Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Mazda Protegé ES 2.0 2001

Post by Ceristimo »

@Wheelnut
Haha :) . Een trekhaak heeft 'ie inderdaad niet.

Ik zou vandaag gaan afrijden voor m'n rijbewijs, maar dat ging mooi niet door. Voor de tweede keer.

De ellende begon al met de oogtest. Mijn rechteroog is een beetje stuk. Da's geen probleem, ik zie net zo scherp als ieder ander en kan ook gewoon diepte zien. Maar wanneer je dan een oogtest moet doen die elk oog individueel test, in plaats van beide tegelijk, dan haal ik dat niet. Een bril of lenzen helpen niet; mijn rechteroog stelt niet scherp.
Na overleg met haar baas vonden ze het goed dat ik ging afrijden, zolang de auto maar drie spiegels had.

Maar toen kwamen ze bij mijn paspoort. En toen werd ik geweigerd, want mijn visum is verlopen.

Dat zit zo: Een verloofdenvisum (een visum dat je het recht geeft om te trouwen met een Amerikaan), is 90 dagen ná binnenkomst in de VS geldig. Die 90 dagen zijn uiteraard allang voorbij.

Alleen, nadat je dan binnen die 90 dagen getrouwd bent, stuur je alle papieren op die nodig zijn voor de aanvraag van de Greencard (verblijfsvergunning). Van het immigratiebureau krijg je dan een zogenaamde Notice of Advancement. Dat is een brief waarin staat dat de aanvraag voor de verblijfsvergunning ontvangen is.

Op die manier kan ik hier dus nog steeds legaal verblijven. Ook al is mijn visum verlopen (wat heel logisch is, want hij is immers maar 90 dagen geldig), het feit dat de aanvraag voor mijn verblijfsvergunning in behandeling is zorgt ervoor dat ik hier blijven mag.

Maar daar is die stomme DMV (in Nederland de RDW) het dus mooi niet mee eens. De vrouw achter de balie zegt:

"Je visum is verlopen".
Ik: "Dat klopt, want hij is immers maar 90 dagen geldig. Ik ben inmiddels getrouwd, en heb dus aan de voorwaarden van het visum voldaan. Nu wacht ik op mijn Greencard."
Zij: "Heb je je Greencard bij je?"
Ik: "Dat zei ik net: De aanvraag is in behandeling. Kan nog een maand of twee duren."
Zij: "Heb je een verlenging voor het visum aangevraagd?"
Ik: "Nee. Dat kan helemaal niet. Het K-1 visum is niet te verlengen. Zolang je binnen de gestelde termijn van 90 dagen getrouwd bent, heb je aan de voorwaarden van het visum voldaan, en wordt het visum omgezet in een verblijfsvergunning. Op die verblijfsvergunning wacht ik nu. Ik mag hier legaal blijven."
Zij: "Dat kan wel zo zijn, maar je kunt nu niet afrijden omdat je geen geldige verblijfsvergunning of verlengde visum hebt. Tot ziens".
Ik: "..."

Het is raar, omdat je altijd een periode zult hebben van een verlopen visum, wanneer je hier op het K-1 visum binnenkomt. Dit, omdat het visum maar 90 dagen geldig is, maar de aanvraag van je Greencard vaak veel langer duurt. Je komt dus na die 90 dagen in een "gat" te zitten. Je hebt én geen verblijfsvergunning, én geen visum. Daarom wordt bij dit visum gesteld dat zolang je binnen de 90 dagen getrouwd bent en je de aanvraag voor je verblijfsvergunning hebt gedaan, je legaal in het land kunt verblijven. Anders zou je namelijk de wachtperiode tussen het verlopen van je visum en het krijgen van je verblijfsvergunning in eigen land af moeten wachten, wat een rare gang van zaken zou zijn aangezien je immers net getrouwd bent.

Maargoed, lullen als Brugman hielp me niets. Het antwoord bleef hetzelfde. "Nein, Autofahren ist verboten!"

