Peter AKA Pgoddijn (GTI '92)
Moderator: webmasters
En dus bij deze zijn alle foto's verwerkt , dus kan het verhaaltje beginnen:
Om mee te beginnen is het eigenlijk gewoon een toevalverhaal. Ik was op zoek naar een Peugeot 306 voor een collega van mij. Dat ging zo een beetje via Marktplaats en we hadden iets gevonden wat wel aardig leek.
Met nog een paar minuten voordat ik naar een vergadering moest kijk ik voor de lol eens voor een GTI'tje. Ergens, vrij snel in de lijst zie ik voor nop een GTI staan, dus mijn interesse in wat dat dan wel moet voorstellen. De titel was dan ook "Loop of sloop". Foto erbij met een ongewassen auto, maar eerste indruk lijkt het niet op deuken. Was wel een linker aanzicht, en meeste deukjes zitten vaak aan de rechter kant.
Goed, voor nop, kan ik best een auto voor kopen . Hoewel ik nog wel met twee Clio's zit en zelf nog een 1.1 heb staan en daardoor aan mezelf had opgelegd dat er geen nieuwe AX bij zou komen voordat de Clio's afgehandeld waren (overigens ook met m'n vader...) ben ik toch even snel wezen bellen. Even informatie gevraag over de staat en hoe de historie lag.
Resultaat: Datum afgesproken en te laat op de vergadering !
De 306 voor de collega ging uiteindelijk niet door ivm een telefoontje naar Grietje. Misschien dat hij die ooit nog eens gaat rijden (minder km's en lager prijsje en natuurlijk clubkwaliteit ). Dus dan maar twee dagen eerder. Zaterdagochtend in de file op de A2 (Pinkpop dus), vol in de zon. 4 Uur, en te laat voor het postkantoor.
Eenmaal aangekomen rondje gelopen. Body heeft bijzonder weinig last van roest, zeker als je m'n First Class er naast zet! Velgen zijn vrijwel allemaal perfect en nieuwe bandjes rondom.
Proefrit ging vrij goed, alleen wennen aan m'n koppeling, die van de 1.1 gaat namelijk zo extreem licht met z'n nieuwe kabel.
Overtuigd dat ik absoluut slechter had kunnen treffen (First Class bijv.), betaald en afspraak gemaakt wanneer ik hem kon komen overschrijven.
Gisteren dus, vrij genomen en met de trein ( ) richting het zuiden. Helaas, maar misschien maar goed ook, was het korter dan met de auto de week daarvoor... Aangekomen en meteen naar het postkantoor gereden.
Vanaf 5 Juni 2009, 12:23 ben ik officieel in het bezit van een AX GTI U9 uit Oktober 1991!!!
Daarna de GTI opgehaald, even bellen met m'n verzekeringsmaatschappij. Even checken, 23 en 1 keer schade en nog geen 2 jaar m'n rijbewijs . Blijkt uiteindelijk geen probleem. Sterker nog: De verzekering voor m'n Renault Clio 1.2 58 pk (:oops:) kost me zowaar méér in de verzekering!
Dus, alles rond, papieren in orde en gedag gezegd, op weg naar de pomp om m'n bandjes even iets harder op te pompen. Scheelde een hoop!
Aangezien ik een afspraak had bij Leon Meijers meteen maar doorgereden. Heerlijk de auto voorzichtig leren kennen. En vooral voorzichtig met het gaspedaal. Overigens ook met het rempedaal, sinds de bekrachtiger even iets harder werkt dan die op de 1.1 .
Bij Leon aangekomen bleek de parafaan toch in een hoekje met iets te weinig licht gelegen te hebben: Grijs
Kan erger, zit er ook nog niet op (wil het wel proberen, misschien staat het nog wel grappig, en ben dan vast de enige )
Auto op de brug, even gecontroleerd op roestplekken. Er zitten er zeker een paar, dus dat gaat absoluut gelast worden. Moet ik nog een keer leren, maar ik denk dat ik dit ga uitbesteden. Wel was m'n rechter achterlichtunit kapot, dus heeft Leon meteen twee donkere lichtunits meegegeven. Ze zijn niet gespoten, dus ze zouden door de apk moeten komen.
De motor liep wel een beetje mank, vermoeden: bougiekabels (Dejavu? ). Meteen even om de hoek Beru(?) kabels (blauw ) gehaald. Hielp niet perse, maar de meting op de oude kabels gaf aan dat ze toch wel redelijk gaar waren. Vervanging dus zeker niet onnodig. Ook meteen een setje bougies gehaald.
Terug bij Leon. De bougies vervangen. Oude (nog behoorlijk ok) bleken Bosch Turbobougies te zijn... Meteen vervangen met standaard bougies ivm betere ontbranding (advies Leon, weet er zelf geen moer van). Hielp ook niet. Had overigens niet goed geluisterd, Leon had nog aangeboden om, als de bougies eruit lagen, de compressie te meten . Komt volgende keer, moet nog terug voor veerpoten .
Aangezien Leon de deur uitmoest ben ik maar richting het oosten gegaan. Even Duitsland in. Via de Esso in Nederland een paars flesje met injectiereiniger gehaald om de grens over te gaan en Ron 100 te tanken . En aangezien de boel wel redelijk warm was vrolijk de Autobahn opgezocht. Met 130 in z'n 5, rustig, en dan toch ineens besluiten om rustig even gewoon het gas in te drukken en zien wanneer het zou ophouden .
Het trok prima door, in hogere toeren geen enkel probleem van een eventueel motorprobleem.
Met een adrenalineniveau dat ik nog niet eerder had bereikt (heb niet zo'n spannend leven ) zo goed als de 200 aangetikt, en dat bij de eerste keer na een decennium bijna niks doen! Hij had nog een fractie over, maar ik wilde dat overlaten totdat de distributieriem is vervangen. Overigens kwam de afrit in zicht en die zijn in Duitsland een fractie korter dan in Nederland.
Vervolgens even in het dorpje dat aan de afrit lag vrolijk de achterlichtunits vervangen. Meteen een lichtencheck. Mistlichten doen het nog niet (lampjes door?) en om een of andere reden m'n achteruitrijlicht ook niets. Lampje bekeken. Leek goed, maar toch een nieuwe erin. Nog steeds niets. Dat moet gemaakt worden wil ik een apk overleven. En vind het in het donker uberhaupt wel fijn...
Daarna richting Venlo om rustig de terugreis in te zetten. Heerlijk wezen cruizen en thuis nog even snel via m'n ouders (met de 1.1 om gezeik te voorkomen) een camera gestolen.
Aangezien de GTI een cm of 8 (gokje) lager op z'n wielen staat dan de First Class even heel voorzichtig m'n DIYS oprit opgereden, aangezien ik bij de Clio de demper er vanaf trok . Niets aan de hand.
Meteen even snel een sopje eroverheen, kon ie wel gebruiken.
Om een of andere reden belde m'n ex, waarmee ik nog een keer naar Duitsland zou gaan. En zo impulsief als ik ben (not...) besloten om haar vandaag maar mee te nemen.
Dus, vanochtend om half 9 de weg op, heerlijk zonder files of wat dan ook. In eerste instantie naar Hamburg, maar gezien de tijd toch maar even iets dichterbij gebleven (Krefeld). We zijn daar rustig naartoe gecruized, wel een beetje voorzichtig voor haar. Topsnelheid op de gps bleek 179 (:roll:), zonder dat ze het doorhad . Eenmaal in Krefeld wilde we dan naar de Botanischer Garten, maar het is om een of andere reden het centrum geworden, waardoor ik nu zit met een nieuw zooitje kleren en een kastekort . Blij dat een halve dag parkeergarage daar, midden in het centrum) wel 2,50 kost !
Daarna weer heerlijk teruggereden. Helaas, net toen we weggingen begon het even te hozen, dus met 120-130 zo'n 50 km afgelegd. Aangezien de bui maar kort was en dus al een klein half uurtje voorbij was nog even het gas open getrokken. Maar helaas, daar lonkte de Nederlandse grens met vlak daarvoor het hele nare bordje met een rode rand en 100 erin .
Ex thuisgebracht en nog maar even langs huis om de auto nog maar een keertje te soppen. Er zat nog het een en ander aan alg op. Langs de Albert Heijn voor schoonmaak azijn. Werkt uitstekend! Heb nog niet alle rubbers gedaan, maar links voor is in ieder geval helemaal schoon. Wat wel gek is, het leek langs die raamrand alsof het hele rubber volledig vergaan was, blijkt het de algen rotzooi te zijn. Rubbers helemaal perfect weer!
Ben nog wel even de logo's vergeten, maar die komen zo nog wel
Foto's!
Even voor de lol een foto gemaakt met m'n First Class aan de linkerkant.
Hier een slechte foto (het was laat), maar je kunt goed de alg zien op de bumper en langs de ramen. Ook de oude achterruitenwissen, die was ook helemaal verdroogt en veralgt.
Rechtsachter aanzicht. Wielkap heeft een vieze vlek. Komt door de injectiereiniger. Even behandelen, zit er nog steeds
Op deze zie je het resultaat van een middag bezig met schoonmaak azijn. Geen groenigheid meer en een Saxo (type 2) wisser. Jammer dat ie enkel een slag maakt van 110-120 graden... Dat wit is beschadiging en er zit idd een moer doorheen voor het slot.
Hier nog even snel een foto van de achterkant. Inderdaad, ik moet nog een bumperklepje hebben. En de demper is niet origineel (echt waar?) en de bumper moet ik nog even mooier uitsnijden.
Links voor. Niet veel meer over te zeggen.
Ik mis nog de chevrons, heb ze wel. Ook heb ik nog van CitroMobile van die ronde klemmetje (reserve )
Ziet er toch schattig en toch mooi uit! Wel helaas een moer (niet rvs ) door de bumper...
Hier zie je dat ik nog even iets van de alg vergeten ben. Detailwerk...
Hier een close-up van het randje van de parafaan die dus niet meer zo mooi is.
Hier is de onderkant helaas niet meer vast. Moet ik even naar kijken op de meeting en hopen dat ik hem voor die tijd niet verlies
Dit is erg onhandig. Kan ik dit uit elkaar trekken en maken? Of gewoon een nieuwe halen? Dan haal ik meteen een nieuwe voor de rechterkant. Die wil niet meer zo hard draaien...
Blurry shot, ik weet het. Wel jammer, maar die gaat misschien gemaakt worden. Anders nieuwe stoelen. Furio stoeltjes van Joost in de 1.1 blijven zitten!
En deze zat er standaard, maar heb moeite met dat geloven . Zitten wel vrij verse Pioneer speakers in...
Hopelijk kunnen jullie na dit 'verhaaltje' weer even verder, ik in ieder geval wel. Moet nog een nieuwe radio aanschaffen, misschien het wiellager laten vervangen, motorisch met Leon kijken, distributieriem vervangen (meeting?), stoel maken, uberhaupt het interieur stofzuigen, relais stuk voor stuk loshalen en fotograferen (voor de relais-faq ) en nog veel meer! Maar eerst maar even vrolijk m'n logo's alg-vrij maken en een biertje in de kroeg halen !
Om mee te beginnen is het eigenlijk gewoon een toevalverhaal. Ik was op zoek naar een Peugeot 306 voor een collega van mij. Dat ging zo een beetje via Marktplaats en we hadden iets gevonden wat wel aardig leek.
Met nog een paar minuten voordat ik naar een vergadering moest kijk ik voor de lol eens voor een GTI'tje. Ergens, vrij snel in de lijst zie ik voor nop een GTI staan, dus mijn interesse in wat dat dan wel moet voorstellen. De titel was dan ook "Loop of sloop". Foto erbij met een ongewassen auto, maar eerste indruk lijkt het niet op deuken. Was wel een linker aanzicht, en meeste deukjes zitten vaak aan de rechter kant.
Goed, voor nop, kan ik best een auto voor kopen . Hoewel ik nog wel met twee Clio's zit en zelf nog een 1.1 heb staan en daardoor aan mezelf had opgelegd dat er geen nieuwe AX bij zou komen voordat de Clio's afgehandeld waren (overigens ook met m'n vader...) ben ik toch even snel wezen bellen. Even informatie gevraag over de staat en hoe de historie lag.
Resultaat: Datum afgesproken en te laat op de vergadering !
De 306 voor de collega ging uiteindelijk niet door ivm een telefoontje naar Grietje. Misschien dat hij die ooit nog eens gaat rijden (minder km's en lager prijsje en natuurlijk clubkwaliteit ). Dus dan maar twee dagen eerder. Zaterdagochtend in de file op de A2 (Pinkpop dus), vol in de zon. 4 Uur, en te laat voor het postkantoor.
