Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Dorpels gelas

Post by Ceristimo »

Nou, dat duurt nog wel even hoor. Ben hier zeker nog wel drie maanden in Nederland, en ik vermoed dat het de eerste maanden in de VS nogal armoe troef zal zijn.

Eerst dus geen auto. Maargoed, zien we dan wel. Op dit moment heb ik nog steeds m'n AX, en daar moet binnenkort weer aan gesleuteld worden. Ik doe net of ik 'm nog helemaal niet binnenkort weg hoef te doen...;)
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

AlexanderB wrote:paars pluche tapijt, discobal aan de binnenspiegel, gouden velgen.. ja :D
Vorig jaar gespot 8)

Image


Willem is met zijn 2CV Radar een keer naar de States geweest.
Kwam er een baardmans op een chopper naast hem rijden:
"What the H*LL is THAT?"

Image
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Dorpels gelas

Post by AlexanderB »

:D
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

pocketmech
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 342
Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
Location: A'foort

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Dorpels gelas

Post by pocketmech »

Wat een gaaf bakkie! :cheers:
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX :-(

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Dorpels gelas

Post by Bossie »

Die gaat toch ook mee met de Pressé?
Image Image Image

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Dorpels gelas

Post by Ceristimo »

In ander nieuws:

Vandaag hebben we het bericht ontvangen dat onze visum-aanvraag is goedgekeurd. Hier hebben we 5 maand(!) op gewacht. Met dit bericht dat de aanvraag officieel is goedgekeurd, zijn we nu ineens al bijna voor 80% klaar met het hele proces; er moet nog een envelop met formulieren naar het consulaat in Amsterdam gestuurd worden, en vervolgens een medische keuring (in Amsterdam) en een interview op het consulaat, waarbij ook de nodige papieren meegenomen moeten worden.

Maar dan is het klaar.

Wauw.

Dubbel gevoel. Heel erg blij met dit fantastische nieuws. Eindelijk kan ik straks bij m'n vriendin zijn, zonder dat ik na een paar weken/maanden weer moet vertrekken. Aan de andere kant ook zenuwachtig. Ik ga nu dus echt weg...Over een maand of 2 à 3 pas, maar toch... Raar idee. Doei Nederland. Doei AX-club. Doei AX. Doei ouders. Doei vrienden...

Dus euhm: Wie mot m'n AX hebben? Moet er binnenkort dus écht vanaf...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Dorpels gelas

Post by Holländer »

Hey, das goed nieuws!

kan me wel voorstellen dat het een dubbel gevoel geeft, alles wat je de afgelopen jaren heb opgebouwd ga je nu ineens achterlaten om weer helemaal opnieuw te beginnen...

Maar wél met een vriendin al, en in een (naar mijn mening) super cool land!

je blijft vanuit the USA toch nog wel af en toe posten op de axclub hea! ben benieuwd hoe het je daar afgaat!

Heb helaas geen belangstelling in je ax, heb er al 2 ;-)
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Dorpels gelas

Post by Ceristimo »

Gheghe, ik vrees dat niemand belang heeft voor een AX. In elk geval niet binnen de AX-club, want daar is iedereen al voorzien.

Plan nu is om 'm binnen nu en eind februari APK-klaar te maken, wat niet veel werk zou mogen zijn. Enige wat ik kan bedenken wat er nu echt aan mankeert zijn de draagarm-rubbers. Dat wordt één dezer weken opgelost. Zal ik nog wel even raad voor vragen. Voor de rest zijn de enige minpunten een lelijke linkerdeur (maar heb er een Plaisir deur bij) en wat lelijke plekjes rondom en een rammelende linker-as. Tja, ze is natuurlijk 21 jaar oud. Verder nog wat andere kleine dingetjes, zoals het elektrische raam dat niet goed werkt (motortje erbij) en de kachelmotor die soms giert (Type 1 kachelmotor heb ik ook nog liggen). Eigenlijk heb ik nog een halve garage vol Type 1 rommel, omdat ook dat niet wil verkopen. Dat mag een eventuele nieuwe eigenaar er allemaal bij meenemen.

