Grietje

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

ja kijk id maar eens. ik had het bij mijn sport toen ik de retourslang vergeten was aan te sluiten. ik starte hem voor de eeerste keer en was in mijn nopjes omdat hij zo lekker liep. Tot er een vloeistof mijn kant opgekropen kwam. bleek dus benzine te zijn. en dat spoot er echt uit bij de tank aansluiting
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

hmm slecht nieuws, die vlotternaald werkte perfect. De ander die ik had ging veel stroever en bleef ook op dicht 'hangen' degene die erin zit niet

Ook de sproeiers in de carb kan ik allemaal doorheen blazen. Vlotter stond volgens mij goed afgesteld (drukte het pas heel laat in, dan zou de carb echt wel benzine moeten hebben)

Enige wat ik vond was een totaal vergane pakking tussen de 2 helften. Heb er een andere die nog goed was tussen gedaan.

Wat als ik nu de slangen op de vlotter in de tank verkeerd om heb?
Retour gooit hem meteen bovenin, terwijl de aanzuiging helemaal onderaan de tank gaat...

Of had dan de auto helemaal niet moeten lopen?


help.. wat nu

verder gooit mijn auto er wel heel veel olie uit door de carter, terwijl olie druk zeker niet te hoog is...
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Ik heb anders nog wat spul waarmee je eens mag proberen zoals een knikarmpompje en een GT-carb.
AX-kopen is verslavend.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

citrofenwick wrote:Ik heb anders nog wat spul waarmee je eens mag proberen zoals een knikarmpompje en een GT-carb.
en ander knikarm pompje wil ik best een graag uittesten idd...

als die gewoon gaar/lek is en niet genoeg druk levert... Met een te hoge druk (electrische pomp) had hij dit niet (alleen liep ie niet stationair) en zonder retour houd ie ook niet in, dus er gaat ergens wel wat mis met de benzine toevoer.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Zo net wezen kijken en proefrijden in mijn miss toekomste nieuwe auto. Beviel me wel eigenlijk! Paar kleine dingen maar die heb je altijd wel denk ik, zeker voor deze prijsklasse maar al met al viel het me mee.
Het rijd iig comfy, ik ging gewoon 'ontspannen' rijden en toen ging ik zo met 130 over de snelweg en ik vond het helemaal niet spannend, gewoon dik relaxed... Stil ook in de auto.

Nog even goed over nadenken...

GT maar weer gewassen, Marc had hem lekker uitgelaten over zandpaden hihihi.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

en wat voor auto betreft het dan ?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Als het rond is verklap ik t en zal ik foto's posten ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

mischien kun je voor die tijd nog tips of aanbiedingen van clubleden krijgen die bekend zijn met het type auto.
maar als je van raadsels houd dan zal het allemaal wel.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

grietje wrote: Het rijd iig comfy, ik ging gewoon 'ontspannen' rijden en toen ging ik zo met 130 over de snelweg en ik vond het helemaal niet spannend, gewoon dik relaxed... Stil ook in de auto. .
Ah... een Xantia Activa V6!
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

dankzij jullie custom stripping word je nog tot in frankrijk beroemd : Planète Citroën

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

geniaaaaal! :D striping is ook geniaal :d


Berichtje vanaf het midland circuit tijdens de slalom, dit is vet! Happy tree is er ook en we hadden ook een 1.3 swiffer als tegenstand. de GT heeft gewint :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

grietje wrote:
citrofenwick wrote:Ik heb anders nog wat spul waarmee je eens mag proberen zoals een knikarmpompje en een GT-carb.
en ander knikarm pompje wil ik best een graag uittesten idd...

als die gewoon gaar/lek is en niet genoeg druk levert... Met een te hoge druk (electrische pomp) had hij dit niet (alleen liep ie niet stationair) en zonder retour houd ie ook niet in, dus er gaat ergens wel wat mis met de benzine toevoer.
Het is wel nog 2 weken, maar ik zou het anders meebrengen naar de meeting. Het komt wel van een 1.0 af, maar ik neem aan dat dat lukt. Moest je het aandurven te komen met de GT kan je het anders gelijk proberen ofzo, je ziet wel hoe het loopt. Wie weet heb je het tegen dan al gevonden :P
Zou het eigenlijk niet kunnen dat bezinksel in die tank zorgt voor problemen? Want dat ligt er volgens mij sowieso in, in jouw tank lag er ook maar dat kon ik er omdat hij droog was vrij gemakkelijk uithalen met de compressor.

Ik heb trouwens enkele maanden probleemloos rondgereden met mijn 1.1 met die GT-carb zonder retourslang. Zelfs met de standaard sproeier etc.
AX-kopen is verslavend.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ja bezinksel/ verstopte sproeiers zat ik natuurlijk ook aan te denken maar ik heb de sproeiers doorgeblazen en die waren niet verstopt. Dus kan me niet echt voorstellen dat dat het is.

Neem t pompje maar mee, voor de zekerheid :D

Slalom gister was echt VET:D

Erheen rijden was even stom want hij liep voor geen ene meter. Niet stationair lopen en enorm haperen.
Daar aangekomen bleek het lucht filterhuis eraf geblazen te zijn, en de carb helemaal losgetrilt. Alles weer vast gemaakt en een knijper op de retouer slang en toen konden we :D

Eerste rondje was ik nog wel wat bang, reed 1.23 ofzo, tweede rondje reed ik 1.19 dus dat was al een hele verbetering :P
Alleen omdat ik helemaal trilde enzo marc de sleutels maar gegeven,
Die reed 1.13, en t rondje daarna ging ie t gras in omdat ie handrem bochtje wou maken maar ja die handrem remt niet zo hard :D:D

Toen ff gestopt omdat de GT heet liep tijdens het wachten, en niet meer stationair bleef lopen.. Kap open en de KVS slang bij kachelhuis bleek gescheurd en hij gooide er KVS uit, en me luchtfilterbak er weer afgeblazen en carb weer los.

lekke slang ingekort en er weer opgezet, nieuwe klem om luchtfilterbak en GOED vast gedraaid, en de carb maar nog strakker vast gedraaid...

Daarna weer gereden alleen toen was de motor ondertussen best afgekoeld en begon die weer te bokken...
Toch wel aardige tijden neer gezet, ik eerst 1.20 en daarna 1.15 wat voor mij best een prestatie is,

En marc daarna 1.11 en 1.10.

Onze 'tegenstand' was Jordi met de TGS en die is volgens op op 1.12 bleven hangen? Ook een Swiffer, die wel in andere catogerie zat maar wel beetje t zelfde reed deed heel erg zn best om de 1.10 te halen maar bleef hangen op 1.11

De GT heeft gewint dus :D


We zijn erg te spreken over de wegligging. Hij breekt vrijwel niet uit, terwijl de vorige keer constant onderstuur. Hij is dus echt heel erg verbeterd.
Remmen deden het weer SUPER, en ondanks t haperen was ie wel vlot.
En Jordi had ook heel erg veel last van benzine wat ie eruit gooide maar de GT had hier zelfs met marc geen last van.

We zijn trots :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Wat een wegligging!
Bijzonder netjes :)
De auto was perfect controleerbaar en remde/stuurde perfect!
Ook de motor loopt (met knijper op de retour) best hard...

Alleen inderdaad wel jammer dat je handrem niets doet, dat was wel een 'owh shit' momentje! Insturen, handrem aan snel stuur weer recht, voetrem erbij en dan maar rechtdoor!

Mn snelste ronde had sneller gekunt, ik was veels te laat bij de start en verremde me iets..

Volgende keer maar met 2auto's!
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

@ Grietje,
zou het helpen als je die sproeiers in een sonisch bad legt ?
doorblazen wilt soms nog niet helpen, dat ondervond ik ook met mijn injector.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Duff, weet niet of dat ook wat doet met sproeiers, maar t probleem zit volgens mij eerder voor de carb, omdat met afgeknepen retour deed ie t wel...


Hij doetttt t weeeeer :D
Image
Image


Blegh, ik heb net de kever opgehangen als te koop in de supermarkten hier...
Aangezien ik geen geld heb voor een marktplaats advertentie :roll:

Vind het wel k*t hoor, hij is zo gaaf :cry:
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

mooi bankje :D
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

DuFF wrote:mooi bankje :D
Vond dat huisje erachter eigenlijk wel mooi :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

statusquo
AX driver
AX driver
Posts: 30
Joined: WedApr11, 2007 12:37:04 AM
Location: Dokkum

Post by statusquo »

grietje wrote: Blegh, ik heb net de kever opgehangen als te koop in de supermarkten hier...
Aangezien ik geen geld heb voor een marktplaats advertentie :roll:

Vind het wel k*t hoor, hij is zo gaaf :cry:
speurders proberen? is gratis :wink:

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

ik heb 306je :D
Image
Image
Image
Image
Image
Image

genoeg te doen:
kleppendekselpakking lek
Image
interieur (bestuurdersstoel) gaar
motor zeer smerig
Image
hij trilt bij de 120, en de remmen vind ik wat vaag, dus ga ik ook nalopen
oude schade:
Image
ter vergelijking de andere kant :P
Image

Maar ik vind hem liefff
En veeeeel vergelijkenis met de AX!

Tis een TUJ5 ofzo (zeg ik t goed?) 1.6 MPI iig.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply