Laurent (AX 1.1 Volcane) Lengte aandrijfassen?

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Terminal
AX Master
AX Master

Re: Laurent (AX 1.1 Volcane) Rooster probleempje?

Post by Terminal »

Bij waardes om dingen te hijsen/trekken/vastzetten is altijd een veiligheidsmarge ingecalculeerd... zo is bij een hijsband een veiligheidsfactor van 5 heel gewoon... dus die 1000kg strop moet ook 5000kg aankunnen onder optimale omstandigheden en zo is het met een sleepkabel dus ook :)
AX 11TRE 1988

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber

Re: Laurent (AX 1.1 Volcane) Winterslofjes

Post by Laurent »

Zondag heb ik dan eindelijk, paar weken na aankoop, de winterbandjes op de AX gezet. Reden van deze vertraging was het feit dat er wat roest op zat en ik dat er graag af wou hebben. Opschuren en spuiten zou je zeggen, zo gezegd en zo gedaan. Gevolg: Sinasappelhuidje... Fuck, bestaande verflaag was dus op waterbasis i.p.v. tinnerbasis. Velgen maar helemaal kaal gemaakt, in de primer gezet en wit gespoten. Daarvoor ook maar de binnenkant behandelt. Ook deze is schoon danwel deels kaal gemaakt en flink in de verf gezet. Kuttige aan wit is dat je laag op laag op laag op laag moet spuiten voordat je een beetje dekking hebt... En dat kost tijd. Maargoed, het resultaat mag er zijn, nu de rest van de wagen weer eens poetsen.

Image
Voor het wisselen

Image
Tijdens het wisselen

Image
Na het wisselen

Veilig(er) de winter door :)
AX 1.1i Volcane Rood

Svaan
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Svaan »

Ziet er goed uit! 8)

Ik moet mijn winterset er ook nog steeds onder knallen, als laatste in de serie... :lol:

TvL
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by TvL »

Staat gaaf, die witte velgjes!
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »

Ben ik het ook mee eens.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

netjes!
en veilig :)

ik moet ook es een ander setje banden onder de GT schroeven
Image

Terminal
AX Master
AX Master

Post by Terminal »

Zo dan die zijn wit geworden! Staat tof, nu nog wachten op de echte sneeuw.

Toch jammer eigenlijk dat ze niet op GT staal staan... :P
AX 11TRE 1988

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Laurent »

Thanks allen.
Terminal wrote:Zo dan die zijn wit geworden! Staat tof, nu nog wachten op de echte sneeuw.

Toch jammer eigenlijk dat ze niet op GT staal staan... :P
Ach, dit smoelt ook. Wat erop zat was dus cremewit/gebroken wit, dit is echt wit. Het geeft haast licht in het donker. :D
AX 1.1i Volcane Rood

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Laurent »

Zo, nieuwe remklauw gehaald op de sloop. Was een gevecht, maar ik heb hem eronder vandaan gekregen. To do: Sleutel 18 kopen. Heb een mooi set met 17 en 19, maar 18 dus niet. :X
Afijn, maar eens even schoonmaken en dan plaatsen, is dat APK punt ook weer verholpen (vorige APK (mei) op afgekeurd, rem zat vast, gangbaar gemaakt en goedgekeurd, maar wil wel een nieuwe klauw).
AX 1.1i Volcane Rood

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Laurent »

Image
:) :)
Jammer van de figuren die denken dat in de sneeuw 60 op de meest linker rijstrook ook hard zat is, maar het neusje is wel heerlijk ranzig zo. :twisted:
AX 1.1i Volcane Rood

Svaan
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Svaan »

Nice 8) 8)

Je zou niet zeggen dat ie rood is... :lol:

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber

Re: Laurent (AX 1.1 Volcane) Weer die roosters

Post by Laurent »

Kom ik weer bij de ventilatieroosters. Nu het koud is merk ik dat mijn linker het niet doet, telkens een koude hand. Nu is dus mijn vraag: Hoe maak ik deze ventilatieroosters makkelijk open? Het gaat om links, dus geen dashboardkastje dat ik even uit kan halen.

Oja, zelfs mijn moeder, die de wagen ook gebruikt op dit moment, zegt dat ze merkt dat er winterbanden op zitten (platgereden sneeuw op drempels). :)
AX 1.1i Volcane Rood

Jurjenz
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Jurjenz »

Komt er wel of geen lucht uit? Het lijkt me raar als de rechter blower wel warme lucht blaast. Afstand is nou ook weer niet zo groot tussen de linker en rechter dat de lucht onderweg afkoelt..:-)
Image

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Laurent »

Jurjenz wrote:Komt er wel of geen lucht uit? Het lijkt me raar als de rechter blower wel warme lucht blaast. Afstand is nou ook weer niet zo groot tussen de linker en rechter dat de lucht onderweg afkoelt..:-)
Rooster gaat niet open. Draaiknopje werkt niet, dus ik wil het rooster links eruit halen.
AX 1.1i Volcane Rood

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Laurent »

Maar ondertussen weet ik nog steeds niet hoe ik mijn rooster links eraf moet halen.
AX 1.1i Volcane Rood

Svaan
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Svaan »

Ik zou je graag willen helpen maar ik weet ook niet hoe het vastzit.... 't lijken mij gewoon kapjes die er op zitten... geklikt of gelijmd... denk ik. :lol:

haha maar daar heb je weinig aan ;)

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

Met 4 torx schroeven, van achter het dash..
Kortom, het dash moet los...
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Laurent »

Zo, net even een belangrijker klusje gedaan, de remklauw rechts vervangen. Zo even een testritje doen. Foto's volgen nog :)
AX 1.1i Volcane Rood

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber

Re: Laurent (AX 1.1 Volcane) Remklauw vervangen

Post by Laurent »

Zoals ik al zei, vandaag de remklauw vervangen. Om half 1 rekende ik nog ergens een stuk gereedschap af en om 3 uur reed ik weer. Best snel dus. 8)

Afijn, wielmoeren 2 slagen los, wagen opkrikken, wiel eraf en onder een van de scharnierpunten van de draagarm nog een assteuntje zetten, die je niet ziet op deze foto. Spannend? Nee, totaal niet. Afijn, dan krijg je dus dit:
Image

Nu begon het grote gevecht, de hoofdbus zat namelijk goed vast. Borgpennen eruit geramd en voorzichtig wat heen en weer gewroet om iets aan ruimte te krijgen om zo 1 set blokken eruit te krijgen. Na wat gewrik, gewroet en het losmaken van de onderste bus om hem zo open de draaien, waren beide blokken er best rap tussenuit. De bovenste pen er ook in mijn enthousiasme al uitgehaald, wat het volgende opleverde:
Image

Best gezellig, alleen hoe krijg ik nu die fucking remslang er nog af? Nou, los uit het handje iet. Pennen dus maar weer een paar slagen vast gezet om de remleiding eraf te halen. Dat was zo gedaan, daarna ook weer snel de andere erop, maar ook deze kwam niet zonder het vast te zetten helemaal vast. Zat ik alleen nog met een getordeerde slang. Weinig probleem, telefoontje naar Alexander hoe en wat en ik kreeg dé tip. Even bij het houdertje wat verdraaien, zo gezegd, zo gedaan en toen had ik dus een nieuwe klauw. De klauw had ik als eerste al voorzien van een beetje kopervet hier en daar waardoor de 2 kleine bussen weer soepel gingen. Mooi man! Tijd om de rest weer in te bouwen en mijn broertje erbij te halen voor het ontluchten.
Image

Alles inbouwen is niet zoveel werk, 2 blokken erin die door frictie blijven zitten, framepje erin, borgpennen erin en goed doortikken met de doorslagpen vanaf de motorkant en als laatste de kabels weer aansluiten. Alleen nog ontluchten!
Image

Ontluchten ook niet veel werk, omdat ik alles klaar had liggen had ik het zo weer op zitten met weinig olieverlies tot gevolg. Het nippel stond iets open, dus daar liep uiteindelijk al langzaam wat remvloeistof uit door de overdruk. Nadat ik 15 cm vloeistof zonder belletjes kreeg, vond ik het mooi geweest. :D
Image

Waarom die andere remklauw er nu af moest? Nou, hierom dus:
Image
Hij zat namelijk helemaal vast.

En natuurlijk nog de knutsel blunder van vandaag: Je remvloeistof loopt weg met ontluchten, dus bij een testritje gaat het lampje, dat ook aangaat bij de handrem, telkens aan. Nadat je het halve handremhuis al los hebt liggen omdat je denk dat de schakelaar niet goed is, spreek je op msn nog iemand die zegt dat je de remolie even bij moet vullen. En verrekt, hij had gelijk. Alexander, buk eens voorover, dan kan ik er even een veer bij steken. Afijn, onder het handremhuis is het ook weer allemaal even afgenomen met de stofzuiger en na het bijvullen geen problemen meer. Remt weer als een zonnetje, voelt niet sponzig aan, dus ik ben tevree. :)
AX 1.1i Volcane Rood

q01z
Total admin
Total admin

Re: Laurent (AX 1.1 Volcane) Remklauw vervangen

Post by q01z »

om even terug te komen op je luchtroosters links/rechts..
heb hier een setje liggen wat uit mn GTI dashboard komt, deze zaten geklemt/geklikt!

alleen wel op zo'n wijze en op 4 punten dat ik niet denk dat je dat vanaf de voorkant gemakkelijk kan verwijderen...
bij mij ontbreekt er een groot stuk dasboard daar, dus ik kan ze zoiezo niet monteren
Image

Post Reply