Roy Aka Losroyos - Citroen ZX 1.6 Image

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Opzich het kriebelt heel erg om er zo een bij tekopen en dan show wagen van maken. Alleen ik moet ff werk zien te vinden. Maar dan word het ook gewoon een 5 jaren plan:P De ideeën zijn er, De meeste lijkt het echt mega bruut te worden.
Alleen Geld rolt niet vanzelf je portomone in, + ik moet nog is opzoek naar een garage ofzo want alles buiten doen is ook niet prettig.

Het word dan wel een auto, je moet er van houden laten we het daarop houden ga nog ff geen plannen verklappen voor iemand het steelt


MBa@NL wrote:
Losroyos wrote:Wat zijn speciefieke punten waar ik goed op moet letten bij deze auto.
Op dezelfde punten waar je op hebt gelet bij de koop van je huidige AX. ;)
Iemand anders is vorrige keer mee gegaan en heeft hem een beetje na gelopen tijdens dat ik de verzekering aan het regelen was. En jullie weten het beste waar ik op moet letten. de speciefieke dingen. Want elke auto heeft wel weer een andere slechte plek.

Die howto heb ik al een keer door gelezen, maar datis algemene controlle bij aanschaf.
Last edited by Losroyos on ThuFeb11, 2010 12:01:05 AM, edited 1 time in total.

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Wat bedoel je dan?
Controlepuntjes zijn toch dingen waar je op let?

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Punaxio wrote:Wat bedoel je dan?
Controlepuntjes zijn toch dingen waar je op let?
Ja ik bedoel, een ik heb wel globaal gekeken, Maar een maat van me heeft hem toen beter voor me na gelopen, Die weet/wist er toen iets meer vanaf dan ik.

Zoals de volvo 440 van me pa die heeft roestende deuren, Als je het weet kan je er op letten weet je het niet kan het zijn dat je het over het hooft ziet, De aangegeven roest punten van de AX, Als je het weet kan je er op letten als je het niet weet, kan je er overheen kijken,

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

..... ik gaf de meest voorkomende roestpunten van de AX aan... ?
+ de HOWTO.. wat wil je nog meer?

Wat bedoel je eigenlijk met een 'show' auto ?

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Punaxio wrote:..... ik gaf de meest voorkomende roestpunten van de AX aan... ?
+ de HOWTO.. wat wil je nog meer?

Wat bedoel je eigenlijk met een 'show' auto ?
Dat er veel geld en tijd in gestoken word. Dat die nouwlijks op de openbare weg te zien zal zijn en meer voor bij shows gebruikt zal worden. om te laten zien van laggen jullie maar met je golfjes maar zo vet kan een AX ook zijn. ;) dat die jonge gozers denken, Hee maar die is dik ik wil er ook een :D

Kwa HOWTO en roest punten is het wel genoeg. Daar kan ik wel een auto op kopen. Ik wou alleen aangeven dat je even van het type moest weten wat zijn zwakke punten zijn zodat je daar extra goed op kan letten en dat weet ik nu dus daar hoef ik veder geen info over.

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Losroyos wrote:
Punaxio wrote:..... ik gaf de meest voorkomende roestpunten van de AX aan... ?
+ de HOWTO.. wat wil je nog meer?

Wat bedoel je eigenlijk met een 'show' auto ?
Dat er veel geld en tijd in gestoken word. Dat die nouwlijks op de openbare weg te zien zal zijn en meer voor bij shows gebruikt zal worden. om te laten zien van laggen jullie maar met je golfjes maar zo vet kan een AX ook zijn. ;) dat die jonge gozers denken, Hee maar die is dik ik wil er ook een :D
Dan zou ik niet die nemen.....

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

wat moet ik stelen ?

je plannen, of je ax ?
:dontknow: :wink:

kun je je plannen niet beter op je huidige ax uitvoeren ?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Je spreekt jezelf een beetje tegen...
Losroyos wrote:De ideeën zijn er, De meeste lijkt het echt mega bruut te worden.
Losroyos wrote:ga nog ff geen plannen verklappen voor iemand het steelt
En dan:
Losroyos wrote:Alleen ik moet ff werk zien te vinden.
Losroyos wrote:Alleen Geld rolt niet vanzelf je portomone in, + ik moet nog is opzoek naar een garage ofzo want alles buiten doen is ook niet prettig.

Losroyos wrote:Dat er veel geld en tijd in gestoken word.
Je hebt zoals ik 't tussen de regels doorlees geen geld om een auto normaal te onderhouden (geen geld voor een radiateur etc.).
Dan wil je er wel een garage en een auto bij. In die auto wil je dan ontzettend veel geld pompen om er een showauto van te maken...

Begrijp me niet verkeerd, het is heel goed om dromen te hebben en om je dromen te verwezenlijken in je leven.
Aan de andere kant wil je ook uit huis omdat het nog weleens escaleert met je broertje, dan kom je in een begeleid wonen project, waarbij je minimale financiële middelen tot je beschikking hebt om rond te komen.
Daarbij komt dan ook nog dat je (nog) geen werk hebt...

Zorg gewoon dat je je leven op orde krijgt!
Stap in dat begeleid wonen-project, zorg zodoende dat je leert om voor jezelf te zorgen.
En als je dan graag wilt investeren, investeer dan in het halen van je rijbewijs! Dan kun je lekker gaan toeren in de mooie AX die je al hebt!

Ik vind het leuk om te lezen dat je zo gedreven bent hoor, en het laatste wat ik wil is je dromen aan diggelen gooien... Ik uit alleen m'n mening en het enige dat ik daarvoor heb gebruikt om m'n mening op te baseren, zijn de dingen die je zelf hebt gepost in de afgelopen maand?
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

De auto komt er zoiezo pas als ik weer werk heb. Er word wel veel geld in gestoken maar het is ook iets dat binne 3 maanden af moet, Gewoon alleen als het kan en er geld over is dan ga ik veder met de auto.

Van aankomende maand zit ik met me budget nog even te krap om grote dingen te doen. Der liggen nogal wat rekeningen die ook weg moeten.

En stel regel is ook eerst de blauwe goed hebben dan veder gaan.

Ik heb meestal wel vet snel mooie ideeen alleen de uitvoering dat duurt meestal een stuk langer.

Dat begeleid wonen project. Dat word al wel weer iets versimpeld omdat als ik nog een opleiding ga doen ik een BBL opleiding ga doen dus dat betekent er komt zoiezo geld binne. En anders ga ik werken dan komt er ook zoiezo geld binne.

Maar, Deze auto. Een vriendin van me wil der vriend een auto kado doen, Ook mede daarom moest ik even mee om te kijken.

Maar zon type komt vast nog wel een keertje te koop als ik werk heb dus tegen die tijd ;)

Ik heb kwa school en werk wel goeie stok achter de deur. Heb het uwv dat helpt met school. En een Jobcoach die me helpt met me werk/stage.



Mastenhose, je hebt wel gelijk. Soms gaat mij fantasie een beetje met me op de loop en dan krijg je van dit soort berichten :roll: Maar dat neemt niet weg dat ik nooit 2 axjes in mij bezit zal hebben :wink:


@Duff

Nou ik hou het voor me wat ik met de auto ga doen. 15 mil mensen in nederland kunne op dit forum. heb altijd alles uniek willen hebben,Als enige in nederland die het heeft. en als ze het lezen en het lijkt hun ook leuk dan ben ik mij unieke auto kwijt :P

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Je vergeet nog dat half Belgie ook kan meelezen 8)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Losroyos wrote:Nou ik hou het voor me wat ik met de auto ga doen. 15 mil mensen in nederland kunne op dit forum. heb altijd alles uniek willen hebben,Als enige in nederland die het heeft. en als ze het lezen en het lijkt hun ook leuk dan ben ik mij unieke auto kwijt :P
Hoe weet je zo zeker dat wat jij voor ogen hebt niet al eens is gedaan? :lol:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Nee, dat kan niet :P

Somige mensen komen wel op die rare ideeen miss. Maar als je het uit porbeert en ze vinden het niks dan hebben ze honderden euro's weg gegooid. Ik durf die uitdagingen wel aan te gaan en zien waar het schip strand. Mensen zijn tegenwoordig te veel afwachtend van zekerheden zo gouw ze geld uit moeten geven en ze weten niet of het werkt of mooi word dan durven ze dat niet meer.