Eenmaal aangekomen rondje gelopen. Body heeft bijzonder weinig last van roest, zeker als je m'n First Class er naast zet! Velgen zijn vrijwel allemaal perfect en nieuwe bandjes rondom.
Proefrit ging vrij goed, alleen wennen aan m'n koppeling, die van de 1.1 gaat namelijk zo extreem licht met z'n nieuwe kabel.
Overtuigd dat ik absoluut slechter had kunnen treffen (First Class bijv.), betaald en afspraak gemaakt wanneer ik hem kon komen overschrijven.
Gisteren dus, vrij genomen en met de trein ( ) richting het zuiden. Helaas, maar misschien maar goed ook, was het korter dan met de auto de week daarvoor... Aangekomen en meteen naar het postkantoor gereden.
Vanaf 5 Juni 2009, 12:23 ben ik officieel in het bezit van een AX GTI U9 uit Oktober 1991!!!
Daarna de GTI opgehaald, even bellen met m'n verzekeringsmaatschappij. Even checken, 23 en 1 keer schade en nog geen 2 jaar m'n rijbewijs . Blijkt uiteindelijk geen probleem. Sterker nog: De verzekering voor m'n Renault Clio 1.2 58 pk (:oops:) kost me zowaar méér in de verzekering!
Dus, alles rond, papieren in orde en gedag gezegd, op weg naar de pomp om m'n bandjes even iets harder op te pompen. Scheelde een hoop!
Aangezien ik een afspraak had bij Leon Meijers meteen maar doorgereden. Heerlijk de auto voorzichtig leren kennen. En vooral voorzichtig met het gaspedaal. Overigens ook met het rempedaal, sinds de bekrachtiger even iets harder werkt dan die op de 1.1 .
Bij Leon aangekomen bleek de parafaan toch in een hoekje met iets te weinig licht gelegen te hebben: Grijs
Kan erger, zit er ook nog niet op (wil het wel proberen, misschien staat het nog wel grappig, en ben dan vast de enige )
Auto op de brug, even gecontroleerd op roestplekken. Er zitten er zeker een paar, dus dat gaat absoluut gelast worden. Moet ik nog een keer leren, maar ik denk dat ik dit ga uitbesteden. Wel was m'n rechter achterlichtunit kapot, dus heeft Leon meteen twee donkere lichtunits meegegeven. Ze zijn niet gespoten, dus ze zouden door de apk moeten komen.
De motor liep wel een beetje mank, vermoeden: bougiekabels (Dejavu? ). Meteen even om de hoek Beru(?) kabels (blauw ) gehaald. Hielp niet perse, maar de meting op de oude kabels gaf aan dat ze toch wel redelijk gaar waren. Vervanging dus zeker niet onnodig. Ook meteen een setje bougies gehaald.
Terug bij Leon. De bougies vervangen. Oude (nog behoorlijk ok) bleken Bosch Turbobougies te zijn... Meteen vervangen met standaard bougies ivm betere ontbranding (advies Leon, weet er zelf geen moer van). Hielp ook niet. Had overigens niet goed geluisterd, Leon had nog aangeboden om, als de bougies eruit lagen, de compressie te meten . Komt volgende keer, moet nog terug voor veerpoten .
Aangezien Leon de deur uitmoest ben ik maar richting het oosten gegaan. Even Duitsland in. Via de Esso in Nederland een paars flesje met injectiereiniger gehaald om de grens over te gaan en Ron 100 te tanken . En aangezien de boel wel redelijk warm was vrolijk de Autobahn opgezocht. Met 130 in z'n 5, rustig, en dan toch ineens besluiten om rustig even gewoon het gas in te drukken en zien wanneer het zou ophouden .
Het trok prima door, in hogere toeren geen enkel probleem van een eventueel motorprobleem.
Met een adrenalineniveau dat ik nog niet eerder had bereikt (heb niet zo'n spannend leven ) zo goed als de 200 aangetikt, en dat bij de eerste keer na een decennium bijna niks doen! Hij had nog een fractie over, maar ik wilde dat overlaten totdat de distributieriem is vervangen. Overigens kwam de afrit in zicht en die zijn in Duitsland een fractie korter dan in Nederland.
Vervolgens even in het dorpje dat aan de afrit lag vrolijk de achterlichtunits vervangen. Meteen een lichtencheck. Mistlichten doen het nog niet (lampjes door?) en om een of andere reden m'n achteruitrijlicht ook niets. Lampje bekeken. Leek goed, maar toch een nieuwe erin. Nog steeds niets. Dat moet gemaakt worden wil ik een apk overleven. En vind het in het donker uberhaupt wel fijn...
Daarna richting Venlo om rustig de terugreis in te zetten. Heerlijk wezen cruizen en thuis nog even snel via m'n ouders (met de 1.1 om gezeik te voorkomen) een camera gestolen.
Aangezien de GTI een cm of 8 (gokje) lager op z'n wielen staat dan de First Class even heel voorzichtig m'n DIYS oprit opgereden, aangezien ik bij de Clio de demper er vanaf trok . Niets aan de hand.
Meteen even snel een sopje eroverheen, kon ie wel gebruiken.
Om een of andere reden belde m'n ex, waarmee ik nog een keer naar Duitsland zou gaan. En zo impulsief als ik ben (not...) besloten om haar vandaag maar mee te nemen.
Dus, vanochtend om half 9 de weg op, heerlijk zonder files of wat dan ook. In eerste instantie naar Hamburg, maar gezien de tijd toch maar even iets dichterbij gebleven (Krefeld). We zijn daar rustig naartoe gecruized, wel een beetje voorzichtig voor haar. Topsnelheid op de gps bleek 179 (:roll:), zonder dat ze het doorhad . Eenmaal in Krefeld wilde we dan naar de Botanischer Garten, maar het is om een of andere reden het centrum geworden, waardoor ik nu zit met een nieuw zooitje kleren en een kastekort . Blij dat een halve dag parkeergarage daar, midden in het centrum) wel 2,50 kost !
Daarna weer heerlijk teruggereden. Helaas, net toen we weggingen begon het even te hozen, dus met 120-130 zo'n 50 km afgelegd. Aangezien de bui maar kort was en dus al een klein half uurtje voorbij was nog even het gas open getrokken. Maar helaas, daar lonkte de Nederlandse grens met vlak daarvoor het hele nare bordje met een rode rand en 100 erin .
Ex thuisgebracht en nog maar even langs huis om de auto nog maar een keertje te soppen. Er zat nog het een en ander aan alg op. Langs de Albert Heijn voor schoonmaak azijn. Werkt uitstekend! Heb nog niet alle rubbers gedaan, maar links voor is in ieder geval helemaal schoon. Wat wel gek is, het leek langs die raamrand alsof het hele rubber volledig vergaan was, blijkt het de algen rotzooi te zijn. Rubbers helemaal perfect weer!
Ben nog wel even de logo's vergeten, maar die komen zo nog wel
Foto's!
Even voor de lol een foto gemaakt met m'n First Class aan de linkerkant.
Hier een slechte foto (het was laat), maar je kunt goed de alg zien op de bumper en langs de ramen. Ook de oude achterruitenwissen, die was ook helemaal verdroogt en veralgt.
Rechtsachter aanzicht. Wielkap heeft een vieze vlek. Komt door de injectiereiniger. Even behandelen, zit er nog steeds
Op deze zie je het resultaat van een middag bezig met schoonmaak azijn. Geen groenigheid meer en een Saxo (type 2) wisser. Jammer dat ie enkel een slag maakt van 110-120 graden... Dat wit is beschadiging en er zit idd een moer doorheen voor het slot.
Hier nog even snel een foto van de achterkant. Inderdaad, ik moet nog een bumperklepje hebben. En de demper is niet origineel (echt waar?) en de bumper moet ik nog even mooier uitsnijden.
Links voor. Niet veel meer over te zeggen.
Ik mis nog de chevrons, heb ze wel. Ook heb ik nog van CitroMobile van die ronde klemmetje (reserve )
Ziet er toch schattig en toch mooi uit! Wel helaas een moer (niet rvs ) door de bumper...
Hier zie je dat ik nog even iets van de alg vergeten ben. Detailwerk...
Hier een close-up van het randje van de parafaan die dus niet meer zo mooi is.
Hier is de onderkant helaas niet meer vast. Moet ik even naar kijken op de meeting en hopen dat ik hem voor die tijd niet verlies
Dit is erg onhandig. Kan ik dit uit elkaar trekken en maken? Of gewoon een nieuwe halen? Dan haal ik meteen een nieuwe voor de rechterkant. Die wil niet meer zo hard draaien...
