Ceristimo - Myrla de Mazda - Protegé ES 2.0 2001

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Dorpels gelas

Post by Ceristimo »

Die storing in de elektrische ramen had denk ik toch met al dat vocht te maken van vorige week. Ik wilde er vandaag mee bezig gaan, en op MBa@NL's aanwijzigen de middenconsole loshalen, dus had bij de automaterialenzaak twintig(!) zekeringen meegenomen. Ik ging er vanuit dat er wel heel wat zouden springen tijdens het proberen te vinden van de storing...

Maar eh, niks meer aan 't handje dus. De zekering die er nu in zit wil maar niet knappen. Ik ga binnenkort wel het bestuurdersraam eens repareren, want die heeft het bij mij nog nooit gedaan sinds ik de auto heb, en daar ben ik nu wel flauw van. Motortje heb ik al, maar het schroefdraad van de raammechanismebevestiging is gebroken of iets dergelijks. Het raammechanisme zit met drie boutjes vast, en één van die boutjes kan ik niet losdraaien, omdat het stangetje met schroefdraad dat door de deur heen steekt met het boutje meedraait Die zit dus ín de deur (waar je niet bij kan...) los. Ik denk dat ik dat maar doorzaag ofzo, en dan hoop dat het raammechanisme ook met twee bouten goed op z'n plek blijft...

Verder is dat pok/knak geluidje ook steeds vaker aanwezig. Nu soms ook als ik van links naar rechts stuur, of andersom (dus op rotondes hoor je 'm soms). Op klinkerpaden, stoepranden en drempels dan weer niet.
Het klinkt als het geluid van een fuseekogel, en je hoort het bij optrekken, afremmen, en nu dus soms ook bij het sturen. Die fuseekogels heb ik 10 maanden geleden vervangen. Die gaan toch niet zo snel stuk? En zou ik volgens mij ook moeten horen als ik over een grasveld hobbel of een stoeprand oprij. Dat heb ik vanavond langdurig zitten uittesten (men zou wel gedacht hebben: waar is díe gozer nou mee bezig?...) en het knakt dan niet. Het knakt echt alleen bij lastwisseling (sturen, gassen, remmen...)
Kunnen versleten draagarmrubbers ook zo'n knak-geluid maken?

Ik ga de garage eens bellen en vragen of ik de auto daar eens een minuutje op die trilbank mag zetten. Dan kan je zo zien of de fusees ook speling hebben.

Zou een beetje zuur zijn als ik nu weer nieuwe fuseekogels en draagarmrubbers moet hebben. Dan wordt dat weer zo'n duur grapje...
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Dorpels gelas

Post by Holländer »

zozo jij blijft altijd wel lekker bezig met je axje hea! is 't een nog niet op myserieuze wijze opgelost, dan komt het volgende alweer!

hou ons op de hoogte!

(heb je een filmpje van het stoeprand op en afrijden? lijkt me erg leuk om te zien! :-P)
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Dorpels gelas

Post by Ceristimo »

Mja, schijn bedriegt hoor. Zo vaak sleutel ik er niet aan. Maar 't is wel zo dat er wel altijd 'wat aan te doen valt'. Als het ene probleempje is opgelost, dan dient niet veel later het tweede probleem zich aan. Krijg 'n beetje met zo'n oud bakkie, geloof ik. To-do lijstje valt nu echter heel best mee:

1) Elektrisch raam bestuurderskant fixen (is ook al twee jaar stuk, namelijk)
2) Draagarmrubbers (heel misschien fusee? Hoop het niet...)
3) Eventueel nieuwe linkeraandrijfas (maar met deze rijdt 'ie ook nog wel een lange tijd...Alleen 't klinkt zo vervelend in een bocht)

Nou, dat was 't wel. Valt mee toch?
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Dorpels gelas

Post by Holländer »

is inderdaad een bescheiden lijstje. Maar je weet hoe 't gaat, als dit lijstje is weggewerkt is er een ander lijstje voor in de plaats gekomen ;-)

houd ons lekker bezig!

hoe heeft je vriendin het rondrijden in de ax ervaren? terug naar huis gegaan met claustrofobie? ;-)
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Dorpels gelas

Post by Ceristimo »

Tja...Hoe heeft ze dat ervaren. Euhm...Nou kijk, wij AX-liefhebbers hebben een beetje de neiging om onze autootjes door een nogal rose bril te zien. Alles aan de AX is positief, en het is de comfortabelste (en allermooiste) supermini ooit gemaakt, en wat ons betreft 's werelds beste en meest bijzondere auto ooit. Een mening die ik overigens van harte ondersteun.
Helaas ziet de rest van de vrienden- en kennissenkring dat vaak niet zo. "Hè, is je autootje nu weer stuk? Waarom koop je niet 'ns een normale?"

En zij is gewend aan SUV's, grote benzineslurpers, en tuft zelf rond in een slagschip Chevrolet Silverado 4.8 liter.

Daar passen twee AX'en achterop en op de motorkap kan je een derde parkeren.

Tja, en dan in mijn 1.1 AX'je naar België hobbelen. Hoe het qua isolatie bij een Type II AX zit weet ik niet, maar bij dat ouwe Type1 ding van mij moet je bij 120 KM/h behoorlijk je stem verheffen. En tussen andere auto's voel je je soms erg klein. Vanaf de plek waar je zit kan je de motorkap niet eens zien. Er is weinig in het interieur te vinden wat nu na 21 jaar NIET meer rammelt. Beenruimte is nou ook niet erg riant, zelfs niet met de stoel volledig naar achteren geschoven. (al heb ik sinds ik de auto kocht al sterk het idee dat er iets aan die stoelen niet klopt, want ik moet met mijn 1.80 de stoel ook op de achterste stand hebben, en kom nog steeds met m'n benen tegen het stuur aan. 't Voelt altijd erg krap...)

Stuurbekrachtiging? Heeft 'ie niet. Automaat? Heeft 'ie niet. Airco? Heeft 'ie niet. Elektrische ramen dan weer wel, maar helaas wat storingsgevoelig. En dat half-leder oogt wel mooi als je van de jaren '80 houdt, maar die Chique-stoelen zijn nu ook niet direct het meest comfortabele zitmeubilair.

Voor de rest vindt zij de auto met name ERG klein, ERG lawaaiig, ERG rammelig, niet erg snel, en bijzonder lelijk.

Dit alles samengevat was nog het meest positieve over de AX wat ze kon melden...Laat ik maar niet zeggen wat ze van de auto vond nadat we meer dan een uur langs de kant van de weg stonden omdat ik provisorisch het knipperlicht moest fiksen...:P

Ik heb (half)serieus eens opgezocht wat het me zou kosten om de AX naar de VS te verschepen. Nou, voor die prijs koop je een wagenpark vol AX'en, en door de keuring daar gaat 'ie nooit komen. Maar toen ik dat aan het bekijken was stond ze me vol ongeloof aan te staren. Ik zei haar dat ik er zo van baalde dat ik binnenkort de auto weg moet doen als mijn verblijfsvergunning rond is. Snapte ze niks van.

Ze begrijp werkelijk helemaal níets van de haat/liefde verhouding die ik met Die-Andere heb. Overigens, ik zelf ook niet. Rotding. Maar toch vind ik 'm stiekem wel leuk, hoor
Last edited by Ceristimo on FriJan13, 2012 7:34:33 PM, edited 1 time in total.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Dorpels gelas

Post by AlexanderB »

tja, ik ken het.. een ph2 rammelt wat minder, en met de stoelen naar achter heb ik met mn 1m82 zat beenruimte, de passagier als t goed is nog iets meer. verder zijn het kleine auto's, maar kost het me elke cent die ik heb om m in goede staat te hebben en houden, iets wat de meeste bestuurders van grote bakken niet kunnen zeggen, omdat ze toch bergen vol geld verdienen.. relatief gezien is mijn auto duurder voor mij, dan een ferrari voor een milionair.

mja, alle meiden die ik ken omschrijven mn auto ook als lelijk, klein, oud, levensgevaarlijk, oncomfortabel, doodskist op wielen, etc.. een ding wat ze niet durven zeggen is sloom, want dan trap ik de auto eens lekker door tot 7500 toeren, en dan zijn ze meestal even stil..

mja, van al de dingen, wie heeft een automaat nodig? alleen luie papzakken die te lam zijn om te leren hoe een koppelingspedaal werkt.
stuurbekrachtiging? met de standaardbanden draai je t stuurwiel met 2 vingers rond.
airco? de gemiddelde jaartemperatuur is 12 graden
in je eentje in een auto van 2500 kg rijden met de benzineprijs op $8/gallon(us) is ook niet echt te verantwoorden, wel?

nee, de ax is een prima auto voor mensen die niet zoveel te besteden hebben, zuinig willen rijden (1.1 of vooral, diesel), of n vlotte supermini met n goed onderstel willen, of een combinatie daarvan. en met n beetje goedkope tuning kan je dr n aardige sportwagen van bouwen, met behoud van de extreem lage maandlasten, goedkoop onderhoud, en in sommige gevallen, gunstig verbruik. (zie: 16v)
Last edited by AlexanderB on FriJan13, 2012 7:37:31 PM, edited 1 time in total.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Dorpels gelas

Post by Ceristimo »

@AlexanderB
Ik ben het op de automaat na volkomen met jou eens, hoor.

Maar ga dat een Amerikaan maar staan uitleggen...;) En hey, mijn vriendin is geen luie papzak. Een handgeschakelde auto is alleen bijna nergens te krijgen daar. En, op 't gevaar af een hoop gescheld over me heen te krijgen: persoonlijk vind ik een automaat ook veel fijner rijden... :lol: Dat getrek en gepor aan zo'n pook die in 't midden uit je vloer komt...Hebben die Amerikanen wel iets beter bekeken. Al ben ik wel van mening dat iedereen daar verplicht zou moeten lessen in een handgeschakelde auto, want je krijgt dan véél meer gevoel voor autorijden in het algemeen.

Enfin. :roll:

En jij hebt een GT. Die zijn inderdaad niet zo traag. Een 1.1 AX is, ongeacht wat de meeste eigenaren er zelf van vinden, nou niet 's werelds snelste racemonster... :lol:
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Dorpels gelas

Post by AlexanderB »

GTI motor zelfs ;) 60~65% meer vermogen dan een 1.1 :)

maar dan nog.. leg uit wat de brandstofprijs is in Europa, dat we hier ook nog eens belasting heffen op het formaat(/gewicht, eigenlijk) van de auto, en dat "we" daarom al jaren veel zuinigere, kleinere auto's bouwen, n auto die half zo groot is en 6x verder komt met n tank benzine toch iets betaalbaarder is..

en dat de ax (1.0, etc..) ontworpen is om het zuinigheidsrecord te breken, dat er daarom zo min mogelijk gewicht aan zit, en dun plastic rammelt nou eenmaal makkelijker.. als je rijk was reed je wel in een topmodel dikke slee die "slechts" 2x zo zuinig is als n amerikaanse auto, en meer kost.. :lol: (al eens gekeken wat een BMW in de USA kost? nieuw? nog niet eens de helft.. belastingen enzo..

en tja, de rest van t land zijn wel lui of verwend of verward, of weetikwat, anders waren dr wel meer schakelbakken 2ehands te koop.. (want nieuw kan je daar prima schakelauto's krijgen, maar niemand koopt ze, blijkbaar word minder controle over het voertuig en 10% extra brandstofverbruik als een premium-optie gezien.)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Dorpels gelas

Post by Ceristimo »

Nou, één en ander heeft ook met het les-systeem te maken. Je krijgt daar werkelijk je rijbewijs bijna bij een pakje boter. Ik heb Candice eens gevraagd hoe ze aan de hare kwam...Nou, je theorielessen krijg je gewoon op school, daar zijn uren voor ingeroosterd. Je krijgt dan twee toetsen. Vervolgens ga je in een les-auto (automaat uiteraard) over een parkeerplaats wat tussen pionnen heen zwengelen, en wat inparkeren...en patsboem, rijbewijs.

In de praktijk misschien ietsje ingewikkelder, maar dat is wel zo ongeveer het hele proces. Dus met je rijbewijs op zak kan je nog steeds niet schakelen. Iemand zal je dat dus moeten leren.

Maar dan komt het tweede probleem: een schakelauto is gewoon niet cool. Dat heeft de auto-industrie daar handig bekeken. De schakelauto geef je vanaf de jaren '70 het imago als oudbollig en achterhaald concept, en men trekt glimlachend de portemetniks voor het duurdere exemplaar met automaat... Houdt dat 20 jaar vol, en de nieuwe generatie heeft geen keus want kán niet eens meer schakelen.

Gevolg: er worden toch echt verdraaid weinig schakelauto's verkocht. Het is me wel opgevallen dat je ze in Alaska wel iets vaker ziet dan bijvoorbeeld in New York of Pittsburgh ofzo...Vermoedelijk omdat men in Alaska met al dat sneeuw en ijs toch graag iets meer controle over de auto wil hebben.

Maar probeer nieuw of tweedehands maar een mooie hangeschakelde te vinden...Aanbod is bedroevend laag.

En ten derde: Amerikanen rijden over 't algemeen wat meer dan wij hier, en met name ritten van 4/5 uur zijn niet abnormaal. Op zulke lange afstanden, helemaal als dat ook over sterk glooiend landschap gaat, zou ik ook liever slechts één voetje hoeven gebruiken en regelmatig de cruise-control aanzetten.

Ten vierde: ze hebben er nogal een handje van om naast het autorijden met van alles en nog wat achter het stuur bezig te zijn. Koffie drinken, krantje lezen, scheren, tanden poetsen...Dan heb je het al druk genoeg, zonder dat je d'r ook nog bij moet schakelen :P.

Ten vijfde: Let's face it. Hier in Nederland word je aan alle kanten uitgemolken en word autobezit afgestraft. In de VS (nog) niet. Nieuwe auto's kosten werkelijk een schijntje van wat ze hier kosten (De helft minder soms..En dat geldt zelfs voor Duitse auto's...) en benzine kost daar voorlopig ook nog geen drol. Tja...

Ik zou ook automaat rijden.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Dorpels gelas

Post by AlexanderB »

ik niet.. fourspeed mopar :D (uiteraard met foute cherrybomb uitlaat)

je moest de amerikanen eens horen huilen toen de benzineprijs in tien jaar tijd van 30 cent de liter naar 60 cent de liter ging.. maar uitleggen dat het hier toen nogsteeds +/- 3x zo duur is aan n amerikaan word als ongeloofwaardig beschouwd :P overigens kost benzine hier net zo goed 60 cent de liter, de rest is belasting/accijns.

en rijbewijs is daar idd ongeveer wat hier t oude bromfietscertificaat was :P overigens vergeet je t stukje "learners permit" (wat ze hier nu ook invoeren, rijden vanaf je 17e), t/m je 18e moet je met een van de ouders als bijrijder rijden.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Dorpels gelas

Post by Ceristimo »

Ik weet niet of dat learners permit in alle staten is. Volgens mij heeft Candice dat nooit hoeven doen.

Tegen een handgeschakelde (of automatische) Dodge Charger '69 in limegreen zou ik ook geen nee zeggen...

Wat mij betreft dé mooiste auto ooit gemaakt (en dat heeft met The Dukes of Hazzard niks te maken...)

*kwijl* (ook al is het 'n '70)
Image
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Dorpels gelas

Post by AlexanderB »

ja, dat had ik ook al staan, maar heb ik uiteindelijk geschrapt.. overigens mag t ook best in semi-ratlook zijn, al het geld in performance en chassis/bodemrestauratie, body in de originele jaren60/70 lak :P
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Dorpels gelas

Post by Holländer »

het is echt een wereld appart ja, Nederland en de USA...

Maar met alle bovenstaande argumenten is het ook niet raar het het daar zo geworden is, en het heeft toch ook voordelen.
en het 10% meer brandstofverbruik (wat daar dus toch al niets kost) hoeft bij de nieuwste automaatbakken niet meer zo te zijn. Althans, bij de Europese automaten, of die ontwikkeling in USA ook al zo ver is durf ik niet te zeggen.

het lijkt mij super cool om met een ax in Amerika rond te rijden, maar áls je een ongeluk krijgt, kun je dat ook niet meer navertellen, gezien wat daar op de weg rijd. Die rijden gewoon over de ax heen alsof 't een verkeersdrempel is...
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Dorpels gelas

Post by Ceristimo »

En kom maar 'ns aan een fuseeboutje, of een aandrijfasje of zo'n soort slijtproduct....Dat wordt helemaal niks :P
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Dorpels gelas

Post by Laurent »

Maar daarvoor neem je natuurlijk een tweede mee vanaf de sloop! :P
AX 1.1i Volcane Rood

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Dorpels gelas

Post by Holländer »

Hahaha 1 of 2 axjes in een container zal inderdaad niet veel uitmaken. En anders is er vast wel iemand van de club die ff iets op wil sturen... ;-)

maar 't blijft gevaarlijk denk ik!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Dorpels gelas

Post by AlexanderB »

mja, daar een 20 jaar oude pickuptruck rijden is net als ax rijden hier.

-goedkope parts op elke straathoek.
-hij is niet 5-sterren veilig, maar redelijk oke genoeg.
-hij is niet zuinig, maar met de brandstofprijzen daar nog redelijk te betalen. (per km goedkoper dan n AX in NL ;))
-hij is lekker praktisch en vierkant.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Dorpels gelas

Post by Ceristimo »

Ik ga écht geen pick-uptruck rijden. Ik bedoel, zó ontzettend vaak hoef ik nou ook weer geen hooibalen naar de veemarkt te brengen.

Mooie '80's Oldsmobile. Dat lijkt me wel wat. Noemen ze daar dan een ghetto-car, maar wat kan mij dat schelen. Ikvinnemmooi.

Image

Alhoewel achterwielaandrijving in de sneeuw misschien wel niet zo'n strak plan is...:P
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Dorpels gelas

Post by AlexanderB »

paars pluche tapijt, discobal aan de binnenspiegel, gouden velgen.. ja :D
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Ceristimo - AX Plaisir '91, "Die-Andere"...Dorpels gelas

Post by Losroyos »

Ow blijf ons op de hoogte houden over de auto van je in de VS :D ik vind die amerikaanse auto's zo gaaf.

Post Reply