Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Vandaag even langs geweest en wat een apparaat! bizar hoe rustig dat ding stationair loopt als je het niet weet zou je niet zeggen dat het ding ook maar enig sinds snel zou zijn!

Maar dan als er gereden word, in het begin natuurlijk ff rustig maar wat een koppel al bij 3000tpm trekkracht waar je U tegen zegt!

de snelheid in 1e en 2e versnelling is leuk maar het gene waar ik me zoveel over verbaasde is de trekkracht in de 3e en 4e versnelling! ding blijft maar gaan! daarnaast ook een ideale cruiser de stukken die we rustig reden heerlijk stil en comfortabel!

Hulde aan dit compromis loze apparaat!

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

@Happytree:
Dus jij gaat ook aan de 16V? ;-)

Chris, je hebt echt heel mooi werk neergezet. Het gevaarlijkste aan deze auto zijn waarschijnlijk de wieldoppen :-D. Binnenkort herkeuren (hopelijk geen gezeur of wat dan ook) en dan weer eens met het monstertje naar de ring? M'n pa wil niet met de Ro80 er overheen, maar heb nog iets anders staan waar nog een ringsticker op moet :-P.

Oh, en mocht je gezeur krijgen met je kleppendeksel of ben je hem gewoon zat:

Image
Image

Kleppendeksel van een Peugeot 1007 1.6 16V Sporty :-P
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Ik hou liever de alu deksels, die vind ik persoonlijk een stuk fraaier (en ik heb het gelukt dat hij geen olie lekt langs de nokkenasbruggen).

Gisteren de kachelmotor vervangen, de oude was gewoon vastgelopen (terwijl hij 8 maanden geleden gewoon heeft gewerkt), verder de voorwielen ipv uitspoor toespoor gegeven waardoor de auto een heel stuk beter en vooral lichter stuurt (sowieso zal hij wel wat zwaarder blijven sturen gezien de stuurinrichting een stuk directer is t.o.v een normale ax die eigenlijk al behoorlijk direct is).

Wou net het ding weer in de loods plaatsen (i.v.m ik vanavond naar den haag moet en de first dat liever niet meeneem zonder apk) maar ik was de sleutel vergeten :roll: (of liever gezegt in een andere broek gedaan). Dus het ding maar even daar op een parkeerterrein neergezet.

Infeite is hij klaar voor de apk, alleen zal het even pielen zijn met het co, hij hoeft geen kat maar moet wel onder de 0.5 blijven.

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Sleutels vergeten... Ik ken dat :?
Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

ik kom dan vanavond ook wel even langs want dan moeten we even een stapeltje pallets met daarop een J7 deur opzij zetten. :oops:

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

:lol: , ik zet het morgenochtend pas binnen gezien ik vanaaf eerst in den haag zit.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Pgoddijn wrote:Sleutels vergeten... Ik ken dat :?
:lol: :lol:

sommige mensen


Chris, dat je super goed werk hebt afgeleverd weet je zelf vast ook wel, dus dat ga ik niet zeggen..

dus:
heel veel scheur plezier met dit lieve firstje :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Jeej hij is nu al stuk :( nouja een soort van, loopt stationair heen een weer te wiebelen en hij stinkt met gasgeven flink naar benzine (en hij ploft leuk in de uitlaat zo nu en dan).

Vanavond maar even de lambda loskoppelen, iemand toevallig nog een reserve 16v lamda liggen ? :lol:

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

Balen dat ie stuk is, maar je hebt wel een enorm gaaf project gemaakt, dus ik heb er alle vertrouwen in dat je dit ook helemaal op gaat lossen!

Is echt een gave wagen geworden zo.
Image Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Hij zal er vast weer boven op komen. Succes met het herstel.

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Nu al? Doe je snel! Talloze mogelijkheden bij dat gebeuren waardoor hij stationair raar gaat doen... Had je zelf niet nog een paar lambda's over? Uit de andere rooie bijvoorbeeld? En had je anders niet nog een familielid met een 106 GTI?
Image

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Lambda kan ook smerig worden he? Misschien een stuk of 15 korte stukjes lopen zonder warm worden? Of heb je 'm niet zo mishandeld? :)

Wat was 't ookalweer, nachtje weken in wasbenzine ofzo?

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Uurtje was genoeg, TGS van Degene ook meteen zwaar gedaald qua CO, maar denk niet dat dat nu een probleem is als ie zo rijk loopt ;-)
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

chris, zoiets had Ronald toch ook? wat iets kleins was? (maar dan met VEMS)
misschien een stekker die niet lekker zit ofzo.. mijn monopoint deed hetzelfde met een losse gaskleppositiestekker
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Bij ronald was hij vergeten de voorverwarming aan te sluiten maar die werkt dat hebben we getest :lol: .

Ik ga zo eerst even de stekker lostrekken om te kijken of hij dan wel goed loopt, zo ja dan weet ik genoeg (plus het ding stonk met gasgeven flink naar de benzine wat 90% lamda is.

De lamda is al een oud ding, verbaast mij niet maar tis wel enorm k*t, ding liep echt zo mooi.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Zo, 100 euro lichter en een lambda van... hella? (ik dacht dat die alleen lampen maakten) rijker.

Meteen maar even een tempsensor/thermostaat besteld voor de zekerheid, en och nu heb ik een reden om de ax weer een dagje mee naar huis te nemen :roll:

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Mhhh loopt nog steeds niet helemaal lekker na het vervangen, maarja nu heb ik igg een reserve lambda, zo maar even de stappenmotor schoonmaken en de ecu resetten(wat eigenlijk sowieso moet met het vervangen van de lamdba)

Morgen voor de zekerheid de thermostaat/kvs sensor vervangen ik heb het idee dat het ding 10 graden te koud is momenteel.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Net alles gedaan maar helaas nog steeds niet 100% perfect hoewel het nu acceptabel is (heel af en toe lichtjes heen en weer), sowieso verbaasde mij het dat hij eerst perfect stationait liep gezien een 16v dat meestal nooit doet.

Maargoed verder rijd en loopt hij als een trein dus zolang het niet te erg word heb ik er vrede mee. Mischien dat een nieuwe tempsensor nog wat kan schelen (ik vind hem nog steeds aardig wat peut inspuiten maarja zonder kat ruik je elke auto).

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Goed bezig weer Chris!!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Zo en hij staat weer netjes in zijn plekje:

Image


Afgelopen dagen de thermostaat e.d vervangen waardoor hij weer correct op temperatuur komt (was 10 graden te koud), verder de banden op 2.6 bar gezet (tijdelijk totdat hij uitgelijned is) en vandaag de motorkap maar eens goed schoongemaakt/gepoetst (zat aardig wat slijpsel op). Verder loopt hij als een trein en heb ik eigenlijk op de rare wegligging/stuurgedrag na er niks echt op aan te merken.

Zaterdag ook de co getest en heel snel aan de conclusie gekomen dat hij zonder kat nooit door de apk gaat komen :lol: .

Wat gaat er gedaan worden de komende dagen:
-Handremkabel rechtsachter nakijken (werkt niet correct).
-Uitlaat met kat maken (a.s zaterdag als het meezit).
-klein roestplekje in de rand van het dakraam netjes maken).
-Spullen in de loods opruimen (alles wat niet meer nodig is weghalen, heb nogal een hekel aan rommel, van de week even tijd voor maken).
-Andere AX slopen????? t.b.v de 16v achteras .

Oja ik heb dus weer een ax erbij :lol: maar deze gaat helaas uit elkaar (teveel werk om hem af te krijgen met name veel roest e.d + de achteras kan goed van dienst doen onder de first).

Post Reply