Rob van der Giesen aka Kakelbont (AX 1.4 Service Diesel)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Zielige mensen! :cry:
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

bokkie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 535
Joined: ThuOct21, 2004 1:24:47 PM
Location: Den bosch
Contact:

Post by bokkie »

Whaha, maar met die tweede tank van jou kunnen ze dat nooit traceren :D, dat vind ik helemaal geweldig :D

Way to go Rob!!!
Ik wil slapend sterven, net als mijn Opa......
niet schreeuwend en huilend zoals zijn bijrijder!

Blaat het niet , dan schaapt 't niet

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

bokkie wrote:Whaha, maar met die tweede tank van jou kunnen ze dat nooit traceren :D, dat vind ik helemaal geweldig :D

Way to go Rob!!!


Hoezo niet?
Neem toch aan dat ze een monster uit de tank nemen?
En Rob heeft in de normale tank olie zitten :?
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Joost wrote:
"In principe mag dat niet!", meldt Renee Westdorp, woordvoerster van de douane. "Je bent verplicht om te rijden met brandstof waar accijns op wordt betaald. Wij controleren regelmatig in het land en wordt men betrapt met zogenaamde bio-brandstof in de tank, dan volgt er een boete en een naheffing."


Op zoiets achterlijks komen ze alleen in Nederland!

Net als die onzin dat je geen spullen door je auto mag laten slingeren :?

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Popmart wrote:
Joost wrote:
"In principe mag dat niet!", meldt Renee Westdorp, woordvoerster van de douane. "Je bent verplicht om te rijden met brandstof waar accijns op wordt betaald. Wij controleren regelmatig in het land en wordt men betrapt met zogenaamde bio-brandstof in de tank, dan volgt er een boete en een naheffing."


Op zoiets achterlijks komen ze alleen in Nederland!

Net als die onzin dat je geen spullen door je auto mag laten slingeren :?


Ik word van dat gezeik in Nederland zo verschrikkelijk moe.... Waar gaat het allemaal over? Ze lopen te zeiken dat auto's schoner en milieuvriendelijker moeten worden ivm de luchtvervuiling, dan is dit een geweldig alternatief en dan gaan ze dwars liggen omdat ze minder belasting vangen......

Als ik me diplomaatjes haal ben ik pleite uit dit pokkeland....
Freude am Fahren.

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

ik zou het risico gewoon nemen, in duitsland word bio-diesel gewoon aan de pomp verkocht, en dus kun je zeggen dat je het volledig legaal, binnen de EU, hebt getankt. Laat ze maar bewijzen dat het niet zo is.

Verders inderdaad altijd dat gezeur over het milieu, en als je dan een milieuvriendelijke brandstof gaat tanken, dan blijkt dus dat het ze in den haag niet om het milieu maar puur om het geld gaat. Nederland word langzaam maar zeker kapot gemaakt....ben benieuwd (of juist niet) hoe het er over 10 jaar in NL uitziet.... mischien toch maar emigreren :(
Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

idd, gewoon zeggen dat je het uit duitsland hebt!

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Belachelijk!!! :evil:

Als ik mijn auto zo ombouw dat ie op water kan rijden dan krijg ik dus een dikke boete? Klinkt erg logisch of niet soms?

Ik vind het echt flink idioot! Als het nou wat met veiligheid te maken had ok?... maar dit gaat puur om inkomsten die ze missen!

Trouwens, over slaolie of frituurvet betaal je ook BTW...
Image

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Ja mensen je wordt er niet goed van in Nederland :evil: Dat het niet mocht wist ik al wel ja. Nadeel is alleen wel dat er nu extra gecontroleerd zal worden. Maarrr, wie verwacht er nou dat een klein axje op diesel rijdt. Het staat er bij mij in ieder geval niet op. Denk dat ik er van die logo's op plak van een 1.1 met "injection". Als ze achter mij rijden kan ik wel op diesel schakelen, dan ruiken ze het niet. Maarja dan moet je dat wel op tijd zien natuurlijk. Anders wordt het een dure grap. :evil:

Dat het in Nederland verboden is is trouwens echt belachelijk. Van de europese unie moeten ze namelijk in 2005 al 2% van alle verkeer op biodiesel hebben rijden. Zo niet, volgen er sancties.
Momenteer rijdt er hier nog niets op biobrandstof. Denemarken heeft al op z'n donder gehad vanwege hetzelfde.

