Roy Aka Losroyos - Citroen ZX 1.6 Image

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 497
Joined: TueApr12, 2011 9:25:20 AM
Location: Schoonhoven
Contact:

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Vw Polo 1.6

Post by j0achim »

Roy,
Gewoon de Polo verkopen, zelf gaan rijden met de AX voor dagelijks gebruik. Je hoeft toch niet zo vaak meer naar school. En een campertje erbij. Een leuke T3 ofzo daar kan je zelf ook nog veel aan doen.
Klik

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Vw Polo 1.6

Post by degene »

Bwhahaha die armsteun wil ik ook in de AX :D

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Vw Polo 1.6

Post by Losroyos »

Na wat denk werk denk ik dat een Honda Civic ook wel leuk zou zijn. Alleen een keer in eentje proefzitten.

Had al stiekem gereageerd op een Honda Civic CRX. een auto die ik vanaf kinds af aan al echt geniaal vind. maar of dit ook wat word weet ik niet. zijn al wat ouwere auto's en roesten ook flink. ja roest heb je met elke auto. Maar de ene wat harder dan de andere.

Veder morge even het plastic van de GTi achterklep (overblijfsel) afhalen en in de first maken is de kofferbak helemaal afgewerkt en klaar, Kan het overblijfsel van de achterklep ook weg. Ow iemand nog een ruitenwisser motor nodig voor in de achterklep?

Veder is het de bedoeling dat de hoedeplank die in de GTI zat er ook weer in komt. Maar daar gaat naar alle warschijnlijkheid een andere voor gemaakt worden. Ik wil de deurpanelen van de GTI er in zetten, Maar die moeten opnieuw gestofferd. als we daar dan toch mee bezich zijn meteen de hoedeplank maar in het zelfde stofje mee pakken.

Voor de rest is het even afwachten op de veerspanners tot die kunnen komen dan kan de voorkant omlaag en wachten op een koper voor de polo. ging vlot in het begin met de kopers maar het word alweer minder. helaas.

We zien het wel.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Vw Polo 1.6

Post by DuFF »

Roy misschien is hetvolgende wat boven je budget, maar het zit GEWELDIG !
Peugeot 206 en dan een XS uitvoering of een uitvoering met hetzelfde interieur.
Stevige comfi stoelen met genoeg zijdelingse steun, als je meer last van je onderrug hebt moet je anders zo'n opvulstuk proberen op je stoel.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Vw Polo 1.6

Post by raoel »

ik ken ook iemand met zo'n klein kussentje.. werkt voor hem...


Rugklachten = kl*te

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Vw Polo 1.6

Post by Losroyos »

Ja denk dat een 206 wel nog iet wat te ver boven budget is. Heb ook al aan een diesel gedagt, Maar ik moet mogelijk aankomend jaar bijna alleen maar stage lopen, Dat komt dus uit dat ik in me eigen regio blijf en geen 120km per dag meer hoef.

Dus er zit nog een overweging in een auto ouder dan 86 te kopen, (stage lopen word warsschijnlijk bij een autobedrijf) dus kan ik ook lekker sleutelen na werktijd (hoop ik) en hoeft het allemaal niet te duur te worden. lekker wegenbelasting vrij rijden, Oude merc. ofzo hebben we meteen het comfort. ik sluit nog niks uit wat voor auto er zal komen, Maar wel iets anders dan een polo. In pk kg verhouding kan je beter met de ax rijden die heeft er meer. Ax 60pk (orgineel nu wat minder) Polo 75pk (zal nu ook wel wat minder zijn) Dus nog moeite genoeg om op een helling van 100 naar 120 te komen.

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Vw Polo 1.6

Post by raoel »

Zo'n oude Mercedes moet je wel liggen qua rug, de stoelen zijn ruim maar ERG stevig. Maar voor sommigen werkt dat goed... Het zou natuurlijk mooi zijn als je eens een weekje een Mercedes mocht lenen ofzo, want in een half uurtje merk je niet hoe je rug op lange termijn gaat reageren...

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Vw Polo 1.6

Post by Losroyos »

nee idd dat was het probleem met de Polo ook wel. ik weet iig zeker dat een ZX goed zit.

Volgende week warschijnlijk een weekje mee op de vrachtwagen naar Italië (met Di Papa), Kan ik alvast wat voor genieten van het mooie frankrijk want zo gaan we heen, via de mont blanc. Terug zullen we vast over Le Swiss gaan. Dus neem me camera mee. Misschien moet ik gewoon een vrachtwagen voor dagelijks hebben als ik dan last van me rug krijg kan ik gaan liggen :lol:

God wat zal het dan rustig zijn op het forum als ik er niet ben :P Maar geen zorgen ik maak het na de tijd wel weer goed met jullie :fluffle Aangezien het hier toch geen lekker sleutel weer word. geniet ik er daar wel van.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Vw Polo 1.6

Post by Losroyos »

Terug in NL, Heb een heel verslag met foto's. verveelde me dood af en toe. Dus tja... Zal ze snel even posten ;)

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Vw Polo 1.6

Post by raoel »

ja 't was hier idd wat stil :D foto's! :)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Vw Polo 1.6

Post by Mastenhose »

Stilletjes was 't zeker! ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Vw Polo 1.6

Post by Losroyos »

Eerst nog even een foto. En collin, een mini oogt niet veel kleiner dan een AX.

Image

Hierbij verslag en Foto's Zijn er genoeg. Zal foto's beetje in de spoilers plakken en tussen het verhaal door doen.

Dag1. Zondag 24-07

Nooit eerder ben ik samen met me pa op zondag begonnen. Gelukkig regent het dus het is niet heel erg. Vrachtwagen zit vol dus op naar Italië. Image Bij maastricht Belgie in en daarna luxemburg in. En de eerste stop dit is zon 4,5 uur rijden vanaf Huissen (arnhem) dus moet je 3 kwartier pauze. Daar meteen even tanken. 1.19 voor de diesel. scheelt best wat op 800 liter.Image Na een bord friet met frikandelle door, we moeten nog een heel stuk maar dat is goed. Om een uur of half 8 rijden we weer veder. berijken op een gegeven moment de grens met frankrijk. En feit er rijden er daar somige rond met een rijbewijs van autotron... 80 op de snelweg naast elkaar op baan 1 en 2 berg op. en met totaal 39.000 kg is het al lastig genoeg snelheid te houden dus je wilt niet remmen. Gelukkig 3 baans dus wij erlangs. Maar dan.... geven ze gas en gaan ze net zo hard rijden. Uhhu dat doen ze. Maar wij zijn groter... Dus streker. als je dan net doet of je invoegt terug naar rechts geven ze wel gas ;) Tegen half 1 slapen, ondanks de koelmotor naast me oor.

Foto's veder in Spoiler voor geintresseerde.
Spoiler Tuning:
Image
Image
Image
Image
Image
Dag2. Maandag 25-07

Half 10 weer veder richting de Mt Blanc. Met totaal 39.000KG nog best lastig in de franse alpen.
Image Somige stukken max 40 omhoog. Tot we bij de MT Blanc komen. Omdat je koelgoed (frigo) hebt. moet je onderbegeleiding de tunnel door. Geen verkeer ertussen alleen koel. Koste van dat geintje, 283 euro. (koop je een AX voor.) Image Maar goed met 12 graden en een beetje regen aan de franse kant. na zon 8km tunnel Italie. Heerlijk 25 graden vol op zon. Tempratuurs verschil met de koelwagen ongv 47 graden. Die moet op -22. blijven ongv. maar goed na een half uurtje knallen auto aan de kant en de Carefour in. Cola halen, Bacardi (Literfles nog geen 14 eu) Stokbrood, parma ham, brie, Toetje (Emmer 1kg Yoghurt rode bessen) en Rose. Chauffeurs weten ook wel wat lekker is. Bij Fini Grill een Panino Rosy halen. Stokbrood met parma ham en brie en dat op de grill. (wist in de carefour nog niet dat het zo lekker was.) Buikje vol en weer op pad. Op naar Turijn!
Image Half 8 en we staan op het eerste adres in Volpiano. Vaders druk bezig de overige route uit te stippelen en ik druk met uitbuiken :P Want dat mag ook wel na me echt avond eten. Zo denk ik nog even een rondje lopen en dan niet te laat naar bed. 1 probleem slapen als het licht is is niet mijn sterkste kant. Dus zal wel laat slapen. Maar ik hoef niet te rijden dus kan uitslapen. Dag afsluitende met een afwas en in een blik zelf gemixte baco.

Overige foto en uitleg in spoiler.
Spoiler Tuning:
Op weg naar boven de MT Blanc.
Image
Image
Image
Ook in frankrijk rijden ze aan de verkeerde kant.
Image
Image
In Italia :D
Image
Image
Image
Jullie met je bandjes... Dit is pas een afmeting van een band :P
Image
Image
Dag3. Dinsdag 27-07

Begon om 6 uur met wakker worden. Dat duurde niet lang want de wagen kon niet veel later voor het dock. We waren om kwart voor 8 helemaal klaar 7 pallets kwijt en de papieren terug. Dat bij de Lidl. Klaar om naar de volgende te knallen. Dat was nog een beste klus. Anders half uur wachten. dat alles om 2 pallets te dumpen.. die eruit door naar de volgende. na wat aanwijzingen van de Polizia gingen we de goeie straat in. En wat voor 1, Leuk zon bocht.
Image Lijkt zo niet zo smal maar geloof me, Millimeter werk hoor. vooral met die geparkeerde auto's die altijd in de weg staan.Image Ik kon der niet omheen lopen zo smal was het. we hebben 10 minuten over 1 bocht gedaan. en daar stond ook een Clio klaar om opgevreten te worden door de struiken. Zonde van zon Clio 1.4 16V.
Image Dat is niet van een weekje vakantie. ook het hele motorruim zat vol. Even veder op de plaats van bestemming. weer 2 palletjes kwijt. en ook weer door naar het volgende adres. Tijd zat dus maar besloten binnedoor te rijden. het was echter bloed mooi om het een keer te zien al die berg weggetjes. Eenmaal aan de kust aangekomen bljken de klanten naast elkaar te zitten, (uhum nummer 32 en 76) Bij de ene werden we warm onthaald met Patate!? en die andere wou ons niet meer lossen. Dus door naar adres 5. Het volk rijd daar alsof ze heer en meester op de weg zijn en als ze elkaar raken worden ze boos trappen een deuk in elkaars auto en gaan weer veder :music Hoef je hier niet te doen zit je een maand vast :P Maar ook dit langs de boulevard op was weer prachtig. En ook een stukje wegwerkzaamheden waar je aan weerskanten met de spiegels net over de hekken komt en zo er net door kan. Overal doorheen gekomen en ook maar even de snelweg op. Na op een gegeven moment bijna het adres voorbij gereden te zijn. toch gevonden. Wie verwacht in een bocht in de rots dan ook een bedrijf. juist. Hellaas geen foto daarvan. zeer drukke verbindings weg en we stonden als half op de weg. Gelost en weer op pad naar het adres waar we daarvoor niet meer konde lossen. Dat kan alleen tussen 8 en 12. dus volgende ochtend. Tot nu toe meer Eendjes en bestel eenden zien rijden dan AX. en degen die ik zag kwamen ons tegemoet. dus geen foto's. Bij autogril gegeten. Pasta, Salade en stuk cake. dat vulde ook gewoon het meeste van allemaal Chocolade cake. Nog even een Baco en een chippie en dan me nest in.

Foto's van Dag 3.
Spoiler Tuning:
De goeie oude tijd dat vrachtwagens nog vierkant waren. En dus mooier.
Image
Schuurvondst.
Image
Bij klant weet ik niet meer
Image
Image
Image
Klant 3
Image
Breed was het niet.
Image
Wat is italie toch een mooi land.
Image
Image
Kwam dit op de trailer tegen
Image
Filmpje van ee stukje door de straten van een stadje, minst erge stukje hier reden ze best normaal.
Alleen dat trillen komt door de gaten in de weg. niet bijster spannend.

