Martin van Brussel aka CitroënAXDriver Peugeot 205 GTI rally

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
leij78
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 138
Joined: ThuNov06, 2003 1:14:28 PM
Location: Groningen
Contact:

Post by leij78 »

Cool man!

Dus nu een GT!
Vond die vorige al leuk, maar
dit is natuurlijk geweldig!

Suc6 met opknappen e.d.
Life is crawling on a dessert highway...

** AX DIESEL POWER !!!! **

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

De nieuwe eigenaar (Bart) is er wel blij mee geloof ik.

Maarrr... hij is wel kleurenblind zo te zien :wink: (rood???)

http://www.axclub.net/profiel.php?mid=153
Last edited by Rob GT on TueJun01, 2004 4:29:23 PM, edited 1 time in total.
Image

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

MARTIN !! meer pics aub!!

ax powah
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

AX_POWAH wrote:MARTIN !! meer pics aub!!

AX powah

Ik ga proberen om deze week nog wat foto's te schieten oke jongens.

Ik heb ondertussen het ZX-stuur er maar uitgehaald aangezien het niet lekker paste.
Er zit nu weer een origineel GT-stuur in en ik heb ook al die gekke kapjes
uit me bumper gehaald en de mistlampen erin gemonteerd. Lijkt meteen een stuk beter.
Maarjah... die skirts en bumpers... :evil:
Ik denk dat ik volgende week effe me auto bij de garage neer zet.
Dan loop ik er effe met me garagemaat Bjorn onderdoor en dan hoop ik
dat hij erachter kan komen waarom het blok "tikkert".
Ik houdt jullie op de hoogte oke.
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

dat hij erachter kan komen waarom het blok "tikkert".


ik hoop voor je dat t nix ernstig is!! Succes ermee martin!

groetjes geert
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

Update 6 juni 2004:

Afgelopen zaterdag ben ik naar Dalfsen geweest aangezien daar een meeting
werd gehouden door Citrosport met een tour-rit en een barbeque.
En laat mijn auto daar nou ook gefotografeerd zijn :wink:
Als het goed is had Jeffry ook nog wat foto's gemaakt maar die komen hier
dan nog wel tussen te staan ter zijner tijd.
Image

BONUS: Het filmpje dat is gemaakt tijdens de tourrit.
http://members.home.nl/axclub/Martin/AXGT/Martin_AX_GT.mpeg
(rechter muisknop en dan "doel opslaan als..." )
Last edited by CitroënAXDriver on SunDec05, 2004 2:29:02 PM, edited 1 time in total.
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

Mensen, mensen, mensen, hier is onze harde werker van de Appie Heijn weer es een keertje met zowaar een UPDATE :!: :!: :!:

Ziet hier enkele foto's van me GT @ juli 2004

Image
Image
Image
Image

Ik ben nog ZWAAR op zoek naar een ROOD bupersleepoogkapje (dat ZWARTE ding in me bumper)
Duz mocht iemand er nog eentje zien liggen ergens, ik zou er wel een moord voor willen plegen :lol: :P
Ten tweede: Zoals het nu lijkt ga ik aankomende woensdag naar Arnhem om een complete set skirts,
mistlampen, een achterbumper en een raamspoiler te halen.
Zoals enkelen van jullie wel weten is het bumperwerk niet het mooiste aan me GT
vandaar dat ik het ALLEMAAL wil gaan spuiten en vervangen.
Mocht iemand duz ook nog een (bij voorkeur) rode GT-bumper ergens zien liggen,
ik zal er geen moord voor willen plegen maar belang erbij heb ik zeker :lol: :lol: :lol:
Had ik anders nog wat te melden :?: Ik denk het niet...
Oowjah, ik heeft ook 2 nieuwe voorwiel-lagers, kostte wat maar het rijdt nu weer fantastisch stil 8)
Tot zondag allemaal bij het Franse Autosport Festival :!: :!: :!:
Last edited by CitroënAXDriver on SunDec05, 2004 2:28:28 PM, edited 2 times in total.
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

nou dan wil ik jouwn zwarte sleepoogkapje wel ..

ziet er netjes uit ..

tot zondag

ik ben er ook ...
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Klepje is geregeld!

owja de zwarte gaat naar mij :wink:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

ey martin!

Halverwege pagina 2 van de wie is wie, tijd voor een updatje! Hoe is het nu met je GT. Ik las en hoorde dat je wat probleempjes had. Wat is het precies?

Erik

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Ik zou een verhaaltje schrijven voor onze Martin, maar hier is nog steeds niks van gekomen. Voor zover ik begrepen heb is hij hier zelf ook bijna niet meer te vinden ivm drukte en omstandigheden.

Alweer een maandje geleden heeft Martin een scorpion-einddemper van mij gekocht ivm de verkoop van mijn GTI. Deze hangt inmiddels onder zijn GT en schijnt er lkkr op los te brullen :P

Echter toen deze er net onder was gehangen hield Martin zijn motorblok ermee op. Hij klaagde al geruime tijd over een rare tik en vermogensverlies. Nu bleek later na inspectie in de garage dat er het 1 en ander niet helemaal snor zat met zijn cilinderkop. Er was een koppaking vervangen en een kop gevlakt (door vorige eigenaars). Deze kop was echter te ruw gevlakt en er was dus geen volledige verbranding in de cilinders. Tevens zat er een klepveer los waardoor er een klep niet meer terugveerde, wat ook het tikken produceerde.

Martin had gelukkig nog een reserveblok liggen waarvan hij de kop vanaf heeft kunnen halen. Deze zit alweer een week of 2 op het huidige blok e nde auto schijnt weer perfect te rijden

Al met al was er het 1 en ander mis. Het kan zijn dat ik nog het 1 en ander vergeten ben, maar dit was het wel in grote lijnen.
Freude am Fahren.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

master-arnie wrote:Ik zou een verhaaltje schrijven voor onze Martin, maar hier is nog steeds niks van gekomen. Voor zover ik begrepen heb is hij hier zelf ook bijna niet meer te vinden ivm drukte en omstandigheden.

Alweer een maandje geleden heeft Martin een scorpion-einddemper van mij gekocht ivm de verkoop van mijn GTI. Deze hangt inmiddels onder zijn GT en schijnt er lkkr op los te brullen :P

Echter toen deze er net onder was gehangen hield Martin zijn motorblok ermee op. Hij klaagde al geruime tijd over een rare tik en vermogensverlies. Nu bleek later na inspectie in de garage dat er het 1 en ander niet helemaal snor zat met zijn cilinderkop. Er was een koppaking vervangen en een kop gevlakt (door vorige eigenaars). Deze kop was echter te ruw gevlakt en er was dus geen volledige verbranding in de cilinders. Tevens zat er een klepveer los waardoor er een klep niet meer terugveerde, wat ook het tikken produceerde.

Martin had gelukkig nog een reserveblok liggen waarvan hij de kop vanaf heeft kunnen halen. Deze zit alweer een week of 2 op het huidige blok e nde auto schijnt weer perfect te rijden

Al met al was er het 1 en ander mis. Het kan zijn dat ik nog het 1 en ander vergeten ben, maar dit was het wel in grote lijnen.


de kop was ook gescheurd
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Een beetje mishandeld dus!
Blij dat ie weer opgeknapt is en bij Martin in de opvang zit nu! Denk dat ie het daar wel goed heeft! Een mooie AX is dus weer gered!

En martin, succes met de druktes en sterkte met alle vervelende omstandigheden! Je hebt in ieder geval je AX weer om wat mee te ontstressen!

Erik

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Eriks wrote:Een beetje mishandeld dus!
Blij dat ie weer opgeknapt is en bij Martin in de opvang zit nu! Denk dat ie het daar wel goed heeft! Een mooie AX is dus weer gered!

En martin, succes met de druktes en sterkte met alle vervelende omstandigheden! Je hebt in ieder geval je AX weer om wat mee te ontstressen!

Erik


helaas hij is na 1.5 week nog niet gereed
alles was klaar en even later bleek hij niet helemaal op 4 cilinders te lopen
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

Hey allemaal :!:
Allereerst dank je wel Arn? voor je verhaal :oops: :oops: :oops: Had het niet beter kunnen omschrijven :wink:
Ten tweede is Joost's verhaal tot op heden nog steeds de huidige stand van zaken :cry:
Effe een EIGEN update dan maar...

