Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Leek allemaal lekker te gaan maar dat blijkt maar weer schijn. De auto staat momenteel in een kleine loods (passen net 1 a 2 auto's in) en ik kreeg vanavond te horen dat de AX ongeveer eind volgende week eruit moet en voorlopig (ik gok minimaal een maand) een niet meer in kan. De eigenaar gaat de loods compleet ombouwen wat begrijpelijk is gezien hij er dan tijd voor heeft.

Dus volgende week haal ik hem weer terug naar huis gezien hij daar buiten niet veilig staat (en een maand duurt te land). Alleen weet hoe ik even niet hoe ik er verder mee moet, het is te koud en 'savonds altijd te donker om buiten te werken eraan en ik kan hem hier niet binnen zetten.

Het is ding is overigens nog lang niet klaar, en het gaat ook zeker niet lukken om het ding op eigen kracht terug te rijden hier.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

ai
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Dat is wel heel jammer :(

Gaat dus gewoon wat langer duren?

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Jammer Chris, zijn altijd tegenvallers dit. Had goede hoop dat je ´m miss. eind van dit jaar al draaiend zou hebben...:(
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Happytree wrote:Dat is wel heel jammer :(

Gaat dus gewoon wat langer duren?
Mits ik geen alternatieve plek kan vinden zal ik pas in maart/mei weer verder kunnen (zodra het droog en boven de 15 graden is).

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

hup, partytent er bij, handschoentjes en een dikke jas aan.. bent toch niet van suiker kom op dan 8) :lol:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Zegt degene met een dikke loods :lol: ik kan hier geen tent kwijt plus zo'n ding kost klauwen met geld en dan nog maar te zwijgen over eventuele wind waar die dingen niet tegen kunnen.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

dat is kl*te chris, net nu het zo goed vlot :(

Gebrek aan schuur/loods is zwaar kl*te, weet er alles van :roll:
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Yup, zonder plek om te klussen zijn de wintermaanden niks.. op zaterdag kan je in de regen wel aan slag (doe ik zelf altijd wel, anders gebeurt er helemaal niets..)

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Niet zo pessimistisch Chris, ik heb opgeruimd, er is ruimte voor een ax-je!

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Browny wrote:Niet zo pessimistisch Chris, ik heb opgeruimd, er is ruimte voor een AX-je!
Nogmaals echt te vet gewoon :D , m.a.w de AX gaat volgende week richting woerden (y) :Thnks

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

sjonge, vette luxe :D lekker

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Vandaag even een test gedaan op saxo veren uberhaupt kunnen passen en dat was al snel een dikke nee. De plaat die boveraan zit bij het toplager loopt in de veertoren aan, nu kanteld hij wellicht iets met een echte situatie maar er is gewoon geen ruimte verder. Ofwel eerdaags even bij Merwede aan de deur kloppen om wat maatwerk te gaan doen en een set AX veren te laten maken met Saxo specificaties

Bij pijl kan je zien dat hij aanloopt in de testopstelling:
Image

Verder wat glimmends aangepast voor de first, de flensen losgehaald ivm deze krom stonden (invidueel zijn de flensen gelukkig recht) en een uitsparing gemaakt zodat de oliepijlstok niet los hoeft.
Image

En even weer voor de 10de keer erop gezet, aanpassen ervan kost veel tijd en moeite merk ik maar we komen in de buurt
Image

De reden waarom ik het ding vooral vervang, oude spruitstuk weegt 10.6 kilo:
Image

En de nieuwe slechts 3.8 een verbetering van meer dan 50%
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

bijna 60% zelfs chris.. das een serieuze besparing!
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Spruitstuk gemummificeerd (niet echt het meest prettige werk):
Image

En gemonteerd:
Image

Radiateur teruggezet, en zoals te zien nog genoeg ruimte over (naar ax begrippen dan ;) ).
Image

Als laatste de dynamo vastgezet en de riem e.d gemonteerd.
Image

Op de radiateur na kan alles invidueel losgehaald worden (voor de rad moet de dynamo eerst weggehaald worden) wat eventueel onderhoud makkelijker maakt.

stefannn
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: FriOct19, 2007 12:49:31 PM
Location: Klazienaveen
Contact:

Post by stefannn »

netjes :D

maar heb je dat tape/verband:P weggehaald voor je spagettie en wat kost het?
Iedereen zegt altijd:"je moet ijzer smeden als het heet is", ik zeg altijd:"je moet bier drinken als het koud is"!!!
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Ebay.co.uk , was iets van 16 pond voor 10 meter. Overigens is dit de laatste week, volgende week gaat/moet de AX daar weg. Ik probeer nu z.s.m de auto dermate af te krijgen dat de uitlaat op maat gelast kan gaan worden (word bij een bedrijf daar om de hoek gedaan i.s.m mijn broertje).

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Merwede is goed zeker aan te raden. Maar houd rekening met een flinke prijs ;). Ik was voor 2 veren +/-180€ kwijt.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Nouja 2 veren van eibach kosten dat ook bijna ;).

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Van de week even naar de auto van jordi gekeken en besloten dat die eigenlijk prima staat op zijn wielen (niet te laag en niet te hard kwa vering, gewoon mooi stug).

Nu is het wel zo dat mijn auto in de neus een stukje zwaarder is wat invloed kan hebben op de hoogte/veereigenschappen. Bij de inbouw van het XSI blok welke +-20kilo waarder was dan het alu GT blok viel het mij op dat de auto toendertijd geen milimeter ingezakt was.

Zodoende maar eens wat wiskunde erop los gelaten.
Vanuit van een 60/40 verdeling:
750 /100 *60= 450

Blok zal ongeveer 25 kilo zwaarder zijn dan het XSI blok
100/450 *25 = 5.5%

Ofwel het totaal gewicht op de veren zal dus met 5.5% groter worden t.o.v het huidige gewicht(Mits ik redelijk er vanuit mag gaan dat de 60% van de verdeling grotendeels op voorveertjes rust).

M.a.w de 20 of 25 kilo wat het ook mag zijn zal lijkt redelijk wat maar als je het met het totaalgewicht op de vooras afweegt is het eigenlijk amper echt merkbaar. Ofwel ik heb gewoon de veertjes besteld die Jordi ook heeft.

Post Reply