Grietje

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Thanx!
Echt GROOOTE verbetering he :D

Thanx vriendje! :love7:

Het is geplakt met folie ;) We moesten t dak eerst wel opschuren omdat er echt pitten in zaten... Je schuurt de blanke lak zonder moeite weg en de zwarte lak eronder was niet eens slecht
En een diepe kras is er zo goed mogelijk uitgeschuurd.

Maar het zit echt heel mooi en je kan het niet zien, de kleur is ook vrijwel gelijk. Dak was zooo lelijk......

Ennuh Rio, je krijgt die motorkap wel mee bij de meeting?:P haha en een pot prof plamuur?:P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

wtf is dat toch met die motorkap van je.
Moet je die elke maand opnieuw doen of zo hahahaha..
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Het was nu me dak hoor ;)

Maar die motorkap is nog steeds niet goed gespoten, vorige keer was ik na een uurtje het schuren zat maar hij roeste beetje dus maar gewoon zwart gespoten. Maar dat is dus niet mooi geworden :P

Liefst wil ik gewoon een andere aardig mooie zwarte motorkap maar vind dat maar eens...
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

mijne vertoont ook alweer roest, ik zit te denken aan een nieuwe imitatiekap, dan kun je er wel weer wat jaartjes tegenaan :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

DuFF wrote:mijne vertoont ook alweer roest, ik zit te denken aan een nieuwe imitatiekap, dan kun je er wel weer wat jaartjes tegenaan :)
Toch he, die motorkap die ik nu heb is een imitatie, volgens mij teminste (zitten geen gaatjes voor stokje bijv..) maar ding roest nog super hard.

Maar goed als je een nieuwe koopt en deze prof laat lakken zal dat niet gebeuren.
Maar een licht geroeste prof kaal laten schuren en lakken zal ook wel helpen, denk ik....

Whatever, zo rijk ben ik toch niet, haha.
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

En de GT heeft weer lekker geslalomt!

Vrijwel niets stuk gegaan, haha, mag wel in t guinissbook of records!

Eerste rondjes met dichtgeknepen retour liep die te pielen in de langzame bochten, zelfs zo erg dat er mensen naar me toe kwamen of die stuk was.

Dus retour maar weer open, en weer in de rij staan omdat die SUPER lang was omdat de tijdsregistratie elke keer stuk was. GTje wil nog steeds beetje te heet worden in file dus ik elke keer motor af en auto duwen haha, en pas bij de start de motor starten.

Afijn, daarna ging het een stuk beter, en durfde ik steeds meer limiet op te zoeken. Laatste rondje ging vrijwel helemaal op het limiet (athans de 2de helft) want ik haalde de bocht elke keer maar net ondanks de (volgens andere ) goede lijnen dus veel harder kon het echt niet. Brak 1x ook uit, onderstuurt!

Maar ging wel super lekker en toen deed de tijdsregistratie het dus niet :evil:
En een meter na de finish viel de AX uit en niet meer starten... Moesten ze me de baan af duwen en kon ik dus niet herkansen...

Toen we ontdekt hadden wat het was (boutje van de choke klep verloren, choke stond er vol op) was de slalom al afgelopen.

Wel een beker mee naar huis genomen, de 3de nu. Maar ik was gewoon weer de enige in de klasse ;)

Voelde nu ook niet verdiend omdat ze hem op 1 v/d eerste rondjes hadden gegeven, toen de auto niet lekker liep, en ik heb daarna nog meer rondjes gereden die 5/6 seconden sneller waren. Maarja toen registreerde die ze niet :roll:

Maja Denny heb ik niet bij kunnen houden :P

Anyways er zit al een nieuw boutje in.

to do list nu:
- 14 inch slicks regelen
- olie lekkage oplossen
- stotter/bok probleem oplossen

Onderstel hield zich weeral geweldig. *geeft zichzelf schouderklopje*

Volgende keer ga ik achter elkaar rondjes rijden net zo lang dat me tank leeg is of de auto stuk... ik wil ook es een goede tijd neerzetten :P:P
=

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

nou moet je niet vergeten te melden dat je nog tegen de porsche gesprint hebt!!
Of schaam je je daarvoor? ;)
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

q01z wrote:nou moet je niet vergeten te melden dat je nog tegen de porsche gesprint hebt!!
Of schaam je je daarvoor? ;)
haha nee ik ging iets posten omdat ik dat wou zeggen maar halvewege de post vergeten, hahaha!!

Op de terug weg bij stoplicht de haperende AX maar eens tegen marc zn porsche gezet. We gingen exact gelijk op, echt exact, tot mijn AX bij de 100 weer stallde (het probleem he...) en ik bijna tot de 70 terug viel.

Maaaaar wel aan elkaar gewaagd dus :D
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Ik heb wilde plannen voor mn lieve GTje.....

Aangezien het plaatwerk nooit het mooist is geweest... Ik wil hem graag aanpakken.
Maar goed, ik heb ntrlk geen binnen ruimte of iets dergelijks dus moet dan of de hele tijd hopen op mooi weer...

Maja hij zit nogal onder de deuken en (diepe) krassen en mist een stuk plaatwerk achter de koplamp (nee niet gewoon roest, deze mist echt een volledig stuk)
Het dak heeft geen blanke lak meer en de orginele kap had steenslag en de huidge heeft geen noemswaardige kleur....
Ook aan 1 kant de raambelijsting is een keer door een idioot schoongemaakt met een schuurspons ofzo, blanke lak is daar helemaal opgeruwt en glimt niet en is bekrast

En 1 kant is vroeger al herspoten maar hebben ze op de striping afgeplakt waardoor er een hele dikke afplak lijn loopt. Die word door huidige striping enigzins gecamoufleerd maar het zit er wel.

