Mijn nieuwe liefde!
Moderator: webmasters
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Antoine, bedankt 't was een lekker puntje die ik bij de koffie had, het was alleen een appelpunt en geen kwark
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Is prima voor elkaar gekomen, wel de nodige in de modder zwoegende mensen ingehaald. Het is nu zo zompig dat een echt lekkere rondetijd er niet inzit, maar stond in 1u45 weer thuis. Dat is inclusief 22 minuten over asfalt naar mijn huis heen en weer.
Overigens: mijn fiets heeft ook achterwielaandrijving En de MX5 neem ik niet mee de blubber in als ik het kan voorkomen.
P.
Overigens: mijn fiets heeft ook achterwielaandrijving En de MX5 neem ik niet mee de blubber in als ik het kan voorkomen.
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
Kick!
Tijd voor een kleine update. Klein, omdat er niet zo heel veel valt te melden over 2009. De AX heeft niet zo heel veel te doen gehad. Geen circuit gezien o.i.d.
Wel heb ik hem af en toe uitgelaten natuurlijk. Daarbij verloor ik in het najaar een koplamp. Donderde er zomaar uit...
Van oktober 2009 tot half april 2009 heeft ie vervolgens echt stil gestaan. Accu keurig binnen aan de druppellader, verder stond ie zielig de hele winter buiten met één hol oog.
Paar weken geleden heb ik weer gereanimeerd. Dat ging niet helemaal van harte. De benzinepomp deed niet mee.
Na wat gepruts met verschillende relais en de kabelboom deed ie het opeens weer. Direct een flink stuk gereden. Had ie wel nodig na zolang stil staan.
Vervolgens de remmerij allemaal los gehaald, schoongemaakt, gesmeerd. Een hele vooruitgang, dat rijdt alweer een stuk beter.
Met behulp van wat klein grut uit de buurt is ook weer eens helemaal gewassen. Daar is ie een stuk witter van geworden.
Dat lange stil staan was wel de pest voor de remschijven. Mijn ATE powerdisks zijn niet echt vrij van roestputjes nu. En de remschijven achter zijn er nog wat erger aan toe.
APK keurmeester was dat helaas ook met me eens. Remschijven achter en een handremkabel moeten vervangen worden. Dat ga ik komende week doen.
Verder ga ik hem maar eens goed poetsen. De lak is echt schandalig dof.....
Tenslotte moet er dit jaar echt gelast worden aan de AX. Behalve dat ik visueel kan controleren of de wielen mee bewegen als het stuur draait kan ik nu ook grotere voorwerpen makkelijk meenemen in mijn linker kokerbalk. Ik kan ze er namelijk bij het voorwiel zo inschuiven....
Is hier trouwens verder nog iemand bekend met krimpende kuipstoelen?
De mijne lijken elk jaar iets kleiner te worden.
Van de week zal ik ook eens wat foto's maken. Even bewijzen dat ie echt nog bestaat.
Tijd voor een kleine update. Klein, omdat er niet zo heel veel valt te melden over 2009. De AX heeft niet zo heel veel te doen gehad. Geen circuit gezien o.i.d.
Wel heb ik hem af en toe uitgelaten natuurlijk. Daarbij verloor ik in het najaar een koplamp. Donderde er zomaar uit...
Van oktober 2009 tot half april 2009 heeft ie vervolgens echt stil gestaan. Accu keurig binnen aan de druppellader, verder stond ie zielig de hele winter buiten met één hol oog.
Paar weken geleden heb ik weer gereanimeerd. Dat ging niet helemaal van harte. De benzinepomp deed niet mee.
Na wat gepruts met verschillende relais en de kabelboom deed ie het opeens weer. Direct een flink stuk gereden. Had ie wel nodig na zolang stil staan.
Vervolgens de remmerij allemaal los gehaald, schoongemaakt, gesmeerd. Een hele vooruitgang, dat rijdt alweer een stuk beter.
Met behulp van wat klein grut uit de buurt is ook weer eens helemaal gewassen. Daar is ie een stuk witter van geworden.
Dat lange stil staan was wel de pest voor de remschijven. Mijn ATE powerdisks zijn niet echt vrij van roestputjes nu. En de remschijven achter zijn er nog wat erger aan toe.
APK keurmeester was dat helaas ook met me eens. Remschijven achter en een handremkabel moeten vervangen worden. Dat ga ik komende week doen.
Verder ga ik hem maar eens goed poetsen. De lak is echt schandalig dof.....
Tenslotte moet er dit jaar echt gelast worden aan de AX. Behalve dat ik visueel kan controleren of de wielen mee bewegen als het stuur draait kan ik nu ook grotere voorwerpen makkelijk meenemen in mijn linker kokerbalk. Ik kan ze er namelijk bij het voorwiel zo inschuiven....
Is hier trouwens verder nog iemand bekend met krimpende kuipstoelen?
De mijne lijken elk jaar iets kleiner te worden.
Van de week zal ik ook eens wat foto's maken. Even bewijzen dat ie echt nog bestaat.
Kom de AX van de week maar gewoon even showen, maken wij de foto's wel.KMvrtr wrote:Van de week zal ik ook eens wat foto's maken. Even bewijzen dat ie echt nog bestaat.
Van de week zitten we met wat AX'jes bij jou in het dorp.
Waggel doet dit jaar samen met het stoomfestival. Vast ook leuk voor dat grut dat je AX heeft gewassen
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Yess! Hij heeft weer APK!!
Daarvoor heeft ie mooie nieuwe ATE remschijven en Ferodo remblokken gekregen, nieuwe handremkabel en een 2e hands vulbuis voor de benzinetank.
De oude buis was flink doorgesleten agv aanlopende banden.
De nieuwe buis heeft een terugslagklep, dus hopelijk vliegt er ook wat minder benzine uit via de tankdop. Jammer genoeg bleek tijdens montage wel dat de nieuwe buis gescheurd is bovenaan. Ik heb er een of andere zwarte prut op gesmeerd. Van de week maar eens zien of dat dicht blijft.
Verder brak ontdanks goed voorbehandelen met WD40 de onluchtingsnippel van de remklauw rechtsachter af. Grrr....
Oude torx dop erin geslagen. Krak! Ook afgebroken.....
Vervolgens twee uur staan boren, rammen en vloeken, maar hij wil er nog niet uit...
Volgende week maar in de herkansing. Denk dat ik er maar een andere remklauw onder gooi, kan deze daarna in de werkbank manier geleerd worden.
Verder heb ik van Chris een setje driepuntsgordels gekregen. Ik ga eens zien of ik die ook in de auto geprutst krijg. Mijn racegordels zijn voor dagelijks gebruik behoorlijk onhandig namelijk.
Foto's volgen binnenkort.
Daarvoor heeft ie mooie nieuwe ATE remschijven en Ferodo remblokken gekregen, nieuwe handremkabel en een 2e hands vulbuis voor de benzinetank.
De oude buis was flink doorgesleten agv aanlopende banden.
De nieuwe buis heeft een terugslagklep, dus hopelijk vliegt er ook wat minder benzine uit via de tankdop. Jammer genoeg bleek tijdens montage wel dat de nieuwe buis gescheurd is bovenaan. Ik heb er een of andere zwarte prut op gesmeerd. Van de week maar eens zien of dat dicht blijft.
Verder brak ontdanks goed voorbehandelen met WD40 de onluchtingsnippel van de remklauw rechtsachter af. Grrr....
Oude torx dop erin geslagen. Krak! Ook afgebroken.....
Vervolgens twee uur staan boren, rammen en vloeken, maar hij wil er nog niet uit...
Volgende week maar in de herkansing. Denk dat ik er maar een andere remklauw onder gooi, kan deze daarna in de werkbank manier geleerd worden.
Verder heb ik van Chris een setje driepuntsgordels gekregen. Ik ga eens zien of ik die ook in de auto geprutst krijg. Mijn racegordels zijn voor dagelijks gebruik behoorlijk onhandig namelijk.
Foto's volgen binnenkort.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Mooi Antoine dat de APK gelukt is.
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl