Grietje
Moderator: webmasters
ja kijk id maar eens. ik had het bij mijn sport toen ik de retourslang vergeten was aan te sluiten. ik starte hem voor de eeerste keer en was in mijn nopjes omdat hij zo lekker liep. Tot er een vloeistof mijn kant opgekropen kwam. bleek dus benzine te zijn. en dat spoot er echt uit bij de tank aansluiting
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
hmm slecht nieuws, die vlotternaald werkte perfect. De ander die ik had ging veel stroever en bleef ook op dicht 'hangen' degene die erin zit niet
Ook de sproeiers in de carb kan ik allemaal doorheen blazen. Vlotter stond volgens mij goed afgesteld (drukte het pas heel laat in, dan zou de carb echt wel benzine moeten hebben)
Enige wat ik vond was een totaal vergane pakking tussen de 2 helften. Heb er een andere die nog goed was tussen gedaan.
Wat als ik nu de slangen op de vlotter in de tank verkeerd om heb?
Retour gooit hem meteen bovenin, terwijl de aanzuiging helemaal onderaan de tank gaat...
Of had dan de auto helemaal niet moeten lopen?
help.. wat nu
verder gooit mijn auto er wel heel veel olie uit door de carter, terwijl olie druk zeker niet te hoog is...
Ook de sproeiers in de carb kan ik allemaal doorheen blazen. Vlotter stond volgens mij goed afgesteld (drukte het pas heel laat in, dan zou de carb echt wel benzine moeten hebben)
Enige wat ik vond was een totaal vergane pakking tussen de 2 helften. Heb er een andere die nog goed was tussen gedaan.
Wat als ik nu de slangen op de vlotter in de tank verkeerd om heb?
Retour gooit hem meteen bovenin, terwijl de aanzuiging helemaal onderaan de tank gaat...
Of had dan de auto helemaal niet moeten lopen?
help.. wat nu
verder gooit mijn auto er wel heel veel olie uit door de carter, terwijl olie druk zeker niet te hoog is...
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
en ander knikarm pompje wil ik best een graag uittesten idd...citrofenwick wrote:Ik heb anders nog wat spul waarmee je eens mag proberen zoals een knikarmpompje en een GT-carb.
als die gewoon gaar/lek is en niet genoeg druk levert... Met een te hoge druk (electrische pomp) had hij dit niet (alleen liep ie niet stationair) en zonder retour houd ie ook niet in, dus er gaat ergens wel wat mis met de benzine toevoer.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Zo net wezen kijken en proefrijden in mijn miss toekomste nieuwe auto. Beviel me wel eigenlijk! Paar kleine dingen maar die heb je altijd wel denk ik, zeker voor deze prijsklasse maar al met al viel het me mee.
Het rijd iig comfy, ik ging gewoon 'ontspannen' rijden en toen ging ik zo met 130 over de snelweg en ik vond het helemaal niet spannend, gewoon dik relaxed... Stil ook in de auto.
Nog even goed over nadenken...
GT maar weer gewassen, Marc had hem lekker uitgelaten over zandpaden hihihi.
Het rijd iig comfy, ik ging gewoon 'ontspannen' rijden en toen ging ik zo met 130 over de snelweg en ik vond het helemaal niet spannend, gewoon dik relaxed... Stil ook in de auto.
Nog even goed over nadenken...
GT maar weer gewassen, Marc had hem lekker uitgelaten over zandpaden hihihi.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Als het rond is verklap ik t en zal ik foto's posten 

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ah... een Xantia Activa V6!grietje wrote: Het rijd iig comfy, ik ging gewoon 'ontspannen' rijden en toen ging ik zo met 130 over de snelweg en ik vond het helemaal niet spannend, gewoon dik relaxed... Stil ook in de auto. .
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
dankzij jullie custom stripping word je nog tot in frankrijk beroemd : Planète Citroën
geniaaaaal!
striping is ook geniaal :d
Berichtje vanaf het midland circuit tijdens de slalom, dit is vet! Happy tree is er ook en we hadden ook een 1.3 swiffer als tegenstand. de GT heeft gewint

Berichtje vanaf het midland circuit tijdens de slalom, dit is vet! Happy tree is er ook en we hadden ook een 1.3 swiffer als tegenstand. de GT heeft gewint

