Grietje
Moderator: webmasters
hihihiihih :D
nee die zit er al een jaartje het is toch een best grote verandering
Maar het zelfde probleem hebben ze niet hoor! De een is dus niet aftestellen en laat de ax haperen, stallen en uitvallen
de ander kan ik niet monteren omdat er een anti-dieselklep opzit die niet compleet is dus ik kan die klep niet aansluiten, maar dus ook niet gebruiken want dan zit er een gat bovenop de carb..... en daarbij is er een busje afgebroken bij de gasklephendel, maar dat zou ik dan miss weer van die ander kunnen halen.... als ze hetzelfde zijn verder.
nee die zit er al een jaartje het is toch een best grote verandering
Maar het zelfde probleem hebben ze niet hoor! De een is dus niet aftestellen en laat de ax haperen, stallen en uitvallen
de ander kan ik niet monteren omdat er een anti-dieselklep opzit die niet compleet is dus ik kan die klep niet aansluiten, maar dus ook niet gebruiken want dan zit er een gat bovenop de carb..... en daarbij is er een busje afgebroken bij de gasklephendel, maar dat zou ik dan miss weer van die ander kunnen halen.... als ze hetzelfde zijn verder.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
bijna marco, maar die had ze al..
overigens gok ik gewoon op de beluchting/ontluchting van de vlotterkamer, dus het schroefje aan de zijkant vd carb een kwart slagje losser en hij doet het misschien al
naar mijn idee had de mengselstelschroef wel degelijk zin, alleen wellicht niet zoveel als je zou verwachten
overigens gok ik gewoon op de beluchting/ontluchting van de vlotterkamer, dus het schroefje aan de zijkant vd carb een kwart slagje losser en hij doet het misschien al
naar mijn idee had de mengselstelschroef wel degelijk zin, alleen wellicht niet zoveel als je zou verwachten
die ontluchting gaan we morgen idd eerst eens proberen!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
als het goed is is deze maar tijdelijk tot die andere weer de juiste kleur heeft:PPunaxio wrote:Netjes!
Motorkapje ziet er stiekem toch wel beter uit dan de vorige
Mis alleen een citlogo
ik kan er nog niet echt aan wennen, die grote ogen blik op the mean machine maar miss komt dat nog, hihi
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
En toch, deze kap ziet er wel een stuk beter uit zo. Misschien persoonlijke smaak, maar ik vind het juist zo leuk dat zo'n klein monsterlijk auto'tje zo onopvallend is totdat je het gas open trekt . Die mega chevrons moeten echt goed worden afgewerkt. Helemaal netjes is het misschien juist weer een mooie vertoning, momenteel eerst een flinke behandeling
Nee die carbs waren hopeloos, maar heb nu waarschijnlijk een andere gekocht.
Gister de ontsteking gewisseld ook voor duccelier compleet en goede vaccuum vervroeger maja nu is dat van zijn afstelling af.
En nee, zon lamp werkt bij mij niet, want ik heb geen markeringen op mijn vliegwiel
Dus je kan die lamp wel leuk laten flikkeren maar je gaat toch niets zien.
Als de nieuwe carb doorgaat (dat hoop ik wel )
Als dat geinstalleerd is moet ik marc maar ff 'inhuren' om alles aftestellen, dat gaat vast niet makkelijk zijn
Gister de ontsteking gewisseld ook voor duccelier compleet en goede vaccuum vervroeger maja nu is dat van zijn afstelling af.
En nee, zon lamp werkt bij mij niet, want ik heb geen markeringen op mijn vliegwiel
Dus je kan die lamp wel leuk laten flikkeren maar je gaat toch niets zien.
Als de nieuwe carb doorgaat (dat hoop ik wel )
Als dat geinstalleerd is moet ik marc maar ff 'inhuren' om alles aftestellen, dat gaat vast niet makkelijk zijn
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ja jij bent ook heeeel duur inderdaad:P
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ze zijn ook zeker wel te maken, maar bij de 1 mis ik een stapel onderdelen van een electrostatische klep die NL carbs niet hebben en ook niet te bestellen zijn en bij de ander zijn er nokjes afgebroken waardoor de bovenkant niet op zijn plek blijft, en er is een busje gebroken en hij reageert niet (genoeg) op de stelschroef (die is niet afgebroken!)
Ik heb gister een goede carb ontvangen, nu deze klaarmaken voor montage en dan het afstel werk
Ik heb gister een goede carb ontvangen, nu deze klaarmaken voor montage en dan het afstel werk
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Woot ik heb vandaag helemaal zelf bandjes gemonteerd op mijn 306 :D
Ik heb namelijk mijn belachelijke 17 inchers geruild tegen normale (en leuke ) 15 inchers maar die 2 voorbanden waren af, dus 2 nieuwe bandjes bijgekregen (bokkiewokkie merk winterband) en die vandaag gemonteerd op de zaak
Met de velgen ben ik ERG blij! Ze rijden zeeer comfortabel en staan beter. En die 17 inchers gaan nu verder op een cabrio waar ze veel beter opstaan!
Ik heb namelijk mijn belachelijke 17 inchers geruild tegen normale (en leuke ) 15 inchers maar die 2 voorbanden waren af, dus 2 nieuwe bandjes bijgekregen (bokkiewokkie merk winterband) en die vandaag gemonteerd op de zaak
Met de velgen ben ik ERG blij! Ze rijden zeeer comfortabel en staan beter. En die 17 inchers gaan nu verder op een cabrio waar ze veel beter opstaan!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
wooooooooooooooooooeeeeeeeeeeeeeeej !
De GT is gemaakt!!! :D:D
Stotter probleem is foetsie, duizendmaal dank Folkert voor de carburateur!
Moest ff oefenen met afstellen, omdat ik geen streepje had en alles raar was enzo maaaaaaaaaaaaaaaaar de aanhouder wint en nu is't goed!
Athans, carb kan vast beter, maar de ontsteking is goed!
En het benzine gezeik probleem: De retour leiding lekte ENORM, de hele achterbank was nat van de benzine en ik maar vergaan in die auto. Dat gefixt, en nu ruikt het vrijwel niet naar benzine en loopt ie goed. Zou het ermee te maken hebben?????
Achja, hij doet goed!
Nu nog paar dingetjes:
- die uitlaat maakt herrie!
- bij hard remmen valt toerental soms dood, niet handig op slalom, hij moet wel op toeren blijven. Rembekrachtiger lek?
- die draagarmbrug......
- koplampen stellen en de knipper RV doet telkens niets
De GT is gemaakt!!! :D:D
Stotter probleem is foetsie, duizendmaal dank Folkert voor de carburateur!
Moest ff oefenen met afstellen, omdat ik geen streepje had en alles raar was enzo maaaaaaaaaaaaaaaaar de aanhouder wint en nu is't goed!
Athans, carb kan vast beter, maar de ontsteking is goed!
En het benzine gezeik probleem: De retour leiding lekte ENORM, de hele achterbank was nat van de benzine en ik maar vergaan in die auto. Dat gefixt, en nu ruikt het vrijwel niet naar benzine en loopt ie goed. Zou het ermee te maken hebben?????
Achja, hij doet goed!
Nu nog paar dingetjes:
- die uitlaat maakt herrie!
- bij hard remmen valt toerental soms dood, niet handig op slalom, hij moet wel op toeren blijven. Rembekrachtiger lek?
- die draagarmbrug......
- koplampen stellen en de knipper RV doet telkens niets
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
ja els, ik kreeg je voicemail berichtje!maar volgens mij heb ik een oud nummer van jou, of niet?
anyways, d8 ik dat de AX goed was.
maar nee hoor, we beginnen weer van voor af aan.
Uitvallen op de snelweg.
Rijd je zo, lalalalala, en ineens, bof, toerental weg en al het vermogen weg. Hij blijft wel draaien en braaf uitrollen maar je kan geen gasgeven. Als je remt valt ie uit en start ie eerst niet. Pas na 10 tellen oid start ie weer en dan is alles weer in orde.
Maar het valt heeeeeeeeeel erg op dat alle meters gewoon normale waardes aangeven behalve de toerenteller. Dus lijkt mij logisch dat het in de bobine zit, daar krijgt mijn toerenteller zijn signaal immers van....
anyways, d8 ik dat de AX goed was.
maar nee hoor, we beginnen weer van voor af aan.
Uitvallen op de snelweg.
Rijd je zo, lalalalala, en ineens, bof, toerental weg en al het vermogen weg. Hij blijft wel draaien en braaf uitrollen maar je kan geen gasgeven. Als je remt valt ie uit en start ie eerst niet. Pas na 10 tellen oid start ie weer en dan is alles weer in orde.
Maar het valt heeeeeeeeeel erg op dat alle meters gewoon normale waardes aangeven behalve de toerenteller. Dus lijkt mij logisch dat het in de bobine zit, daar krijgt mijn toerenteller zijn signaal immers van....
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).