Kortom, deuken en krassenbak met slechte lak. Oke hij glimt wel, ik kan het wel verdoezelen maar hij blijft het hebben :P welke hoek ik ook kijk ik zie deuken, veel deuken.

Stomme is dat maar 1 kras bij mij ontstaan is, namelijk die op de achterklep :oops:

Qua roest valt ie wel mee, behalve het stuk missende plaatwerk achter de koplamp(en) en bumpersteun rechts achter heeft ie eigenlijk geen roest. Ook niet bij voorraamranden of klapramen.

Waar ik me wel ook aan erger bij deze auto is het motorruim. Alles aan plaatwerk onder de kap is smoezelig van kleur en heeeel erg bekrast en dof. Ik vind het jammer dat als ik de kap open trek ik dat elke keer zie.

Ik wil dus:
- nieuw stuk ingelast achterkoplampen/plaat opgelast op dit stuk, + bumpersteun weer vast, links voor
- bumpersteunachter rechts nieuw plaatje aanlassen
- Zoveel mogelijk deuken uitdeuken
- alles strak en opnieuw in zwarte en blanke lak, en dan ook de voorruit randen (voorruit eruit) instap van de deuren, deuren aan de binnenkant, en gehele buitenkant, en motorrruimte.

van welke budget heb ik verder nog niet bedacht...
=

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

*OEF* Dat is nog al wat. :-o

'k Denk dat als je alles láát doen, dat je dan toch zeker wel op minimaal €2000,- moet rekenen. :(
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Bij een echt schade herstel bedrijf (focwa) denk ik zelfs wel (veel) meer....
=

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

of nog meer, ik weet nog dat je de motorkap netjes laten spuiten al duur vond.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

DuFF wrote:of nog meer, ik weet nog dat je de motorkap netjes laten spuiten al duur vond.
die 300 was ook duur ;)

daarna adres gevonden voor 140 euro, dat vind ik voor 1 motorkap toch een stuk schappelijker :D maja niet laten doen omdat de rest van de auto toch ook niet mooi is....

Hele auto herspuiten aan de buitenkant, kaal aangeleverd kost zon 1500 bij niet focwa. Maar dat is zonder blanke lak.
Is met enig strakmaak en schuurwerk maar niet het uitdeuken

Uitdeuken kan ik ntrlk zoveel mogelijk zelf doen met uitdeuk aparatuur van asn..... Heb laatst lesje gehad op een hagelschade auto dus ik zou wel t 1 en ander uit mijn auto moeten kunnen halen.
Lassen kan ik niet, dus dat is t enige wat ik bij god niet weet waar ik dat moet laten doen.

Dus lassen en uitdeuken ga ik eerst uitzoeken/regelen. Dan zie ik wel weer verder......
=

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

grietje wrote:Hele auto herspuiten aan de buitenkant, kaal aangeleverd kost zon 1500 bij niet focwa. Maar dat is zonder blanke lak.
Is met enig strakmaak en schuurwerk maar niet het uitdeuken

Uitdeuken kan ik ntrlk zoveel mogelijk zelf doen met uitdeuk aparatuur van asn..... Heb laatst lesje gehad op een hagelschade auto dus ik zou wel t 1 en ander uit mijn auto moeten kunnen halen.
puur uitdeuken en spuiten kan je denk ik rond de 1200 klaar zijn mits je hem gestript opleverd. incl de kunstof delen.(uiteraard zonder bon)

Maar mijn mening is niet doen het is zonde van het geld :!:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis

Post by 2Black »

Zonde van het geld inderdaad, investeren in een AX is prima maar niet elke investering is zinnig (daar heb ik inmiddels ruimschoots verstand van...).
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

En als je nou een uitdeuksetje koopt, kost niet zo heel veel, blijf je altijd wat aan houden en al je erg voorzichtig ermee omgaat kan je het denk ik niet snel erger maken.
Vervolgens ergens flink laten polijsten en profi laten poetsen..

Misschien niet hetzelfde resultaat maar het zal wel een wereld van verschil zijn..

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Met poetsen haal je (blanke) lak niet terug ;) en de krassen zijn ook veelste diep, door de grondlaag heen.

En de meeste deuken zijn idd wel weg te trekken (op een vouw in achterscherm na), op de zaak hebben we uitdeuken zonder spuiten dus dat moet opzich wel lukken, maar dan blijft de lak slecht.
=

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

En het dak een ander kleurtje geven met industrielak en een roller (of een sticker)? Misschien rood van je striping oid...
Rare gedachtenkronkel misschien maar bij een mini staat het ook leuk..

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Browny wrote:En het dak een ander kleurtje geven met industrielak en een roller (of een sticker)? Misschien rood van je striping oid...
Rare gedachtenkronkel misschien maar bij een mini staat het ook leuk..
Dak is nu geplakt he ;) Dus voor tijdelijk is t wel opgelost, het zonnevlek probleem ;) Ik ga gewoon eens rond vragen... wie weet wil 1 v/d leerling spuiters het in de vakantie zwart doen ofzo.

oh en ik ga mijn skirts en bumpers niet glad doen hoor!!

Dat vind ik niet mooi op zwart :oops: hou juist van het grove van plastic structuur :twisted:
=

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

als je blijft autosporten rijd je er toch deuken in en lakbeschadigingen. :lol: kijk maar naar mijn auto
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Post Reply