Jetski & Maarten (AX 1.6 Sport) UPDATE To-do-list!!

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
User avatar
jetski
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 110
Joined: MonDec20, 2004 9:20:29 PM
Location: Kampen

Post by jetski »

Wij hebben daar sowieso geen verstand van. Dan zou ik het moeten laten doen door mijn monteur. Maar die heeft er geen tijd voor. Dan zijn we die auto zo lang kwijt.

Vind iemand het ?1400,- Waard ?

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Ja en nee.
Ja, het is een collectorsitempje, dus door de revisie is ie niet 1400 meer waard, maar wel weer een stuk meer.
Nee, het is een vrij oude auto, voor dat geld koop je een nieuwere GTI Multipoint.

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

Voor 1400? kan je veel leuke dingen doen met een Ax....

je kan bijvoorbeel een gezond 1.4 met de kop van je sport in je sport lepelen (goedkoop oplossing). een 1.4 onderblok, zelf in goeie staat gaat bijna niets kosten, dan gewoon nieuwe Driem en koppakking en rijden :lol: (ok het is dan geen collector item meer en door een lager compressie met de 1.4 zal die ietske minder hard rijden)

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Tja, de raderen draaien hier... Ik zou roepen; ik reviseer hem voor je, maar ik realiseer me dat ik daar eigenlijk maar heel weinig tijd voor heb en het dus erg lang zou duren :oops:

Mocht je beslissen om de AX hierom weg te doen, neem aub contact met mij op. Misschien kunnen we een leuke deal sluiten.
Freude am Fahren.

User avatar
jetski
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 110
Joined: MonDec20, 2004 9:20:29 PM
Location: Kampen

Post by jetski »

Het zou zonde zijn om de originele staat van de auto te veranderen. Dus door een 1400 blok erin te douwen. Helemaal zonde zou het zijn om Pk's te verliezen. Dat is iets wat ik echt niet wil.

Browny heeft gelijk. Voor 1400 euro, kan je een leuke auto kopen. Maja, zo'n Sport, wanneer krijgen wij nog zoiets.

Lastiggg!!!

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

jetski wrote:Het zou zonde zijn om de originele staat van de auto te veranderen. Dus door een 1400 blok erin te douwen. Helemaal zonde zou het zijn om Pk's te verliezen. Dat is iets wat ik echt niet wil.

Browny heeft gelijk. Voor 1400 euro, kan je een leuke auto kopen. Maja, zo'n Sport, wanneer krijgen wij nog zoiets.

Lastiggg!!!


1 tip; ik heb mijn sport ooit weggedaan vanwege dit soort motor problemen. Daar heb ik nu spijt van, dat wil je niet weten! Als je enigzins een beetje technisch aangelegd bent, kun je dit makkelijk zelf!
Freude am Fahren.

User avatar
jetski
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 110
Joined: MonDec20, 2004 9:20:29 PM
Location: Kampen

Post by jetski »

Het word dus door een bedrijf gedaan, die voornamelijk race auto's doen. Kijk voor de duidelijkheid. Ik heb het geld, en kan niet wachten tot die auto weer als een zonnetje loopt.

MAAR...

Is het 1400 waard...?

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

jetski wrote:Het word dus door een bedrijf gedaan, die voornamelijk race auto's doen. Kijk voor de duidelijkheid. Ik heb het geld, en kan niet wachten tot die auto weer als een zonnetje loopt.

MAAR...

Is het 1400 waard...?


Dat kun jij zelf het beste beoordelen. Hangt helemaal van jouw liefde voor de auto af...

Dit geld krijg je er iig nooit meer uit met de verkoop. Of je moet hem 20 jaar houden en hem weer in zijn originele kleur spuiten enzo.
Freude am Fahren.

User avatar
jetski
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 110
Joined: MonDec20, 2004 9:20:29 PM
Location: Kampen

Post by jetski »

Onze liefde is erg sterk voor deze auto. Wanneer ik in dit autotje rij krijg spontaan een glimlach. Super gewoon! Wanneer ie gereviseerd is, zal dit alleen maar beter worden :D

Sommige verklaren mij voor gek. In principe Vind ik het dus wel waard. Beetje bang voor spijt misschien.

Hoelang zal die het dan volhouden...

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

arnie wrote:
jetski wrote:Het word dus door een bedrijf gedaan, die voornamelijk race auto's doen. Kijk voor de duidelijkheid. Ik heb het geld, en kan niet wachten tot die auto weer als een zonnetje loopt.

MAAR...

Is het 1400 waard...?


Dat kun jij zelf het beste beoordelen. Hangt helemaal van jouw liefde voor de auto af...

Dit geld krijg je er iig nooit meer uit met de verkoop. Of je moet hem 20 jaar houden en hem weer in zijn originele kleur spuiten enzo.


idd het is net wat arne zegt, hoe lang wil je nog in de ax blijven rijden..

als je er nog 10 jaar in gaat rijden, dan is het die 1400 euro waard..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

jetski wrote:Onze liefde is erg sterk voor deze auto. Wanneer ik in dit autotje rij krijg spontaan een glimlach. Super gewoon! Wanneer ie gereviseerd is, zal dit alleen maar beter worden :D

Sommige verklaren mij voor gek. In principe Vind ik het dus wel waard. Beetje bang voor spijt misschien.

Hoelang zal die het dan volhouden...


Als het goed is heb je dan een nieuwe motor en kan hij er weer een aantal dikke jaren tegenaan...

Er is mij ook wel geleerd dat; Een goed gereviseerde motor beter is dan een nieuwe....
Freude am Fahren.

User avatar
jetski
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 110
Joined: MonDec20, 2004 9:20:29 PM
Location: Kampen

Post by jetski »

Wij hebben al gedacht, toen we de auto kochten. Wanneer we in een andere auto willen gaan rijden. Kunnen we deze in zijn originele staat terug brengen. Met een gereviseerde motor, alleen maar leuker natuurlijk.

Ik heb gewoon wat motivatie nodig. ?1400,- is zo'n aanslag op je rekening.

Maar met zoveel liefhebbers om mij heen, en ik zelf ook meer en meer een liefhebber word. Komt die revisie toch aardig dichtbij ;)

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

Image

ander half jaar geleden deze auto nog eens gespot op een meeting in groningen ... :)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Gewoon doen, dit was mijn eerste autootje en tevens mijn eerste en laatste Sportje:

Image
Image
Image

Ik kocht hem van een autospuiter die hem na 3 jaar weer helemaal inelkaar had staan, maar hem weg moest doen ivm zijn 3de Hernia operatie! Ik heb er een X aantal maanden van genoten, waarna ik hem heb verkocht vanwege de vele technische problemen... Ik kon er dik geld voor krijgen, maar dat doet me niks meer. Ik krijg nooit meer zo'n perfecte als deze!

Overtuigd?
Freude am Fahren.

User avatar
jetski
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 110
Joined: MonDec20, 2004 9:20:29 PM
Location: Kampen

Post by jetski »

Mooie AX zeg! Ik kan me echt goed voorstellen dat je spijt hebt. Ik zou het ook krijgen, als k deze weg zou doen.

We gaan morgen langs onze monteur, wil ik gewoon nog wat dingetjes vragen. En kan hij mij vertellen wat er gaat gebeuren.

Morgen komt de uiteindelijke beslissing. Maar ik kan jullie vertellen dat reviseren erg dichtbij is :P

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe. En ik hou jullie op de hoogte!

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

De slogan wordt:

Hou de Sport origineel, en reviseer de motor

Ik besef dat wij met z'n allen makkelijk spreken hebben, wij hoeven de beslissing niet te verantwoorden, de Euro's komen niet uit onze zak enz. enz. enz.

Maar als je het pleidooi van Arne nog eens na leest ben je misschien nog op tijd om de juiste beslissing te nemen, en krijg je later geen spijt.

Maar sterkte met je beslissing, misschien helpt het want Pascal (klik hier) heeft zijn oude Sport ook weer teruggekocht.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Ik zou het niet doen, tenzij je er nog vele jaren mee door wilt. Zoals iedereen hier roept is een originele sport geld waard. Maar jouw ax is nou niet bepaald origineel meer. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het een supergave bak, maar een originele sport is het absoluut niet.
Ik zou denk ik ergens een 1.4 blokje vandaan halen, en daarmee gaan rijden. De 1.3 motor kun je dan op eigen houtje gaan reviseren (zeer interessant), dit is veel goedkoper dan er nu 1400 euro op stuk te gooien. Op het moment dat je dan klaar bent met de revisie verkoop je het 1.4 blok weer, of desnoods breng je dat naar de sloop.

Wat is de staat van de auto behalve het blok? Heb je last van roest of andere narigheden? Met andere woorden, is de rest van de auto het waard om er een duur gereviseerd blok in te zetten?
Image

User avatar
jetski
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 110
Joined: MonDec20, 2004 9:20:29 PM
Location: Kampen

Post by jetski »

Wat is de staat van de auto behalve het blok? Heb je last van roest of andere narigheden? Met andere woorden, is de rest van de auto het waard om er een duur gereviseerd blok in te zetten?


De rest van de auto is prima in orde. Geen roest op vervelende plekken.

Je hebt misschien wel gelijk. Het is veel geld, voor een onbekende toekomst. Maar ik wil die gok wel wagen. Daarbij komt, ik heb te weinig verstand van een Blok om hem zelf te gaan reviseren. Dan zou ik hulp van mijn monteur moeten krijgen. Die daar in tegen weer geen tijd er voor heeft, gezien hij een zaak moet runnen :P

Je hebt me wel weer aan het twijfelen gemaakt. Maar ik weet niet of die andere optie makkelijk voor ons is. Ik zal het morgen wel op tafel gooien :)

iig. Bedankt!

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

ik zie veel mensen die gelijk hebben.
Maar wat zou de sport nu opleveren met de bekende problemen.
Hoeveel moet je nu BIJ betalen voor weer iets anders.
En je gevoel zegt ik wil hem houden.

Ik herken veel in wat mensen zeggen hier, maar als ik naga wat er allemaal in mijn AX is verdwenen (en zo zijn er meer 8) )

Ben nu nog steeds blij dat ie lekker rijdt
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Tsja tis veel geld. Mijn Ax was gereviseerd toen ik er kocht en er is voor ruim 5000e aan verspijkerd dus tsja geld kost het :roll:

Maar dan heb je ook wat, zeker wanneer een mooie Sport hebt :wink:

Post Reply