Daarom denk ik dat zoiezo mij AX ontwerp uniek word.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Kleine update.

Radiateur is als het goed is onderweg of bijna onderweg. met dank aan mark80. Hij had er nog een.

Volgende maand komen er Ph2 achterlichten naar zevenaar. Punaxio bedankt voor deze.

En als het goed is komt er tegen die tijd ook een Setje Spacers (spoorverbeerders) deze kant op. Daar gaat rocks als het goed is voor zorgen, hij had nog wel zon setje.

Dus al met al, De auto die al bijna af was, Word nog weer wat beter.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Goed nieuws :D
enkel spoorverbreders zou ik mee opletten. Die zijn als je daarmee je ET omzeep helpt slecht voor je wiellagers.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

citrofenwick wrote:enkel spoorverbreders zou ik mee opletten. Die zijn als je daarmee je ET omzeep helpt slecht voor je wiellagers.
En ook niet geheel onbelangrijk, afkeur met de APK...

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Bij apk kunne ze der onder uit.

En wiellagers, Ja gokken we der maar op. Zolang ik niet genoeg geld heb voor verbreed staal is het beter dan niets.

Wiellager heb ik al wel is vervangen dat was best leuk, dus als het moet vind ik het niet erg om te doen.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Zoo, Ik heb de knoop door gehakt!!

Veel geleerd en nu denk ik dat ik er klaar voor ben. Dus heb aangevraagd :D

Categorie: Auto (B)
Examencentrum: DOETINCHEM
Examendatum: donderdag 4 maart 2010
Examentijd: 10:30


Kan niet wachten. Vin het trouwens best prijzig voor een examen. €33,25. Maarja je hebt het wel nodig dus mensen betalen toch wel.

Ik kon ook op 1 maart om 09:00 maar dan moet ik te vroeg me bed uit :P Dus dan maar 3 dagen later.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Succes alvast! (y)
Losroyos wrote:Ik kon ook op 1 maart om 09:00 maar dan moet ik te vroeg me bed uit :P Dus dan maar 3 dagen later.
:lol:

Ik wil nou niet zeggen dat ik zo makkelijk m'n bed uit kan komen maar voor dit soort dingen zou ik dat toch zeker wel doen :P

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

MBa@NL wrote:
citrofenwick wrote:enkel spoorverbreders zou ik mee opletten. Die zijn als je daarmee je ET omzeep helpt slecht voor je wiellagers.
En ook niet geheel onbelangrijk, afkeur met de APK...
Van APK is sowieso niet waar.
Spoorverbreders mogen gewoon voor APK!

Spoorbreedte meten ze niet (hoeft ook niet, geen eis) en deugdelijk bevestigd zijn ze als je je wielen gewoon goed gemonteerd hebt.

Wiellagers is ook enigzins onzin. Een velg met een kleine offset hebben vaak een dik hart om wel de juiste ET te bereiken. Dat heb je dus exact hetzelfde als spoorverbreders.
die 0,00003% extra belasting gaan de lagers niet merkbaar sneller van achteruit, hoor :)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Losroyos wrote:Zoo, Ik heb de knoop door gehakt!!
Alvast succes!! :)

En ik heb ook alle ochtendexamens destijds afgewezen. Ook op aanraden van mijn instructeur, ik heb 2x 's ochtends les gehad waarna hij ook zei "dat doen we niet meer". Heb toen mijn enige ingreep gehad (met als resultaat dat iemand achter op ons tikte).

Ach wat mooi, als het papier binnen is heb je al een auto, lekker :)

Post Reply