Mathieu aka Sjees ("AXlr8" 1.4 Turbo '89)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

bij m'n 1.4 was het metaal gescheurd aan de blokzijde. gewoon de pin afgebroken, onderaan.

die constructie van de 1.1 is eigenlijk te licht, vooral i.c.m. een lichter vliegwiel (dus een sneller kantelend blok -> zwaartepunt is beter gecentreerd tussen de motorsteunen en daardoor gaat het "wringen"), denk dat het probleem is geweest.

kijk eens of je de constructie van een GT in kan lassen als je die nog niet hebt, veel steviger.

-> door die versterkte onderste steun krijgen je andere steunen het alleen maar zwaarder!

sjees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 103
Joined: TueJul26, 2005 7:13:54 PM
Location: Nieuwveen

Post by sjees »

kakanox wrote:bij m'n 1.4 was het metaal gescheurd aan de blokzijde. gewoon de pin afgebroken, onderaan.

die constructie van de 1.1 is eigenlijk te licht, vooral i.c.m. een lichter vliegwiel (dus een sneller kantelend blok -> zwaartepunt is beter gecentreerd tussen de motorsteunen en daardoor gaat het "wringen"), denk dat het probleem is geweest.

kijk eens of je de constructie van een GT in kan lassen als je die nog niet hebt, veel steviger.

-> door die versterkte onderste steun krijgen je andere steunen het alleen maar zwaarder!
Ik moet ?cht een keer naar een meeting komen om eens onder de kappen van andere AXies te kijken. Wist niet dat er andere motorsteunen zaten in verschillende modellen... Wie weet wat ik dan nog meer allemaal tegen kom, wat ik bij mijn AXie kan "upgraden"... Eerdaags fullspeed... Ga 't proberen... Ax bijna af... Helaas nog geen tijd om foto's met 'n verhaaltje te plaatsen maar dat hebbie nog tegoed... (is inmiddels weer een hoop aan gedaan)...
BTW. tnx voor de info...
Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)

<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

oei! als je dat niet wist ben ik benieuwd hoe je de 1.1 steun op je 1.4 motor hebt gekregen..

op de waterpomp zitten 3 tapeindes die bij een 1.1 of 1.4 verschillend zijn in lengte. bij een 1.1 zit hier een stalen steun en zijn ze kort, bij een 1.4 zit hier een aluminium steun en zijn ze langer.

als je dat goed gemaakt hebt denk ik dat het wel heel blijft.
Image

sjees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 103
Joined: TueJul26, 2005 7:13:54 PM
Location: Nieuwveen

Post by sjees »

q01z wrote:oei! als je dat niet wist ben ik benieuwd hoe je de 1.1 steun op je 1.4 motor hebt gekregen..

op de waterpomp zitten 3 tapeindes die bij een 1.1 of 1.4 verschillend zijn in lengte. bij een 1.1 zit hier een stalen steun en zijn ze kort, bij een 1.4 zit hier een aluminium steun en zijn ze langer.

als je dat goed gemaakt hebt denk ik dat het wel heel blijft.

Heb gewoon die tapeinden eruit gedraaid en bouten ervoor terug geplaatst... Zie foto: http://www.mijnalbum.nl/Foto=MFBMOKDD Kan niet missen... Als er verder geen verschil in rubbers is (in vergelijking met andere modellen) dan zit 't wel goed... Als de rubbers afscheuren (door teveel power) moet ik wat anders verzinnen...
Als ik 't goed begrijp zit er bij de 1.4 standaard een aluminium steun op. Klopt dat? Die zou dan dus sterker moeten zijn. Zo ja, dan moet ik daar nog iets aan veranderen. Aluminium is wel taaier maar 't stalen ding lijkt mij ook wel degelijk. Bij het peug-blok was 't idd aluminium maar had een andere vorm aan de carrosserie kant dus paste deze niet...
Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)

<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

die van een 205 is idd een stuk langer.. dus dat past niet

hier een GT steun op de foto, misschien wel verhelderend?

Image
Image

beetje verschil zie je ;)

maaruhm, ik zou het laten zitten totdat het kapot gaat en dan zelf wat lassen :roll: dat kunnen jullie dus niet moeilijker doen dan nodig is!
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Das idd een duidelijk verschil in stevigheid....
Freude am Fahren.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

steun van een dieseltje is hetzelfde voor zover ik kan zien

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

IceByte wrote:steun van een dieseltje is hetzelfde voor zover ik kan zien


klopt, alleen aan bakzijde (onder de accu) is die een stuk steviger volgens mij! ik weet alleen niet of dat te wisselen is, maar dat moet haast wel
Image

sjees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 103
Joined: TueJul26, 2005 7:13:54 PM
Location: Nieuwveen

Post by sjees »

