Mark Verhagen Citroen AX 1.6 XS
Moderator: webmasters
Mark wrote:
Koelvloeistof is nog wel schoon. Maar moest laatst beetje olie bijvullen. Heb ik nog nooit hoeven doen. Dus wat foto's van het bekende plekje geschoten.
Mark,
ff een berichtje via me broer.
Die draadboom die richting je dynamo loopt(op de foto), hoort in een steuntje aan de plastic distributie kap te zitten. Dus die draadboom hangt nu los, en kan op je v snaar gaan aanlopen. Dan snijdt hij hem dus door, en kan er dus een constante plus op je frame terecht komen. Met als gevolg, volledige sluiting, en dikke fik in je auto. Dit heb ik al 2 keer meegemaakt, met AX'en die werden afgeleverd op de garage met sluiting en brandschade.
Dus als je slim bent zet je het ff vast , dat je het ff weet
groetjes Sander en Pascal
Net ff gekeken. De draadboom komt natuurlijk uit een ZX. Is dus al anders dan van een AX. Het steuntje was idd losgeschoten van de distributiekap. Maar hij kon onmogelijk de vsnaar raken. De kabels van de dynamo staan vrij strak. En ze komen bij de dynamo uit de metalen vierkantje. Daar kunnen ze al geen kant op.
Het bij mij dus geen gevaar gekunt. Maar heb het nog wel ff vastgeklikt.
In ieder bedankt voor het opletten!
Het bij mij dus geen gevaar gekunt. Maar heb het nog wel ff vastgeklikt.
In ieder bedankt voor het opletten!
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
het principe bij de zx motor is hetzelfde als bij de ax motor... de kans is er, het gebeurt natuurlijk niet altijd, maar bij de een staat die kabel wat strakker als de ander...
groetjes Sander
Vind je AX trouwes supergaaf...!!!
groetjes Sander
Vind je AX trouwes supergaaf...!!!
Last edited by Pixels66 on FriOct27, 2006 9:37:19 PM, edited 1 time in total.
Mark wrote:@Pixels: Die veerpootbrug ga je zeker goed merken.
Draagarmbrug merk je iets minder van. Maar nog steeds goed merkbaar. Alles voelt net wat directer.
Volgens mij is het precies andersom hoor. De draagarmbrug heeft het grootste effect. Dat komt doordat daar verreweg de meeste flex in je wielophanging zit.
Mark wrote:En een stabilisatorstang zit niet standaard onder elke AX geleverd. Bij mij zat er standaard NIETS op. Van niets issie dus naar alles wat verkrijgbaar is gegaan.
Een draagarmbrug zit nooit standaard onder een AX. Onder bijna geen enkele auto eigenlijk.
Mark wrote:Het monteren van die draagarmbrug stelt letterlijk NIETS voor. Aan beide draagarmen haal je 1 bout los. Van je draagarmbusrubber. Daar zit ie bij mij aan. 5 minuten werk op een brug.
Klopt!! Appeltje eitje.
Zo weer een update. Lang verhaal... Al te lezen in het frustatie topic...
We gaan nu ff voor de korte samenvatting:
2 weken terug op een woensdag avond wil ik een biertje uit mijn kofferbak pakken... Gaat ie niet open. Dus echt zo van. Ohnee. De CV is stuk... En hij zit dicht... Wat nu... Eerst nog ff gaan zwemmen. Daarna dacht ik de achterbank een stukje naar voren te doen. Om hem van binnen open te maken.
Helaas brak er toen een Tulp stekker van mijn JBL versterker af. En het pinnetje bleef erin steken. Versterker eruit gehaald. Pinnetje eruit gehaald. Versterker terug. 1 uitgang stuk. Een andere uitgang nogwel. Versterker laten fixen. 30 euro. En teruggehangen. Nog steeds stuk.
