Peter AKA Pgoddijn (GTI '92)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

En, en, en...???

Hoe'st met die GTI die je op bent wezen halen?

Fotowsch???

:twisted:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Geduld, jonge vriend... Heb mezelf ook zowaar nog niet doodgereden :-P

Ik pak zo de camera :-D
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

En dus bij deze zijn alle foto's verwerkt :-D, dus kan het verhaaltje beginnen:

Om mee te beginnen is het eigenlijk gewoon een toevalverhaal. Ik was op zoek naar een Peugeot 306 voor een collega van mij. Dat ging zo een beetje via Marktplaats en we hadden iets gevonden wat wel aardig leek.
Met nog een paar minuten voordat ik naar een vergadering moest kijk ik voor de lol eens voor een GTI'tje. Ergens, vrij snel in de lijst zie ik voor nop een GTI staan, dus mijn interesse in wat dat dan wel moet voorstellen. De titel was dan ook "Loop of sloop". Foto erbij met een ongewassen auto, maar eerste indruk lijkt het niet op deuken. Was wel een linker aanzicht, en meeste deukjes zitten vaak aan de rechter kant.

Goed, voor nop, kan ik best een auto voor kopen :P. Hoewel ik nog wel met twee Clio's zit en zelf nog een 1.1 heb staan en daardoor aan mezelf had opgelegd dat er geen nieuwe AX bij zou komen voordat de Clio's afgehandeld waren (overigens ook met m'n vader...) ben ik toch even snel wezen bellen. Even informatie gevraag over de staat en hoe de historie lag.
Resultaat: Datum afgesproken en te laat op de vergadering :roll: !

De 306 voor de collega ging uiteindelijk niet door ivm een telefoontje naar Grietje. Misschien dat hij die ooit nog eens gaat rijden (minder km's en lager prijsje en natuurlijk clubkwaliteit ;-) ). Dus dan maar twee dagen eerder. Zaterdagochtend in de file op de A2 (Pinkpop dus), vol in de zon. 4 Uur, en te laat voor het postkantoor.
Eenmaal aangekomen rondje gelopen. Body heeft bijzonder weinig last van roest, zeker als je m'n First Class er naast zet! Velgen zijn vrijwel allemaal perfect en nieuwe bandjes rondom.
Proefrit ging vrij goed, alleen wennen aan m'n koppeling, die van de 1.1 gaat namelijk zo extreem licht met z'n nieuwe kabel.

Overtuigd dat ik absoluut slechter had kunnen treffen (First Class bijv.), betaald en afspraak gemaakt wanneer ik hem kon komen overschrijven.

Gisteren dus, vrij genomen en met de trein ( :oops: ) richting het zuiden. Helaas, maar misschien maar goed ook, was het korter dan met de auto de week daarvoor... Aangekomen en meteen naar het postkantoor gereden.


Vanaf 5 Juni 2009, 12:23 ben ik officieel in het bezit van een AX GTI U9 uit Oktober 1991!!! :occasion9: :love7:


Daarna de GTI opgehaald, even bellen met m'n verzekeringsmaatschappij. Even checken, 23 en 1 keer schade en nog geen 2 jaar m'n rijbewijs :?. Blijkt uiteindelijk geen probleem. Sterker nog: De verzekering voor m'n Renault Clio 1.2 58 pk (:oops:) kost me zowaar méér in de verzekering!

Dus, alles rond, papieren in orde en gedag gezegd, op weg naar de pomp om m'n bandjes even iets harder op te pompen. Scheelde een hoop!
Aangezien ik een afspraak had bij Leon Meijers meteen maar doorgereden. Heerlijk de auto voorzichtig leren kennen. En vooral voorzichtig met het gaspedaal. Overigens ook met het rempedaal, sinds de bekrachtiger even iets harder werkt dan die op de 1.1 :P.

Bij Leon aangekomen bleek de parafaan toch in een hoekje met iets te weinig licht gelegen te hebben: Grijs :D
Kan erger, zit er ook nog niet op (wil het wel proberen, misschien staat het nog wel grappig, en ben dan vast de enige ;-) )
Auto op de brug, even gecontroleerd op roestplekken. Er zitten er zeker een paar, dus dat gaat absoluut gelast worden. Moet ik nog een keer leren, maar ik denk dat ik dit ga uitbesteden. Wel was m'n rechter achterlichtunit kapot, dus heeft Leon meteen twee donkere lichtunits meegegeven. Ze zijn niet gespoten, dus ze zouden door de apk moeten komen.

De motor liep wel een beetje mank, vermoeden: bougiekabels (Dejavu? :?). Meteen even om de hoek Beru(?) kabels (blauw :-P) gehaald. Hielp niet perse, maar de meting op de oude kabels gaf aan dat ze toch wel redelijk gaar waren. Vervanging dus zeker niet onnodig. Ook meteen een setje bougies gehaald.

Terug bij Leon. De bougies vervangen. Oude (nog behoorlijk ok) bleken Bosch Turbobougies te zijn... Meteen vervangen met standaard bougies ivm betere ontbranding (advies Leon, weet er zelf geen moer van). Hielp ook niet. Had overigens niet goed geluisterd, Leon had nog aangeboden om, als de bougies eruit lagen, de compressie te meten :-P. Komt volgende keer, moet nog terug voor veerpoten :-D.

Aangezien Leon de deur uitmoest ben ik maar richting het oosten gegaan. Even Duitsland in. Via de Esso in Nederland een paars flesje met injectiereiniger gehaald om de grens over te gaan en Ron 100 te tanken :-D. En aangezien de boel wel redelijk warm was vrolijk de Autobahn opgezocht. Met 130 in z'n 5, rustig, en dan toch ineens besluiten om rustig even gewoon het gas in te drukken en zien wanneer het zou ophouden :roll: .
Het trok prima door, in hogere toeren geen enkel probleem van een eventueel motorprobleem.
Met een adrenalineniveau dat ik nog niet eerder had bereikt (heb niet zo'n spannend leven ;) ) zo goed als de 200 aangetikt, en dat bij de eerste keer na een decennium bijna niks doen! Hij had nog een fractie over, maar ik wilde dat overlaten totdat de distributieriem is vervangen. Overigens kwam de afrit in zicht en die zijn in Duitsland een fractie korter dan in Nederland.
Vervolgens even in het dorpje dat aan de afrit lag vrolijk de achterlichtunits vervangen. Meteen een lichtencheck. Mistlichten doen het nog niet (lampjes door?) en om een of andere reden m'n achteruitrijlicht ook niets. Lampje bekeken. Leek goed, maar toch een nieuwe erin. Nog steeds niets. Dat moet gemaakt worden wil ik een apk overleven. En vind het in het donker uberhaupt wel fijn...

Daarna richting Venlo om rustig de terugreis in te zetten. Heerlijk wezen cruizen en thuis nog even snel via m'n ouders (met de 1.1 om gezeik te voorkomen) een camera gestolen.
Aangezien de GTI een cm of 8 (gokje) lager op z'n wielen staat dan de First Class even heel voorzichtig m'n DIYS oprit opgereden, aangezien ik bij de Clio de demper er vanaf trok :-P . Niets aan de hand.
Meteen even snel een sopje eroverheen, kon ie wel gebruiken.

Om een of andere reden belde m'n ex, waarmee ik nog een keer naar Duitsland zou gaan. En zo impulsief als ik ben (not...) besloten om haar vandaag maar mee te nemen.
Dus, vanochtend om half 9 de weg op, heerlijk zonder files of wat dan ook. In eerste instantie naar Hamburg, maar gezien de tijd toch maar even iets dichterbij gebleven (Krefeld). We zijn daar rustig naartoe gecruized, wel een beetje voorzichtig voor haar. Topsnelheid op de gps bleek 179 (:roll:), zonder dat ze het doorhad :-D. Eenmaal in Krefeld wilde we dan naar de Botanischer Garten, maar het is om een of andere reden het centrum geworden, waardoor ik nu zit met een nieuw zooitje kleren en een kastekort :-P. Blij dat een halve dag parkeergarage daar, midden in het centrum) wel 2,50 kost :shock: !

