Kevin.broke (AX 1.5D/S.Y. Korando/Suzuki Swift Cabrio)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by PeterM »

Tussen de regels door staat ook nog iets over een hydropneumatique. WAT VOOOOOOR EEEEEEEEEN????????????????????????????????????

DUS een vraag zal ik maar zeggen.

P. :D

En nog eentje: had jij nu een spaghetti over?
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

Idd en komt niet met blabla, maar met foto's...
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Heb een XM 2.0i 16V op gas aangeschaft. Erg nette auto met Exclusive-uitrusting op airco na. Dus ook een zwart leren interieur! Omdat de auto niet meteen bij hem weg kan en ik nu ook de tijd niet heb om 'm op te halen + financieel nog even wat steun moest regelen heb ik 't nog niet meteen volop neergezet, maar het is al aardig rond allemaal :)

De reden voor zo'n auto is dat ik wat ruimers en sterkers (aanhangergewicht) nodig heb met het oog op straks verhuizen, daarnaast is een representatieve auto ook wel gewenst i.v.m. freelancewerkzaamheden.

Ik was eigenlijk al een tijdje aan het wachten op het juiste moment om de speld in een hooiberg te vinden: Een V6 Exclusive Aut m?t G3 en in nette staat stond al maanden heel hoog op mijn verlanglijstje.
Liep deze toevallig tegen het lijf op marktplaats en moest die avond in de buurt zijn, dus heb ff gauw een kijkje genomen om eens te ontdekken hoeveel minder zo'n tweeliter nu eigenlijk is. Conclusies die ik trok waren:
a) met een 16V valt best goed te leven
b) de grootste missers van deze voiture zijn een zwetende carterpakking, achterbandjes met slechts 2,5 mm profiel en een kras van 10cm op de rechterflank.
Besefte me dat ik ronduit dom bezig zou zijn als ik 'm ging laten staan, en daarmee ook dat ik voor een opknap-TRS geen tijd meer zou hebben. Dacht nog even aan TRS slopen en XM kopen maar heb 'm daarom halsoverkop aangeboden aan Aad en fam. Bats.

Foto's van de XM komen zodra hij voor m'n deur staat!
En de spaghetti is niet over, zit inmiddels alweer onder een 106...

Oh ja! Ik had een tijd terug ook nog een oude grijze 1.4D met kapotte motor gekregen (had het volgens mij al eens ooit gemeld, is een type 1, defect is een ingezakte cilinderbus dus hij was aan z'n 3e koppakking binnen 3000 km toe), maar aangezien een bekende afgelopen week z'n AX 1.5D kortgereden heeft en die zowel technisch als uiterlijk behoorlijk netjes was komt de techniek van die auto in de 1.4D en mag ie dan gekeurd worden. Weer iemand blij :D

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Netjes hoor, en btw kev kom je nog een keer langs :wink:

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

binnenkort maar eens bij sjoerd langs dan, kheb hem al tijden niet gesproken, ff de zuilense ring onveilig maken :lol:

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by PeterM »

Dank u voor de info. 2.0 16V is prima mee te leven. loopt een XM bijzonder prettig mee en is een stuk zuiniger en makkelijker sleutelen dan een V6. Het is een neem ik aan een fase 2 uitvoering? airco is er meestal vrij simpel in te sleutelen, heb het al een paar keer gedaan.

Spaghetti ligt al wel achterin de te slopen 106 (rood) klaar voor de volgende 106 (wit) maar zonder flens dus zit wat laswerk aan.

Hopelijk heb je de XM snel, zweven beviel mij ook altijd heel goed. Ben maar weer aan het sparen geslagen voor over een jaartje of zo (droom, C6)

P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Bossie »

PeterM wrote:
Hopelijk heb je de XM snel, zweven beviel mij ook altijd heel goed. Ben maar weer aan het sparen geslagen voor over een jaartje of zo (droom, C6)

Het is ook zo afzien in zo'n C4 Picasso 5 :roll:
Image Image Image

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by PeterM »

Ehh :oops: dat valt inderdaad wel mee, het is de eerste nieuwe auto van mijn leven, dankzij de belachelijke bijtellingsregeling. Maar na een bende bx-en, xantia's en een paar xm's thuis ben je er wel mee verpest. Voor relaxed lange afstanden overbruggen is er voor mij maar ??n serieuze optie en dat is hydropneumatisch.

Dus als kev dan zo'n bijna complete zoefmobiel koopt moet ik wel een beetje zwijmelen.

C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Had niet verwacht dat ik jou wat comfort betreft nog ooit aan het zwijmelen zou krijgen Peet, laat ik dit als een compliment zien ;)
Als ik nu zeg dat je 'm een weekje mag lenen in ruil voor een ingebouwde airco, ga ik dan meteen een stapje te ver of hebben we een deal? :lol:

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Bossie »

Haha, Kevin, heeft dat korte ritje dat we in mijn C4 Picasso hebben gemaakt je verlangen al zo groot gemaakt ;)

Maar ja, HP-veering blijft heerlijk, na de GSA en een stuk of 4 5 BX-en die m'n vader heeft versleten mist hij het nog steeds (hij rijdt nu Xsara). Gelukkig heb ik een luchtgeveerde achteras, heb ik toch een heel klein beetje het gevoel ;)

BTW, wel goed voor het zusje van Goof blijven zorgen he
Image Image Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Ik heb een XM V6 Break Exclusive te leen gehad tijdens m'n verhuizing, remember? ;)

Sindsdien ben ik besmet :lol:

B_iks
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by B_iks »

Gefeliciteerd met de Xm! Heerlijke bak, die ook ik vast eens zal aanschaffen. Die hydropneumatiek is inderdaad verslavend, maar dat is rijden met een ax natuurlijk ook. Goed dat je straks kunt kiezen :D.

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Mjah, de GT heeft wel wat liefde nodig en ik denk niet dat ik daar de komende maanden tijd voor heb.. Denk erover om hem te schorsen zodra de XM zich betrouwbaar toont. Dan kan ik er rustig aan werken zodra m'n huis een beetje leefbaar is..

Wat betreft de XM is wel minder: Zijn vakantie komt er ff tussendoor, ik heb pas voldoende geld beschikbaar als hij op vakantie is nl... heb 'm pas in de week van 22 aug :(

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

:( Dynamo van de GT is net gekapt.. ben net thuisgekomen, laatste stukje zonder licht..

Heeft er iemand nog wat liggen die het morgenavond nog kwijt kan? Regio Amsterdam/Haarlem/Utrecht..

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

Knap verrot dat je dynamo ermee gekapt is, suc6 met fixen! Kan me trouwens ook voorstellen dat je niet kunt wachten op je xm, blijven onwijs vette bakken. :D

Zelf gister ook nog even aan het auto's kijken geweest en dan vooral richting xantia/xm. Heb een ongelooflijk mooie xant 2.0 16V zien staan in rouge lucifer..... *kwijl.....zwijmel*

Image
AX GTI '91

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis

Post by 2Black »

PeterM wrote: Voor relaxed lange afstanden overbruggen is er voor mij maar ??n serieuze optie en dat is hydropneumatisch.

Dus als kev dan zo'n bijna complete zoefmobiel koopt moet ik wel een beetje zwijmelen.

Zo is het.... en niet anders!
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis

Post by 2Black »

-Henry- wrote: Zelf gister ook nog even aan het auto's kijken geweest en dan vooral richting xantia/xm. Heb een ongelooflijk mooie xant 2.0 16V zien staan in rouge lucifer..... *kwijl.....zwijmel*

Image
Staat bij Renard nog steeds die h?le mooie Activa 3.0 V6-24....
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

haal meteen ff ergens een dynamo voor me op als je toch al onderweg bent ;)

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Nieuwssss... AX GT rijdt weer, al laadt de (DERDE!) dynamo nog steeds niet naar behoren bij. Lijkt erop dat iets mijn kabeltje geraakt heeft ofzo, vermoed dat er een breuk in zit want als je er effe gaat schudden met de auto (links/rechts/remmen/gasgeven) gaat het acculampje gewoon weer uit :roll: Morgenavond nog maar eens effe kijken.

Daarnaast is Jorg op dit moment nog in Frankrijk, komt morgen terug, inclusief nieuwe vulling voor onze schuur :lol: De mafketel heeft - naast de auto waar hij voor ging, een 5 Alpine Turbo - een tw??deurs Ami Break weten te vinden. Wat ermee gaat gebeuren, no idea, maar er is veel werk aan en hij was goedkoop. Dus we zien wel... :P

Heb vandaag ook nog een bijzonder leuk stoplichtsprintje gewonnen. Had de hele auto leeg en ik werd uitgedaagd door een rijke petjesjongen in een... Golf 5 GTI.
Wist dat ik het ging verliezen maar wilde 'm gewoon effe jennen (voorzover mogelijk, die dingen zijn namelijk toch wel behoorlijk erg rap als ze eenmaal een beetje vaart hebben..), het stoplicht springt op groen, ik hoor een geblazen vierpitter loeien en banden gieren... Had zelf een perfecte start, weinig gepiep, genoeg toeren en kon snel doorschakelen. Zit vervolgens vol op toeren in de 2 (105 km/h ofzo) en kijk naast me... n?g geen Golf :lol: Kijk in de spiegel en zie al wielspinnend de Golf dichterbij komen. Had net genoeg tijd om 'm ervoor te zetten en vervolgens kwamen de twee banen bij elkaar - het is lang geleden dat ik iemand z? op z'n neus heb zien kijken :lol: Volgens mij was ie vergeten z'n tractioncontrol weer aan te zetten :lol:

Het mooiste komt nog: Hij haalde me dus vervolgens op de snelweg weer in.. zit er een sticker van JD Engineering op de achterkant :lol:

Ben er maar niet achteraan gegaan :P

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

:wall Tering dat was dan een serieus slechte coureur in die Golf... :roll:
Freude am Fahren.

Post Reply