Dan in maart door de APK (hij moet in mei officieel) en dan met 14 maanden APK op Marktplaats voor een euro of 3, a 400. En ik verkoop 'm hoogstwaarschijnlijk met radio en alle audio die aan de hoedenplank hangt (ook ruim meer dan tweehonderd euro alles bij elkaar), want ook dat kan ik niet meenemen.
Dat mag je volgens mij wel vragen voor een technisch goede, en op dragende delen roestvrije AX type 1 met vrijwel alle denkbare AX-luxe en 14 maanden APK.

En als 'ie dan niet wil verkopen, dan....Tja, mag familie Maris 'm hebben denk ik. Maargoed, da's allemaal toekomst. Voorlopig rij ik er nog wel effe in.

En over dat contact houden in de USA. Ik ga dat wel proberen, maar zonder een AX is de lol er wel vanaf. Ik acht mijn eigen leven nou niet interessant genoeg om daar anderen van op de hoogte te houden, eerlijk gezegd... :P

Zal binnenkort de 14" GT-velgen maar 'ns te koop zetten, want de auto gaat dan terzijnertijd weg op het witte staal.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Dorpels gelas

Post by Holländer »

Ceristimo wrote:En over dat contact houden in de USA. Ik ga dat wel proberen, maar zonder een AX is de lol er wel vanaf. Ik acht mijn eigen leven nou niet interessant genoeg om daar anderen van op de hoogte te houden, eerlijk gezegd...
maar ik neem aan dat je in the USA ook een auto neemt? of in ieder geval regelmatig in een amerikaanse auto rijd? das toch ook leuk! en je sleutel drang zal wel niet zomaar verdwijnen, dus je zal vast genoeg hebben om over te vertellen!

daarnaast is het natuurlijk wel leuk om onze axjes te volgen toch?!

succes met de verkoop en natuurlijk de apk & onderhoud!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Dorpels gelas

Post by Ceristimo »

True.... Maar ik was gisteren in een vrolijke bui, en ik reed 's nachts naar huis. Er was geen kip op de weg, de weg was een beetje nat en glad, en ik kon het niet laten: ondanks de rammelende aandrijfassen me toch weer als vanouds even aan bochten gooi-en-smijt-werk gewaagd. Niet dat ik mijn rijkwaliteiten nou zo bijzonder goed inschat, maar enfin...

Dat gevoel als de AX met 60 kilometer per uur door een rotonde heen klappert, terwijl 'ie bijna op z'n zijspiegeltje gaat liggen, en je het (te) zacht geveerde kontje een klein beetje voelt wegglibberen zodat je een ietsie-pietsie moet tegensturen. Dit tezamen met het joelende motortje, de zacht piepende bandjes en de aandrijfasjes die een heuse rammel-fanfare afspelen onder de auto...Heerlijk. Geen radio meer nodig. En een glijdende AX is bijzonder goed in toom te houden. Viel me vorig jaar in de sneeuw ook al op. Het voelt nooit eng. ...*zucht*. Zó mallotig kunnen scheuren zie ik in zo'n logge Amerikaan niet snel gebeuren. (ik scheur overigens vrijwel nooit...Ik ben erg van het 'nieuwe rijden', maar sóms moet het even...)

