Grietje

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

heb onlangs ff prentje gemaakt:
Image

En bekijk dit ook ff: http://www.tegger.com/hondafaq/mastercy ... works.html
Geen oplossing, maar misschien dat je er genoeg uit kan halen om zelf de oorzaak te vinden.

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Post by Ceristimo »

Aawwww, nee...Bruinwitje! Image

*snik* Arm, lief autootje. Ik mis je nu al. Jij lekte in elk geval nooit olie en startte altijd.

Nouja, ze is nu op een betere plaats. In de AX-hemel.
En daar rijdt ze nu weer vrolijk toeterend rond, zonder doorgezakte dorpeltjes en afgerotte spatbordjes, met een benzinetank die nooit leeg gaat en bandjes die nooit slijten. :) *snif*

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

fenwick: goede link, duidelijk verhaal !! thanx!

Morgen komt een andere HRC met de post, dus morgen gaan we dat proberen :)


Ceristimo:
ik heb nog zieligere fotos..
Image
Image

zo issie vanochtend opgehaald..
ik/we hebben er vanochtend en gister nog uitgehaald:
- kachelradiator
- alle sloten (daarom zitten de deuren met tape dicht)
- uitlaat pijp
- koplamp nokken (dit zijn oude koplampen die erin zitten)
- ventieldopjes ;)
- kentekenverlichting lampjes
- buitenspiegels
- motorkap (deze kap is open gewaaid en dus stuk..)
- binnenspiegel
- tankdop
- koelslangen en thermostaathuis


maw, hij was wel erg kaal... Afijn, zn onderdelen zijn iig ' goed' terecht, op deze manier word er teminste van alles hergebruikt.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Post by Ceristimo »

Nee!!! Doe me dit niet aan... :(

In mijn herinnering ziet ze er nog gewoon zo uit:

Image

:wink:

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

dat is het laatste nog niet,

straks zie je je AX alleen nog maar zo:
Image

Daar achteraan is het AXje dat mij 1.5 jaar rondgereden heeft :-?

Het is altijd eeeeeen grote ellende, je AX wegbrengen :-?

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Ceristimo wrote:Nee!!! Doe me dit niet aan... :(
Ik zei het nog!

Wat overigens helpt is zelf je AX (deels) demonteren. Meteen een stukje verwerking zegmaar.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

*****!!!

iemand een verukte 1.0 kopen :evil:

andere HRC , weer liter remolie doorheen en NOG NIET REMMEN!

Probleem is exact hetzelfde. Heb alle leidingen gecontroleerd, alles schoongemaakt en geremt om te zoeken naar lekkages maar alles blijft gewoon droog en schoon en ik hoor ook niets.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

Kunnen de remzuigertjes vrij bewegen?
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

Hahaha..muts!
Weet je zéker dat je de HRC goed hebt ontlucht voordat (!) je hem hebt gemonteerd?
Als (gecontroleerd) alle leidingen lekvrij zijn en dito alle WRC's/ remklauwen, dan blijft de HRC als hoofdverdachte over (ook als deze spiksplinterhagelneu is...).

Ga even in meditatiehouding op de grond zitten, oogjes dicht en 'Hooooommmmhh', om er vervolgens relaxed en met frisse moed weer aan te beginnen.

:wink:

'Luctor et emergo' meiske! (je maintaindrai..mag ook)
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Weer liter remolie verder en met zn 2en ontlucht en het probleem is zoals gister:

LA blijft maar lucht uitkomen, de rest lijkt in orde.

LA trommel eraf gehad, wielremcilinder is hartstikke droog.


Pascal, ik heb nog nooit een HRC ontlucht voor montage, hoe kan dat dan gedaan worden?

