Vanochtend de AX maar weer eens meegenomen voor een ritje, dus de wieltjes er weer netjes onder gezet e.d (stond op oude wielen/banden ivm stallen). Even de olie rondgepompt (onsteking los) en uiteraard kwam hij daarna bij het echte starten meteen weer tot leven, blijft tot heerlijk een soort van oude/moderne auto .
Maargoed er zat een reden achter, ik vertrouwde de achteras niet helemaal kwa remverschil en gezien ik het ding een der weken naar de RDW wil brengen moet hij correct werken. Na een rondje op de remmentestbank werd het ook bevestigd waarbij bleek dat hij rechtsachter amper niks deed maar met de handrem binnen de marge zat. Remleidingen/slangen zijn nieuw en de klauw lijkt ok dus de verdeler geven we maar even de schuld in dit geval.
Morgen dus het ding maar even vervangen in goede hoop dat het daaraan ligt.(blijft gezeik dat remsysteem, ik heb al een keer aardig wat ellende gehad bij een 106 van iemand waarbij bleek dat de remslang onzichtbaar uitzette tijdens het remmen en daardoor de druk omlaag ging).
Verder ben ik geen fan van een lastafhankelijke regelaar (stel ik ga een bocht in, ding helt iets over en de achterkant zakt in waarmee er dus extra druk naar de remklauwen gaat wat niet praktisch is al je dan opeens moet remmen), dus ik heb alles er maar afgesloopt om er zo een vaste verdeler van te maken zodat de rdw/apk ook niet kan zeuren dat het niet aangesloten lastafhankelijk verdeler is (ik heb nu domweg de veer gewoon weggelaten bij de huidige waarmee hij ongeveer 40% begrenst, maar je kan zien dat het gewoon een lastafhankelijke is waarbij de "nieuwe" lijkt op een verdeelblok. Later word het nog uitgebreid met een wilwood verdeler zodat ik de remdruk exact kan instellen zoals ik het wil).
Ik heb er even wat perslucht opgezet en hij lijkt correct te werken, verder kwam deze van een >2000 gti af waarbij hij niet direct vervangen hoefde te worden (hevel zat vast wat zo weer los was met wd40 en het remprobleem zat ergens anders in
).