Blurry shot, ik weet het. Wel jammer, maar die gaat misschien gemaakt worden. Anders nieuwe stoelen. Furio stoeltjes van Joost in de 1.1 blijven zitten!
En deze zat er standaard, maar heb moeite met dat geloven . Zitten wel vrij verse Pioneer speakers in...
Hopelijk kunnen jullie na dit 'verhaaltje' weer even verder, ik in ieder geval wel. Moet nog een nieuwe radio aanschaffen, misschien het wiellager laten vervangen, motorisch met Leon kijken, distributieriem vervangen (meeting?), stoel maken, uberhaupt het interieur stofzuigen, relais stuk voor stuk loshalen en fotograferen (voor de relais-faq ) en nog veel meer! Maar eerst maar even vrolijk m'n logo's alg-vrij maken en een biertje in de kroeg halen !
Last edited by Pgoddijn on FriFeb19, 2010 3:12:55 PM, edited 2 times in total.
P.S.
IEMAND! Zet &^*&#%! die automatische reut uit die ervoor zorgt dat ax in linkjes in AX veranderd!!
Of leg me uit wat ik verkeerd doe, heb al hoofdletters (eerste letter) in de filename geprobeerd...
Dan kan deze post namelijk ook weer weg...
IEMAND! Zet &^*&#%! die automatische reut uit die ervoor zorgt dat ax in linkjes in AX veranderd!!
Of leg me uit wat ik verkeerd doe, heb al hoofdletters (eerste letter) in de filename geprobeerd...
Dan kan deze post namelijk ook weer weg...
Last edited by Pgoddijn on SunJun07, 2009 12:55:51 AM, edited 1 time in total.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
WIEIEIEIEIEIEHOE!!
Gef'liesteerd met je nieuwe aanwinst!!
Zit ook van binnen nog wel een boel schoonmaakwerk aan zeg, maar als ik zie hoe de buitenkant als is opgeknapt, gaat dat vast ook wel goed komen.
Welkom bij de sub-cultuur binnen de AX-club: de 'losgeslagen AX liefhebbers'
Gef'liesteerd met je nieuwe aanwinst!!
Zit ook van binnen nog wel een boel schoonmaakwerk aan zeg, maar als ik zie hoe de buitenkant als is opgeknapt, gaat dat vast ook wel goed komen.
Welkom bij de sub-cultuur binnen de AX-club: de 'losgeslagen AX liefhebbers'
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Tja, moet hem alleen even van m'n oprit afhalen, gezien het feit dat m'n pa zo langskomt om de Clio te verslepen . Hoorde net van m'n buuf dat ze op het terreintje waar de Clio staat auto's aan het wegslepen zijn.
Vanmiddag pak ik de stofzuiger erbij, even als wat cleaners voor het interieur. En hopelijk kan er nog wat gedaan worden aan de stoeltjes.
Vanmiddag pak ik de stofzuiger erbij, even als wat cleaners voor het interieur. En hopelijk kan er nog wat gedaan worden aan de stoeltjes.
Dank, en gaat er hopelijk nog beter uitzien!
Ondertussen even een verwijzing naar mijn First Class die er niet meer zo goed uitziet in mijn frustratiepost...
KLIK (Een dagje verderop parkeren...)
Ondertussen even een verwijzing naar mijn First Class die er niet meer zo goed uitziet in mijn frustratiepost...
KLIK (Een dagje verderop parkeren...)
Hm, gisteren de hele avond Valma wezen uitsmeren over m'n dashboard, deurpanelen en al het plastic dat ik kon vinden. Zelfs achter de boel maar even uit elkaar getrokken. Er werd nog getwijfeld of de auto wel werkelijk door een oude man werd bereden, maar kwam een bonnetje tegen van de bibliotheek.
Uitgeleend:
Internet voor senioren.
Hij is nu weer schoon, moet alleen nog even zorgen dat alle plekken die niet meer helemaal mooi zijn weer mooi worden. Voornamelijk de bestuurderstoel, ziet er ook niet al te best uit... Misschien ga ik vanavond even met naald en draad aan de stiksels
Oh, en maar eens een radio aangeschaft, oude beviel me voor geen meter. Radio ontvangst =kl*te en bandjes las ie misschien een halve seconde.
Tijd voor CD's en mp3-spelers (ook daar maar een nieuwe van gekocht met FLAC ondersteuning ).
Uitgeleend:
Internet voor senioren.
Hij is nu weer schoon, moet alleen nog even zorgen dat alle plekken die niet meer helemaal mooi zijn weer mooi worden. Voornamelijk de bestuurderstoel, ziet er ook niet al te best uit... Misschien ga ik vanavond even met naald en draad aan de stiksels
Oh, en maar eens een radio aangeschaft, oude beviel me voor geen meter. Radio ontvangst =kl*te en bandjes las ie misschien een halve seconde.
Tijd voor CD's en mp3-spelers (ook daar maar een nieuwe van gekocht met FLAC ondersteuning ).
Zo dan, weer een update. Wel iets korter dan voorheen, ik zag hen net en het is net een half boekwerk!
Hoe dan ook: GTI is door de APK!
Had niet verwacht dat het helemaal vlekkeloos zou gaan, maar werd dan vanmiddag gebeld dat de mededeling dat m'n ruitenwisser "Strepen" zou achterlaten... Gezeik, zal volgende keer snel een spons over m'n ruit halen, wisser werkt normaal nog beter dan de nieuwe van m'n 1.1! Maar goed, wisser van de 1.1 meegenomen en overgezet. Klaar!
Intussen gedaan aan APK voorbereiding:
Kleppen gesteld (Kostte veel tijd gezien ik dan heel precies te werk ga en nog mijn twijfels had bij de how-to).
Minuscuul gaatje in de uitlaat weggewerkt.
Roestgat achter de linker koplamp (ja, remventilatie) weggehaald en helemaal prachtig dichtgemaakt en getectyleerd (foto's komen, ben namelijk heel trots ). Een gaatje zat even net iets te dicht bij de vering...
Foto:
Meteen roestgat onder de parafaan dichtgemaakt (om gezeik te voorkomen).
En ook maar even de achterlichten van de 1.1 omgeschroeft.
En weer een foto:
En om deze aan te vullen:
Straks ga ik kijken wat het lichtbeeld van Xenon is, zou er nu met een beetje mazzel een jaartje mee kunnen rijden.
Ook nog snel een Flex-Wiper bij de Action gekocht (zie ander topic) voor 2,98 . Ze hadden ze niet in 55 cm dus deze is 49. Ben benieuwd of het gaat passen maar een buil hieraan vallen lijkt me onlogisch.
Nog een foto van een Flex-Wiper van onder de 3 euro:
Hoe dan ook: GTI is door de APK!
Had niet verwacht dat het helemaal vlekkeloos zou gaan, maar werd dan vanmiddag gebeld dat de mededeling dat m'n ruitenwisser "Strepen" zou achterlaten... Gezeik, zal volgende keer snel een spons over m'n ruit halen, wisser werkt normaal nog beter dan de nieuwe van m'n 1.1! Maar goed, wisser van de 1.1 meegenomen en overgezet. Klaar!
Intussen gedaan aan APK voorbereiding:
Kleppen gesteld (Kostte veel tijd gezien ik dan heel precies te werk ga en nog mijn twijfels had bij de how-to).
Minuscuul gaatje in de uitlaat weggewerkt.
Roestgat achter de linker koplamp (ja, remventilatie) weggehaald en helemaal prachtig dichtgemaakt en getectyleerd (foto's komen, ben namelijk heel trots ). Een gaatje zat even net iets te dicht bij de vering...
Foto:
Meteen roestgat onder de parafaan dichtgemaakt (om gezeik te voorkomen).
En ook maar even de achterlichten van de 1.1 omgeschroeft.
En weer een foto:
En om deze aan te vullen:
Straks ga ik kijken wat het lichtbeeld van Xenon is, zou er nu met een beetje mazzel een jaartje mee kunnen rijden.
Ook nog snel een Flex-Wiper bij de Action gekocht (zie ander topic) voor 2,98 . Ze hadden ze niet in 55 cm dus deze is 49. Ben benieuwd of het gaat passen maar een buil hieraan vallen lijkt me onlogisch.
Nog een foto van een Flex-Wiper van onder de 3 euro:
Last edited by Pgoddijn on FriFeb19, 2010 3:16:39 PM, edited 1 time in total.
Zo, vandaag is met de koerier m'n bestelling bij Winparts binnengekomen (TNT: 1e poging was geadresseerde niet thuis, 2e keer woonde geadresseerde er niet meer ). 3 Koplampjes zodat o.a. m'n Xenon niet zo opvalt en dat anderen er geen last van hebben en een linker buitenspiegel voor de GTI.