Dat ga ik wel missen. Dat AX-gevoel. En ik hoop dat m'n autootje goed terecht gaat komen. Dat verdient ze wel. Geinig bakkie :) *pinkt traantje weg*. Zou zonde zijn als ik 't wagentje voor niks heb laten lassen.... Wil niet wéér een roestvrije Type 1 AX naar de sloop afslepen. :oops:

En nee, ik denk niet dat ik hier snel weg zal zijn, hoor. Nu ik nog een AX heb moet ik overigens wel nog snel een clubmeeting meepakken. Nu kan het nog...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Dorpels gelas

Post by Holländer »

Ceristimo wrote:maar sóms moet het even...)
dat gevoel kennen we allemaal wel bij de club denk ik hoor!

en ik kan niet anders zeggen dan dat het er de ideale auto's voor zijn. Hij is inderdaad goed te houden bij het glijden, lekker pittig (de meeste dan), heerlijk!

maar als ik je zo hoor klinkt het toch alsof je 'm liever meer zou nemen... is het zó duur dan? of zijn er andere redenen dat je 'm hier verkoopt?
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Dorpels gelas

Post by AlexanderB »

mja, is "maar" €3000-4000, voor n auto van €500... en je zal eigenlijk een 2e moeten kopen en tot de koets strippen, alles wat dr aan zit meenemen voor spare parts... en dan rij je in t kleinste koekblik wat ze in de USA ooit gezien hebben, en tis geeneens een "bijzonder" model.. kan je beter gewoon daar voor $500-%1000 een leuke auto uitzoeken, en de rest van t geld in je zak houden..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Dorpels gelas

Post by Holländer »

AlexanderB wrote:kan je beter gewoon daar voor $500-%1000 een leuke auto uitzoeken, en de rest van t geld in je zak houden..
of dat beter is weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat veel mensen die keuze zouden maken ja.

persoonlijk zou ik het wel leuk vinden om in een ax in amerika rond te rijden, ondanks dat het ook minpunten heeft (veiligheid, inderdaad onderdelen).

Maar 'k wist niet dat je er €3000.- voor moest neerleggen om een ax daar te krijgen, das wel heftig geld ja...
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Dorpels gelas

Post by Ceristimo »

En je gaat een AX van z'n leven niet geschikt krijgen voor import naar Amerika. De (veiligheids)eisen zijn een stuk hoger dan in Europa. Een AX gaat daar nooit goedgekeurd worden.

Ook onze Europese auto's (met name de Duitste) rijden in veelal aangepaste vorm in Amerika rond. Andere lampen, andere bumpers (met name verder uitstekend om beter een klap op te kunnen vangen), enz...

Nee hoor, een AX in Amerika goedgekeurd krijgen gaat 'm never nooit worden.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Dorpels gelas

Post by MBa@NL »

Ik denk dat die Amerikanen maar eens gewoon naar DIT filmpje moeten kijken... ;-)

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Dorpels gelas

Post by Holländer »

geniaal filmpje!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Dorpels gelas

Post by Ceristimo »

Haha gaaf!

Hier nog een race met alleen maar circuit Type 1'tjes...Citroën was de beroerdste niet en heeft de crashes er ook niet uitgehaald... Kewl!


Link
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Dorpels gelas

Post by Holländer »

ook een erg leuk filmpje

let eens op de ruitenwisser van de axjes, die staan werkelijk allemaal anders!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Dorpels gelas

Post by Ceristimo »

Ik heb vandaag mijn naafkapjes via de post gekregen. Vraag: hoe hoort dat op je velg? Met die haakjes rond je wielbouten en dan?....Dan zit dat niet naadloos en kan je'm ook nog een beetje heen en weer schuiven. Is dat normaal of past dit niet op 13"?...

Image
Image
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Dorpels gelas

Post by grietje »

Je moet de wielbouten er uit draaien, ze moeten met de platten rand om dat randje wippen :)


Spannend hoor, USA. Mooi land. Ik zou er echter niet blijvend willen wonen. Vanwege de ziekte kosten verzekeringen en alle andere missende sociale vangnetten die in nederland wel goed voor elkaar zijn.

Overigens zijn de veiligheidseisen daar niet echt beter, gewoon anders :) De VAG producten voor amerikaanse markt zijn niet zoveel anders dan zoals we ze hier kennen.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply