Grietje

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

Echt ontzettend gave auto! :D
Image Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

205 ziet er heel mooi uit, Was mij 2de keus geweest als ik geen ax had kunne vinden,

Maar persoonlijk vind ik alleen jammer dat het kenteken niet op de orginle plaats zit :oops:

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

Losroyos wrote:205 ziet er heel mooi uit, Was mij 2de keus geweest als ik geen AX had kunne vinden,

Maar persoonlijk vind ik alleen jammer dat het kenteken niet op de orginle plaats zit :oops:
:D :D :D Ik vind het jammer dat de achterste kentekenplaat scheef zit. :D :D :D

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Losroyos wrote:
Maar persoonlijk vind ik alleen jammer dat het kenteken niet op de orginle plaats zit :oops:
ik ook :(
Maar als ik hem nu hier weg haal, zitten er 2 gaatjes in mn voor spoiler... En de gaatjes in de bumper (zwarte stuk waar die hoort) zijn weggehaald...


JK, achterste scheef, oh? :P

Ik vind het jammer dat de achterbank mist op deze fotos :d Maar vanmiddag heb ik hem weer terug.


Arme GT, hij zou bijna een minder waardigheidscomplex krijgen, gelukkig vind ik mn GT net zo mooi, zo niet mooier :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

(Kentekenplaat: Grapje)

Prachtige auto, en één die al jaren op mijn verlanglijstje staat.
Cabrio rijden is het leukste wat er is.
Altijd open rijden, en alleen wanneer het regent de kap omhoog.
Fantastisch ook 's winters, kap omlaag en kachel vol aan.

Heeft ooit iemand een cabrio gefabriceerd op basis van AX-techniek?

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

jk wrote:(Kentekenplaat: Grapje)

Prachtige auto, en één die al jaren op mijn verlanglijstje staat.
Cabrio rijden is het leukste wat er is.
Altijd open rijden, en alleen wanneer het regent de kap omhoog.
Fantastisch ook 's winters, kap omlaag en kachel vol aan.

Heeft ooit iemand een cabrio gefabriceerd op basis van AX-techniek?
Er rijden in duitsland meerdere rond, er was ooit een keer een zwarte op citromobile.

Overigens: de kap mag pas open boven de 10 graden, gezien het achterruitje anders niet warmgenoeg is om flexibel te zijn en scheurt...
Maar moet ook eerlijk zeggen, het is tot de 15 graden niet behaagelijk op de snelweg :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

grietje wrote:
jk wrote:(Kentekenplaat: Grapje)

Prachtige auto, en één die al jaren op mijn verlanglijstje staat.
Cabrio rijden is het leukste wat er is.
Altijd open rijden, en alleen wanneer het regent de kap omhoog.
Fantastisch ook 's winters, kap omlaag en kachel vol aan.

Heeft ooit iemand een cabrio gefabriceerd op basis van AX-techniek?
Er rijden in duitsland meerdere rond, er was ooit een keer een zwarte op citromobile.

Overigens: de kap mag pas open boven de 10 graden, gezien het achterruitje anders niet warmgenoeg is om flexibel te zijn en scheurt...
Maar moet ook eerlijk zeggen, het is tot de 15 graden niet behaagelijk op de snelweg :D
Enige decennia geleden (nou ja, 40-50 jaar geleden) waren kachels in veel auto's een extra...

Het leuke aan een cabrio is dat je niet snel hoeft te gaan om toch ontzettend veel plezier te beleven.

In de volle zomerzon is een cabrio nou ook niet echt geweldig, en soms zelfs gevaarlijk.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

jk wrote:
Het leuke aan een cabrio is dat je niet snel hoeft te gaan om toch ontzettend veel plezier te beleven.

In de volle zomerzon is een cabrio nou ook niet echt geweldig, en soms zelfs gevaarlijk.
Nee, maar 60 rijden op de snelweg kan ook gewoon niet ;) En onder de 15 graden is de wind in de auto als je harder gaat dan 70 gewoon koud.

Overigens, in de volle zon (met pet op) is goed te doen hoor :D
Liever dat dan een zwart dak (zoals mn GT) dat is echt stikken zomers...
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Koppakking en driem set binnen!

Nu even wachten op tijd... en wellicht nog een klepveertang aanschaffen...

Iemand een goed adresje?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ik weet niet of dit wat is, ziet er nogal apart uit klik

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

grietje wrote:Nu even wachten op tijd... en wellicht nog een klepveertang aanschaffen...
Hoelang kun je nog wachten? Op CitroMobile waren ze afgelopen jaar best betaalbaar wat ik gezien heb. :)

Een model als dit heb je in elk geval nodig.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Voor hoeveel lagen ze op citromobile?

Liever heb ik t ntrlk dit weekend al :D Er moet een nieuwe koppakking tussen dus anders moet het wéér allemaal open. Wellicht moet dat alsnog als mn kop gescheurd is maar oke...
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

MBa@NL wrote:
grietje wrote:Nu even wachten op tijd... en wellicht nog een klepveertang aanschaffen...
Hoelang kun je nog wachten? Op CitroMobile waren ze afgelopen jaar best betaalbaar wat ik gezien heb. :)

Een model als dit heb je in elk geval nodig.
Ik moet zeggen dat ik het model van Facom wel erg prettig vond werken. Helaas zijn die niet goedkoop (138 euro), misschien is er een goede imitatie van te koop.

Image
Image Image Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Die werkt fijn idd....

zou dit wat zijn?
http://www.quadonderdelen.nl/estore/ind ... 5&taal_ID=
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Rooomy, die kopwissel bij Els dr ax, van wie was die klepveertang ?
die was apart, maar het ging wel, is dat geen optie om die te lenen ofzo indien mogelijk ?

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

wat bij een TU kop van belang is, is dat je de klep tegen kan houden aan de onderzijde..

die van Facom zoals Jan aangeeft is perfect.. degene die je zelf aangeeft kan ik niet precies zien of je de klep aan de onderzijde voldoende aan kan drukken

Image
past NIET (heb ik, werkt niet op TU kop)

Image
wil je echt NIET gebruiken
Image

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Ik heb vorig jaar op Citromobil deze gekocht bij die Duitse handelaar in gereedschap, op advies van q01z voor dit model gekozen.

Al tot volle tevredenheid al een paar gesnelde koppen mee aangepakt


Image


Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Mooie 205 hoor Romy, er staat hier bij de bandenboer in ´t dorp altijd een Griffe, gaat toch altijd weer kriebelen als ik zo´n 205 zie!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Mastenhose wrote:Mooie 205 hoor Romy, er staat hier bij de bandenboer in ´t dorp altijd een Griffe, gaat toch altijd weer kriebelen als ik zo´n 205 zie!
Griffe vind ik persoonlijk errg mooi!


Goed nieuws hier!

Mijn koppakking is níet lek :D

Het kvs komt uit het kvs kanaal in het inlaat spruitstuk. Niet dat dat echt grappig is, het tapeind daar is namelijk afgebroken (al een tijdje) en ik kan hem daar dus niet strakker aandraaien oid.

Zo even kijken of ik er niet eventueel iets aan kan veranderen.


Dus deze slalom rijd ik nog met deze motor. Ik ga wel even kijken of ik het gepiep kan oplossen, maar net heeft ie 10 min gedraaid en ik heb het 10 min niet gehoord.

Wellicht staat mn driem te strak, of loopt het ergens aan, dat controleer ik maar even ;)

Verder staat er achter de GT nu de TGs op bokken, dus oprit met 2 AXjes op bokken haha :d

Degene heeft de bak er onder vandaan, 1.1 koppeling past gelukkig :D!

De veertjes vielen eruit bij demontage dus hij was wel echt stuk. Maandag maar ff kijken of de bak er weer onder kan ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Zal morgen fototoestelletje meenemen.

Mooi nieuws dat van die koppakking :!:

Post Reply