Afijn ik wil morgen de klauwen er weer afhalen, immers was er geen probleem tot ik die klauwen gewisseld had. Daarvoor wel met ' andere' hrc gereden en toen was er niets aan de hand.
Maar met deze klauwen heb ik nog nooit remdruk gehad, eigenlijk.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Filmpje geeft aan hoe dat moet worden gedaan. Weet ook niet wat het is, maar ergens zuigt ie verschrikkelijke hoeveelheden lucht aan. Vage nippel oid of een leiding die als ventiel werkt ofzo?
Image

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

Zie linkje van Fenwick: http://www.youtube.com/watch?v=vOuDEiwiozQ
Ook de andere filmpjes uit die reeks zijn handig voor de doe-het-zelvert...

:wink:
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Inderdaad :P

En probeer dat maar Romy. Ik had ook al 3 hrc's gemonteerd en ik kreeg ook nooit druk. Na dit te doen lukte het direct. :)

Ik heb gewoon wat oude remleidingen gebruikt en ze in het potje gestopt.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Neem aan dat je de andere kant dan ook 2 remleidingen moet doen?? of doppen ze dat af?

moet alleen wel ff remleidingen laten maken gezien ik niets meer heb
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

bah, en bruinwitje is net weg :P

Je kan ook benchbleedingkits kopen of hem laten ontluchten door een garagist.

Ik heb eerst geprobeerd om 2 leidingen toe te knijpen, maar dat ging niet goed. Dus ik heb ze ook in het potje gestopt terwijl ik pompte.

slalombx
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 106
Joined: SatMar04, 2006 1:02:18 PM
Location: Dirksland
Contact:

Post by slalombx »

Heeft je koppige ax-je ergens nog een remdrukregelaar zitten? In de buurt van het linkse achterwiel gemonteerd aan de achteras, die kunnen de boel ook nog wel eens neppen.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Die heeft ie wel ja, maar ik zou daar toch geen druk aan kwijt mogen raken? Tenzij die lekt.. Maar dat doet ie niet.


Vandaag 1.4 TGS mee, met 275.000 km op de teller (ja Kees, die ja ;))

Wat rijd dat fijn :) Stil, wat strakker afgeveerd, vlot.

En dan gezeik over de kmstand nou: Stuur is niet afgesleten, stoelen niet doorgezakt, pedaalrubbers leven gewoon. Geen speling op de vbak, 1 op 16 ;) geen rammeltjes of kraakjes oid ;)

Goed onderhouden kees ;) Alleen de wiele staan bagger uitgelijnd, dat is alles eigenlijk :P
Last edited by grietje on FriMar05, 2010 10:13:41 PM, edited 1 time in total.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

slalombx
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 106
Joined: SatMar04, 2006 1:02:18 PM
Location: Dirksland
Contact:

Post by slalombx »

Thx voor het bemoedigende commentaar op de TGS :fluffle
En aan een uitlijnbeurtje ga je ook niet failliet :wink:
TGS'je is altijd een fijn karretje geweest, en nog steeds,gelukkig maar!

Maar ff over je remtoestand nog, soms (heel soms) lekt een onderdeel niet naar buiten maar laat wel lucht door het systeem IN.
Heb er bij m'n Manta (de rode) ook trubbels mee gehad, dat waren de voorremslangen........ je kon zo hard op de rem trappen als je wilde, en geen lekkage naar buiten toe, maar als je de rem losliet trok er lucht tussen de huls en de slang naar BINNEN, na een dag rijden waren de remmen dan weer zo zompig als maar kon.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

slalombx wrote:Maar ff over je remtoestand nog, soms (heel soms) lekt een onderdeel niet naar buiten maar laat wel lucht door het systeem IN.
Heb er bij m'n Manta (de rode) ook trubbels mee gehad, dat waren de voorremslangen........ je kon zo hard op de rem trappen als je wilde, en geen lekkage naar buiten toe, maar als je de rem losliet trok er lucht tussen de huls en de slang naar BINNEN, na een dag rijden waren de remmen dan weer zo zompig als maar kon.
goed punt!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

mja, hoe ga ik dat testen?

Zeepsop op alle leidingen en dan iemand laten trappen en er onderdoor tijgeren?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply