AlexanderB - AX 16V - Peugeot 309

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: AlexanderB (AX 1.4GT)

Post by Mastenhose »

Een ashoesje heb ik ook nog liggen volgens mij, mocht je interesse hebben...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB (AX 1.4GT)

Post by AlexanderB »

thanks, scheelt weer wachten op verzenden uit de UK.. morgen garagedag, dan kan ik het gelijk inspecteren. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Re: AlexanderB (AX 1.4GT)

Post by Drake »

AlexanderB wrote: WHAT DE FOCK?! ik wist niet dat de garage van Leepu en Bernie een nederlandse equivelent had... maar dat is dus wel zo, en hij zit in Rotterdam! werkelijk waar, een heel gebied @ industrieterrein, elke auto die dr staat heeft minstens 1 deuk, en in die zaak waar ik naar op weg was, stonden ze midden in de zaak een auto te spuiten, zonder afzuiging of niks.. nee, daar ga ik mn auto niet naast zetten :dontknow: ben omgedraaid en weer naar huis gegaan.. ont-verlagen komt dan woensdag of donderdag wel.. (dan is de garage waar ik normaal heen ga open)
Jet cars? :lol:

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB (AX 1.4GT)

Post by AlexanderB »

haha, nee, hiero, maargoed, daar ga ik dus niet meer heen :P vandaag ff met de kerel van de garage waar ik altijd heen ga gepraat daarover, blijkt dat ie daar ooit n maand gewerkt heeft om te kijken hoe het (niet!) moet.. hij vond t ook maar n gare bedoeling daar :P

anyway.. vandaag bij de garage.. 2 uur staan pielen, die torx gaat niet los, ik heb:
-n week lang elke dag met kruipolie ingespoten
-met de slagschroevendraaier gemept tot de torx een rondje was
-met de dremel een gleuf gemaakt, en die met n platte schroevendraaier geprobeerd
-het kopje n beetje opgeschuurd en dr n moer op geprobeerd te lassen (lukte niet met electrodeapparaat)
-met een boormachine geprobeerd uit te boren, de boor draaide alleen maar vrolijk rondjes maar ging er niet in, gehard stalen bout?
toen heb ik nog ff boos staan kijken, ik denk, misschien dat het vanzelf nog ff losgaat, en toen heb ik t maar ff opgegeven, en de wielen weer onder de auto gezet.

verder heb ik het skirtdeel dat al sinds vlak na aanschaf los hing weer netjes vastgemaakt (eindelijk!) en besloten dat er een andere achteras moet komen.. ik bedoel, een andere achteras monteer je met 4 6kantbouten, 2 remkabels en 2 remleidingen, nergens van die graf torx... Terminal (Ricardo) voorgesteld om as te ruilen (hij wil verlagen, ik verhogen, en hij wil n setje koni geel dat ik extra heb) maar hij zag t niet zitten.. dus bij deze op zoek naar een driegaatsas die niet(of minder) verlaagd is.

lekker dagje weer, vol frustratie..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: AlexanderB (AX 1.4GT)

Post by degene »

Met een kleiner boortje beginnen en als laatst draai je een contra-tap tegen de klok in, het boutje in.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB (AX 1.4GT)

Post by AlexanderB »

3mm klein genoeg? :) (en die was dus na 10 seconden al zo bot dat dr niks meer gebeurde, gewoon n slecht boortje dus, maar vooral, als ik dat ook moet doen aan de andere kant waar je dr echt 0,0 niet bij kan.. ik zie de bui al hangen..)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: AlexanderB (AX 1.4GT)

Post by Losroyos »

Ja dat kan behoorlijk irritant zijn ja dingen die niet los willen.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: AlexanderB (AX 1.4GT)

Post by q01z »

waarschijnlijk is de torx verhard toen je geprobeerd hebt te lassen.. zo hard is dat spul namelijk niet!
Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB (AX 1.4GT)

Post by AlexanderB »

het zou zomaar kunnen, ik probeerde met electrode te lassen, maar hij plakte alleen maar vast, omdat er geen ruimte was om m goed aan te strijken... geen idee.. maar inderdaad, het midden is nogal heel erg hard, en de kop heel erg zacht.. :(
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB (AX 1.4GT)

Post by AlexanderB »

:evil: :evil: :evil: :evil: plofband, zit n gat in waar ik mn pink doorheen kan steken :( alles natuurlijk net dicht, dus morgen proberen nog ff wat te regelen.. zelfde type natuurlijk _nergens_ meer te krijgen... :evil: en beetje vergelijkbare band kost de helft *meer* als wat ik vorige maand voor 4 stuks heb betaald. :wall
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: AlexanderB (AX 1.4GT)

Post by Terminal »

Gat waar je je pink in kon steken? Heeft daar niet toevallig een prop gezeten?
AX 11TRE 1988

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB (AX 1.4GT)

Post by AlexanderB »

dat zou goed kunnen... was sowiso de minste van de 4, maar om nou bij 20 kmh ineens te klappen.. :P nja, geluk bij ongeluk dan maar, beter dan bij 120.

alleen nu nog ff andere band regelen... :( ga waarschijnlijk morgen ff n 2ehandsje op een van mn 14" velgen laten zetten, dan kan ik rustig op zoek naar een goedgeprijsde en vergelijkbare/zelfde 15" band weer, ipv een 3x te dure. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB (AX 1.4GT)

Post by AlexanderB »

zo, heb een tijdelijk bandje geregeld, een echte Tyfoon :P morgen monteren, zodat ik iig zondag gewoon kan komen. verder zag ik dat de autobandenmarkt.nl de juiste banden (rainsport 2, in de juiste maat) heeft die ik zoek, voor een 75 euro incl montage ben ik dan weer blij :)

zit alleen te twijfelen om die tyfoon of weg te mikken/weer op MP te verkopen, als ik binnenkort alvast winterbanden ga halen, of een 5e stalen velg te halen zodat ik het ding kan houden als reservewiel.. nadeel is wel dat het een directionele band is, dus niet echt geschikt als een (universeel) reservewiel..

[update:] wiel in elkaar laten zetten, en onder de auto gemonteerd, ik kan weer rijden de komende paar dagen :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Re: AlexanderB (AX 1.4GT)

Post by 2Black »

Bedankt voor de 2 héérlijke broodjes brie!
Die waren een achteras dubbel en dwars waard.
Hoop dat je er wat aan zult hebben. Alles goed schoonmaken en invetten nu je er goed bij kunt, scheelt veel gedoe in de toekomst. Je hebt zelfs een reserve setje bouten nu.

Dankjewel voor je aanwezigheid, schoolvoorbeeld van de relaxte AX-Clubber!
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB (AX 1.4GT)

Post by AlexanderB »

mooi ook dat je blij was met je broodjes brie, dat was natuurlijk ook de bedoeling ;)

haha, ja, ik ga ff n potje kopervet halen als ik toch bezig ben inderdaad :) dan komen de schroeven altijd weer los. :)

en het was gewoon gezellig, again anytime :) en ik zal je tip onthouden over Peter, als ik dat gaatje achter dichtgelast wil hebben aankomende zomer :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Re: AlexanderB (AX 1.4GT)

Post by 2Black »

En Alexander.... heb jij als jeugdig persoon al een mening kunnen vormen over Frank Zappa?
Ouwelullen muziek? Of valt het mee? :roll:
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB (AX 1.4GT)

Post by AlexanderB »

ja, zit zeker leuk spul bij :) zal dr nog wat bij zoeken en toevoegen aan mn autorij-collectie :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB (AX 1.4GT)

Post by AlexanderB »

zo, het is klaar :D de nieuwe as zit eronder.
4.5 uur hard werken, veel vloeken en veel frustratie later.. wat een voldoening! :)

bij de oude as heb ik echt moeten zoeken naar een plek waar ik de remleiding op een niet-destructieve manier kon scheiden, zodat ik die in 1x aan de nieuwe as kon schroeven, maar bijna alle nippels waren dolgedraaid. :( uiteindelijk toch gelukt, met veel (extra) moeite (het flexibele stukje is uiteindelijk aan de auto blijven zitten links, omdat de enige die ik los kreeg, het stukje harde leiding tussen de flexibele en de remtrommel was, rechts had de lange leiding een verlengstukje dat nog loskwam, die lange leiding heb ik een beetje moeten hermodelleren, en die schroefde zo in de jusite aansluiting.
verder veel frustratie over het boutje dat die flex-leiding aan de as houd links, die is echt heel erg moeilijk los te krijgen (stroef) en zo mogelijk nog moeilijker vast te krijgen, die moet voor de netjes eigenlijk nog ff 2 slagen vast, maar dat komt de volgende keer dat ie op de brug staat wel weer.

anyway, heerlijk, de achterkant is nu een cm of 2 hoger, en ik kan weer fijn rijden zonder dat de boel schraapt. ook stuurt de auto veel lichter nu, of iig zo voelt het.
morgen bij daglicht zet ik de auto ff op +/- dezelfde plek als voorgaande foto's zodat ik een mooie voor/na vergelijk heb ;) die zal ik dan hier posten :)

anyway, nu tijd voor avondeten (ja, laat), en dan lekker mn nestje in, ik ben gesloopt! (maar erg tevreden.)

[edit:] ook nog ff gekeken, ashoes is niks mis mee, wiellager is ook weer opgehouden met piepen, ik heb geen idee.. het zal wel :D als ie opnieuw gaat piepen of wat dan ook, dan gaat ie dr uit. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Re: AlexanderB (AX 1.4GT)

Post by 2Black »

Jeetje... en dat heb je in je 1tje gedaan?
Op een brug, of heb je dat allemaal liggend op de grond voor elkaar gebokst. :shock:
Heb je ook nog de remmen nagekeken etc.? Deeltjes uitgewisseld tussen wat je had en wat je hebt?

Hoop dat je er plezier van gaat hebben. Als je nu van het aanlopen af bent scheelt dat een hoop frustratie.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AlexanderB (AX 1.4GT)

Post by AlexanderB »

heb ik allemaal in mn eentje gedaan ja, oke, niet helemaal, heb ff 2 seconden hulp gehad met het dr in douwen van een van de bouten van onder zodat ik de moer dr op kon draaien van boven.
wel op een brug uiteraard, was verdomde handig ook, als je de uitlaat los moet maken en de handremkabels en weetikwat, en gewoon lekker op ooghoogte kan werken.. :)
remmen niet meer open gehad, ze werken prima en ze slepen niet, dus voorlopig goed genoeg. wel overwogen om nieuwe remkabels te halen alvast, maar dat ff laten zitten bij gebrek aan idee waar te halen, anders dan online bestellen incl wachttijd.
ik ga wel mn eigen/oude remmen nog ff leeghalen voor onderdeeltjes, heb ik die vast. de rest van de as breng ik waarschijnlijk naar de sloop/mileustraat ofzo, denk niet dat dr nog interesse voor is. (6 cm verlaagd, niet mogenlijk om los te maken, en dan alle remspullen dr afgestript..)

ben nu inderdaad van het aanlopen af, iig, laten we het hopen :) evt zaag ik nog n stukje uit de wielkasten (alsnog, "roestpreventie") maar dat zien we dan wel weer :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Post Reply