Grietje

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Pgoddijn wrote: @Drake: We moeten zeker langs komen bij jou ;-). Misschien vinden we wel een andere oplossing, legio mogelijkheden natuurlijk. We gaan het uitzoeken!
We kunnen wel een keer kijken, alleen heb ik momenteel ivm de first niet heel veel tijd ;)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

grietje wrote:Ik zat zelf te denken ze na te maken van glasvezel (met houtenmal voor de hoek) en dan vast te bouten aan mijn geimproviseerde stuk plaatwerk.

Maar michel zei dat er wel veel krachten op komen.
Dus misschien mijn bumper vastzetten aan de bumperbalken + boutje 10 aan het voorscherm, zo zat het immers toch ook al en ben mijn bumper nog niet verloren :P:P
Dat zal volgens mij niet (lang) houden. Ikzelf heb inmiddels bumpersteunen nieuw besteld die ik er aan zal lassen. (op service.Citroën.com kan je de bestelnrs vinden) In jouw geval zou ik gewoon creatief zijn met wat plaatwerk en dat dan ergens vastbouten ofzo :P
AX-kopen is verslavend.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ik heb de bumpersteunen idd ook al nieuw, maar dat kan ik niet vast maken nu omdat ik glasvezel heb daar.

Dat was meer voor 'in de toekomst' als ik wel dat gelast kan krijgen. Ofzoiets.

Bumper komt er nu gewoon terug op zonder bumpersteunen, zo zat het immers ook al een jaar ;)


Heb het nu iig allemaal afgewerkt enzo, nu wachten op mn koplamp bevestiging/verstelling en dan kan die inelkaar voor APK.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

En nog steeds wachten op de koplamp dingen
Ondertussen is mn veerpootbrug mooi gespoten :D Kleppendeksel heb ik zelf verneukt, morgen nog een keer een poging doen haha


Onder de kap is het nu wel mooi! Geen gaten meer en allemaal mooi zwart en shiny, woei

En morgen heb ik slipcursus :D

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Ben benieuwd naar de foto's, anders kom ik hem toch wel in levende lijve bekijken ;-).

Kleppendeksel kan je rustig de tijd voor nemen, heb er nog een over (jouw oude geloof ik?) :-P.

Succes met de slipperij!
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ik raad iedereen aan om eens te komen slippen op Lelystad, het is echt leuk en leerzaam!! :D Zie ik ook nog eens wat bekende :P


Geduld was weer ver te zoeken bij het spuiten van de veerpootbrug en kleppendeksel haha

Maar goed, het zit :D!

Hier zaten eerst gaten:
Image
Image

Tankje hangt nu teminste ook weer mooi op eigen kracht


Onder de kap nu dan zo
Image

Ook ff nieuwe mistjes gemonteerd
Image

Nog to do:
- wachten op nieuwe koplamp nokken en dan koplampen terug monteren
- Wielen wisselen
- Proefritjes maken of alles APK waardig is
- APK binnen anderhalve week...

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

hippe vulhals, waar komt die vandaan ? :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Dat ziet er nog eens flink beter uit 8)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Ziet er super uit hoor zo! Goed werk!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

DuFF wrote:hippe vulhals, waar komt die vandaan ? :)
106/saxo :wink:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Correct, hoewel we een bijna zelfde model hals uit een 306 hebben gehaald. Maar daar zit de dop los en zit er een slang in waarmee je kunt pijlen :-D.

Komt er nog in, slang was een beetje gaar.

Heb er nu ook een :-D
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

merci merci!!

Deze hals kwam volgens mij uit zn oude peugeot MPV, of Citroën?? Geen idee eigk


zo en toen hadden we vandaag 6 :shock: eigen autos om en rond het huis...
onze nieuwe lease is namelijk gearriveerd:
Image

Alleen de tijdelijke (laguna) gaat donderdag pas weg. Na deze 2 dan ntrlk mijn GT, mijn pajero, de 1.0 die woens weggaat en de 306.....

Ja uiteraard staan 2 autos een straat verderop :D


Oh en die scenic is leuk! Met systeem dat ik ook in de pajero wil :P hij gaat opslot als je van de auto wegloopt, en gaat open als je je hand in de handvat doet. Wat nou sleutel, nergens voor nodig. Super hip!

Met zn 2 liter Dci ook niet echt langzaam (snel is ook anders, maar goed) en leuke gele stikseltjes enzo. Leuk dingetje :) Alleen die lijn aan de zijkant, met die handgrepen, die is wel fout... Maja ach! Hoe lang zou die heel blijven :roll:

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Hm, de nieuwe is een model waar je wel een beetje aan moet wennen, vooral uiterlijk natuurlijk.

Moderne snufjes zijn ook leuk, maar om een of andere reden vertrouw ik dat gewoon nooit bij nieuwe auto's. BMW heeft bijvoorbeeld in de 1 serie geen bovenrand in de deur (raambeschermrand zogezegd). Zit dan heel leuk een comfortmodule in dat als je uitstapt het raam een klein randje open is (makkelijk bij het uitstappen ofzo?). Weet wel een leasebedrijf met een mannetje die dus daar ineens z'n vingers tussen had :?.

Maar misschien is het een kwestie van vertrouwen?
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Van de voorkant istie een stuk leuker om te zien. Zijkant is een beetje ' tja'...

Maar die snufjes, die vergrendeling was bij de vorige scenic 1 van de weinige dingen die heel bleef... En anders is t een lease auto, service aan huis met gelijkwaardig vervangend vervoer ;)

Tis er wel 1 van de aller eerste serie.... Kinderziektes :roll:

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Pgoddijn wrote:Moderne snufjes zijn ook leuk, maar om een of andere reden vertrouw ik dat gewoon nooit bij nieuwe auto's. BMW heeft bijvoorbeeld in de 1 serie geen bovenrand in de deur (raambeschermrand zogezegd).
Dat had de E36 van BMW ook al hoor! ;)

Enne, altijd leuk een nieuwe auto Romy! En als 't een lease-auto is, dan is 't niet zo heel erg als daar wat mee aan de hand is! Veel plezier en veilige kms ermee!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Thanx marco!!

NIeuwe auto is idd altijd leuk, alleen had ik deze niet gekozen. Maar tis mn pa's auto, niet de mijne...

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

grietje wrote:Thanx marco!!

NIeuwe auto is idd altijd leuk, alleen had ik deze niet gekozen. Maar tis mn pa's auto, niet de mijne...
Jouw keuze zou waarschijnlijk niet echt iets in de richting van een MPV zijn denk ik zo, maar je pa heeft iets om rekening mee te houden (kinderen die soms mee willen rijden etc...) :lol:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Mastenhose wrote:...maar je pa heeft iets om rekening mee te houden (kinderen die soms mee willen rijden etc...) :lol:
Denk toch dat het eerder gewoon z'n eigen keuze is, aangezien de 'kinderen' niet willen meerijden, die willen gewoon rijden :twisted:
Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Pgoddijn wrote:
Mastenhose wrote:...maar je pa heeft iets om rekening mee te houden (kinderen die soms mee willen rijden etc...) :lol:
Denk toch dat het eerder gewoon z'n eigen keuze is, aangezien de 'kinderen' niet willen meerijden, die willen gewoon rijden :twisted:
Maar moet je de reactie van de kids eens zien als pa met een tweezitter thuiskomt en alleen moeders mee kan en de kids niet, dan heb je herrie...(zeker als de kids de tweezitter in dat geval niet mogen gebruiken he...;))
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Hm, gebeurd niet zo snel bij een auto van Renault :-P
Maar mocht mijn pa een keer thuiskomen met een tweezitter die gewoon té "omnomnom" voor woorden is en ik mag er niet in rijden...

:evil:
Image

Post Reply