Vandaag ff bij Davo langs geweest, hele zwik onderdelen besteld.

Verder een hoop onderdelen van ebay..
De stapel nieuwe onderdelen voor de 16V begint aardige proporties aan te nemen:
-Schroefdraadreparatiesetje M8 om de motorsteun te fixen ($12 voor setje versus €40 voor een vervangende motorsteun, simpel..)
Binnen
-Nieuw motorsteun dempingsrubber (was geplet door gewicht van de motor, zie verrotte schroefdraad hierboven..)
Binnen
-Aluminium T stuk voor de luchtinlaat
Binnen
-Wasbare luchtfilter
Binnen
-Slangnippel voor de carterventilatie
Binnen
-Een stukje siliconenslang voor de carterventilatie
Binnen
-Koppelingsset
Binnen
-Nieuwe radiator
Verkeerd geleverd.. Ga voorlopig ff met de 1.1 radiator en dan zie ik binnenkort wel verder.
-Aandrijfas-keerringen
Binnen
-Schakelas-spie + keerring
Binnen
-Nieuwe oliefilter uit m'n collectie
Binnen
-Nieuwe olie, KVS, bakolie, remvloeistof, ruitensproei, alles nieuw
Binnen
-Nieuwe remleiding naar achter omdat schijvenas andere lengte leidingen benodigd.
Binnen
-Afstandsbediening op de CV
Binnen
-nieuwe uitlaatbuis 54mm
Besteld
En tweedehands:
-Remus einddemper (van een nissan af op de sloop, moet nog ff pas maken)
Binnen
-Oliedop van een 106 met een schone klepdeksel gehaald, hopelijk dicht ie goed af, anders bestel ik een nieuwe, kosten ook de wereld niet..)
Binnen
Vandaag ook begonnen aan 't solderen van de kabelboom, heb de AX stekker afgeknipt (draadje voor draadje, zodat ik per draadje de juiste pin kon vinden en labelen), en daarna de juiste bijbehorende draden van de Saxo stekker dr aan gesoldeerd. Daarna hou je nog zeker de helft van de draden over (de Saxo heeft 2x zo veel pinnen in die stekker zitten), dus die heb ik door 't gat van voorheen-de-tellerkabel naar binnen gestoken, dan maak ik dr binnenin een stekker aan, en krijgt het dashbord dr een matchende stekker bij. (Anders heb ik namelijk geen snelheid, olietemperatuur, ECU lampje, Brandstofpomp, etc..)
Verder heb ik de lambda voeding nu aangesloten aan een pin die volgens AXOC een geschakelde spanning moet zijn, ik ben benieuwd of dat correct was (ik probeer 't nu uit te zoeken, maar tot dusver heb ik geen bevestiging van de pinout van die 14 polige stekker kunnen vinden, en het schema van de haynes is een zooitje wat dat betreft, daar staan de stekkers totaal niet bij elkaar..
Over dashbord gesproken, heb 'm dr uit getrokken, en kwam een afstandsbedienigssetje met bouwjaar '87 (!) tegen. Die heeft waarschijnlijk al jaaaaren in die auto gezeten zonder dat iemand daar de afstandsbediening van had. Dr uit gehaald, en m'n eigen setje (met krimpstekkers, ipv twist&tape) ingebouwd.
------------------
Dan even over de witte diesel, ik had een raar bonkje als ik over drempels ging, ik wist al meteen hoe laat 't was, ik had namelijk aan 1 kant de fuseebout vervangen (had speling) en die aan de nu bonkende kant nog niet, en jawel, nu is 't stil.

En heb 't ene probleem nog niet opgelost of het volgende beging weer, ik heb nu een vaag snelheids-afhankelijk geluidje, ik zal de wielbouten nog ff natrekken, en anders moet ik ff zoeken waar 't vandaan komt..
------------------
En nog een AX, ik ga deze week de blauwe AX van Pascal ophalen, is er eentje uit '87, dus lekker type 1 oldtimer spul. Wat ik begreep zit dr een hoop roest aan, dus ik schors 't ding en ik kijk dr in de zomervakantie wel naar als ik meer tijd heb.

Als het nog een beetje te redden valt, las ik alle gaten dicht, knap ik eventuele andere mankementen op, en heb ik of een leuk oldtimertje om af en toe mee te rijden, of gaat ie de verkoop in, maar dat zien we dan wel weer.
