Grietje

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

erg vette foto !
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Jummie! Dat mag je mij ook wel leren zodat ik mij GTI'tje ook mooi kan laten lijken (natuurlijk is ie dat al, maar niet op deze manier ;-))!

Groter formaat en we hebben een Wallpaper!
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Groot formaat geregeld ;)

Zo, even een update hier.

Gister de rode 1.0 uit elkaar gehaald vanwege een gat in de bodem.
Gat bleek groot en aan de andere kant zat er ook 1.
Daarbij istie ook rot rond het voorruit (en dit lekt) en miste die al een tijdje een stuk bij de tankdop, en ook het begin en eind van de dorpels was al behoorlijk rot (niet zichtbaar door skirts)

Daarbij kwam dat mam hem bijna niet gebruikt (zegmaar nooit), en zodoende besloten dat de 1.0 weggaat.
Eerst wouden we hem slopen (sloopregeling) maar hij komt nu, zoals het er nu uitziet, bij een clublid terecht. waarschijnlijk puur en alleen voor het kentenken en miss motor/onderstel, maar goed, dat vind ik ook al heel leuk.

Mijn 306 gaat er ook uit, want die is voor lange afstanden die ik toch niet meer rij. Athans niet zo wekelijks als dat ik hem voor bedoeld had. Ik kom er wel mee bij mn paard maar ik kan er vervolgens de trailer niet mee trekken

Flinke auto shifting dus alweer, word ook een beetje saai, maja, er is ook weer veel gebeurd en veranderd, again..

De zoektocht gaat nu naar een auto (of mini-jeep) die met gemak de trailer van zn plek krijgt, omdat de lease auto nu bijna niet meer thuis is. En dat dan ter vervanging van de 306 en 1.0

Mocht het nu echt heel erg nodig zijnkan ik de GT altijd weer ophogen zodat ik met die naar werk kan, maar zolang alles op de fiets kan doen we het met 1 eigen auto hier.


GT update:
nieuwe onstekings module is binnen en ook de spatflap bevestiging voor de voorkant :D:D

Dus vanmiddag even kijken of ik die leuke flappers ook aan de voorkant opkrijg of dat ze dan standaard aanlopen op de weg, hahaha :D!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Hmmz jammer dat de 1.0 de deur uit gaat, maar het houd ergens op. Nou moet het GT'tje wel blijven natuurlijk, anders ben je helemaal AXloos!
AX GTI '91

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Inderdaad, jammer want ie zag er wel leuk uit. Maar zoals Tijmen zegt houdt het inderdaad wel ergens op en dan moet je soms van je hart een steen maken.

En duimen dat ie het goed doet met de nieuwe ontstekingsmodule ;)
En dagelijks laag rijden is goed te doen hoor :P
AX-kopen is verslavend.

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

En nu hopen dat de 1.0 in ere te herstellen is :D

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

Punaxio wrote:En nu hopen dat de 1.0 in ere te herstellen is :D
Tuurlijk, waar een wil is is een weg.
Als de APK verlopen is schorsen en opknappen, anders (met goede APK) meteen de zaag erin.
Ik hoef (en zo waarschijnlijk ook de rest) niet te weten wat er allemaal plaatsgevonden heeft, was blijkbaar heftig genoeg om tot deze en andere besluiten te komen.
Heel veel sterkte met het weer op regel krijgen meiske van je beslommeringen en rust tussen de oortjes...
:fluffle
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

merci merci ;)

Nou, de 1.0 had dus een gat in de bodem:
Image
Image
Image

Best wel lelijk groot gat. Aan de andere kant haddie ook:
Image

maar dat was flink kleiner

Afijn, hele interieur eruit en met 1 stoel erin (en oordopjes :roll:) naar Vlijmen gereden waar Jeffrey de bodem weer dicht heeft gemaakt ;)
Was zonder oordopjes dus echt niet te doen :D

Moet het nu nog ff netjes afwerken, dan komen er weer fotos van :)


De GT heeft weer orgineel interieur, kuipstoelen zijn net opgehaald. Nu nog gordelklikkers nodig om gordels te kunnen gebruiken (type 1/2 kan niet uitgewisseld worden heee:P)

En ik denk dat ik hem weer op ga hogen, voorkant is dat niet zo moeilijk maar achter is een kutklus.....

En me nieuwe module mét zakje pasta:
Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Tja, altijd weer dat blikwerk van de AX...

Voor iedereen met een type1 AX: daar aan de buitenkant van de draagbalk rotten ze altijd.
(Mijn GT moet daar ook nog even worden aangepakt voor het weer winter wordt.)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

grietje wrote:...En ik denk dat ik hem weer op ga hogen, voorkant is dat niet zo moeilijk maar achter is een kutklus.....
:shock: OPHOGEN???

Hij is juist zo mooi laag! Achterkant miss. een klein beetje omhoog, maar voor lekker zo laten! 8)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

mooi laag maar ik kan de straat nog ggeen eens normaal uit + zit te erg op het einde van mijn veerweg......

Verkorte dempers doen ook wel iets, maar die kosten 140 euro per stuk maar achter istie gewoon ook iets te laag :roll:
Maar eerst nog andere lijst die eerst moet:

- Gordels en bijrijdersstoel erin
- Orginele bakken bij achterbank er weer terug in en speakers ervoor zoeken/pas maken
- Module vervangen
- Roest weg werken op dorpel, voordat de dorpel straks een gat heeft (prioriteit 1!)

En idd, veel AXen rotten op die plek in de vloer, helaas.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

grietje wrote:mooi laag maar ik kan de straat nog ggeen eens normaal uit + zit te erg op het einde van mijn veerweg......

Verkorte dempers doen ook wel iets, maar die kosten 140 euro per stuk maar achter istie gewoon ook iets te laag :roll:
Wat voor dempers heb je er nu onder dan?
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Wat ga je nu met de 1.0 doen dan?
Je zegt dat je hem gaat verkopen voor het kenteken en nu knap je hem toch op?

Mijn broertje vond jouw GT trouwens erg gaaf.
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

De 1.0 gaat naar clublid die een 1.0E orgineel wil maken, maar omdat ie hem nu ff niet kan ontvangen heb ik de bodem alvast dicht gemaakt ;) Die afspraak stond toch al.....

Opdat ze misschien toch een poging gaan doen deze koets te gebruiken....


Mastenhose: De GT staat op de JB dempers. Ging goed tot de nah, 4 cm verlaging ofzoiets? Weet niet eens wat ie verlaagd is.

Met de bijbehorende veren van 3,5 cm was er niets aan de hand iig, en de schroefset op nog meer lager ook niet
Pas toen ik de schroefset op zn laagst zetten kwamen die dempers in opstand :P

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

grietje wrote:
Opdat ze misschien toch een poging gaan doen deze koets te gebruiken....
Ze?? Meerdere mensen dan? :D

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Punaxio wrote:
grietje wrote:
Opdat ze misschien toch een poging gaan doen deze koets te gebruiken....
Ze?? Meerdere mensen dan? :D
:lol:

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Tja, het is natuurlijk wel een soort van clubkindje. Pino op zich ook, maar Pascal is iets té handig om het aan andere mensen over te hoeven laten, maar hij heeft ook iets meer ervaring natuurlijk ;-).

Super dat ik er nog even in kon rijden. Volgende keer als de boel leeg is en vast zit (vooral handig als je een bocht neemt en de bijrijderstoel niet op z'n plaats hoeft te houden, nietwaar?). Oh, en gordels vind ik ook wel een optionele must ;-). En natuurlijk als de module 100% goed is, dus die moet je zelf maar goed inrijden!
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Pgoddijn wrote:
Super dat ik er nog even in kon rijden. Volgende keer als de boel leeg is en vast zit (vooral handig als je een bocht neemt en de bijrijderstoel niet op z'n plaats hoeft te houden, nietwaar?). Oh, en gordels vind ik ook wel een optionele must ;-). En natuurlijk als de module 100% goed is, dus die moet je zelf maar goed inrijden!
:lol:

Komt goed, ga zo aan de slag met gordels en de klikker is al geregeld ;)

Dan een eerlijk sprintje, GTi tegen GT? Die arme 306 had natuurlijk geen schijn van kans

mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 347
Joined: FriApr13, 2007 2:58:45 PM
Location: Borculo

Post by mcdean »

onze GT heeft het al een keer gewonnen van een AX GTI
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Ik vind het allemaal best, kijk naar m'n slalomtijd en eindpositie.
Ik maak met mijn talent misschien wel kans maar zonder de auto te verlichten ga ik waarschijnlijk niet sneller zijn ;-)
Image

Post Reply