Bah. De DMV: wat een bureaucratische rot-organisatie is dat zeg!
Last edited by Ceristimo on ThuOct04, 2012 9:54:42 PM, edited 2 times in total.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Wheelnut
AX Master
AX Master
Posts: 1385
Joined: SatApr16, 2011 3:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Ceristimo - Mazda Protegé ES 2.0 2001

Post by Wheelnut »

Ugh... Bummer... Maar bureaucratie blijf je houden, waar ter wereld je ook bent...
Gelukkig is je Nederlandse rijbewijs nog geldig, toch? (+ het internationale rijbewijs, wat ik aanneem dat je hebt?)
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Mazda Protegé ES 2.0 2001

Post by Ceristimo »

@Wheelnut
Ja, dat blijkt dus achteraf niet zo te zijn. Volgens internet is je buitenlandse rijbewijs een jaar geldig. Dat klopt, maar in de VS mag iedere staat ook zijn eigen regeltjes bedenken. En in Alaska is een buitenlands rijbewijs slechts 90 dagen geldig. Oftewel: ik heb momenteel geen geldig rijbewijs.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Ceristimo - Mazda Protegé ES 2.0 2001

Post by Laurent »

Pff, lijkt het CBR met CJIB en CVOM in een club wel. Damn. En nu?
AX 1.1i Volcane Rood

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Mazda Protegé ES 2.0 2001

Post by Ceristimo »

Nou, kreeg vanochtend een telefoontje van de DMV. Ze hebben het overlegd, en ik mag komende maandag om 14:00 gaan afrijden.

Als ik slaag krijg ik echter mijn rijbewijs nog niet. Ze geven mijn rijbewijs pas vrij op het moment dat ik mijn verblijfsvergunning kan laten zien.

Echter, de persoon die ik vanmorgen sprak zei dat je hier legaal mag rondrijden, zolang je de theorie-test maar gehaald hebt. Je moet dan bínnen een jaar je rijbewijs gehaald hebben. Maar het halen van je theorie-test geeft je het recht een jaar te rijden.

Of dat echt zo is weet ik niet, want op internet kan ik die regel niet terugvinden...Of ik heb haar vanwege de slechte telefoonverbinding niet goed begrepen. Ga dat maandag nog eens navragen.

Maar mag dus in elk geval afrijden.:)
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Mazda Protegé ES 2.0 2001

Post by Ceristimo »

Hmmm...Candice belde net. Het check-engine lampje begon te knipperen toen ze naar het werk reed. Da's geen goed teken. Even wat garages bij langs bellen om te zien of iemand die code voor mij kan uitlezen, want dat kan je bij deze auto zelf niet doen (tenzij je zo'n scanner hebt, maar die heb ik niet).

Hoop dat het iets simpels is. Een bobine die niet meer goed meedoet ofzo. Deze zitten er voor zover ik kan zien namelijk al 160.000 kilometer op.

We zullen 't zien...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Mazda Protegé ES 2.0 2001

Post by Ceristimo »

Het lijkt mee te vallen. Heb bij een automaterialenzaak zo'n scanner geleend (gratis).

Twee codes:
P0300 Random Misfire
P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)

Die P0300 code verklaart het af en toe rauwig stationair lopen, en het feit dat de auto af en toe hapert (vooral als hij koud is, bij het overschakelen naar de tweede versnelling).

Die P0420 code kan daaraan gerelateerd zijn. De katalysator heeft een luchtsensor aan de vóór en achterkant. Die aan de vóórkant leest steeds verschillende waarden, en die aan de achterkant zou een constante waarde moeten lezen. Die code wordt meestal weergegeven als beide sensoren dezelfde waarde lezen.

Dat kan dus veroorzaakt worden door een paar verschillende dingen. 't Kan simpelweg een luchtsensor zijn, of toch de katalysator die niet goed meer is (zou de traagheid van de auto wel verklaren :P), lekkende injector, of een cilinder die niet, of op een verkeerde tijd, de vonk krijgt.

Ik ben maar uitgegaan van het laatste en heb net voor 120 euro twee nieuwe bobines en bougiekabels gekocht. Morgen monteren. Ook gelijk de positieve carterventilatie klep meepakken, want dat is vrij goedkoop, en zoiets kleins schijnt die code ook te kunnen triggeren.
Als dat niet helpt trek ik de bougies eruit (die zijn 6 maanden geleden vervangen, maar ik weet niet voor welk merk), en zet er dan de bougies van Mazda zelf in.