Nieuwe versterker gekocht. JBL GTO 755.6 Alles weer ingebouwd.. Nog steeds brak geluid. Wat blijkt. Auto radio ook kaduuk.
Vandaar de update. Flinke nieuwe audio installatie. Alleen de radio moet nog binnen komen.
Oude versterkers staan te koop onder aangeboden.
Hoop dat alles weer werkt als mijn radio binnen is. Rijden zonder muziek zuigt!
We gaan nu ff voor de korte samenvatting:
2 weken terug op een woensdag avond wil ik een biertje uit mijn kofferbak pakken... Gaat ie niet open. Dus echt zo van. Ohnee. De CV is stuk... En hij zit dicht... Wat nu... Eerst nog ff gaan zwemmen. Daarna dacht ik de achterbank een stukje naar voren te doen. Om hem van binnen open te maken.
Helaas brak er toen een Tulp stekker van mijn JBL versterker af. En het pinnetje bleef erin steken. Versterker eruit gehaald. Pinnetje eruit gehaald. Versterker terug. 1 uitgang stuk. Een andere uitgang nogwel. Versterker laten fixen. 30 euro. En teruggehangen. Nog steeds stuk.
Nieuwe versterker gekocht. JBL GTO 755.6 Alles weer ingebouwd.. Nog steeds brak geluid. Wat blijkt. Auto radio ook kaduuk.
Vandaar de update. Flinke nieuwe audio installatie. Alleen de radio moet nog binnen komen.
Oude versterkers staan te koop onder aangeboden.
Hoop dat alles weer werkt als mijn radio binnen is. Rijden zonder muziek zuigt!
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Thx allemaal!!! Begin me serieus oud te voelen. 25 alweer. Wanneer moet je ook alweer volwassen worden?
En voor duff. De versterker is een JBL GTO 755.6
Autoradio is inmiddels al een paar weekjes binnen. Pioneer DEH 6800MP.
Kan dus alweer van harte knallen.
En voor duff. De versterker is een JBL GTO 755.6
Autoradio is inmiddels al een paar weekjes binnen. Pioneer DEH 6800MP.
Kan dus alweer van harte knallen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Mark gefeliciteerd
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 52
- Joined: SunNov26, 2006 12:26:26 PM
- Location: Almelo
- Contact:
heb net alle 10 page's gelezen , intersant allemaal
maar wat ik wel zou willen weten ,, iemand een pic van die onder draagbrug ??
wat kost eigen een boven veerbrug en een onder draagbrug ??
Ik denk dat een verbinding tussen de achterkant ook wel effect zal sorteren....
Hoe stijver de chassis hoe strakker de wegligging
dan zal het effect van stuge veren beter zijn met minder onrustig gedrag...
maar wat ik wel zou willen weten ,, iemand een pic van die onder draagbrug ??
wat kost eigen een boven veerbrug en een onder draagbrug ??
Ik denk dat een verbinding tussen de achterkant ook wel effect zal sorteren....
Hoe stijver de chassis hoe strakker de wegligging
dan zal het effect van stuge veren beter zijn met minder onrustig gedrag...
Niet gehindert door enige vorm van inzicht
http://www.verhulst.tweakdsl.nl/homepag ... /index.htm
Toeval is de God van de gene die er geen hebben
http://www.verhulst.tweakdsl.nl/homepag ... /index.htm
Toeval is de God van de gene die er geen hebben
Foto's van de onder veerpootbrug zal ik eens zoeken. Weet niet zeker of ik die heb. Met haast eronder gezet. 5 minuten werk. Dus waarschijnlijk geen foto's gemaakt.
Boven kost rond de 90 euro. Onder rond de 60. Kan er een paar tientjes naast zitten. Richtprijs en merk afhankelijk. Verschil voor zowel boven als onder is groot.
Boven kost rond de 90 euro. Onder rond de 60. Kan er een paar tientjes naast zitten. Richtprijs en merk afhankelijk. Verschil voor zowel boven als onder is groot.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.