Les AKA W600SV (AX 1.4 GT Chic '90)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

W600SV
AX driver
AX driver
Posts: 39
Joined: TueFeb24, 2004 11:15:41 PM
Location: Rotterdam

Post by W600SV »

Goed nieuws gaat langzaam en slecht nieuws snel, dus zal ik het zelf maar vertellen;

Ja, ik ben gecrached met mijn GT.

Was bij de jaarbeurs in Utrecht, op een stil zijweggetje.
Komend over het bruggetje langs een vluchtheuvel ( en dus slingertje ) macht over de auto verloren.
Geprobeert te corrigeren, mocht niet helpen. Ben aan het tollen gegaan en vervolgens achterwaarts op een hekje geschoven ( niet goed voor je hart! )!

Heb zelf niets ( denk ik ), maar de GT rijd even niet meer.

Eerste opname van schade is; uitlaat eronder weg, zijpanelen bodykit eraf en een gat in de benzinetank ter grootte van een pingpongbal ( jammer van die 20 liter )

Dus denk dat ik maar een paar vrije dagen opneem om de boel te fixen.

( Wie was trouwens degene die langsreed met een zwarte AX )


:cry: :cry: :oops:

Groet en even niet mobiel,


Les
Wie heeft in godsnaam al die mensen verteld dat je minder hard door een bocht kan dan rechtuit!!

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Pfoe niet best! Veel suc6 met het herstellen en zo te horen valt het nog best mee? Nu kun je ook je onderschrift wel even aanpassen? Je hebt nu zelf aan ondervonden dat je niet even hard door de bocht kunt :wink:

Mocht je onverhoopt van je velgen afwillen :wink:
Freude am Fahren.

Axrulezzz
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 40
Joined: WedOct29, 2003 12:17:08 PM
Location: Middelharnis

Post by Axrulezzz »

echt een bizar nette GT zeg.... En ja, ook ik vind de velgen geweldig! Heb alleen nog niet kunnen lezen welk merk, maat en waar te koop...

Zal ook s opletten, dan gaan we ff HET NIEUWE RIJDEN promoten (gas geven vanaf de 2500 TPM!!) :lol: :lol:
AX GT LIMITED

Axrulezzz
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 40
Joined: WedOct29, 2003 12:17:08 PM
Location: Middelharnis

zonde!

Post by Axrulezzz »

jeetje wat balen... Gelukkig met de schrik vrij gekomen... Aardig wat schade zo te horen... en mocht je idd van je velgen af moeten.... :wink:
AX GT LIMITED

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Balen zeg!!
Suc 6 met oplappen !!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Eyz

zonde van je AX want die zag er altijd netjes uit..
succes met herstellen en gelukkig heb je zelf niets!
Image

W600SV
AX driver
AX driver
Posts: 39
Joined: TueFeb24, 2004 11:15:41 PM
Location: Rotterdam

Post by W600SV »

Hoi,

Update;

GT op de brug gehad en nagemeten, blijkt gelukkig nog recht te zijn. Pfff.
Schade is gelukkig beperkt; alleen benzinetank vervangen en een bevestiging setje om bodykit weer fatsoenlijk te kunnen vastzetten.
Verder is er een oog waar de beugel van het reservewiel aanhangt gescheurd en is de middenpijp van de uitlaat krom ( einddemper is van z'n klemkoppeling geschoten )
Dus behalve tank en klein materiaal hoeft er niets vervangen te worden.

En wat betreft mijn velgen; ze zijn nog heel ( als eerste nagekeken, stond auto nog op hekje ) en nee, ik doe ze niet weg.
( of iemand moet een set compomotive 5-spaaks hebben, maar dat is geen eerlijke ruil ), dus....
Wie heeft in godsnaam al die mensen verteld dat je minder hard door een bocht kan dan rechtuit!!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

gelukkig valt de schade dus mee!!

dit zijn allemaal relatief kleine ingrepen!

wel duur uiteraard...

succes!
Image

W600SV
AX driver
AX driver
Posts: 39
Joined: TueFeb24, 2004 11:15:41 PM
Location: Rotterdam

Post by W600SV »

Natuurlijk zit er in elk verhaal ook een moraal en dus ook in deze.

Wat ik nog niet verteld had is dat ik met de GT het circuit Zandvoort op geweest ben, erg leuk, erg leerzaam, daarom ook niet op meeting in september geweest. ( overigens ook met een Cup Megane en een formule Renault gereden, dikke aanrader. Je gaat je werkelijk afvragen waarom je je race lecentie nog niet hebt, maar dat terzijde ( waarom heb ik die nog niet???) )
Bij gebrek aan licentie mag je niet inhalen wat wel raar was. Er reed een BMW 330D voor mij. Elk recht stuk hard weglopen ( niet leuk ), maar de bochtensnelheid belabberd, vooral in de gerlachbocht, de vodafone bocht en de audi s-curve zat ik telkens weer op z'n kont.

Maar goed, de moraal en dus de conclusie;

De twee gebeurtenissen gecombineerd zeggen wel wat over de AX.
Allereerst ben ik van mening dat de constructie erg degelijk in elkaar zit, alhoewel er bij een hoge bochtbelasting sprake is van een redelijke vervorming van carrosserie. Dit is niet raar, de meeste auto's kunnen een stuk minder hebben, bij minder extreme situaties. ( Mijn AX heeft geen enkele versterking in de zin van veerpootbrug, rolkooi of iets dergelijks. )
Dit trekje heeft bij mij vooral affect op het dashboard; rechtsvoor is de bevestiging afgebroken en ik heb een tweetal scheuren in het dashboard zelf ( niet alleen van zandvoort ). Daarnaast komt de bevestigingsrand van tellerhuis en mid console ook los. Dit alles valt wel te repareren, maar geeft wel de flexibiliteit in de carrosserie aan.
Daarnaast heeft de glijer van mij bijzonder weinig indruk op de auto gemaakt, ben schuin van achteren een ong 25 cm hoog hekje op geschoven ( + stoeprand ) en de auto heeft geen structurele schade, alleen incidentele schade.
Da reden van mjn glijer is naar mijn mening op twee oorzaken terug te leiden nl; een plaatselijk glad wegdek en het type banden.
Ik had namelijk eerst semi-regenbanden onder de auto liggen en ben over gegaan naar dunlop SP2000 banden. Deze bieden bij een droog wegdek tonnen met grip, maar als het dek vochtig wordt, dan verliezen ze hun grip redelijk snel. Dit was ik dus niet gewend met mijn vorige banden, die op droog bijna even goed presteerden als op een nat wegdek.

Alles bij elkaar ben ik nog steeds zeer positief over de AX;
Een lichtgewicht auto met een duidelijke sportieve inslag. Meer dan gemiddeld over nagedacht voor dit formaat auto. En er zijn maar bijzonder weinig auto's die volgens hetzelfde concept gebouwd zijn. Laat staan modernere auto's.

Overigens als de GT weer rijd ( mag niet lang duren ) ben ik bij de volgende meetig weer van de partij. Boot staat in de winterstalling dus weer vol tijd voor de GT. Heb uiteraard ook foto's van ongeval, misschien wel leuk.

Gr,

Les
Wie heeft in godsnaam al die mensen verteld dat je minder hard door een bocht kan dan rechtuit!!

W600SV
AX driver
AX driver
Posts: 39
Joined: TueFeb24, 2004 11:15:41 PM
Location: Rotterdam

Post by W600SV »

O.k. dat was het verhaal.

Nu het onderschrift dat ik gebruik en ja Arnie ik pas hem nog steeds niet volledig aan.
Zei het dat ik er bij deze wel een uitleg bij plaats;
Bij een normale situatie klopt mijn onderschrift volledig, zij het dat dit nu niet helemaal opgaat. Een extreme situatie is iets waar niemand rekening mee houd of kan houden, daarom is hier ook sprake van een uitzonderlijk geval. Dit heeft niets met het falende verkeersgedrag van mijn overige weggebruikers te maken. Daarom klopt mijn onderschrift nog steeds.
( Erg politiek correct wellicht, maar ter voorkoming van misverstanden. )

Gr,

Les
Wie heeft in godsnaam al die mensen verteld dat je minder hard door een bocht kan dan rechtuit!!

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Volgens mij kan je het bonnetje van de reparatiekosten naar Dunlop opsturen :wink: .... maar idd een goede bandenkeuze is voor de AX heel belangrijk,.... hij is voor te zwaar en achter lekker licht (nee niet TE licht)... weight is a waste of fun :wink:

Michelin komt er wat mij betreft het beste uit........ die plakken op de weg...zalk maar zeggen.

suc6 met het herstel......

oow,.... ik ben nog steeds nieuwsgierig over de maat van je velgen.....
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

jeffrey van dal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
Location: vlijmen
Contact:

Post by jeffrey van dal »

Rock's wrote:Volgens mij kan je het bonnetje van de reparatiekosten naar Dunlop opsturen :wink: .... maar idd een goede bandenkeuze is voor de AX heel belangrijk,.... hij is voor te zwaar en achter lekker licht (nee niet TE licht)... weight is a waste of fun :wink:

Michelin komt er wat mij betreft het beste uit........ die plakken op de weg...zalk maar zeggen.

suc6 met het herstel......

oow,.... ik ben nog steeds nieuwsgierig over de maat van je velgen.....


yokohama dat zijn de banden voor zowel speedway als voor op de weg.
das net kauwgum.
alleen het nadeel is ze sleiten snel.

maar wel mooie ax hoor

W600SV
AX driver
AX driver
Posts: 39
Joined: TueFeb24, 2004 11:15:41 PM
Location: Rotterdam

Post by W600SV »

Aangezien nieuwsgierigheid uiteindelijk toch overwint:

Iemand mijn (ex) AX laatste tijd nog gezien?

Heb hem verkocht (moest een hoop aan gebeuren. andere prioriteiten. ) Nu een Xsara ( zelfde merk toch anders; geweldige auto, maar geen AX. ).

Gr,

Les
Wie heeft in godsnaam al die mensen verteld dat je minder hard door een bocht kan dan rechtuit!!

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

De velgen zijn naar Maarten gegaan, de autlaat naar Mark, de AX naar Christa.
De auto heeft na een paar weken de geest gegeven, en het bleek dat er ACHTERAF heel veel aan moest gebeuren :cry: :? (niet alleen scheur in voorruit en uitlaatklem)
Ik geloof dat ze hem nu weer probeert te verkopen.

Cheers,
Rock's
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Dus blijkt nu toch dat er ACHTERAF een hoop aan moest gebeuren. Christa weet nog niet wat ze met haar autootje moet. W600SV, wat moest er volgens jou zoal aan gebeuren? Dan is de volgende eigenaar iig w?l voorbereid...

Post Reply