Zo weer ff n update, is al weer een tijdje geleden.
Ik ben vandaag weer druk bezig geweest met de AX:
- Binnenkant schoon gemaakt
- Stoelbekleding los gehaald voor reparatie (dit moet nog ff gebeuren vanavond)
- Schakelmechanisme nagekeken
- Ruitensproeier achter gefixt
- Midden console vervangen door 1 zonder gaten
Dingen die nog moeten gebeuren:
- Velgen met nieuwe banden (schiet maar niet op met de velgen)
- Stoelbekleding repareren
- Kleine dingen
- Al het andere wat ik tegen kom..
Owja nu nog ff een vraagje aan jullie:
Wat staat er mooier onder een rode GTI? Witte of grijze velgen? Of witte voor de winter en grijze voor de zomer?
ik rij nu elke dag van heerenveen naar sneek vanwege stage..
die stelling zit in je schakelstangen.. die willen wel eens slijten...niet heel erg moeilijk om te vervangen
Waar loop je stage? Zit je in de automotive branche? Ik woon ongeveer 10 km boven Sneek, al kom ik de laatste tijd vaker in Leeuwarden dan in Sneek.
Ik heb eergister ff goed gekeken en als je de schakelstang volgt boven de uitlaat naar voren toe, daarna het bovenste schakelstangetje volgt kom je op een schakelhevel oid uit. Daarop zit volgens mij de speling, maar ik weet niet of t makkelijk te vervangen is of dat de bak uit elkaar moet.
(btje vaag verhaal ma hopelijk is t te snappen)
Heb de busjes onderaan de pook ook iets geholpen, daardoor schakelt ie lkkr strak iig, alleen de speling is best wel veel eigenlijk.
ik zit niet in de automotive branche.. totaal iets anders zelfs hehe
je kunt die schakelstangen losklikken en vervangen voor nieuwe waarvan de busjes niet uit gesleten zijn.. zijn geen dure stangentjes.. 25 euro was ik voor 1 kwijt.. dus je zou eventueel ook een setje van de sloop kunnen halen van elke ax..
T zou kunnen, vandaar Automotive is en blijft leuk, vind ik iig.
Ik probeerde in mn vorige post duidelijk te maken dat t niet aan de schakelstangetjes ligt. T zit op de hevel die de bak ingaat namelijk..
Als de bak in een versnelling staat (maakt niet uit welke) kan ik de pook heen en weer bewegen, van links naar rechts.
Ik zal er binnenkort nog ff beter naar kijken, maar t zal wel lastig worden.
Dat dacht k al.. Naja dan moeten we er maar mee leren leven. Misschien iets voor als de koppeling ooit vervangen moet worden...
@TTF: Automotive is voor mij werk (parttime) en hobby. Daarnaast studeer ik ook nog steeds, Technologie Management. Al zal ik in de toekomst wel in de automotive terecht komen..
Zo vandaag mn velgen opgehaald, ze zijn nu nog gewoon standaard velgengrijs. Zal morgen proberen of mn winterbanden onder de AX passen, als ik er aan toe kom tenminste..
Mn velgen zitten eronder, met winterbanden. Moest alleen mn achtebumper ff opnieuw monteren om genoeg ruimte over te houden tussen bumper en band . Als er in t voorjaar zomerbanden op komen dan zal t allemaal wat beter passen, al loopt het iig nergens aan.
Zal morgen ff een paar foto's maken, dan kan iedereen zien dat t toch wel erg goed staat.
Ik heb ook besloten dat de velgen wit worden, dus vandaag begonnen met het stralen van de eerste velg. De velg staat nu ook in de primer, dus kan m morgen spuiten.