Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Moderator: webmasters
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Mooie aanwinst Chris, veel plezier er mee.
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Eindelijk weer eens een mod gedaan aan de ax
,
Even zijn winterslaap verstoord voor een goed doel

Eruit met de oude radio (kenwood W808),

en erin met de nieuwe pimpradio :+ (kenwood 9537u)

En dat is voor de komende maand wel weer
, volgende mod word het begrensen van de remdruk zodat hij achter niet meer blokkeerd en ook de (her)keuring doorheen kan. Er gaan in de toekomst wel wat meer dingen aan het interieur aangepast worden dat het ding wat luxer is (volledige deurpanelen e.d en dat soort zaken).

Even zijn winterslaap verstoord voor een goed doel

Eruit met de oude radio (kenwood W808),

en erin met de nieuwe pimpradio :+ (kenwood 9537u)

En dat is voor de komende maand wel weer

-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Chris, hoe kan je de remdruk regelen met een afsluiter?Drake wrote:Wilwood ding gekocht:
Wat hopenlijk het teveel aan remdruk achter gaat oplossen.
Ik neem aan dat het een naaldafsluiter is, en is dat niet alleen open of dicht of is er echt nog wat mee te regelen?
Volgens mij had Ronald dat ook in z'n GTi zitten, als ik me nog goed herinner is hij nadat op Zolder tijdens Vroemdag een set remblokken achter was verloren met een dichtgezette afsluiter naar huis gereden.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Ik heb het ondertussen gevonden op de site van Wilwood:Drake wrote:Hij sluit tot maximaal 57% van de normale druk af, het is waarschijnlijk een naaldafsluiter inderdaad.
Wat jij waarschijnlijk ook bedoeld is een line-lock maar dat is meer voor amerikanen die achterbanden willen oproken.
Proportioning Valve, Knob Style.
The new generation of adjustable proportioning valves combines the latest refinements to deliver precise pressure metering and strength from a compact forged billet design. Pressure adjustments range from 100-1000 PSI and provide for a maximum decrease of 57% in line pressure, the most of any available valve. Adjuster knob with fine thread tuning provides precise pressure adjustment. This adjustment lets you fine tune the front to rear braking balance by proportionally decreasing the rear brake line pressure. Valves weigh only 5.2 ounces and have two .25” side mounting holes spaced 1.00” apart. Standard in and out ports are 1/8-27 NPT.
Oh ja, succes met inbouwen.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Gisteren begonnen met het beunen van een set veerpoten die de problemen met de voorophanging op gaat lossen (de stuurarmen staan verkeerd waardoor het ding behoorlijk last heeft van bumpsteer zwaar sturen en nog wat vervelende zaken).
En net na flink wat uren slijpwerk en mokeren later:

Jeej! de las is los, flink wat wd40 ertussen gespoten en de arm kon met wat geweld eindelijk omlaag:

De first moet nog even uitmeten worden ivm hoe laag de armen zullen moeten komen, maar het begin is er.
Ik moet nog een setje kortere dempers gaan regelen (bilstein B8 b.v, alleen hoeveel korter zijn die t.o.v normale dempers vraag ik mij af) gezien anders de stuurarmen tegen de carroserie aankomen met opkrikken en dat is helaas een apk afkeurpunt (of ik moet een comprimis sluiten en de armen niet te laag doen.
Sowieso wil ik andere veren die ook iets hoger zijn en dat het probleem wat minder maken alsmede de huidige voor een 16v niet echt enorm stug zijn.
En net na flink wat uren slijpwerk en mokeren later:
Jeej! de las is los, flink wat wd40 ertussen gespoten en de arm kon met wat geweld eindelijk omlaag:
De first moet nog even uitmeten worden ivm hoe laag de armen zullen moeten komen, maar het begin is er.
Ik moet nog een setje kortere dempers gaan regelen (bilstein B8 b.v, alleen hoeveel korter zijn die t.o.v normale dempers vraag ik mij af) gezien anders de stuurarmen tegen de carroserie aankomen met opkrikken en dat is helaas een apk afkeurpunt (of ik moet een comprimis sluiten en de armen niet te laag doen.
Sowieso wil ik andere veren die ook iets hoger zijn en dat het probleem wat minder maken alsmede de huidige voor een 16v niet echt enorm stug zijn.
Last edited by Drake on ThuJan20, 2011 3:13:16 PM, edited 1 time in total.
Ik heb zowaar ruimte, aangepast stuurhuis heeft toch veel voordelen
.


Zelfs met de huidige dempers kwa lengte kan hij makkelijk 5-6cm omlaag maar voor het nette hoef ik gelukkig maar 45mm de armen omlaag te brengen.
De stand van de armen is trouwens fabriekaf al vrij dramatisch en zou makkelijk een cm of 2 omhoog kunnen, waarschijnlijk een comprimis die men toendertijd heeft moeten sluiten.

Zelfs met de huidige dempers kwa lengte kan hij makkelijk 5-6cm omlaag maar voor het nette hoef ik gelukkig maar 45mm de armen omlaag te brengen.
De stand van de armen is trouwens fabriekaf al vrij dramatisch en zou makkelijk een cm of 2 omhoog kunnen, waarschijnlijk een comprimis die men toendertijd heeft moeten sluiten.