Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Ik ben afgelopen weekend gaan slalommen! :iroc:
Een vriend vertelde me dat een collega van hem meedeed aan een oefenslalom met een corsa. Ik zag dit wel zitten en ik ben meegegaan.
Die collega rijdt rally ook en had zijn service bij om de corsa eerst wat slalomklaar te maken.

Een dagverslag :P:

De ochtend was nog vroeg toen we arriveerden. Het zag er naar uit dat het ging blijven regenen, maar dat heeft het niet meer gedaan.
Image

Het slachtoffer :twisted:
Het wagentje stond al geruime tijd stil en de remmen werkten niet goed.
Image

Al vlug werden de banden gewisseld voor slicks (het droogde op) en werd de remmerij bekeken.
Image

Even snel de bandenspanning goed zetten:
Image
Image
De rest begon ook al te arriveren:
Image

omdat de remmen van de corsa er zodanig slecht aan toe waren, moesten er andere blokken in. Het frictiemateriaal lag gewoon los. Het probleem was dat ze geen andere blokken bijhadden. Dus hebben ze Honda CRX-blokken bewerkt tot ze pasten. De remschijven heeft hij gewoon wat ruwer gemaakt met een slijpschijf. Ik moet zeggen dat het prima remde voor standaard remmen :P

We waren er klaar voor:
Image
Image

Enkele actiefoto's:

Image
Image

paaltje omver aan het rijden :P
Image

Ik mocht ook enkele keren met de corsa rijden. Ik vond het eigenlijk best een leuk autotje. Standaard ophanging rules! :twisted:
Image
Image
Image

En hier nog een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=nddGQ2b2jhA

Ik denk dat ik vanaf 3.45 reed tot het einde van het filmpje

De volgende keer zou ik graag met de grijze gaan (ik houd van overhellen :P), maar ik denk niet dat blokwissels toegelaten zijn.
Last edited by citrofenwick on SatAug29, 2009 3:02:09 PM, edited 1 time in total.
AX-kopen is verslavend.

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

en al iets gepresteerd met die witte morette's??? :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Netheo wrote:en al iets gepresteerd met die witte morette's??? :D
nee, nog altijd niet ...
Voor ik ze monteer zou ik toch graag die ene lamp vervangen. Eigenlijk zou ik eens actief op zoek moeten gaan :P
AX-kopen is verslavend.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

mooie fotos :D:D

Ziet er erg geslaagd uit :d

Waarom zouden blokwissels niet toegestaan zijn?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

grietje wrote:mooie fotos :D:D

Ziet er erg geslaagd uit :d

Waarom zouden blokwissels niet toegestaan zijn?
bedankt :)

Omdat volgens het VAS regelment voertuigen conform moeten zijn met hun PVG-nummer.
PVG staat voor Proces Verbaal van Goedkeuring. Het nummer wordt door de bevoegde constructeur of zijn mandataris uitgereikt. Dit PVG-nummer wordt vermeld op het gelijkvormigheidsattest en op het inschrijvingsbewijs. Het nummer bevestigt dat het voertuig in overeenstemming is met zijn beschrijving (cf. art. 7 Koninklijk Besluit van 15/03/1968) en met het proces verbaal van goedkeuring.
Zelfs bijvoorbeeld de banden van mijn GTI mogen niet, waardoor ik officieël niet in divisie 1 mag deelnemen. En voor divisie 2 heb je al direct een rolkooi nodig.
ohja, de reden dat ik nu mocht meedoen is omdat hier geen technische controle was (oefenslalom)
AX-kopen is verslavend.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

zet je een ander plaatje op de motor?

Alsof ze ooit aan de buitenkant gaan vertellen dat t een 1.4 is, vind ik knap :d
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

grietje wrote:zet je een ander plaatje op de motor?

Alsof ze ooit aan de buitenkant gaan vertellen dat t een 1.4 is, vind ik knap :d
Ja, ik kan het ook gewoon zwijgen. Maar dat vind ik niet zo eerlijk, maar aan de andere kant; winnen doe ik er met die ophanging toch niet mee. En het plaatje is reeds geruild :twisted:
Last edited by citrofenwick on ThuApr02, 2009 10:37:36 PM, edited 1 time in total.
AX-kopen is verslavend.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Nou dan ;)

En zoveeel meer vermogen valtook wel weer mee ;):D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

grietje wrote:Nou dan ;)

En zoveeel meer vermogen valtook wel weer mee ;):D
Binnenkort misschien dan toch maar eens doen :P

Vandaag die nieuwe schakelstang gemonteerd omdat de andere loskwam. Dan ben ik vanmiddag voor het eerst met het nieuwe blok eens stevig gaan gassen in de Stadense veldweggetjes. En ik moet zeggen dat ik toch bang geworden ben nu ik die GTI-ophanging wat gewoon ben. (in het begin ging ik overal sneller door met de 1.1 dan met de GTI) Die standaard 1.1 remmen + banden + ophanging zijn gewoon echt niet goed genoeg meer. Na 10 minuten rook ik remblokkengeur tot binnenin, en dan reed ik nog niet om te zeggen erg wild.
Daarom dus maar snel beginnen kijken voor dat GT-onderstel met betere remmen op om wat ruimte te houden voor een eventueel volgend project :twisted:
AX-kopen is verslavend.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Vandaag de nieuwe remmen gemonteerd. 1.6 206 klauwen.

zo was het:
Image

zo is het nu:
Image

en de 13" wielen voor de keuring passen nog:
Image
gelukkig, anders had ik een probleem :P

Trouwens blijkbaar wel wat aanlopers. :P Het laagste punt is 10 cm en mijn carter hangt op 11 cm. (11cm is het minimum dat hier toegelaten is, zelfs met papieren, ik heb geen papieren en raak zo gekeurd :P)


en blijkbaar zijn die blokjes niets waard want ze raken nog sneller overhit dan 1.1 remmen
asap Ferodo bestellen dus...

en de reden waarom ik nieuwe klauwen wilde:
Image

ne vaststaande of kromme remklauwgeleider omdat ze vorig jaar net voor vroemdag losgekomen was
AX-kopen is verslavend.

User avatar
beefy
Roltabak
Roltabak
Posts: 457
Joined: WedJun25, 2008 12:33:02 PM
Location: belgie "staden"

Post by beefy »

goed werk broertje :)
ik en mijn ax zijn even oud :D
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

beefy wrote:goed werk broertje :)
dankje

En het remt nog steeds goed! Toch ook maar eens gaan zien voor een schijven-achteras :P

Inmiddels trouwens over de 1000 posts gegaan :P
Ax master 8) 8)
AX-kopen is verslavend.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Vanmiddag eindelijk wat tijd gehad om kleine klusjes te doen aan de pimp. Zo heb ik hem EINDELIJK voorzien van een koelwatertemperatuursensor voor de ECU. Totnutoe reed ik met een potentiemeter dat regelbaar was van 240ohm tot 10k ohm. En ik had de indruk dat die soms niet goed wist hoe warm ie nu had want af en toe wilde ie met half-warme motor slecht starten. Dat is nu dus ook opgelost :) (denk ik toch)

Verder een pinker hersteld. Losse draadjes aan het stekkertje er terug netjes aangezet.

De koplampen op het zicht bijgeregeld. Hopelijk staan ze wat goed.

En uitgezocht waarom die claxon niet meer werkte. De toeter zelf bleek kapot. Omdat ik geen axtoeter meer had liggen heb ik er een exemplaar van een Eend opgezet. Toetert prima :D

Maandag gaat ie normaal naar de keuring. Duimen, want er is best wel wat aan veranderd het laatste jaar :)
AX-kopen is verslavend.

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

ik zal duimen, leuke wagen :)

User avatar
beefy
Roltabak
Roltabak
Posts: 457
Joined: WedJun25, 2008 12:33:02 PM
Location: belgie "staden"

Post by beefy »

hopelijk ben je weer voor een jaartje gerust.
en doe eens iets aan je radio.
vanmorgen had je weer een leege batterij. :evil:
ik en mijn ax zijn even oud :D
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

beefy wrote:hopelijk ben je weer voor een jaartje gerust.
en doe eens iets aan je radio.
vanmorgen had je weer een leege batterij. :evil:
Ik snap echt niet hoe een gewone fking standby-stand in 2 dagen een goeie batterij plat kan krijgen :evil: Maar het is zo, want ik heb het enkel voorgehad met de radio nog aan en hij laadt goed bij.
Straks nog eens een ritje maken zodat hij netjes opgeladen is tegen morgenochtend.

@ Happytree: thx :)
AX-kopen is verslavend.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Doen / niet doen?
Ik heb ze gratis gekregen en ze zijn in goeie staat.

Image
Image
Image
AX-kopen is verslavend.

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

1x niet :wink:

Vind ze tegroot

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

doen
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Ik denk dat ik ze 'demonteerbaar' ga monteren. Zo kan ik ze er af nemen als hij eens 'mooi' moet zijn ofzo. Het idee om snachts superveel te zien lijkt me wel leuk :)
AX-kopen is verslavend.

Post Reply