Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Pgoddijn wrote:Met de veerpoten, is daar nog een Lrrr aan te pas gekomen? :-D
Neh totaal niet :lol: , ging heel soepeltjes kost alleen wat geduld. Wel minder was dat ik de arm opnieuw moest uitlijnen ivm de markeringen weggeslepen waren naderhand (facepalm, niet op de foto te zien overigens de markeringen zaten op het roestige gedeelde wat ik dus schoongemaakt had naderhand).

Maargoed met een liniaal en vergelijken waar de bepaalde punten van de arm zitten op een andere veerpoot heb ik het ding voor ~90% weer in de originele positie gedraaid (zal niet op de milimeter aankomen mag ik hopen en controleer eerdaags nog wel een keer voor de zekerheid alles voordat ik het weer vastlas).

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Vanochtend de AX maar weer eens meegenomen voor een ritje, dus de wieltjes er weer netjes onder gezet e.d (stond op oude wielen/banden ivm stallen). Even de olie rondgepompt (onsteking los) en uiteraard kwam hij daarna bij het echte starten meteen weer tot leven, blijft tot heerlijk een soort van oude/moderne auto .

Maargoed er zat een reden achter, ik vertrouwde de achteras niet helemaal kwa remverschil en gezien ik het ding een der weken naar de RDW wil brengen moet hij correct werken. Na een rondje op de remmentestbank werd het ook bevestigd waarbij bleek dat hij rechtsachter amper niks deed maar met de handrem binnen de marge zat. Remleidingen/slangen zijn nieuw en de klauw lijkt ok dus de verdeler geven we maar even de schuld in dit geval.

Morgen dus het ding maar even vervangen in goede hoop dat het daaraan ligt.(blijft gezeik dat remsysteem, ik heb al een keer aardig wat ellende gehad bij een 106 van iemand waarbij bleek dat de remslang onzichtbaar uitzette tijdens het remmen en daardoor de druk omlaag ging).

Verder ben ik geen fan van een lastafhankelijke regelaar (stel ik ga een bocht in, ding helt iets over en de achterkant zakt in waarmee er dus extra druk naar de remklauwen gaat wat niet praktisch is al je dan opeens moet remmen), dus ik heb alles er maar afgesloopt om er zo een vaste verdeler van te maken zodat de rdw/apk ook niet kan zeuren dat het niet aangesloten lastafhankelijk verdeler is (ik heb nu domweg de veer gewoon weggelaten bij de huidige waarmee hij ongeveer 40% begrenst, maar je kan zien dat het gewoon een lastafhankelijke is waarbij de "nieuwe" lijkt op een verdeelblok. Later word het nog uitgebreid met een wilwood verdeler zodat ik de remdruk exact kan instellen zoals ik het wil).

Image

Ik heb er even wat perslucht opgezet en hij lijkt correct te werken, verder kwam deze van een >2000 gti af waarbij hij niet direct vervangen hoefde te worden (hevel zat vast wat zo weer los was met wd40 en het remprobleem zat ergens anders in ;)).
Last edited by Drake on WedFeb02, 2011 12:15:35 AM, edited 1 time in total.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Ipv van 80/20 zit ik nu op 20/20 ofwel prima :). Geen blokkerende wielen achter nu meer alsmede het ding een stuk beter doseerbaar is. De wilwood is eigenlijk niet nodig maar als ik wat meer remdruk wil kan hij er altijd nog tussen gezet worden (en dan de vaste verdeler weg).

Snap alleen niet dat sommige mensen klagen dat een schijvenas teveel remdruk heeft gezien ik nu eigenlijk zelfs te weinig heb :+

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Dit is vast interresanter ;):

Todo/Wish list ax:
Image

Minus remdruk dan, dat is nu opgelost :+ . En ja mijn handschrift is slecht, don't mention it ;).

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

Drake wrote: En ja mijn handschrift is slecht, don't mention it ;).
voor de iphone heb je nu een App dat als je er mee langs een tekst gaat, het vertaald wordt, dus ook jouw Japans is gewoon leesbaar hoor :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Vandaag de Beunpijp ofwel de APK pijp met kat gemonteerd, hence nog maar een paar zaken en dan gaan we even een afspraak maken met de RDW.

Verder een paar nieuwe fatsige dempers geregeld, Bilstein B8.
Image

Komen er ooit wel een keer onder icm wat stuggere veren, wat er nu onder zit voldoet ook voorlopig prima.

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Aardig lijstje.
Ik ben erg benieuwd hoe het straks bij de RDW gaat.
Al is het maar om te horen wat de reacties zijn op deze uitvoering van moeders boodschappenautootje.
Mag je zeker naar Lelystad?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Waddinxveen, stukje dichterbij :wink: . Het zal even spannend worden, wil het ding ook onder de 750kg houden op kenteken en het is even kijken of dat wil gaan lukken.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

alles dr uit slopen? :) bitumen enzo..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

Drake wrote:Ipv van 80/20 zit ik nu op 20/20 ofwel prima :). Geen blokkerende wielen achter nu meer alsmede het ding een stuk beter doseerbaar is. De wilwood is eigenlijk niet nodig maar als ik wat meer remdruk wil kan hij er altijd nog tussen gezet worden (en dan de vaste verdeler weg).

Snap alleen niet dat sommige mensen klagen dat een schijvenas teveel remdruk heeft gezien ik nu eigenlijk zelfs te weinig heb :+
waar laat jij je overige 60% remkracht dan ;). met 20/20 verdeling ;)
Ik had iig teveel remkracht omdat ik geen standaard remdrukbegrenzer gebruik.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Dat is de links/rechts verdeling achter niet zozeer voor/achter :wink:
AlexanderB wrote:alles dr uit slopen? :) bitumen enzo..
Deze heeft geen isolatie :wink: igg geen bitumen e.d, valt bijna niks uit te halen.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Bossie »

Drake wrote:Dat is de links/rechts verdeling achter niet zozeer voor/achter :wink:
Dan nog mis je 60% ;) Je bedoelt dus 50/50 Links/Rechts.
Image Image Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Op de schaal van 100 is de remdruk achter nu 20/20, dat bedoelde ik ermee . Lijkt mij vrij logisch gezien ik anders een 50/50 schaal had genomen :wink:

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

ow jaah johhh
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

denny wrote:ow jaah johhh
Jaahaaaa :lol:

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Image
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

good luck :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Revz
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Revz »

Pgoddijn wrote:Image
Dit ziet er mooier uit. Hoeveel cm lager is dit? 8)

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by PeterM »

En?

P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Rooney »

Aaah ooooh als dat maar goed gaat. Veel suc6 met de first 16v :)
AX Soupapes 16 8)