Daarna weer heerlijk teruggereden. Helaas, net toen we weggingen begon het even te hozen, dus met 120-130 zo'n 50 km afgelegd. Aangezien de bui maar kort was en dus al een klein half uurtje voorbij was nog even het gas open getrokken. Maar helaas, daar lonkte de Nederlandse grens met vlak daarvoor het hele nare bordje met een rode rand en 100 erin :evil:.

Ex thuisgebracht en nog maar even langs huis om de auto nog maar een keertje te soppen. Er zat nog het een en ander aan alg op. Langs de Albert Heijn voor schoonmaak azijn. Werkt uitstekend! Heb nog niet alle rubbers gedaan, maar links voor is in ieder geval helemaal schoon. Wat wel gek is, het leek langs die raamrand alsof het hele rubber volledig vergaan was, blijkt het de algen rotzooi te zijn. Rubbers helemaal perfect weer!

Ben nog wel even de logo's vergeten, maar die komen zo nog wel ;-)


Foto's!

Image

Even voor de lol een foto gemaakt met m'n First Class aan de linkerkant. :-D


Image

Hier een slechte foto (het was laat), maar je kunt goed de alg zien op de bumper en langs de ramen. Ook de oude achterruitenwissen, die was ook helemaal verdroogt en veralgt.


Image

Rechtsachter aanzicht. Wielkap heeft een vieze vlek. Komt door de injectiereiniger. Even behandelen, zit er nog steeds :?


Image

Op deze zie je het resultaat van een middag bezig met schoonmaak azijn. Geen groenigheid meer en een Saxo (type 2) wisser. Jammer dat ie enkel een slag maakt van 110-120 graden... Dat wit is beschadiging en er zit idd een moer doorheen voor het slot.


Image

Hier nog even snel een foto van de achterkant. Inderdaad, ik moet nog een bumperklepje hebben. En de demper is niet origineel (echt waar?) en de bumper moet ik nog even mooier uitsnijden.


Image

Links voor. Niet veel meer over te zeggen.


Image

Ik mis nog de chevrons, heb ze wel. Ook heb ik nog van CitroMobile van die ronde klemmetje (reserve :-D)


Image

Ziet er toch schattig en toch mooi uit! Wel helaas een moer (niet rvs :?) door de bumper...


Image

Hier zie je dat ik nog even iets van de alg vergeten ben. Detailwerk...


Image

Hier een close-up van het randje van de parafaan die dus niet meer zo mooi is.


Image

Hier is de onderkant helaas niet meer vast. Moet ik even naar kijken op de meeting en hopen dat ik hem voor die tijd niet verlies ;-)


Image

Dit is erg onhandig. Kan ik dit uit elkaar trekken en maken? Of gewoon een nieuwe halen? Dan haal ik meteen een nieuwe voor de rechterkant. Die wil niet meer zo hard draaien...


Image

Blurry shot, ik weet het. Wel jammer, maar die gaat misschien gemaakt worden. Anders nieuwe stoelen. Furio stoeltjes van Joost in de 1.1 blijven zitten!


Image

En deze zat er standaard, maar heb moeite met dat geloven :-P. Zitten wel vrij verse Pioneer speakers in...


Hopelijk kunnen jullie na dit 'verhaaltje' weer even verder, ik in ieder geval wel. Moet nog een nieuwe radio aanschaffen, misschien het wiellager laten vervangen, motorisch met Leon kijken, distributieriem vervangen (meeting?), stoel maken, uberhaupt het interieur stofzuigen, relais stuk voor stuk loshalen en fotograferen (voor de relais-faq ;-) ) en nog veel meer! Maar eerst maar even vrolijk m'n logo's alg-vrij maken en een biertje in de kroeg halen ;-)!
Last edited by Pgoddijn on FriFeb19, 2010 3:12:55 PM, edited 2 times in total.
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

P.S.

IEMAND! Zet &^*&#%! die automatische reut uit die ervoor zorgt dat ax in linkjes in AX veranderd!!

Of leg me uit wat ik verkeerd doe, heb al hoofdletters (eerste letter) in de filename geprobeerd...

Dan kan deze post namelijk ook weer weg...
Last edited by Pgoddijn on SunJun07, 2009 12:55:51 AM, edited 1 time in total.
Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Gefeliciteerd met je GTI!!!
Nog problemen met je ouders gehad? ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Mastenhose wrote:Gefeliciteerd met je GTI!!!
Nog problemen met je ouders gehad? ;)
Nee, niet vertelt, was ook met de 1.1 langs ;-)

Doen de foto's bij jou wel normaal trouwens?
Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Buiten 't feit dat ik alle foto's afzonderlijk aan moet klikken en ik zo'n beejte van 't meest luie soort op aarde ben (dat ik de foto's dus graag meteen geopend zie in de post), kan ik ze gewoon aanklikken en aanschouwen! :)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Tja, was mijn fout. Heb even snel de tekst naar Word gemikt en [url] vervangen naar [img] :oops:
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Oh, en nog een korte update: Heb net nog even snel de logo's staan schrobben, dus die glimmen ook weer ;-)
Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Dat is een stuk beter!
Wat ik persoonlijk wel jammer vind is dat er voor de uitlaat een stuk uit de bumper is gezaagd. Niet dat een bumpertje nou zo duur is, maar toch!

Verder een erg leuke GTI, ben stiekum wel een beetje jaloers, zou zelf ook wel wat meer vermogen willen :oops:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

WIEIEIEIEIEIEHOE!!

Gef'liesteerd met je nieuwe aanwinst!! (Y)


Zit ook van binnen nog wel een boel schoonmaakwerk aan zeg, maar als ik zie hoe de buitenkant als is opgeknapt, gaat dat vast ook wel goed komen. :)

Welkom bij de sub-cultuur binnen de AX-club: de 'losgeslagen AX liefhebbers' :lol:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Tja, moet hem alleen even van m'n oprit afhalen, gezien het feit dat m'n pa zo langskomt om de Clio te verslepen :-P. Hoorde net van m'n buuf dat ze op het terreintje waar de Clio staat auto's aan het wegslepen zijn.

Vanmiddag pak ik de stofzuiger erbij, even als wat cleaners voor het interieur. En hopelijk kan er nog wat gedaan worden aan de stoeltjes.
Image

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Gefeliciteerd!

Leuk dat zo eentje weer in de hand komt van een liefhebber ipv uiteindelijk op de sloop eindigt :)

Zie hem wel @ meeting 8)

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Leuk verhaal!
Hij ziet er erg goed uit! :D

Gefeliciteerd en veel plezier!

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Dank, en gaat er hopelijk nog beter uitzien!

Ondertussen even een verwijzing naar mijn First Class die er niet meer zo goed uitziet in mijn frustratiepost... :evil:

KLIK (Een dagje verderop parkeren...)
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Hm, gisteren de hele avond Valma wezen uitsmeren over m'n dashboard, deurpanelen en al het plastic dat ik kon vinden. Zelfs achter de boel maar even uit elkaar getrokken. Er werd nog getwijfeld of de auto wel werkelijk door een oude man werd bereden, maar kwam een bonnetje tegen van de bibliotheek.

Uitgeleend:
Internet voor senioren.

:D

Hij is nu weer schoon, moet alleen nog even zorgen dat alle plekken die niet meer helemaal mooi zijn weer mooi worden. Voornamelijk de bestuurderstoel, ziet er ook niet al te best uit... Misschien ga ik vanavond even met naald en draad aan de stiksels :-P

Oh, en maar eens een radio aangeschaft, oude beviel me voor geen meter. Radio ontvangst =kl*te en bandjes las ie misschien een halve seconde.

Tijd voor CD's en mp3-spelers (ook daar maar een nieuwe van gekocht met FLAC ondersteuning :-)).
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Zo dan, weer een update. Wel iets korter dan voorheen, ik zag hen net en het is net een half boekwerk! :?

Hoe dan ook: GTI is door de APK!

Had niet verwacht dat het helemaal vlekkeloos zou gaan, maar werd dan vanmiddag gebeld dat de mededeling dat m'n ruitenwisser "Strepen" zou achterlaten... Gezeik, zal volgende keer snel een spons over m'n ruit halen, wisser werkt normaal nog beter dan de nieuwe van m'n 1.1! Maar goed, wisser van de 1.1 meegenomen en overgezet. Klaar!

Intussen gedaan aan APK voorbereiding:
Kleppen gesteld (Kostte veel tijd gezien ik dan heel precies te werk ga en nog mijn twijfels had bij de how-to).
Minuscuul gaatje in de uitlaat weggewerkt.
Roestgat achter de linker koplamp (ja, remventilatie) weggehaald en helemaal prachtig dichtgemaakt en getectyleerd (foto's komen, ben namelijk heel trots :-P). Een gaatje zat even net iets te dicht bij de vering...
Foto:

Image

Meteen roestgat onder de parafaan dichtgemaakt (om gezeik te voorkomen).
En ook maar even de achterlichten van de 1.1 omgeschroeft.
En weer een foto:

Image

En om deze aan te vullen:

Image

:-)


Straks ga ik kijken wat het lichtbeeld van Xenon is, zou er nu met een beetje mazzel een jaartje mee kunnen rijden.
Ook nog snel een Flex-Wiper bij de Action gekocht (zie ander topic) voor 2,98 :-P. Ze hadden ze niet in 55 cm dus deze is 49. Ben benieuwd of het gaat passen maar een buil hieraan vallen lijkt me onlogisch.

Nog een foto van een Flex-Wiper van onder de 3 euro:

Image
Last edited by Pgoddijn on FriFeb19, 2010 3:16:39 PM, edited 1 time in total.
Image

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

Ziet er goed uit zo! Gefeliciteerd met de APK :D
Image Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Zo, vandaag is met de koerier m'n bestelling bij Winparts binnengekomen (TNT: 1e poging was geadresseerde niet thuis, 2e keer woonde geadresseerde er niet meer :? ). 3 Koplampjes zodat o.a. m'n Xenon niet zo opvalt en dat anderen er geen last van hebben en een linker buitenspiegel voor de GTI.

Momenteel even aan het bedenken wat ik precies met de 1.1 wil gaan doen. Sowieso wil ik de deuk uit de rechterdeur dit weekend uitdeuken en bij de achterruitjes beziggaan met wat ik in de polyester had gezet.

Aangezien deze nooit meer helemaal mooi gaat worden denk ik eraan om er op den duur toch een soort van sportkar van te maken. De 1.1 rijdt wel heerlijk maar inmiddels ben ik de GTI zo gewend en dan mis ik toch net even dat extra sportgevoel... Misschien een andere motor inhangen? Of werkelijk achterlijke constructies gaan ontwerpen en een gekkenwerkproject aangaan?

We gaan het zien. Dit weekend gaat ook de Clio Diesel verder gestript worden. Dan kan die helemaal worden afgevoerd. Volgende week met de Clio 1.2 de brug op, lassen en zorgen voor een startmotor. Ben ik daar ook van af, hoewel die niet in de weg staat...


Iemand suggesties voor een onbegonnen project?
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

En vandaag even grondig bezig geweest met de GTI.

Op de brug, vrolijk de uitlaat van voor tot achter eraf. Had kort geleden namelijk een Peco demper gekocht bij Leon en daarbij twee complete pijpen gekregen waarvan een zonder kat en zonder middendemper :-)

Nou, het is een Peco, maar geen demper! Kom net thuis, 15 minuten rijden en ben ongeveer doof!

Hoe dan ook, handig dat de demper eraan zit, alleen jammer dat ie, inclusief pijp, net niet helemaal in de auto kan... Zou handig zijn als je naar een parcours gaat en daar even snel de uitlaat verwisselt :-D.

Wel meteen even flink het motorruim onder handen genomen. Stuk schoner, Xenon aardedraden netjes van de accu afgehaald en naar goede massapunten gelegd. Scheelt een hoop kabel en het zit nu mooi :-).

Wel waarschijnlijk toe aan een nieuwe thermostaat, de reden dat de auto niet helemaal lekker loopt in z'n stationair en lagere toeren... Gasklep gecontroleerd en die is bijna onwaarschijnlijk schoon!

Binnenkort kijken voor een thermostaat en een sensor ;-)
Image

Post Reply