En dat terwijl er genoeg areaal beschikbaar is om koolzaadolie te telen. De suikerbietenteelt hebben ze allemaal naar brazille weggepest dus het telen van koolzaad zou de redding voor de europese boeren zijn. In oost europa hebben ze bv een enorm graan overschot elk jaar. Zet daar dan koolzaad weg!


Maargoed ik blijf lekker verder tuffen, ze kunnen de boom in in den haag!

quote van het fmso forum:
Als je een motor uit zou vinden die op zeik loopt, en je pist je tank vol, moet je in Nederland accijns betalen over je eigen zeik!
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Rob GT wrote:Belachelijk!!! :evil:

Als ik mijn auto zo ombouw dat ie op water kan rijden dan krijg ik dus een dikke boete? Klinkt erg logisch of niet soms?

Ik vind het echt flink idioot! Als het nou wat met veiligheid te maken had ok?... maar dit gaat puur om inkomsten die ze missen!

Trouwens, over slaolie of frituurvet betaal je ook BTW...


als jij je auto zo ombouwt dat ie op water rijdt leef je niet erg lang denk ik, want daar zijn ze bij Shell, BP, enz. niet heel blij mee :lol:

overigens: iets soortgelijks is al ooit gebeurd bij een Duitse wetenschapper/hobbyist die bezig was z'n Mercedes om te bouwen zodat ie op water kon rijden. Niemand weet of ie het nu eigenlijk af heeft kunnen maken of niet.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

kakanox wrote:
Rob GT wrote:Belachelijk!!! :evil:

Als ik mijn auto zo ombouw dat ie op water kan rijden dan krijg ik dus een dikke boete? Klinkt erg logisch of niet soms?

Ik vind het echt flink idioot! Als het nou wat met veiligheid te maken had ok?... maar dit gaat puur om inkomsten die ze missen!

Trouwens, over slaolie of frituurvet betaal je ook BTW...


als jij je auto zo ombouwt dat ie op water rijdt leef je niet erg lang denk ik, want daar zijn ze bij Shell, BP, enz. niet heel blij mee :lol:

overigens: iets soortgelijks is al ooit gebeurd bij een Duitse wetenschapper/hobbyist die bezig was z'n Mercedes om te bouwen zodat ie op water kon rijden. Niemand weet of ie het nu eigenlijk af heeft kunnen maken of niet.


idd, die is van kant gemaakt door (vermoedelijk) een huurmoordenaar van de Shell..... :shock:
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

master-arnie wrote:
idd, die is van kant gemaakt door (vermoedelijk) een huurmoordenaar van de Shell..... :shock:


belachelijk ja.. maar even serieus: stel jij bent 5% mede-eigenaar van Shell, en hebt daarmee nu al een probleemloze, rooskleurige en rijke toekomst voor je... zonder dat je nog ooit ook maar 5 minuten hoeft te werken!!
vervolgens komt er een of andere Willie Wortel die je 65 jaar aan leven in luilekkerland door je neus wil boren...

wat zou jij doen?

ik zeg niet dat ik er direct voor zou gaan, maar ik zou het dan denk ik wel gaan overwegen als ik eerlijk ben. (en ik denk dat 90% van de mensen die hierdoor misschien denkt dat ik een idioot ben het nog veel sneller zou doen dan ik ;) )

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Een hitman zal het waarschijnlijk niet zijn, eerder dat Shell de octrooien voor veel te veel geld opkoopt. Aandeelhouders blij, Willie Wortel blij, en Shell weer een kip met gouden ei in de safe :wink:

Bedrijfspolicy, daarom komt ook die markt van photovoltaische zonnecellen maar niet van de grond....
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Rio97 wrote:Een hitman zal het waarschijnlijk niet zijn, eerder dat Shell de octrooien voor veel te veel geld opkoopt. Aandeelhouders blij, Willie Wortel blij, en Shell weer een kip met gouden ei in de safe :wink:

Bedrijfspolicy, daarom komt ook die markt van photovoltaische zonnecellen maar niet van de grond....


Toch is het niet moeilijk om een motor op water te laten lopen.... Ik bedoel je kunt met water onwijs veel druk opbouwen :wink:
Freude am Fahren.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Ik zou toch maar zovel mogelijk je kenteken van je plaatjes weghalen en je woonplaats uit je profile...... voor je het weet ben je een bekende wetsmisdienaar :twisted:
Mogelijk speuren ze het internet af naar artikels en mensen het erover hebben... de platte petten moetten toch wat doen op de rustige zomerdagen.... :?

Mischien draaf ik hiermee door, maar je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen....
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Rock's wrote:Ik zou toch maar zovel mogelijk je kenteken van je plaatjes weghalen en je woonplaats uit je profile...... voor je het weet ben je een bekende wetsmisdienaar :twisted:
Mogelijk speuren ze het internet af naar artikels en mensen het erover hebben... de platte petten moetten toch wat doen op de rustige zomerdagen.... :?

Mischien draaf ik hiermee door, maar je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen....



en ik denk dat je daarmee gene ongelijk hebt.

noknok we willen graag even uw auto bekijken :roll:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Rio97 wrote:Een hitman zal het waarschijnlijk niet zijn, eerder dat Shell de octrooien voor veel te veel geld opkoopt. Aandeelhouders blij, Willie Wortel blij, en Shell weer een kip met gouden ei in de safe :wink:

Bedrijfspolicy, daarom komt ook die markt van photovoltaische zonnecellen maar niet van de grond....


zou jij octrooien verkopen als je een motor ontwikkeld hebt die op water loopt? ik niet... verdien het liever zelf! ze betalen namelijk nooit meer dan ze er zelf mee kunnen verdienen... en dat kan ik ook.

daarnaast: als je al je geld in olie hebt zitten, zou je er dan voor kiezen om opnieuw in water te investeren? ??n persoon die een van de grotere vraagstukken van onze aardbol in z'n eentje beantwoord heeft, en die daarover een grote mond heeft, kan je beter uit de weg ruimen als het risico dat iemand anders hetzelfde idee krijgt klein is.

en sowieso... als iemand moeite doet om z'n Mercedes op water te laten lopen, denk je dat dat iemand is die blij is met een bedrijf als Shell? ik denk dat het in the first place al bijna een milieuactivist geweest moet zijn...

CitroënAXDriver
AX Master
AX Master
Posts: 1979
Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)
Contact:

Post by CitroënAXDriver »

Tjah het is belachelijk jongens... Een motor laten lopen op zonnebloemolie
lijkt mij gewoon een hele goede optie om iets te toen aan het aankomende
olie-tekort.
Maar zoals altijd moeten ze in Nederland weer hiervan gebruik maken om de
staatskas te spekken pfffffffff :cry:
Ach... wat kun je er tegen doen :?: Nix denk ik... maar ik zou wel lekker zonnebloemolie blijven rijden :wink:
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Citro?nAXDriver wrote:Tjah het is belachelijk jongens... Een motor laten lopen op zonnebloemolie
lijkt mij gewoon een hele goede optie om iets te toen aan het aankomende
olie-tekort.


En weet je wat nu het frapante is; de heer Rudolf Diesel heeft toendertijd een revolutionaire motor ontwikkeld die op plantaardige olie (pindaolie) kon rijden. Prachtig prachtig. Maar daar zat geen geld in voor shell en consorten. De oplossing: Ze hebben een vettere stinkende roetende versie van benzine genomen en dat Diesel genoemd. :x
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Aaah ik zag allemaal verbrande bloemen uit de motorkap komen, samen met een hoop kabaal :shock: :shock:

Mun auspuff was volledig losgetrild bij het spruitstuk :? Mja vastdraaien en gelukkig geen schade behalve een verbrande vinger :)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Post Reply