Momenteel even aan het bedenken wat ik precies met de 1.1 wil gaan doen. Sowieso wil ik de deuk uit de rechterdeur dit weekend uitdeuken en bij de achterruitjes beziggaan met wat ik in de polyester had gezet.
Aangezien deze nooit meer helemaal mooi gaat worden denk ik eraan om er op den duur toch een soort van sportkar van te maken. De 1.1 rijdt wel heerlijk maar inmiddels ben ik de GTI zo gewend en dan mis ik toch net even dat extra sportgevoel... Misschien een andere motor inhangen? Of werkelijk achterlijke constructies gaan ontwerpen en een gekkenwerkproject aangaan?
We gaan het zien. Dit weekend gaat ook de Clio Diesel verder gestript worden. Dan kan die helemaal worden afgevoerd. Volgende week met de Clio 1.2 de brug op, lassen en zorgen voor een startmotor. Ben ik daar ook van af, hoewel die niet in de weg staat...
Iemand suggesties voor een onbegonnen project?
Momenteel even aan het bedenken wat ik precies met de 1.1 wil gaan doen. Sowieso wil ik de deuk uit de rechterdeur dit weekend uitdeuken en bij de achterruitjes beziggaan met wat ik in de polyester had gezet.
Aangezien deze nooit meer helemaal mooi gaat worden denk ik eraan om er op den duur toch een soort van sportkar van te maken. De 1.1 rijdt wel heerlijk maar inmiddels ben ik de GTI zo gewend en dan mis ik toch net even dat extra sportgevoel... Misschien een andere motor inhangen? Of werkelijk achterlijke constructies gaan ontwerpen en een gekkenwerkproject aangaan?
We gaan het zien. Dit weekend gaat ook de Clio Diesel verder gestript worden. Dan kan die helemaal worden afgevoerd. Volgende week met de Clio 1.2 de brug op, lassen en zorgen voor een startmotor. Ben ik daar ook van af, hoewel die niet in de weg staat...
Iemand suggesties voor een onbegonnen project?
En vandaag even grondig bezig geweest met de GTI.
Op de brug, vrolijk de uitlaat van voor tot achter eraf. Had kort geleden namelijk een Peco demper gekocht bij Leon en daarbij twee complete pijpen gekregen waarvan een zonder kat en zonder middendemper
Nou, het is een Peco, maar geen demper! Kom net thuis, 15 minuten rijden en ben ongeveer doof!
Hoe dan ook, handig dat de demper eraan zit, alleen jammer dat ie, inclusief pijp, net niet helemaal in de auto kan... Zou handig zijn als je naar een parcours gaat en daar even snel de uitlaat verwisselt .
Wel meteen even flink het motorruim onder handen genomen. Stuk schoner, Xenon aardedraden netjes van de accu afgehaald en naar goede massapunten gelegd. Scheelt een hoop kabel en het zit nu mooi .
Wel waarschijnlijk toe aan een nieuwe thermostaat, de reden dat de auto niet helemaal lekker loopt in z'n stationair en lagere toeren... Gasklep gecontroleerd en die is bijna onwaarschijnlijk schoon!
Binnenkort kijken voor een thermostaat en een sensor
Op de brug, vrolijk de uitlaat van voor tot achter eraf. Had kort geleden namelijk een Peco demper gekocht bij Leon en daarbij twee complete pijpen gekregen waarvan een zonder kat en zonder middendemper
Nou, het is een Peco, maar geen demper! Kom net thuis, 15 minuten rijden en ben ongeveer doof!
Hoe dan ook, handig dat de demper eraan zit, alleen jammer dat ie, inclusief pijp, net niet helemaal in de auto kan... Zou handig zijn als je naar een parcours gaat en daar even snel de uitlaat verwisselt .
Wel meteen even flink het motorruim onder handen genomen. Stuk schoner, Xenon aardedraden netjes van de accu afgehaald en naar goede massapunten gelegd. Scheelt een hoop kabel en het zit nu mooi .
Wel waarschijnlijk toe aan een nieuwe thermostaat, de reden dat de auto niet helemaal lekker loopt in z'n stationair en lagere toeren... Gasklep gecontroleerd en die is bijna onwaarschijnlijk schoon!
Binnenkort kijken voor een thermostaat en een sensor