Denk overigens zelf niet dat de katalysator slecht is. De auto heeft vorig jaar nog een emissie-test gehad, en daar werden geen problemen geconstateerd.

Enfin, eerst die P0300 code oplossen, en dan 'ns zien wat we aan die andere code kunnen doen. Voordat de sneeuw valt in elk geval zo'n speciale dop kopen met een gleuf erin om die twee luchtsensoren eruit te halen.

Hoe kun je die het beste schoonmaken? In een bakje benzine?
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Ceristimo - Mazda Protegé ES 2.0 2001

Post by AlexanderB »

Die kan je niet echt schoonmaken.. Als de achtste stuk is of de kat stuk is, zou ik lekker een dummyplug op de achterste zetten.. (zodat ie altijd een "lage" waarde aangeeft, en de ECU denkt dat de kat goed werkt, tot je eventueel geld hebt om het goed op te lossen..)

Overigens zou ik beginnen met de bougiekabels..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Wheelnut
AX Master
AX Master
Posts: 1385
Joined: SatApr16, 2011 3:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Ceristimo - Mazda Protegé ES 2.0 2001

Post by Wheelnut »

Misfire: Ik zou inderdaad bij de bobineblokken beginnen, die gaan er veel sneller aan dan een ouderwetse bobine...

Cat System: De katalysator is één van de onderdelen die bij "nieuw rijden" vol gaat zitten met troep. Kan best wel dat die in een jaar tijd zo vol is gaan zitten dat de stroming belemmert wordt. En een emissietest kan natuurlijk goed uitgevallen zijn, omdat er niets uitkwam om te meten...
Maar toch is het een goed idee om ook de lambda's te vervangen, vanwege die vervuiling.

...Nou ga ik er vanuit dat die motor, op basis van wat ik van het verhaal begrijp, vervuild is, maar is dat eigenlijk wel zo?
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Mazda Protegé ES 2.0 2001

Post by Ceristimo »

@AlexanderB
Ik dacht dat je ze een dag kon laten weken in een bakje benzine om alle zwarte grut eraf te halen? Soms schijnen ze dan weer te werken. Aangezien 't niets kost (benzine 85 cent de liter! :P), wilde ik dat in elk geval eens proberen. Baat het niet, dan schaadt het niet, toch?

@Wheelnut
Tja, zoals ik al zei: die computer denkt dat de kat niet goed meer is, als die twee sensoren dezelfde waarde geven. Maar dat kan een boel andere oorzaken hebben. Ik ben er niet zo van overtuigd dat de katalysator aan het doodgaan is. Maar we zullen het zien. Áls de katalysator dood is en problemen begint te geven, dan hang ik er een kat-vervangen onder met zo'n dummy-sensor om het check-engine lampje uit te krijgen. Een auto hoeft hier namelijk geen verplichte emissie-test te ondergaan.

Maargoed, met een niet goed functionerende kat kan je prima rijden. Dat een willekeurige cilinder niet goed vuurt is een erger probleem, en dat heeft er denk ik voor gezocht dat het check-engine lampje van continu brandend (vanwege de kat), naar nu knipperend is gegaan. En een knipperend lampje betekent: "niet rijden, want dan ga je iets slopen". Dus eerst dat maar 'ns oplossen met inderdaad nieuwe kabels, bobine en pcv-klep.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Mazda Protegé ES 2.0 2001

Post by Ceristimo »

Als het gesleutel aan de Mazda bij dit soort simpele klusjes blijft vind ik het prima. :) Wel jammer van 't geld, maar enfin.

Vanwege de plensende regen een beetje ruimte gemaakt in de vuilnisbelt...eeh, garage....

Image
Image

Oude rommel eruit:
Image

Nieuwe rommel erin. Op de achtergrond de nieuwe pcv-klep.
Image

Auto rijdt weer goed. Heb het idee dat 'ie ook veel beter accelereert nu, maar dat kan ook placebo-effect wezen. Na een grondige schoonmaakbeurt rijdt je auto immers ook altijd ineens veel beter...:P

Hopen dat 't lampje niet meer terugkomt...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Mazda Protegé ES 2.0 2001

Post by Ceristimo »

Trouwens, wie heeft er hier verstand van bandenmaten? Ik namelijk niet, dus vandaar de vraag:

De Mazda moet officieel 190/55/r16 hebben. Op dit moment hangt er 195/55/r16 onder. Zou 205/55/r16 of 205/60/r16 ook passen?

Die laatste twee maten zijn namelijk veel beter vindbaar en betaalbaarder.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Ceristimo - Mazda Protegé ES 2.0 2001

Post by AlexanderB »

Ja, beide maten zouden op zich prima moeten passen (Ik zou wel voor de kleinste van de 2, 205/55r16 gaan.) Het enige "probleem" met die keuze is dat smallere banden een betere grip hebben op losse sneeuw (Maar, het verschil is zo minimaal, dat mag geen probleem zijn.) :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 340
Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: Ceristimo - Mazda Protegé ES 2.0 2001

Post by JPG-slalom-racing »

Ceristimo wrote:Trouwens, wie heeft er hier verstand van bandenmaten? Ik namelijk niet, dus vandaar de vraag:

De Mazda moet officieel 190/55/r16 hebben. Op dit moment hangt er 195/55/r16 onder. Zou 205/55/r16 of 205/60/r16 ook passen?

Die laatste twee maten zijn namelijk veel beter vindbaar en betaalbaarder.

Hoi

bandenmaat 190 bestaat naar mijn weten niet, de breedte eindigt dacht ik altijd op 5.
Volgens de Belgische wetgeving mag je bandenmaten laten afwijken van je PVG ("proces verbaal" van goedkeuring), zolang de rolomtrek maar binnen -2% en +1,5 % afwijkt. hier bestaan tooltjes voor. Dan kom ik uit dat 195 55 16 overeenstemt met 205 50 16 ... Weer niet goed, want dat gaat je evenzeer een hoop geld kosten... Nu Belgie is wat dat betreft toch een beetje een apenland, want mijn idee is een 205 55 16 zeker geschikt en het scheelt net geen +2%.

Wheelnut
AX Master
AX Master
Posts: 1385
Joined: SatApr16, 2011 3:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Ceristimo - Mazda Protegé ES 2.0 2001

Post by Wheelnut »

Als het van de wet mag, en de banden passen eronder zonder aanlopen, doen!
En als die bandenmaat op je huidige velg past helemaal.
Het enige wat je er eventueel van merkt is dat je snelheidsmeter iets gaat afwijken (=minder aangeven) door de grotere omtrek.
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Re: Ceristimo - Mazda Protegé ES 2.0 2001

Post by Drake »

JPG-slalom-racing wrote: Hoi

bandenmaat 190 bestaat naar mijn weten niet, de breedte eindigt dacht ik altijd op 5.
Bestaat wel als ik hier kijk:

http://www.autobandenmarkt.nl/

Maar het komt niet vaak voor.

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Ceristimo - Mazda Protegé ES 2.0 2001

Post by Holländer »

Jemig wat een bureacratie in dat land! wordt je echt niet goed van. En helemaal als je dan uiteindelijk toch wel mag afrijden terwijl dat niet mag...
Alleen met een theorie certificaat rondrijden.... dat is dan wel weer heel gemakkelijk! is dat alleen als je al eens een rijbewijs hebt gehad/uit het buitenland komt of is dat ook als je voor het eerst je rijbewijs moet gaan halen?

De banden wijken zo weinig af dat dit weinig problemen op moet gaan leveren lijkt me. scheelt dit zo veel in de kosten dan?
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Wheelnut
AX Master
AX Master
Posts: 1385
Joined: SatApr16, 2011 3:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Ceristimo - Mazda Protegé ES 2.0 2001

Post by Wheelnut »

Vaak voorkomende bandenmaten zijn altijd relatief goedkoop, gewoon omdat er zoveel van gemaakt worden...
De ontwikkelingskosten en bedrijfswinst kunnen over meer bandjes worden verspreid.
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Mazda Protegé ES 2.0 2001

Post by Ceristimo »

@JPG-slalom-racing
Je hebt gelijk. De originele bandenmaat volgens het boekje moet 195/50/r16 zijn, met daarachter nog de code 83V. Geen idee wat dat laatste betekent.