Link


Dag4. Woensdag 28-07

Echt te veel geslapen al. was veel te vroeg wakker. maar wel weer lekker een stokbroodje gekregen van me pa. dus om kwart voor 8 op weg naar de klant. Na 2 wagens gelost te hebben waren wij aan de beurt en we waren ook zo leeg. de gene na ons wist nu al dat die het weekend niet meer thuis kwam dus hoelang het duurde zou hem een worst wezen. Daarna onderweg richting milaan. eenmaal in de buurt gelost te hebben waren we leeg en konde we bellen. op 2 adressen laden en op 3 adressen lossen. Essen (B) Waalwijk en Zoetemeer. Maar dan moesten we eerst laden en weer naar nederland opaan. en na het laden begon dat allemaal met zon 12km file op de ring van milaan. het regent op een gegeven moment zo hard dat er gemiddelt zon 3cm water op de rijbaanstaat. Wie de ring van milaan kent. ze komen links rechts voorbij en douwen de auto overal tussen waar het eigenlijk niet kan. Image niet goed te zien maar het is een hoop water
Na een uurtje rijden komen we aan in Como. voor zwitserland heb je documenten nodig als je transit ofterwel transport hebt. dus op naar de douane. Daar op de parkeerplaats de magnatron gebruikt. een blik bonensoep wat het met zulk triest weer erg goed doet en Rooie kool met soort noodels en haice. en door naar de grens met le swiss. eerst een stempeltje, door naar de volgende douane en dan naar een pipo die je blaatje scant en je mag zwitserland in.
Image Op naar de gothardtunnel. rustig aan rijden we die kant op, Komen nog een mooi breedte transport tegen. Image op een gegeven moment heb je een splitsing vrachtwagens en auto's gaan gescheide. wij mogen max 60 en swinters staat er dus een rij van 20 km voor de tunnel ongv. kans is dat je daar 3 dagen staat. ze wachten net zo lang tot het uitgesneeuwd is. we komen zo aan bij de eerste parkeer plaats normaal ga je daar gedosseert naar boven. maar. het bleek dat er boven 5km file stond dus al het vrachtverkeer moet van de weg. blijf maar staan dus. Stom ook he. staat er file en dan moet het vrachtverkeer aan de kant. andere kant ook wel eerlijk want ze zijn ongv de enige die een slaapkamer bij zich hebben. kwart voor 6 op zijn vroegs dat we mogen rijden dat is ook het plan duimende dat we dan ook mogen. mis op dit moment het internet wel heel erg.

Dag5. Donderdag 28-07

Het begin is vroeg, te vroeg. het is half 6. dat is toch niet nor,aal. maar goed we gaan weer op pad. het is al een stuk rustiger op de parkeerplaats. want ja er mogt geen vrachtwagen meer naar boven en boven aangekomen staat er een rijtje van een vrachtwagen of 15 voor een doseer licht. en we zijn zo weer weg. 17km tunnel door. dan ben je wel blij dat je eruit bent.als het daar mis gaat gaat het ook goed mis. Kom je die tunnel uit meteen regen... hadden we nog niet gehad. Slechte loodgieter heeft god.. en niet te zuinig. maar ook hier weer mogen genieten van het mooie landschap. Image Eenmaal door zwitserland heen betekent ook einde tunnels. en na een klein stukje duitsland. door frankrijk heen. In de richting van metz. Bij metz nog een mooie C35 gezien. Image niet makelijk om foto's te maken al rijdende. dat heb ik nu toch wel ondervonden. Van frankrijk gaan we luxemburg in, en door naar Belgium. op weg van luxemburg naar brussel heb je een routiertje. als je op weg naar frankrijk ofzo bent en komt erlangs Afslag Habay. net iets van de autobaan af bij het grote total bord. kan je even heerlijk tot rust komen. ook leuk voor de kinders. Cordon bleu besteld. 500gr vlees.. boh boh wat een hap. en voor 12.50 met friet erbij hadden we niet te klagen denk ik zo. Eindelijk aangekomen na nog een "ongeluk" te hebben gezien Niks geen krassen of wat. alleen ff een schadeformulier invullen op de rijbaan...... hallo PARKEERPLAATS :P Een uur buiten gezeten. maar de slooppremie heeft goed huis gehouden. geen ax gezien. wel een veel meer vervuilende Ferrari die nieuwe :P en wat rijden er veel van die lese prosche rond joh (of het was telkens de zelfde)

Dag6. Vrijdag 29-07

Vanochtend weer vroeg gelukkig laatste keer. en het laatste stukje naar essen doen. Daar gelost door naar waalwijk. Daar waren we ook snel leeg en om half 11 stonden we in Leidendorp. Daar gelost waren we weer leeg. Nog even paar pallets oppikken en naar huis. na wat geladen te hebben in Hazenwoudedorp en zoetemeer. terug naar huisen waar het allemaal begon.

Paar fototjes nog van dag 5 en 6
Image
Image
Image
Het hart van de wagen
Image
Image


Dat was het eerste tripje. nou 9 aug naar turkije. maar daar ga ik geen verslag overschrijven dat ik all inclusive in een hotel bruin bakken en tanken ;)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Vw Polo 1.6

Post by Mastenhose »

Leuk verslag Roy! Leuke dingen gezien zo!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Vw Polo 1.6

Post by Terminal »

Lachen, dat bedrijf waar je pa werkt staat er nu net een jaar of 3 of niet? Op die locatie iig, heb daar op dat industrieterrein op school gezeten ;).
Leuk verslag om te lezen, en Italië is inderdaad een mooi land!
AX 11TRE 1988

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Vw Polo 1.6

Post by degene »

Welkom thuis dan maar, Roy!
Heb het hele verslag gelezen en je schrijft best grappig :P
bij bv 'scheelt best wat op 800 liter' en 'boh boh wat een hap', kon ik geen buikgniffel onderdrukken
Veel plezier in Turkije alvast!

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Vw Polo 1.6

Post by Losroyos »

@ Ricardo, Bedrijf bestaat al veel langer, alleen het is wel stuk meer uitgebreid. Vrieshuis is er daar bij gekomen, maar me pa werkt er denk nu al zo 10 jaar.

@ Ard, haha ja maar scheelt ook best wat, maar dat duurt ook nog is pokke lang voordat er 800 liter in je tank zit volgens mij wel een kwartier gestaan :P er hangt 1300 liter diesel onder de wagen van me pa. En in turkije gaat dat wel genoeg plezier opleveren :D

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Vw Polo 1.6

Post by Ceristimo »

Mooie foto's hoor. En Italië, daar wil ik toch echt ook eens heen!

Wat is Nederland toch een lelijk rotland als je 't vergelijk met de rest van de wereld, nietwaar?
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Vw Polo 1.6

Post by Losroyos »

Nederland is op zijn eigen manier weer mooi. het is maar hoe je het bekijkt.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Vw Polo 1.6

Post by Losroyos »

Goededag hard werkend nederland.

Hier vanuit een zonnig, nouja het is nu nacht Turkije. net 12 uur geweest en nog altijd 30 graden. Er staat hier een pc met internet voor algemeen gebruik dus kan jullie blijven lastig vallen.

Er staat morge op de plannig dat het hier zon 36 graden is, de hele week eigenlijk en dat er geen wolk te zien zou zijn. Hoe goed kan je het hebben. het toetsenbord is even wennen zitten knoppen op die ik niet ken. maar ik kom er wel uit.

Veder nieuws op AX gebeid. Ik heb nagedacht en nagedacht waar ik de polo voor zou moeten vervangen, Marco kwam met het geweldige idee, waarom niet nog een AX, na lang beraad dacht ik ja, ax helemaal niet verkeerd. 1 om lekker mee bezig te zijn en 1 voor dagelijks gebruk. wel besloten dat het een 1.4 moet zijn maar geen GTI. Dus lekker rustig aan zoekende naar een 2de axje.

Ik zal elke avond als ik er de puf voor heb en er aan denk even op het forum loeren. het is echt te warm eigenlijk zo zonder airco.

Groeten van uit een Warm Turkije.. :fluffle

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Roy Aka Losroyos - AX 1.1 First & Vw Polo 1.6

Post by Mastenhose »

Geniet van je vakantie Roy! (Y)
Die TGS zag er zo slecht nog niet uit, als je wilt kan ik 'm wel voor je bekijken, dat je niet voor een hoop roest deze kant op rijdt.... ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Post Reply