Grietje

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

menn dit moet ik even kwijt hoor!

ik ben helemaal :love7: met de 306.... ok ok, de GT is en zal altijd mijn lieveling blijven maaruh.... 306 :D:D

Hij's net uitgelijnd en gebalanceerd, was enorm nodig! Je kon hem onmogelijk in en uitparkeren en het was een super spoorzoekertje

maar nu! Hij stuurt werkelijk grandioooos heerlijk :D wat een verschil zeg!
En de bandenspanning van 1 bar naar 2 bar zal ook wel helpen :roll: haha

Meteen ff afgetankt omdat ik zo blij was: vorige keer 1 op 13.5, nu 1 op 14.5! :D helemaal de goede kant op! En dan was dit nog met 1 bar... zal nog wel beter worden dan :D

min puntje.... chassisbalk is links voor wat ingeknikt vanwege oude aanrijding..... Dit moet op de richtbank, en nu is t neusje schots en scheef dus t moet wel... Volgende week mijn baas maar lief aankijken en offerte vragen als ik hem zelf aan de voorkant kaal trek.. nadeel: moet ie weer uitgelijnd worden.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

wow romy!
helemaal een 306 !!
het moet niet gekker worden ;-)
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

haha hoezo els :P het rijd echt heel lekker!!

hmm de GT staat nog steeds stil.. bij proefritje of hij mee kon naar Citromobile bleek de voetpakking van de carb wel heel lek..... En de tank leeg en het onderstel nog steeds uiterst oncomfortabel dus ja....... Die maar thuis gelaten

Heb wel 2 voetpakkingen van marc gekreegt dus als ik thuis ben dat er maar eens in klussen. Hopen dat dat het inhouden ook oplost, hij lekt al vanaf t begin maar ik blies er bij de slalom echt een stuk uit :roll:


Maaaar deze week (vakantie) lekker aan de 306 bezig geweest! Heeeeel veeeel gedaan:
- Koppeling vervangen
- koppelingskabel vervangen
- voorkant verlaagd
- nieuwe gasveren achterklep
- boxjes gemonteerd
- achterklepslot met lipje gemonteerd
- CV stroom gegeven
- cv servo achterklep vervangen
- Rode kleppendeksel
- bougie kabels vervangen
- nieuwe uitlaat
- lambda vervangen
- nieuwe schijven en blokken voor
- nieuw wiel-lager rechts achter, links achter was goed, net als de remvoeringen.
- nieuwe (uit sloper) grill gemonteerd

En ik had al:
- uit laten lijnen
- raammechanisme vernieuwd bestuurdersdeur
- kleppendeksel pakking

Best veel dus, was ook allemaal nodig, maar, hij is nu dan ook eigenlijk wel heel erg goed :D
Ik had hem voor 400 euro gekocht en heb er nu 500 euro aan uitgegeven, maar hij rijd nu helemaal goed, alles werkt in principe, maar er zijn nog wel wat dingen die nog op mijn lijstje staan:

- ander interieur met betere stoelen...
- nieuwe banden (deze lopen leeg :roll:), andere velgen(?)
- achterruitensproeier doet t niet.
- schade rechttrekken, daarvoor is een nieuw voorscherm en nieuwe bumper nodig...... En wat hulp van me stage adres.
Onder de 1000 ga ik dus niet blijven, zelfs zonder banden, interieur is wel 120 euro op zn minst, en die schade zal ook t nodige kosten. Maar goed, ik ben er wel gek op ;)

Voor:
Image
Na:
Image

Voor:
Image
Na:
Image

Voor:
Image
Na:
Image
Last edited by grietje on SunMay10, 2009 11:39:08 AM, edited 1 time in total.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Bij mij doen je laatste drie foto's het niet.
"Hotlinken niet mogelijk"

Wel lekker veel ruimte onder de kap.
Anders de banden 's bij de lokale profile laten nakijken of er geen vuil op de rand van de velg zit.
Of een ultracool setje spakenvelgen scoren, darkchrome zal onder jouw peu erg goed staan 8)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

he flauw, gister deden ze het wel

zal ze ff hier uploaden dan ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Rio97 wrote:Of een ultracool setje spakenvelgen scoren, darkchrome zal onder jouw peu erg goed staan 8)
Leuk, maar toch vind ik deze velgen echt heel erg goed staan onder je kar. Ze zijn toch standaard? Heb ze geloof ik ooit eens onder een 106 gezien, maar dan 3-gaats :-D .

Vind het trouwens wel grappig dat je hem in de "na"-foto toch weer naast een Citroën hebt gezet ;-)
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Enzo cup velgen zijn niet standaard hoor :P:P

Denk niet eens dat deze standaard LM had...

maar dit moet er onder:
Image
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Tja, dan vind ik de enzo cup velgen toch iets mooier eigenlijk...

Hoeveel ben je wel niet kwijt aan die nieuwe dan? Of had je die "toevallig" nog liggen?
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

ik dus helemaal niet :d

Ik vind die enzo velgen lelijk :roll:
Onder wit moet zwart

Nee ik heb geen andere velgen, daarom staat er een vraagteken achter. Als ik toch 4 nieuwe banden moet... waarom dan niet meteen ook die andere velgjes.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

onder wit moet wit ;)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

denny wrote:onder wit moet wit ;)
Ja ook mee eens, maar dan moet je auto wit zijn :P:P

De mijne is soort van creme achtig, haha. Krijg je dit effect:
http://www.comp.co.uk/gallery/pics/PEUG ... MO1672.JPG

ik heb verder besloten dat ik ga sparen voor een Maxi kit, haha

http://farm4.static.flickr.com/3152/256 ... ebe666.jpg

achja
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

grietje wrote:
denny wrote:onder wit moet wit ;)
Ja ook mee eens, maar dan moet je auto wit zijn :P:P

De mijne is soort van creme achtig, haha. Krijg je dit effect:
http://www.comp.co.uk/gallery/pics/PEUG ... MO1672.JPG

ik heb verder besloten dat ik ga sparen voor een Maxi kit, haha

http://farm4.static.flickr.com/3152/256 ... ebe666.jpg

achja
als je die maxi kit op de juiste enige echt manier wilt doen ben je +/- 30K kwijt ;).

Dan heb je wel de stalen variant met alles werkelijk waar op maat gemaakt (dus geen spacers/ET spelletjes maar alles compleet nieuw widetrack gemaakt.)

Maar id. Ik heb voordat ik een ax wilde altijd een maxi 306 gewild. En eigenlijk nog steeds. Das gewoon te sexy voor woorden namelijk.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

hoe doen ze dat met de voortrein dan?

Ik vind het ook ubergeil :shock:

Maar van mij mag het ook best met poly en spacertjes hoor, hahaha.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

nieuwe draagarmen, nieuwe veerpoten nieuwe ..., nieuwe ....

alles wordt dan op maat gemaakt he.

Spacers is leuk. Waar je bij dergelijke kits wel rekening mee dient te houden is dat je eigenlijk binnen de 2cm van de originele maat moet blijven. als je veel verder naar buiten gaat komen er nl heel veel krachten op je lagers en wielbevestiging te staan.
Je kan het een beetje zien als een verlening van een wielmoersleutel. Hoe langer hoe minder kracht je nodig hebt. Bij dergelijke verbredingen gaat dat dus ook op. Hoe verder van de veerpoot af hoe minder kracht er voor nodig is om het boeltje af te breken ;).

Kijk maar eens bij het franse bedrijf KRS die hebben de echte maxi spullen voor PSA modellen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

denny wrote:nieuwe draagarmen, nieuwe veerpoten nieuwe ..., nieuwe ....

alles wordt dan op maat gemaakt he.

