Grietje

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

hihihiihih :D:D

nee die zit er al een jaartje ;) het is toch een best grote verandering ;)

Maar het zelfde probleem hebben ze niet hoor! De een is dus niet aftestellen en laat de ax haperen, stallen en uitvallen

de ander kan ik niet monteren omdat er een anti-dieselklep opzit die niet compleet is dus ik kan die klep niet aansluiten, maar dus ook niet gebruiken want dan zit er een gat bovenop de carb..... en daarbij is er een busje afgebroken bij de gasklephendel, maar dat zou ik dan miss weer van die ander kunnen halen.... als ze hetzelfde zijn verder.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

bijna marco, maar die had ze al..

overigens gok ik gewoon op de beluchting/ontluchting van de vlotterkamer, dus het schroefje aan de zijkant vd carb een kwart slagje losser en hij doet het misschien al :roll:
naar mijn idee had de mengselstelschroef wel degelijk zin, alleen wellicht niet zoveel als je zou verwachten
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

die ontluchting gaan we morgen idd eerst eens proberen!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Netjes! :D

Motorkapje ziet er stiekem toch wel beter uit dan de vorige :oops:

Mis alleen een citlogo :lol:

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Punaxio wrote:Netjes! :D

Motorkapje ziet er stiekem toch wel beter uit dan de vorige :oops:

Mis alleen een citlogo :lol:
als het goed is is deze maar tijdelijk tot die andere weer de juiste kleur heeft:P

ik kan er nog niet echt aan wennen, die grote ogen blik op the mean machine :P maar miss komt dat nog, hihi
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

lekker bezig zo! (y)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

En toch, deze kap ziet er wel een stuk beter uit zo. Misschien persoonlijke smaak, maar ik vind het juist zo leuk dat zo'n klein monsterlijk auto'tje zo onopvallend is totdat je het gas open trekt ;-). Die mega chevrons moeten echt goed worden afgewerkt. Helemaal netjes is het misschien juist weer een mooie vertoning, momenteel eerst een flinke behandeling ;-)
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

En? Al iets met de carbjes kunnen doen? Of nog geen tijd gehad? Ben zelf compleet onbekend met carburateurs, dus ook geen idee hoe lang je uberhaupt bezig zou moeten zijn met sleutelen. Want ik ga er vanuit dat in September deze meedoet met de slalom! (gewoon iedereen verslaan:-D
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Nee die carbs waren hopeloos, maar heb nu waarschijnlijk een andere gekocht.

Gister de ontsteking gewisseld ook voor duccelier compleet en goede vaccuum vervroeger maja nu is dat van zijn afstelling af.
En nee, zon lamp werkt bij mij niet, want ik heb geen markeringen op mijn vliegwiel
Dus je kan die lamp wel leuk laten flikkeren maar je gaat toch niets zien.


Als de nieuwe carb doorgaat (dat hoop ik wel :D)
Als dat geinstalleerd is moet ik marc maar ff 'inhuren' om alles aftestellen, dat gaat vast niet makkelijk zijn
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

en niet goedkoop uiteraard...
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ja jij bent ook heeeel duur inderdaad:P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Zou ik ook zijn als ik ergens goed in was... Maar zover zijn we nog lang niet ;-)
Image

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

grietje wrote:Nee die carbs waren hopeloos, maar heb nu waarschijnlijk een andere gekocht.
zijn ze niet te redden? een afstelpuntje dat is afgebroken is meestal wel te verwijderen met geduld.
lekke gasklepassen kun je verbussen...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ze zijn ook zeker wel te maken, maar bij de 1 mis ik een stapel onderdelen van een electrostatische klep die NL carbs niet hebben en ook niet te bestellen zijn en bij de ander zijn er nokjes afgebroken waardoor de bovenkant niet op zijn plek blijft, en er is een busje gebroken en hij reageert niet (genoeg) op de stelschroef (die is niet afgebroken!)

Ik heb gister een goede carb ontvangen, nu deze klaarmaken voor montage ;) en dan het afstel werk :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Woot ik heb vandaag helemaal zelf bandjes gemonteerd op mijn 306 :D:D

Ik heb namelijk mijn belachelijke 17 inchers geruild tegen normale (en leuke ) 15 inchers maar die 2 voorbanden waren af, dus 2 nieuwe bandjes bijgekregen (bokkiewokkie merk winterband) en die vandaag gemonteerd op de zaak ;)

Image

Met de velgen ben ik ERG blij! Ze rijden zeeer comfortabel en staan beter. En die 17 inchers gaan nu verder op een cabrio waar ze veel beter opstaan!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

wooooooooooooooooooeeeeeeeeeeeeeeej :D!

De GT is gemaakt!!! :D:D:D

Stotter probleem is foetsie, duizendmaal dank Folkert voor de carburateur!

Moest ff oefenen met afstellen, omdat ik geen streepje had en alles raar was enzo maaaaaaaaaaaaaaaaar de aanhouder wint en nu is't goed!

Athans, carb kan vast beter, maar de ontsteking is goed!
En het benzine gezeik probleem: De retour leiding lekte ENORM, de hele achterbank was nat van de benzine en ik maar vergaan in die auto. Dat gefixt, en nu ruikt het vrijwel niet naar benzine en loopt ie goed. Zou het ermee te maken hebben?????

Achja, hij doet goed!

Nu nog paar dingetjes:
- die uitlaat maakt herrie!
- bij hard remmen valt toerental soms dood, niet handig op slalom, hij moet wel op toeren blijven. Rembekrachtiger lek?
- die draagarmbrug......
- koplampen stellen en de knipper RV doet telkens niets
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

bravo grietje!
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Kijk, dat heet vooruitgang ;-)

Laatste dingen oplossen, misschien (als het aan de rembekrachtiger ligt) meteen vervangen door een heavier model?
Image

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

morgenmiddag ben ik in almere, grietje!
maar het is te kort om leuk af te spreken, ik moet 's avonds weer hier zijn :(

(een bericht waar niemand op zit te wachten)
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

ja els, ik kreeg je voicemail berichtje!maar volgens mij heb ik een oud nummer van jou, of niet?

anyways, d8 ik dat de AX goed was.

maar nee hoor, we beginnen weer van voor af aan.
Uitvallen op de snelweg.

Rijd je zo, lalalalala, en ineens, bof, toerental weg en al het vermogen weg. Hij blijft wel draaien en braaf uitrollen maar je kan geen gasgeven. Als je remt valt ie uit en start ie eerst niet. Pas na 10 tellen oid start ie weer en dan is alles weer in orde.

Maar het valt heeeeeeeeeel erg op dat alle meters gewoon normale waardes aangeven behalve de toerenteller. Dus lijkt mij logisch dat het in de bobine zit, daar krijgt mijn toerenteller zijn signaal immers van....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply