Grietje

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
slalombx
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 106
Joined: SatMar04, 2006 1:02:18 PM
Location: Dirksland
Contact:

Post by slalombx »

Heb je toevallig geen verrotte hoofdremcilinder?
Kan heel goed bij zo'n oud orgeltje..........
Enneh.... de andere reden om voorzichtig te rijden met deze remtoestand is dat JIJ in die AX zit :shock:

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

slalombx wrote:Enneh.... de andere reden om voorzichtig te rijden met deze remtoestand is dat JIJ in die AX zit :shock:
Precies ;-).

Maar als je een gare HRC hebt, krijg je dan half-gare ABS effecten ofzo? Lijkt me eerder dat je een zompig pedaal krijgt...
Image

slalombx
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 106
Joined: SatMar04, 2006 1:02:18 PM
Location: Dirksland
Contact:

Post by slalombx »

MEESTAL als je HRC niet goed meer is, zakt je pedaal "er doorheen" dus zit je op een bepaald moment op de bodem, zonder remdruk.
KAN ook zo zijn dat je de ene keer volop remdruk hebt en de andere keer INEENS helemaal niks.

slalombx
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 106
Joined: SatMar04, 2006 1:02:18 PM
Location: Dirksland
Contact:

Post by slalombx »

Als je het niet vertrouwt, de HRC vervangen en de boel goed doorspoelen en ontluchten, kijk ook eens naar de remslangen, als die ook van 1988 zijn...... hebben ze hun beste tijd wel gehad----> oud ----> evt. poreus e.d.

check het allemaal ff!

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Zo, ten eerste: Bas en Raoel en Mark bedankt voor het helpen/gezellig meeklussen vanmiddag :D!


Sinds ik een sloper op de oprit heb gekregen gister, kon ik de remmen van de 1.0 eindelijk eens aanpakken.

Maar toen ik de klauwen eraf schroefde vond ik de mijne er toch beter uit zien en voelen als die van de sloper... Dus terug erop gezet.

maar de sloper had een redelijk nieuwe HRC + rembekrachtiger. Die van de 1.0 zijn al 23 jaar oud. Dus dat vervangen, ontlucht en proefritje gedaan.

Helaas was na 1x hard remmen van hoge snelheid het probleem meteen weer terug.
Dus thuis toch maar begonnen aan het volledig omzetten van de schijven, klauwen en blokken.
Hele dag over gedaan (kwamen ook allerlei andere dingen tussendoor) en vervolgens is het ontluchten niet goed gelukt. 1 nippel wil errug slecht open. Met een ratel lukt het wel maar met een steeksleutel niet :(

Dus geen remdruk. Toch maar weggezet (komt morgen wel) want de sloper moest wel klaar zijn om morgen afgevoerd te worden.
Toch wel enigzins ' zonde' dat ik niet meer tijd heb voor het slopertje, want er zit nog veel meer nuttigs op.... Auto heeft goed onderhoud gehad, dat kan je aan alles zien.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Ha, het was gezellig! :-D

En positief: de andere remklauwen zijn nu wel overgezet, dus ik ben benieuwd naar de resultaten?

Was trouwens geen weer om te rijden 's avonds, maar ik ben levend overgekomen: rukwinden, veel regen en zo af en toe een idioot die denkt dat dat voor hem allemaal niet uit maakt.

Zonde van die aandrijfas :( Dus een tip: op de sloop in Almere staat vanaf morgen een auto met bijna nieuwe as :D Links.

Binnenkort nog een keer he? :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ja zeker en dan gewoon bij jou zoals afgesproken :P ;)

Wellicht volgend weekend!

Idd, auto op de sloop met goede dynamo, startmotor, linkeraandrijfas, stuurinrichting, motortje, redelijk nieuwe uitlaatpijp, enzo...
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Ik had onlangs ook een lastige nippel en toen heb ik die er volledig uitgedraaid, schoongemaakt en zo teruggeplaatst. Er komt daar soms een 'witte' aanslag op. Scheelde een pak :)

Succes!

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Fenwick, ja dat zal best schele ja!

Helaas is deze gewoon uhm, kapot gedraaid Tis geen zeskant meer maar een rondje.. Waarom de dop met ratel er wel op gript weet ik ook niet precies.

Afijn, iets voor morgen :roll: Nu andere dingen
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Misschien nippeltje uit een andere ax trekken? Rondje sloop, dat moet gewoon wel in je broekzak passen en 2 min werk :D

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

raoel wrote:Misschien nippeltje uit een andere AX trekken? Rondje sloop, dat moet gewoon wel in je broekzak passen en 2 min werk :D
Gewoon nieuw nippeltje halen, is ook de kosten niet en die blijven nog wel ff gangbaar! ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Was idd gezellig vanavond! :D
Heb het hele dashboard er heel uit kunnen halen dus daar gaat weer iemand blij mee zijn :D

Idd jammer dat je niet meer tijd hebt om hem te laten staan Romy, zit nog meer op wat ik ook wel kan gebruiken :$ :D

En de terugreis was waardeloos, veel regen, zware windstoten en mn AXje schommelde alle kanten op. Merk je dus echt wel, dat lage gewicht... :P

Nog wat foto's? ...

Image

Image

Image

Image
Echt GIGANTISCH rot!!

Image

Image

Image

Image
Het dashboard dat er uit MOEST! :D

Image

Image

Image

Image
De dorpel waar Romy met de krik doorheen gegaan is! :shock:

Image

Image

Image
JEE! :D was er wel trots op dat het gelukt is! :D

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

haha ja, bas heel de dag met het dashbord bezig geweest :D Utiendelijk wel gelukt :P


Mjaw uiteindelijk is er ook nog wel veel bruikbaars vanaf gekomen, maar zit gewoon nog veel meer op. Ga morgen ochtend nog even kijken wat me nog lukt voor me werk aan demontage, en misschien halen ze hem morgen ochtend pas op, dan kan ik morgen middag ook nog even aan de slag.

Wat er iig af is gekomen:
- 2 spatflappers
- Uitlaat einddemper
- 4 wielen met goede banden
- reflectorplaat brak helaas, stom genoeg toe hij er al af was
- Remklauwen, schijven en blokken
- HRC en rembekrachtiger
- Ontstekingsspoel, bobine, ontstekingsmodule
- carb en knikarm pomp
- Ruitenwisser + arm
- dashbord
- koplampen (2 vrij nieuwe valeo duplos, zitten dus in de 1.0 nu, heeft de GT weer zijn eigen nieuwe halogeentjes terug)
- ruitenwissersproeipompje
- Radiator
- typeplaatjes

Wat nog eigenlijk eraf zou moeten
- dynamo
- startmotor
- koelslangen (GT lekt weer kvs)
- contactslot + deursloten gezien die als nieuw waren
- linker aandrijfas was nieuw
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »


corking
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 191
Joined: WedOct07, 2009 12:41:51 PM
Location: breda
Contact:

Post by corking »

dat is echt veel werk geweest haha , maar komt wel goed :D
Image

CitroAX
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 20
Joined: ThuJan28, 2010 11:01:42 PM
Location: Almere

Post by CitroAX »

Wat een werk he dat dashboard vooral om die k*t rubbers eruit de duwen hahaha.
En het zoeken naar verstopte boutjes en schroeven ;)
Maar is gelukt ;)
En idd was het gezellig ook zo ondank dat honden weer :shock:
Punaxio wrote:Was idd gezellig vanavond! :D
Heb het hele dashboard er heel uit kunnen halen dus daar gaat weer iemand blij mee zijn :D

Idd jammer dat je niet meer tijd hebt om hem te laten staan Romy, zit nog meer op wat ik ook wel kan gebruiken :$ :D

En de terugreis was waardeloos, veel regen, zware windstoten en mn AXje schommelde alle kanten op. Merk je dus echt wel, dat lage gewicht... :P
RESULTAAT STEMWIJZER: Emigreren!

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Die rubbers waren inderdaad het ergste, maar de volgende keer dat ik een dashboard er uit moet halen weet ik alle bouten te vinden.

Bedankt he! ;)

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

God o god; laat Ceristimo met zijn gevoel voor autoromantiek het maar niet zien.

Bruin-witje terminaal!

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Mark nog bedankt voor de tips bij het loshalen van de fuseekogel :) Zonder jou was ik nog heel lang aan het hannessen geweest, weer wat geleerd :D

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Kijk, heb ik weer wat gemist ;-). Helaas, langstaande verplichtingen te voldoen :-(...

Kom straks nog een motorkap (of twee) ophalen en misschien verder nog het een en ander loshalen en overhevelen voor de opslag. Zal er zelf niet zoveel aan hebben, maar ach, je weet nooit wie je er alsnog gelukkig mee kunt maken natuurlijk.
Image

Post Reply