Roy Aka Losroyos - Citroen ZX 1.6 Image

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Civic DXI 1.5 16V

Post by Mastenhose »

DuFF wrote:Netjes houden en een sportuitlaat, dat is 2 verschillende dingen, gezien je plannen om de civic verkoopbaar te houden.
Denk dat je je verkoopkansen bij een dergelijke Civic er juist mee vergroot. Zo'n Civic is vooral bij jongeren populair, omdat er legio (goedkope) aftermarket onderdelen voor te vinden zijn...
In veel gevallen zou ik een setje lichtmetaal en met name een sportuitlaat voor de verkoopbaarheid afraden, maar bij een Civic denk ik dat je 'm sneller kwijt zult zijn...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Civic DXI 1.5 16V

Post by AlexanderB »

als je er verder *niets* aan doet.. want alle andere modificaties = waardevermindering :P
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Civic DXI 1.5 16V

Post by Mastenhose »

AlexanderB wrote:als je er verder *niets* aan doet.. want alle andere modificaties = waardevermindering :P
Waardevermindering? Zullen we 't daar maar niet over hebben bij een auto van een dergelijke leeftijd met een dergelijke ervaring...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Civic DXI 1.5 16V

Post by Losroyos »

Mastenhose wrote:
AlexanderB wrote:als je er verder *niets* aan doet.. want alle andere modificaties = waardevermindering :P
Waardevermindering? Zullen we 't daar maar niet over hebben bij een auto van een dergelijke leeftijd met een dergelijke ervaring...
Hmm, valt mee achterlichtjes zouden ook nog wel smoke of met helder knipperlicht kunnen. maar dat zien we dan wel.

joop
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 357
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Civic DXI 1.5 16V

Post by joop »

Losroyos wrote:Afgelopen week wezen kijken bij een Renault 19. Heerlijke auto's moet ik zeggen. maar inruil was niet echt mogelijk dus dan moet eerst de civic verkocht zijn. die gaat alleen weg als ik er voor krijg wat ik wil dus dat zal wel nog even niet.
Je civic inruilen voor een renault 19... want je houdt ervan om het lot te tarten ofzo? ;) Maar serieus, waarom zou je die civic weg doen? Je hebt er een goeie polo vooringeruild toch? En je hebt er toch ook nog een AX bij?

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Civic DXI 1.5 16V

Post by Losroyos »

Renault 19 1.4 die tegen de roest behandelt is, motorblok van de 19 de 1.4 dus is een van het beste blok dat ze de afgelopen 30 jaar gemaakt hebben ;) zo verkeerd is een renault 19 niet hoor. het is een ondergewardeerde auto net als de meeste axen ;)

Niks tegen op de civic maar hij mist net dat stukje franse comfort ;)

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Civic DXI 1.5 16V

Post by Drake »

Ik ken iemand die daar gerust wat anders over durft te zeggen, de R19 kan een rampenbak zijn en de energy blokken zijn al helemaal niet zo betrouwbaar. Dat was ook de reden waarom ik toen met de Megane perse een 1.4/1.6 16v nam.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Civic DXI 1.5 16V

Post by Losroyos »

De R19 is ook een 1.4, daar heb ik anders geen vervelende reactie over gelezen op het internet.

Citeer even een aantal reacties.

1. Vooral de 1.4 benzine motoren zijn heel betrouwbaar.

2. Nou, dat is wel een vrij degelijke auto, een R19 1.4. Kwalitatief één van de betere Renaults van de laatste dertig jaar. Kun je je nauwelijks een buil aan vallen. Rijdt ook lekker, trouwens.

3. de 1.4 is een zeer betrouwbare motor die heerlijk loopt

Dus zo verkeerde auto lijkt me een R19 1.4 niet. maar ik denk dat de civic toch niet verkocht word. wat me eig ook niet zo intresseerd zolang die het gewoon doet.

We zien wel we zien wel. ik pin me nergens op vast leven is onvoorspelbaar zat. ;)

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Civic DXI 1.5 16V

Post by AlexanderB »

ik ken diezelfde gozer ook, die heeft 2500 euro in zn auto gestoken en m toen voor 700 verkocht ofzo, omdat het nogsteeds n gare rotbak was..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Civic DXI 1.5 16V

Post by Terminal »

Ik ken het verhaal ook, en van het geld wat erin gestoken is had die een perfecte auto kunnen hebben alleen als je alles steeds naar wazige beunhazen brengt en weet ik het allemaal wilt modificeren zonder dat je er verstand van hebt dan vraag je ook wel om problemen natuurlijk.
Tevens had die toch een billstein onderstel met een idioot grote verlaging om vervolgens te klagen dat het onderstel verrot was?

