als dat gedaan is gaat de hele kit weg :wink:

axGTvolcane
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 29
Joined: SatMar01, 2008 11:11:44 PM

Post by axGTvolcane »

Ben vandaag begonnen met het maken van de mallen. heb vandaag 3 van de 7 mallen gemaakt. morgen worden de andere 4 gemaakt. met dit schittterende weer heb ik maar beperkt plaats waardoor ik niet alle mallen in één keer kon doen.

om te starten dus de plastiek stukken voorzien van een laagje loswax zodat ik niet als een halve zot moet zitten leuren aan mijn mallen om ze ooit nog van de plastiek af te krijgen.

Image

dan de ingewaxte plastiek voorzien van een laagje gelcoat. deze zorgt voor een gladde afwerking. zo kan ik met behulp van een laagje gelcoat de duplicaten makkelijk uit de mallen krijgen. polyesterhars alleen wordt te ruw voor de binnenzijde van een mal. na de gelcoat één laagje glasvezel met polyeterhars. en dan maar laten drogen.

Image
Image
Image

en dan natuurlijk als laatste de mallen ontdoen van de plastiek en een nachtje deftig laten uitharden.

Image
Image

morgen dus de andere 4 mallen maken. zo kan ik maandag dan beginnen aan het maken van de duplicaten. en hopelijk in de loop van de week met de duplicaten aan de slag om mijn velgen mooi te laten passen in de kas.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

1 woord:

GOED BEZIG :shock:

ja dat zijn 2 woorden eigenlijk :roll:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

ga je de skirts nou opnieuw opbouwen??
Houdt er rekening mee dat de wielbogen soms niet helemaal lekker aansluiten op de niet originele skirts.

axGTvolcane
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 29
Joined: SatMar01, 2008 11:11:44 PM

Post by axGTvolcane »

@ Browny: daarom dat ik nu alles in polyester heb gemaakt (allé ben nog aant dupliceren). zo kan ik alles netjes aan elkaar maken en proper aanwerken aan de kas. alles wat niet past, maak ik wel passend :lol: :lol: . maar tot nu toe ziet het er wel positief uit. op de plastieken wielbogen sloten de skirts prima aan. Het voordeel van CITUNING denk ik. :D

heb vandaag de andere vier mallen gemaakt. deze zijn nu aant uitharden. morgen worden al de mallen afgewerkt en ga ik beginnen met dupliceren. en dan begint het zware werk :D :lol: :wink:

hier de foto's van de laatste 4 mallen

Image
Image
Image
Image

viola, morgen gaan we verder. dus dan weer wat foto's

axGTvolcane
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 29
Joined: SatMar01, 2008 11:11:44 PM

Post by axGTvolcane »

Vandaag dus de laatste 4 mallen los gemaakt. Ben dan ook dadelijk begonnen met de afwerking zodat ik makkelijk kan dupliceren. Met het afwerken moet ik morgen nog wat verder doen. hopelijk krijg ik dit morgen gedaan en kan ik dan beginnen met het maken van de duplicaten.

grtz de Phille

axGTvolcane
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 29
Joined: SatMar01, 2008 11:11:44 PM

Post by axGTvolcane »

gisteren verder gedaan met het dupliceren. samen met dirk (aka greenangel) begonnen met het dupliceren. we hebben ze alle 7 kunnen doen. nu moet er overla nog twee laagjes bij zodat ze zeker sterk genoeg zijn. op dit ogenblik zijn ze nog maar 1 laagje dik.

hopelijk zijn ze int weekend af , en dan nu 3 foto's. ze zijn wel van mindere kwaliteit want ze zijn gisteren om 2 uur snachts getrokken. en het is niet echt een goed fototoestel

Image
Image
Image

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

een mooie belgische project :D

proficiaat met de aankoop van de Volcane en success met de renovatie

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

ben heel benieuwd wat het resultaat gaat worden.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

leuk om te volgen :)
Ben benieuwd naar die skirts :P

axGTvolcane
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 29
Joined: SatMar01, 2008 11:11:44 PM

Post by axGTvolcane »

vandaag is gezien naar het resultaat, en ik moet zeggen, het ziet er goed uit :D . Morgen worden alle stukken ontdaan van hun mal. heb er vandaag al eentje gedaan maar de mal vloog in 3 stukken :roll: . het duplicaat zag er wel fantastisch goed uit. geen lucht tussen mijn lagen in :lol: 8) . zal morgen wat foto's plaatsen.

grtz de Phille

axGTvolcane
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 29
Joined: SatMar01, 2008 11:11:44 PM

Post by axGTvolcane »

en dan nu de beloofde foto's. de stukken moeten nog wel worden afgewerkt maar dat is voor dit weekend of in de loop van volgende week :P . zoals ge kunt zien op de foto's zijn er een paar mallen gesneuveld maar dit was te verwachten. heb deze dan ook maar voorzien van 1 laagje glasvezel i.p.v. 3 laagjes. mits wat zacht schuurwerk zijn de stukken klaar om te plaatsen :twisted:

Image
Image
Image
Image
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

ik ben benieuwd wat het gaat geven als het op een ax zit. :)

axGTvolcane
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 29
Joined: SatMar01, 2008 11:11:44 PM

Post by axGTvolcane »

Ik ben gisteren de laatste motoronderdelen gaan halen. Ik ben namelijk dubbel Webers gaan halen :twisted: 8) . De Webers komen van een andere ax GT. Zijn dezelfde als op een peugeot 1.3 rally. De nokkenas aanwezig in de cullas is ook aangepast ,dus wordt de andere cullas op zolder gelegd. Alleen de catcam spuletjes zullen worden overgezet.

Wat de vermogenswinst zal zijn weet ik nog niet. Een 1.3 rally heeft 103pk met deze webers. ik zit met een 1.4. Maar eenmaal deze geplaatst is en mijn inoxe lijn en uitlaatcollector eronder staan wordt hij toch op de testbank gezet. Dan weet ik onmiddelijk wat het oplevert.

hier dan de foto's:

Image
Image
Image
Image
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Afstelling is heel belangrijk bij die dingen. Er zijn ook genoeg 205jes die last hebben van nogal enthousiaste backfire nl...

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Leuk setje!

axGTvolcane
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 29
Joined: SatMar01, 2008 11:11:44 PM

Post by axGTvolcane »

Na lange tijd nog eens een update, ben woensdag nog een paar dingen gaan bestellen. Heb een schroefkit en stabilitatiestang bestelt voor de GT. Normaal heb ik deze dingen volgende week vrijdag in mijn bezit. de schroefset is een racingset van Raceland. Ze zijn nog vrij nieuw op de markt met een schroefkit dus ga ze eens proberen. het zijn er voor een saxo aangezien ik het onderstel van de saxo ga plaatsen. Zal mijn ondervindingen van de schroefkit hier posten.

grtz de Phille

Post Reply