Dus 205/50, 205/55 en 205/60 zouden moeten passen?

Het heeft met geld niet zoveel te maken, maar met het feit dat 195/50 (of 55) hier gewoon NIET te vinden valt. Dat moet allemaal apart besteld worden, en dan zit je met torenhoge verzendkosten naar Alaska. Kan je dus 40 dollar per band er bij op gaan tellen, en tel je per bandje dik over de 200 piek af. En dan nog de montage.

Sommige winkels hebben hier wél de 205 variant in 't magazijn, en tweedehands kan je die bandenmaat op internet ook wel vinden.

Laatste vraag: De banden áchter zijn nog helemaal perfect. Is 't een probleem als je op één as iets dikkere banden hebt dan op de andere?
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - Mazda Protegé ES 2.0 2001

Post by Ceristimo »

Ben net terug van de DMV. Ik heb mijn rijbewijs gehaald. En dat geeft gelijk een zure smaak, omdat ik dus het fysieke rijbewijs niet meekreeg vandaag. Die willen ze alleen afgeven als ik mijn verblijfsvergunning heb.

Het nadeel:
Omdat ik nu volgens het systeem wel een rijbewijs heb, kan het mij punten - of zelfs het rijbewijs kosten - wanneer ik door de politie wordt aangehouden. Door het halen van mijn rijbewijs mag ik nu helemaal niet meer rijden. Is dat niet lekker krom? :evil:

Had overigens geen perfecte score.

Ik kreeg puntenaftrek vanwege:
- Handrem op een heuvel
- Te snel achteruit rijden... :?:
- Niet onnodig linksrijden. Ik reed op de rechterbaan op de autoweg, en dat was onnodig... :!: :?:

Tja, de handrem op de heuvel. Dat komt omdat die trut van de DMV niet weet hoe een handgeschakelde auto werkt. Toen ik zei dat ik 'm op de handrem zette om niet achterruit te rollen bij het wegtrekken zei ze "Ik heb in San Fransisco gewoond, en nog nooit de handrem gebruikt op die steile heuvels daar". Ja, omdat je in een automaat rijdt!
De eerste keer dat ik van haar moest stoppen zei ze: "Now put the car in Park". Het enige wat ik kon doen was haar dom aankijken....
En toen ze stond te wachten tot ik 'm in Park zou zetten, zei ik: "Eeh yeah...This doesn't have Park..." Ze moest even naar de pook kijken om zich ervan te vergewissen dat er inderdaad nergens een "P" was.

Het te snel achteruitrijden ging nergens over. De auto liep gewoon stationair in z'n achteruit. Nogmaals, kan natuurlijk niet de rem ingedrukt houden zoals bij je automaat, want dan slaat 'ie af.

Puntenaftrek voor op de rechterbaan rijden gaat natuurlijk nergens over. Ik moest links afslaan op de vier-baans autoweg vanaf een kruising. Je gaat dus dan van linkerbaan (voorsorteervak) op de kruisende weg, naar linkerbaan op de autoweg. Na een meter of 50 op de linkerbaan te hebben gereden zet ik m'n knipper naar rechts aan, controleer netjes de spiegels en de dode hoek over de schouder en schuif 'm op de rechterbaan. En dat is schijnbaar niet gewild, ofzo. Ik had stug op de linkerbaan moeten rijden.

Nouja, feit blijft dat ik geslaagd ben. En nu dus helemaal niet meer rijden mag. Fijn hoor... :? Best wel een beetje pissig op de DMV nu, dus... :wall

Nu dus even op internet de reglementen maar eens nalezen, want volgens mij klopt er niks van dat ze mij mijn rijbewijs niet willen geven.

EDIT:
Tja, volgens de DMV moet je de "appropriate immigration papers" hebben...Da's lekker vaag.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Post Reply