In ieder geval, ik vind een 19 ook een leuke bak en in de juiste kleur ziet die er ook nog sportief uit :) En zolang je dus de 1.4 hebt en de roest duivel weg is gebleven heb je er een leuke bak aan denk ik zo.
AX 11TRE 1988

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Civic DXI 1.5 16V

Post by Losroyos »

Zo, Vandaag weer eens met de Ax bezig, ben de laatste lak van de motorkap aan het schuren, en nou kwam ik ineens met een geniaal idee,

Wie heeft er een motorkap van zijn Ax met lak die die is kan wegen, Dan weeg ik mijne zonder de lak wil wel is weten hoeveel kilo verschil daarin zou zitten, Als dat als zoveel is. hopelijk regent het aankomende week genoeg 1 grote roestkap te kunnen presenteren van het weekend.


Als ik straks geen stoflongen heb dan weet ik het ook niet meer :P

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Civic DXI 1.5 16V

Post by AlexanderB »

dat gaat geen kilo's verschil zijn hoor :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Civic DXI 1.5 16V

Post by Losroyos »

Het zal idd niet super veel schelen, maar ook geen tijd meer gehad deze te wegen, toen ik bijna klaar was begon het licht te druppelen, snel de motorkap erop foto maken en insmeren met zout water. nou maar afwachten of ik alles eraf heb.

Image

De werkplaats..
Image

Laatste stuk dat ik vanmiddag gedaan heb.
Image

Zodra die bruin begint te worden komen de plaatjes van de auto er weer bij.

Veder alle kabels, boxen en alles uit de Civic gehaald en klaar om in te bouwen in de Ax. me broertje binnekort even een nieuwe hoedeplank laten maken want deze is doorgezakt. en dan gaan we veder met de Ax.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Civic DXI 1.5 16V

Post by q01z »

wat ben je toch lekker aan de hobby Roy! :D
Image

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Civic DXI 1.5 16V

Post by Punaxio »

Type 1 AX bij jou in de straat? :D

Verder goed bezig. Leuk projectje!

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Civic DXI 1.5 16V

Post by Losroyos »

type 2 met type 1 front, is al zon 7 jaar lang bij de buurtjes. ;) zal in een ver verleden wel een keertje schade gehad hebben.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Civic DXI 1.5 16V

Post by Losroyos »

Vandaag gedaan wat ik eerder had moeten doen. rondje gereden in het Axje.. en wat loopt dat zeg..

1ste keer na het uitgevoerde beurtje dat ik echt een goed stuk aan het rijden gegaan ben. Morge gaat die mee naar deventer dus moest even testen of alles het wel deed, eerst even alle roest van de schijven geremt en toen van de landweggetjes de gewone weg op. toch wel gemist, die krappe houding achter het stuur.

Nou gaan straks de slingers in de auto, het geurtje word over gezet en de hond en varken gaan achterin. dan ben ik klaar voor morge.

Zojuist ook me subwoofer weer geinstaleerd, dus mijn muziekdoosje met wieltjes is er helemaal klaar voor. Alleen alle troep van het overhuizen nog even eruit halen. want daar staat ook nog wat van in.

Morge ga ik even langs Zutphen, Oranje knippers, zonneklep (dit keer de goeie) en de veerpoten + Assen ophalen,
Alleen rest mij de vraag nog, Zijn de draagarmen van een 1.4 GT het zelfde als van 1.1??
ik gok haast van niet :(

Voor de rest lang leven het muziekdoosje :D

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Civic DXI 1.5 16V

Post by AlexanderB »

zijn in principe t zelfde, vziw zijn er 3 soorten draagarmen: ph1, ph2 en GTI. (waarbij die laatste een ph2 draagarm is, maar dan zonder de montagegaten voor de anti-rollbar op de arm zelf.)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Civic DXI 1.5 16V

Post by Losroyos »

Mooi, Dan heb ik alles om het te laten slagen :D

j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 497
Joined: TueApr12, 2011 9:25:20 AM
Location: Schoonhoven
Contact:

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Civic DXI 1.5 16V

Post by j0achim »

Voor iemand die altijd het hardst roept om foto's mis ik bij jou al een tijdje echt foto's van hoe de ax er nu bij staat, binnen en buiten. Dus bij deze: Wij houden van foto's!!! :jump:

Post Reply