Tnx voor alle info... Gewoon nog ff wachten tot de boel afscheurt, dan kijken we wel verder...
Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)

<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

sjees wrote:Tnx voor alle info... Gewoon nog ff wachten tot de boel afscheurt, dan kijken we wel verder...


volkomen mee eens :D
Image

sjees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 103
Joined: TueJul26, 2005 7:13:54 PM
Location: Nieuwveen

Post by sjees »

HIJ DOET HET!!!!!!!!!!!!!!!! :wav:
Wou nog een filmpie op 't net zetten maar dat lukt nog ff niet...
Maar voor wat laatste foto's, zie: "mijnalbum" hieronder...
Last edited by sjees on SatSep10, 2005 9:13:18 PM, edited 1 time in total.
Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)

<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

1 woord! Zwaarvet!
Freude am Fahren.

sjees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 103
Joined: TueJul26, 2005 7:13:54 PM
Location: Nieuwveen

Post by sjees »

Even een "openbaar" e-mail adres gemaakt voor de filmpies...
Kan zogouw nx anders verzinnen...

Bekijk 't filmpie op www.hotmail.com

Inlognaam = ax1400turbo@hotmail.com

Wachtwoord = intercooler
Last edited by sjees on SunSep11, 2005 1:05:01 PM, edited 2 times in total.
Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)

<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

filmpje kan ik neit zien want ik kan niet inloggen?

lijkt me tenminste sterk dat jou gebruikersnaam lieke_31 is :P

copieer m anders ff naar: ftp://ghost@82.176.72,239/axclub/


verder ben ik echt een fan! :) geweldig dit!!

krijg je het vermogen een beetje op de weg of kan je blijven schakelen en stilstaan?
Image

sjees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 103
Joined: TueJul26, 2005 7:13:54 PM
Location: Nieuwveen

Post by sjees »

q01z wrote:filmpje kan ik neit zien want ik kan niet inloggen?

lijkt me tenminste sterk dat jou gebruikersnaam lieke_31 is :P

copieer m anders ff naar: ftp://ghost@82.176.72,239/axclub/


verder ben ik echt een fan! :) geweldig dit!!

krijg je het vermogen een beetje op de weg of kan je blijven schakelen en stilstaan?

Nee... haha... klopt... bericht hierboven is gewijzigd.
Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)

<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
Image

thommes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunFeb13, 2005 10:05:17 PM
Contact:

Post by thommes »

Hee, ziet er superstrak uit man allemaal en dol geluid ook. Kan je er nu ook mee rijden? want zou nou ook wel een filmpje willen zien dat je rijdt. In elk geval gefeliciteerd dat het allemaal loopt. Klasse!

Thommes
**Stay Tuned**
Image
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Leuk filmpje en leuk dat alles werkt, maar dat blok klinkt nou niet bepaald lekker of ligt dat aan de kwaliteit van het filmpie?
Freude am Fahren.

sjees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 103
Joined: TueJul26, 2005 7:13:54 PM
Location: Nieuwveen

Post by sjees »

master-arnie wrote:Leuk filmpje en leuk dat alles werkt, maar dat blok klinkt nou niet bepaald lekker of ligt dat aan de kwaliteit van het filmpie?
Combinatie van geen uitlaat en de kwaliteit van 't filmpie is bagger... Filmpie is gemaakt met een 90 euro foto toestel... ... ... dusss....
Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)

<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
Image

sjees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 103
Joined: TueJul26, 2005 7:13:54 PM
Location: Nieuwveen

Post by sjees »

thommes wrote:Hee, ziet er superstrak uit man allemaal en dol geluid ook. Kan je er nu ook mee rijden? want zou nou ook wel een filmpje willen zien dat je rijdt. In elk geval gefeliciteerd dat het allemaal loopt. Klasse!

Thommes

Heb er al mee gereden ja, maar zonder uitlaat ga ik niet de openbare weg op... moet nog een uitlaat maken dus volgende week rijden... Dan komt er een filmpie: "AX in actie"!!!!!!!!!
Sjees' "AX 1.4 Turbo" (AXlr8)

<"De Wolf In Schaapskleren">
Foto's>- http://www.mijnalbum.nl/Album=EM4Y46ZM -<Foto's
Image

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

sjees wrote:
thommes wrote:Hee, ziet er superstrak uit man allemaal en dol geluid ook. Kan je er nu ook mee rijden? want zou nou ook wel een filmpje willen zien dat je rijdt. In elk geval gefeliciteerd dat het allemaal loopt. Klasse!

Thommes

Heb er al mee gereden ja, maar zonder uitlaat ga ik niet de openbare weg op... moet nog een uitlaat maken dus volgende week rijden... Dan komt er een filmpie: "AX in actie"!!!!!!!!!


Ben heel benieuwd! Klasse werk!
Image

Post Reply