Zoals jullie hebben kunnen lezen was mijn blok, en dan vooral de kop, echt af.
Het is mij dus nu ook duidelijk waar het getikker in mijn blok vandaan kwam.
De kop van mijn reserveblok is over gezet met de hoop eindelijk van alle problemen af te zijn,
maar nee, het geluk is niet bepaald aanmijn zijde.
Belangrijk verschil is dat het getikker nu echt definiteif verleden tijd is,
maar ik heb er nieuwe problemen voor terug gekregen.
Wanneer de motor op temperatuur komt, dan laat de 4de het afweten.
Het vreemde is dat dit ALLENE het geval is bij belasting en NIET wanneer de koppeling is ingedrukt. Ook het stationaire toerental bij warme motor is ook niet om over naar huis te schrijven.
Het vreemde is dat ik bij een koude start nergens last van heb, dan houdt
de motor alleen wat in, maar da's niet noemenswaardig.

Als iemand enig idee heeft wat dit voor een probleem zou kunnen zijn,
neem dan alsjeblieft zo snel mogelijk contact met me op via martin@axclub.net
want mijn bedoeling is om de 19de met mijn GT naar Nieuwegein te komen en liever niet met mijn vader's 1.1.

Aankomende woensdag, 1 december, is het weer tijd voor de APK .
Ik hoop dat, na de reparatie van de kop enz., dat de kosten van APK
wel een beetje meevallen.
Ik laat volgende week wel weer weten hoe het ervoor staat en wat er aan mankeerd.

Tot zover deze update...
Verder nog nieuws :?: Jazeker, ik heb weer een Citro?n-vlag besteld van 1-1 meter.
Als er meer mensen zijn die er belang bij hebben, mail me dan effe op martin@axclub.net
Ook vertelde Arn? jullie over mijn nieuwe sportdemper, hier kan ik z??r kort over zijn: SUPER :lol:

Ik hoop op wat reacties en hoop zoveel mogelijk van julllie te spreken op
19 december in Nieuwegein :!:
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

:? Hmmm ik durf het bijna niet te zeggen, maar lijkt mij op zuigerveren of iets dergelijks :?
Freude am Fahren.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Laat je koppakking eens controleren bij de garage. Of laat hem eens warm draaien met de vuldop van je radiateur eraf. Het zou wel eens koelwater kunnen zijn wat het feestje verpest.

Ik zit echt aan je koppakking te denken.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

Sander wrote:Laat je koppakking eens controleren bij de garage. Of laat hem eens warm draaien met de vuldop van je radiateur eraf. Het zou wel eens koelwater kunnen zijn wat het feestje verpest.

Ik zit echt aan je koppakking te denken.

Er zit een andere kop NU op MET een NIEUWE koppakking, daar kan het niet aan liggen.
Ik snap zowieso niet wat me koelsysteem te maken heeft met mijn 4de niet meekomende cylinder maar oke...
Moet je maar effe uitleggen ok? :wink:
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

Nou hier issie dan weer, de langverwachte update die ik gister al stiekum aankondigde... :lol:

Gister had de heer Van Brussel een "date" met de nieuwe Citroën C4.
Leek mij wel HET moment om eventjes een digi-cam te lenen van me
kameraad en maar effe wat fotootjes te nemen.
Zie hier:

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Mijn vader moest er natuurlijk ook nog effe in zitten en stukkie rijden :wink:

Conclusie na 1 uur rijden:
Stugge vering hoor, vooral achterin duidelijk te merken.
het stuurmechanisme is echt heel slim bedacht, met die ring die alleen maar draait.
Wegligging mankeert helemaal niets aan, ligt lekker strak in de bochten.
Stoelen zaten stevig maar wel beetje aan de harde kant.
(ik reed denk ik in ??n der goedkoopste types)
Tjah... gewoon leuke auto... een echte Citroën
8) :P
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

Nou, ik ben weer lekekr op dreef dus daar gaan we maar weer voor de volgende update :wink:
Omdat ik de beschikking had over een leuke digi-cam, heb ik ook meteen
maar eventjes wat leuke foto's van de AX genomen.
Zie hier de foto-shoot met mijn (vieze) AX GT op de zaterdagmiddag...
Image
Image
Image

Ik zal zorgen dat 'ie de 19de wel wat schoner is hoor :wink:
Uitlaatje klinkt trouwens ECHT leuk :lol: :lol: *BROEM*
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

Post Reply