Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Wederom netjes gedaan. Heb zelf nog even wat naden dichtgeplakt maar dat moet ook ooit zo'n zelfde soort lasrestauratie gaan krijgen. Misschien wordt ie er van binnen nog stiller van ;-)
Image

Citrosan
AX Master
AX Master

Post by Citrosan »

Chris, je bent goed bezig (y) en ik zag dat de First op een mooie hoogte staat.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Vandaag het laatste en meest lastige gaatje dichtgemaakt:

Image

Stuk weggehaalt en een stuk van een andere ax op maat gemaakt (erg veel werk, met name veel gedult hebben en niet te snel willen haasten met slijpen e.d)
Image

Vastgelast en bijgeslepen:
Image

En als laatste in de plamuur gezet:
Image

Momenteel is het nog een kwestie van afwerken/schuren e.d en vooral alles in de ijzermenie en of hammerite plaatsen zodat het niet gaat roesten meer. Het zijscherm zal nog gespoten gaan worden maar dat laat ik aan iemand anders over :wink: .

Op wat vliegroest op de bodem na wat ik nog moet aanpakken bij de achterbak is deze AX weer 100% roestvrij en zal de komende jaren dat ook niet meer doen :) . Ik moet nog wel zaken aanpassen zoals een de wielkasten achter bij de overgang naar de bumper waar hij nog aanloopt met inveren maar beetje bij beetje komt het ding eindelijk in de buurt van "af" zijn.

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Weee :)! Wordt het ding eindelijk road-ready! Kan je misschien dit jaar nog de ring over, en dat was het streven, dacht ik. Erg mooi werk tot nu toe, ben benieuwd naar de afwerking!
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Ziet er allemaal goed uit :D

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Bling!

Image

Roestvrije ax: Check!

Van de week aan de slag met anti steenslag meuk en wat kit om ervoor te zorgen dat hij ook daadwerkelijk de komende jaren roestvrij blijft.

Maar ik ben allang blij dat het ding terug is en het spuitwerk e.d is zeer netjes gedaan (stiekem te netjes gezien ik nu 1 glimmende kant heb).

Eerdaags ook maar eens de striping bij joost ophalen denk, kan die er ook weer netjes op.

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

strak!

wat moet er nu nog gedaan worden eigenlijk? Het technische gedeelte dan.

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Blingt weer helemaal de pan uit!
Zo'n zijscherm zijn de nodige AX liefhebbers jaloers op.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

saxo100
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by saxo100 »

Ziey er top uit Chris!

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Idd mooi gedaan 8)

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller

Post by Henk Bats »

Het ziet er echt weer mooi uit Chris.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis

Post by 2Black »

Keurig!

Zie dit soort werkzaamheden vaak bij MiniMania en het is erg veel werk om goed en mooi te doen.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

Ziet er fantastisch uit! Wanneer komen er weer wat foto's van het totaalplaatje? :oops:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

citrofenwick wrote:strak!

wat moet er nu nog gedaan worden eigenlijk? Het technische gedeelte dan.
Om hem te laten herkeuren en 100% probleemloos te laten zijn:
-Rembalans achter aanpassen (teveel momenteel, kan iets simpels zijn als de verdeler minder strak zetten, kan ook ellende worden).
-Stukje weghalen waar hij achter nog aanloopt bij diep inveren en/of een paar betere bumpstops plaatsen (niet echt enorm technisch).

Om mijzelf helemaal tevreden te houden:
-Iets stuggere voorveren (130-170 lbs), wegligging is prima nu en hij helt amper tot niet over maar bij erg hard insturen duikt de neus iets naar binnen.De huidige veren zijn niet bedoeld voor een 16v hence het beter moet kunnen naar mijn mening.
-Veerpoten van een niet bekrachtigde 106 phase 2 (zodat hij iets minder direct stuurt maar ook wat lichter, het aanzich ok nu maar zodra het ding achter uitbreekt zal hij moeilijk te corigeren zijn).
-Kleine stabistang achter monteren icm de stuggere voorveren.
-Iets meer isolatie erin zodat hij 100% als daily bruikbaar is (het is geen 100% circuitbak, een first heeft ook totaal geen isolatie alhoewel het geen herriebak is. Ik ben helaas ook stillere auto's gewend).
-Muziekliefhebber, ofwel iets betere audio erin (max 3kg extra).

En vast nog wel wat kleine dingetjes e.d.

Verder is het ding prima en rijd als een trein.90% van de mensen zou in de huidige vorm al meer dan tevreden zijn, maar ik wil het ding nog even iets beter hebben kwa balans in vergelijking met een 306/106 gti (hoewel dat lastig word ivm de stijfheid van de koets in vergelijking.Denk aan amper overhellen, comfortable genoeg voor elke dag en een mild overstuur karakter).

Mastenhose wrote:Ziet er fantastisch uit! Wanneer komen er weer wat foto's van het totaalplaatje? :oops:
Zodra ik het ding helemaal heb gepoetst (en dat is echt nodig ook) zal ik even wat plaatjes schieten. Verwacht ze niet snel gezien ik nog aardig wat werk wil doen voor hij weer naar buiten mag :wink: .

Maar dank voor de positieve reactie's iedereen! :D.Het is beetje een (te)lang project geworden (1 jaar en 4 maanden momenteel).Ik hoop dit jaar het ding af te ronden en volgend jaar de verbeteringen door te voeren + de herkeuring.

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Hij stond er gisteren weer netjes bij maar je mag flink aan de slag met de poetsdoek :wink:

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Browny wrote:Hij stond er gisteren weer netjes bij maar je mag flink aan de slag met de poetsdoek :wink:
Je mag gerust komen poetsen! :lol: , komt wel als ik zin heb :wink:

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Zo weer even een update voor beide 4 wielers.

Paar weken geleden @ de ring geweest met de civic, praktisch leeg en er waren hooguit 20 auto's die dag te vinden daar :lol: .Wel vrij koud (4 graden ) en licht vochtig waardoor de ring wat tricky was.

Image

Rondje op de ring:
http://www.youtube.com/watch?v=okNeKmwYzzM

Oversturen is geen probleem als het moet:
http://www.youtube.com/watch?v=Uyv9Bvhnj80

Uitstekend ding voor op de ring, wegligging is prima nu en richting fuchsrohre ging hij z'n begrenser in (210+ @ teller) m.a.w er zit genoeg pit in voor een eco-hok.

De First gaat de komende maanden zijn winterslaap in, straks ga ik hem naar een verwarmde loods brengen waarna ik hem weer eruit trek als de sneeuw e.d weg is :wink: (mischien trek ik hem er nog wel een keer tussendoor uit als er een meeting is maar dat is puur afhankelijk van het weer).

Net maar even nog wat foto's geschoten.

Dakje mooi gepoetst.
Image

En zo is ook meteen te zien dat er geen kleurverschil is t.o.v het dakje (bijrijdersdeur is nog wat dof, maar wellicht als ik die een keer fatsoenlijk polijst zal de kleur weer wat terugkomen).
Image

Image
Last edited by Drake on FriNov26, 2010 5:49:42 PM, edited 2 times in total.

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Heb je verwarming aangelegd in Woerden, das mooi werk! :wink:

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Was het maar zo'n feest, hij staat nu naast een porsche :lol:

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Rooney »

Die Porsche is helemaal nergens joh als de first er naast staat :wink:

Heb binnenkort een mooie schakelstang voor je beestje :)
AX Soupapes 16 8)