Spacers is leuk. Waar je bij dergelijke kits wel rekening mee dient te houden is dat je eigenlijk binnen de 2cm van de originele maat moet blijven. als je veel verder naar buiten gaat komen er nl heel veel krachten op je lagers en wielbevestiging te staan.
Je kan het een beetje zien als een verlening van een wielmoersleutel. Hoe langer hoe minder kracht je nodig hebt. Bij dergelijke verbredingen gaat dat dus ook op. Hoe verder van de veerpoot af hoe minder kracht er voor nodig is om het boeltje af te breken ;).

Kijk maar eens bij het franse bedrijf KRS die hebben de echte maxi spullen voor PSA modellen.
Ja oke, maar de GT loopt ook op 2 cm spacers en dat gaat best!

Wel ook bredere velgen en velgen met te hoge ET, dus t is nodig, maar spacers zijn veel dikker dan nodig :P

Dus maxi kit met lekker brede velgen en spacers... maja dan ziet t er waarsch nog dom uit :P

Verlengde draagarmen is dan wel weer grappig, maar verlassen ze de body dan ook? Want anders hangt de veerpoot toch niet recht naar benee?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ik zie ruimte voor een 3.0L V6! :music

Mooie bak romy. En met maxi kit is het pure extase op wielen!
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

grietje wrote: Verlengde draagarmen is dan wel weer grappig, maar verlassen ze de body dan ook? Want anders hangt de veerpoot toch niet recht naar benee?
Wie heeft ooit verzonnen dan dat die recht moeten staan? zolang je wiel maar recht staat. Ja ook de body dient op punten aangepast te worden.

Maar ff ter jouwer informatie. Ik geloof dat er 2 dimma kits waren. Een voor de groep F in frankrijk waar je 5 cm per kant bij krijgt. Daarnaast had je de echte maxi en die werdt 7,5 cm per kant breder.

Met zulke spacers of ET waardes wil je echt niet rond gaan rijden. Het is nl de verbouwing van de ophanging die het zo duur maakt. Een nieuwe +7,5cm maxi rallye achteras kost je €15000 euri ;) heb ik mij destijds laten vertellen. dimma zal wel een goedkopere oplossing hebben voor hun 5 cm modellen
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

denny wrote:
grietje wrote: Verlengde draagarmen is dan wel weer grappig, maar verlassen ze de body dan ook? Want anders hangt de veerpoot toch niet recht naar benee?
Wie heeft ooit verzonnen dan dat die recht moeten staan? zolang je wiel maar recht staat. Ja ook de body dient op punten aangepast te worden.
Nee maar als mn veerpoot zegmaar \ zo staat, van voor gezien, staat me wiel dat ook, want de naaf loopt vrijwel parallel aan de veerpoot?
Tenzij je dus idd schuine veerpoten hebt ofzo :P:P

Achja, zover ga ik toch niet :P maar die 5 cm dingen lijken me best grappig! dat kan je met een lekker breed wieltje nog wel invullen.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Zooo!

Op mn stage hebben zn mn 'romy mobiel' oftewel, de 306, recht getrokken!

Neusje is nu weer recht, nu nog ff een nieuw/ander voorscherm regelen want deze ligt nog helemaal in de kreukels.
Ook 'sport' interieur, deels, ben nog opzoek naar een bijrijdersstoel van een XS om dit aftemaken.

En ben nog steeds in me nopjes met mn 306je :)


Kever is verkocht.. Aan een meneer die hem helemaal gaat restaureren, komt dus helemaal goed! Hij wil me graag op de hoogte houden met fotos en langsrijden als de keef klaar is, wat ik dus erg leuk vind!

Kever goed terecht, en de 306 is een goede auto. Ik blij dus!

nu gauw die voetpakking van de GT carb vervangen, kan mn malootje ook weer de weg op ;)
To do AX GT carb dus:
- Voetpakking carb vervangen
- Dak plakken, vanwege zonnevlekken.
- motorkap laten spuiten/vervangen
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Mooie plannen! maar ik zie nergens een trekhaak bij de to do's :lol:

Post Reply