IceByte aka Eelco (Citroen C5 Break 2.2 HDI Exclusive 2006)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

verstopte sproeier?? of iig gewoon compressieverlies in 1vd cilinders waardoor hij het niet meer verband.. (zuiger met gat erin? :roll: kheb het al es gezien, ik hoop het niet voor je)

succes Icebyte! en sterkte ook vooral ;)
Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

q01z wrote:verstopte sproeier?? of iig gewoon compressieverlies in 1vd cilinders waardoor hij het niet meer verband.. (zuiger met gat erin? :roll: kheb het al es gezien, ik hoop het niet voor je)

succes Icebyte! en sterkte ook vooral ;)


Dan zou ik ook olieverlies moeten hebben lijkt me, of verlies an oliedruk lijkt me, en dat doet ie niet voor zover mn vader en ik hebben kunnen beoordelen, de rook uit de uitlaat is niet vettig, zit geen olie bij.

Ik hoop dat het inderdaad iets is zoals injectoren/brandstofpomp, want die heb ik gelukkig allemaal nog liggen

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Dieseltje liep met een koude motor weer normaal, wel heel even liep ie volgens mij op 3 cylinders, maar daarna liep ie weer mooi.
Als ik echter gas geef, dan begint ie te roken als een afgeragde TDI, dus ik vermoed ergens een probleem in de brandstoftoevoer of in de inspuiting

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Probleem is bekend, het is weer het oude liedje, koppakking is weer naar de haaien, heb dr een pil in gegooid, en het roken is opgehouden, hij blies dr alleen een kleine liter koelvloeitsof uit, dus het is nog steeds niet goed.

Ben nu op zoek naar een ander dieselblokje om dr in te hangen, heb nog een schade diesel op het oog als deze niet te hoog in prijs op gaat lopen.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

het zit je idd niet mee met dit blokje..

ander blokje.. heb je geen 1.4hdi die je in puin kan rijden en het blok uit kan tillen :oops:
Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

q01z wrote:het zit je idd niet mee met dit blokje..

ander blokje.. heb je geen 1.4hdi die je in puin kan rijden en het blok uit kan tillen :oops:


Tsja, denk dat dat wel het eea zal gaan kosten, heb ook geen flauw benul in welke citroens en evt peugeots deze blokken te vinden zijn, kan nergens een lijst met blokken vinden en waar ze in zitten.

chendy
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 74
Joined: FriFeb11, 2005 8:14:05 PM
Location: Holland

Post by chendy »

Hoe is 't nu de 2e x gekomen? Ik zou 'm ook niet reviseren en gewoon naar een andere zoeken hoor. Dat ding van mij gaat nog steeds netjes en staat alweer op 280.000km. Gelukkig maar! :)
Image

AX 1.5D powered by Citroën

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

chendy wrote:Hoe is 't nu de 2e x gekomen? Ik zou 'm ook niet reviseren en gewoon naar een andere zoeken hoor. Dat ding van mij gaat nog steeds netjes en staat alweer op 280.000km. Gelukkig maar! :)


2e keer kwam omdat wij iets niet goed gedaan hadden, gaten voor de bouten schoonmaken, daardoor zat ie niet vast genoeg, met lekkage als gevolg

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Eelco, als je 'm weg doet: let me know!

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

kakanox wrote:Eelco, als je 'm weg doet: let me know!


De diesel gaat voorlopig niet weg, niet na die 2x koppakking vervangen, daarvoor zitten dr teveel kosten aan.

chendy
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 74
Joined: FriFeb11, 2005 8:14:05 PM
Location: Holland

Post by chendy »

Wat ik altijd doe is via www.onderdelenzoeker.nl een ad posten met de gezochte delen (of in jouw geval een motor). Tot nu toe heb ik alles kunnen vinden: motor, assen en zelfs een hoedenplank. Dit was niet all??n voor de AX trouwens... :wink:
Succes met de reparatie i.i.g.!
Image

AX 1.5D powered by Citroën

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

chendy wrote:Wat ik altijd doe is via www.onderdelenzoeker.nl een ad posten met de gezochte delen (of in jouw geval een motor). Tot nu toe heb ik alles kunnen vinden: motor, assen en zelfs een hoedenplank. Dit was niet all??n voor de AX trouwens... :wink:
Succes met de reparatie i.i.g.!


Heb nog een schade AX op het oog met een blok dat 117k gelopen heeft, beetje voorschade, rest lijkt aardig intact

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Zo, zojuist de trotse eigenaar van een 1.4 schade diesel geworden met 117k op de klok, deze mag zn hart gaan doneren aan de mijne :D

Wat fotootjes van de AX:

Image

Image

Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

netjes... wat een ombouw verhalen hier de laatste tijd.. :D
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

jah idd, ik + nog een paar hebben wat getriggered.. binnenkort heeft 50% van de AXjes op de club een nieuw hart en kunnen 90% van de leden reparaties als aandrijfassen vervangen ;)

zie je 't al voor je, bijv een AX 1.4D met 600.000 km op de klok :P

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

TTF wrote:netjes... wat een ombouw verhalen hier de laatste tijd.. :D


Ach, tis eenvoudiger als weer de kop moeten slopen + vervangen, de vraag blijft dan hoelang gaat het dan weer goed, moet toch motorisch iets mis zijn, aangezien de kop goed is volgens het revisiebedrijf, denk dat deze kop er ook af gaat en op reserve

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

cool dat je een axje erbij hebt :D

ok, voor onderdelen maar toch.. maar toch grappig! :D

succes met de ombouw!
Image

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

Heel erg veel succes gewenst met het ombouw-verhaal hoor :!: En hou ons op de hoogte :wink:
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Vanavond aan het sleutelen geweest, 2 uurtjes werk, en het meeste ligt eraf.Uitlaatspruitstuk moet nog + aandrijfassen.
Verder nog een aantal slangetjes van diesel e.d, maar dan kan ie zakken, morgen zien dat ie zover weer in de mijne komt te hangen.

Nieuwe motortje zit nog wel wat werk aan, nieuwe klepdekselpakking, helemaal schoonmaken verse olie dr op.
Distributieriem is vervangen bij de motorswap van vorige eigenaar, en dat is 10.000 km terug gedaan, dus dat hoeft niet.

Verder is het motortje in bezit van een andere dieselpomp dan de mijne, verder als het goed is geen aanpassingen nodig voor zover ik nu kan beoordelen

Als ik morgen mn cam niet vergeet maak ik wel wat fotootjes van de ombouw

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Het dieseltje heeft een nieuw hart, het loop weer, moet nog wel het eea aan gebeuren.

Ontlucht ie ie nog niet, alles moet nog afgesteld worden, koppeling gaskabel etc etc, maar voorlopg rijdt ie weer, net ermee naar huis gereden, zit totaal nog geen gang in, maar is ook niet gek na bijna een jaar stil staan + totaal niet goed afgesteld.

Al met al een kleine 14 uur werk als ik gisteren meetel, niet gek als je rekent 2x motor uitbouw + motor inbouw.

De eerste verrassing van gisteren:

Image

Image

Vond het nog een wonder dat ie nog zo normaal liep als ie deed

Ff wat fotootjes van het wagentje algemeen:

Image

Image

Image

En als laatste nog even wat fotootjes van de schade die ie heeft opgelopen, blijkt toch allemaal wat meer te zijn dan verwacht, chassisbalk voor is toch ontzet, en is enigzins geplet, dus denk niet dat ie in zn geheel weggaat, al lijkt ie verder overal hard te zijn.

Image

Image

Image

Helaas geen foto's van de eigenlijke ombouw, waren mn handen toch iets te ranzig voor :D

Morgen gaat ie ff naar de garage voor de afstelling e.d, daarna zal ik nog wel wat voor en na shots maken van de motor, ga em ff een goeie schoonmaakbeurt geven

Post Reply