Mark Verhagen Citroen AX 1.6 XS

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

Image
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Gefeliciteerd!

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Proficiat!
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Zo tijdje mijn wie=wie niet gelezen!

Maaruh??? Staat mijn geboortedatum ergens verkeerd? 22-12-1981 is de datum. :D Maar alvast bedankt allemaal. haha.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

AHAHAHA

blame the birthday-calculator :lol:

maar toch alvast gefeliciteerd:

Image
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Mark wrote:Zo tijdje mijn wie=wie niet gelezen!

Maaruh??? Staat mijn geboortedatum ergens verkeerd? 22-12-1981 is de datum. :D Maar alvast bedankt allemaal. haha.


Deze felicitaties heb je in ieder geval al vast binnen. :lol: :lol:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Mark ik lees dat jij een draagarmbrug hebt gemonteerd. Tevens lees ik dat bij regen de grip zwaar minder kan worden. Hoe zijn jouw ervaringen daar mee?

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

killer wrote:Mark ik lees dat jij een draagarmbrug hebt gemonteerd. Tevens lees ik dat bij regen de grip zwaar minder kan worden. Hoe zijn jouw ervaringen daar mee?


Met regen moet ik sowieso al oppassen. Brede banden. Lichte auto... Ik heb geen verschil ondervonden in de hoeveelheid grip bij natte weg. Ik zou eigenlijk ook niet weten waarom je minder grip zou moeten hebben.

Het positieve van die draagarmbrug is een directer stuur gevoel. Het geheel voelt solider aan. Maar alleen de draagarmbrug zal het hem niet doen. Er is meer veranderd:

- Stabilisatorstang van AX Sport.
- Verlaging 4cm. Apex.
- Saxo VTS 16v schokdempers rondom.
- Veerpootbrug.

Ik kan me voorstellen dat je bij slecht weer en bochten wieldruk moet hebben. Het hellen is bijna weg. Dus de wieldruk zal ook wel minder zijn. Maar dat komt niet alleen door die draagarmbrug.

Al met al vind ik hem zeker de moeite waard. Als je zorgt dat je goeie banden hebt heb je nergens last van. Van de winter ook niets gemerkt met mijn winterbanden. Overal grip zat. Zomerbanden en regen is bij mij glijen. Maar er zijn er vast met andere ervaringen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Oke helder verhaal dank je, het staat op mijn lijstje nl... Banden doet erg veel denk ik al verlies ik als ik nu hard door de bocht ga op droog ook al vrij snel grip 8)

Maar als je het goed doet doe je inderdaad ook dempers etc maar aanvankelijk doe ik het voor de looks en tegen het torrederen. Auto blijft van mijn vrouw eigenlijk dus ja echte kart ga ik er niet van maken (voorlopig :lol: )

Wat me eigenlijk nog te binnen schiet, hoe laag hangt die draagarmbrug eigenlijk? maw heb je er last van bij drempels etc?

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

killer wrote:Oke helder verhaal dank je, het staat op mijn lijstje nl... Banden doet erg veel denk ik al verlies ik als ik nu hard door de bocht ga op droog ook al vrij snel grip 8)

Maar als je het goed doet doe je inderdaad ook dempers etc maar aanvankelijk doe ik het voor de looks en tegen het torrederen. Auto blijft van mijn vrouw eigenlijk dus ja echte kart ga ik er niet van maken (voorlopig :lol: )

Wat me eigenlijk nog te binnen schiet, hoe laag hangt die draagarmbrug eigenlijk? maw heb je er last van bij drempels etc?


het hangt toch nooit lager dan je banden? het zit toch tussen je voorwielen ongeveer? dan raakt het nooit een drempel als je er recht overheen gaat. lijkt mij :roll:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Volgens mij hangt ie echt tussen je draagarmen. Gisteren vond ik een foto van een Seat Leon en die hing dus echt onder de auto. Bij een drempel raak je die brug dan gewoon.

Als je je auto dan ook nog een verlaagd wordt het feest natuurlijk, vandaar ook even de vraag...

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Hij hangt laag. Het is idd zowat het laagste punt van je auto. Maar hij hangt ook idd recht tussen je wielen. Dat moet dus wel een hele rare drempel zijn wil je hem raken.

Ik heb hem nog nooit geraakt. En mocht je hem wel raken. Zowat. Dat ding kan wel wat hebben. Je moet alleen oppassen voor middenverhogers. Waar je zogenaamd zowel links en rechts met je banden omheen moet. Die pak ik altijd door exact tussen de linker en rechter door te rijden. Over de middenstreep zegmaar. Zieke dingen.

En alssie niet verlaagd is heb je al helemaal nergens last van. Maar verlaagd zal ie wel zijn. Anders schiet je met verlagen meer op.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Nou klinkt goed, ik ben overtuigd, dat moet ik ook hebben. :lol:

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

ff kijke,

wat is de stabilisator stang? ik dacht dat dat hetzelfde was als een veerpootbrug, en welke is dan de draagarm brug?

Zijn dus 3 verschillende?
Weet nu zelf niet eens meer wat ik heb:P

groetjes Sander

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Stabilisatorstang zit nu al standaard in je auto, veerpootbrug monteer je boven op je veerpoten onder je motorkap. Draagarmbrug komt onder je motor tussen de draagarmen te hangen.

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

dus de draagarm brug is in principe hetzelfde als de veerpootbrug, maar dan onderaan. Waarbij de kans bestaat dat de uitlaat in de weg zit lijkt me?

Heb nu dus een veerpootbrug op de meeting meegekregen, die komt er mooi op, ben benieuwd naar het effect...

groetjes Sander

verder trouwes egt een dikke AX, Mark!

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Ja klopt, ik denk dat de draagarmbrug gewoon over je uitlaat heen gemonteerd zit...

Is het trouwens veel werk zo'n ding te monteren? Bij een VPB hoeft je auto alleen maar op een recht stukje weg te staan en dan haal je zo de boel los. Hoe gaat dat bij een draagarmbrug?

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

het verschilt per uitvoering van auto's, want ik zie wel eens axjes die een soort van bocht in die stang hebben, zodat ie over de uitlaat heen gaat....

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Pixels66 wrote:het verschilt per uitvoering van auto's, want ik zie wel eens axjes die een soort van bocht in die stang hebben, zodat ie over de uitlaat heen gaat....



er zit een bocht in de uitlaatpijp

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

De draagarmbrug valt over de uitlaat heen. Het is 1 van de laagste punten van mijn auto. Zal vanavond is kijken of ik er een foto van kan vinden.

@Pixels: Die veerpootbrug ga je zeker goed merken.

Draagarmbrug merk je iets minder van. Maar nog steeds goed merkbaar. Alles voelt net wat directer.

En een stabilisatorstang zit niet standaard onder elke AX geleverd. Bij mij zat er standaard NIETS op. Van niets issie dus naar alles wat verkrijgbaar is gegaan.

Het monteren van die draagarmbrug stelt letterlijk NIETS voor. Aan beide draagarmen haal je 1 bout los. Van je draagarmbusrubber. Daar zit ie bij mij aan. 5 minuten werk op een brug.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Post Reply