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Het is wel nog 2 weken, maar ik zou het anders meebrengen naar de meeting. Het komt wel van een 1.0 af, maar ik neem aan dat dat lukt. Moest je het aandurven te komen met de GT kan je het anders gelijk proberen ofzo, je ziet wel hoe het loopt. Wie weet heb je het tegen dan al gevondengrietje wrote:en ander knikarm pompje wil ik best een graag uittesten idd...citrofenwick wrote:Ik heb anders nog wat spul waarmee je eens mag proberen zoals een knikarmpompje en een GT-carb.
als die gewoon gaar/lek is en niet genoeg druk levert... Met een te hoge druk (electrische pomp) had hij dit niet (alleen liep ie niet stationair) en zonder retour houd ie ook niet in, dus er gaat ergens wel wat mis met de benzine toevoer.

Zou het eigenlijk niet kunnen dat bezinksel in die tank zorgt voor problemen? Want dat ligt er volgens mij sowieso in, in jouw tank lag er ook maar dat kon ik er omdat hij droog was vrij gemakkelijk uithalen met de compressor.
Ik heb trouwens enkele maanden probleemloos rondgereden met mijn 1.1 met die GT-carb zonder retourslang. Zelfs met de standaard sproeier etc.
AX-kopen is verslavend.
Ja bezinksel/ verstopte sproeiers zat ik natuurlijk ook aan te denken maar ik heb de sproeiers doorgeblazen en die waren niet verstopt. Dus kan me niet echt voorstellen dat dat het is.
Neem t pompje maar mee, voor de zekerheid
Slalom gister was echt VET:D
Erheen rijden was even stom want hij liep voor geen ene meter. Niet stationair lopen en enorm haperen.
Daar aangekomen bleek het lucht filterhuis eraf geblazen te zijn, en de carb helemaal losgetrilt. Alles weer vast gemaakt en een knijper op de retouer slang en toen konden we
Eerste rondje was ik nog wel wat bang, reed 1.23 ofzo, tweede rondje reed ik 1.19 dus dat was al een hele verbetering
Alleen omdat ik helemaal trilde enzo marc de sleutels maar gegeven,
Die reed 1.13, en t rondje daarna ging ie t gras in omdat ie handrem bochtje wou maken maar ja die handrem remt niet zo hard
:D
Toen ff gestopt omdat de GT heet liep tijdens het wachten, en niet meer stationair bleef lopen.. Kap open en de KVS slang bij kachelhuis bleek gescheurd en hij gooide er KVS uit, en me luchtfilterbak er weer afgeblazen en carb weer los.
lekke slang ingekort en er weer opgezet, nieuwe klem om luchtfilterbak en GOED vast gedraaid, en de carb maar nog strakker vast gedraaid...
Daarna weer gereden alleen toen was de motor ondertussen best afgekoeld en begon die weer te bokken...
Toch wel aardige tijden neer gezet, ik eerst 1.20 en daarna 1.15 wat voor mij best een prestatie is,
En marc daarna 1.11 en 1.10.
Onze 'tegenstand' was Jordi met de TGS en die is volgens op op 1.12 bleven hangen? Ook een Swiffer, die wel in andere catogerie zat maar wel beetje t zelfde reed deed heel erg zn best om de 1.10 te halen maar bleef hangen op 1.11
De GT heeft gewint dus
We zijn erg te spreken over de wegligging. Hij breekt vrijwel niet uit, terwijl de vorige keer constant onderstuur. Hij is dus echt heel erg verbeterd.
Remmen deden het weer SUPER, en ondanks t haperen was ie wel vlot.
En Jordi had ook heel erg veel last van benzine wat ie eruit gooide maar de GT had hier zelfs met marc geen last van.
We zijn trots
Neem t pompje maar mee, voor de zekerheid

Slalom gister was echt VET:D
Erheen rijden was even stom want hij liep voor geen ene meter. Niet stationair lopen en enorm haperen.
Daar aangekomen bleek het lucht filterhuis eraf geblazen te zijn, en de carb helemaal losgetrilt. Alles weer vast gemaakt en een knijper op de retouer slang en toen konden we

Eerste rondje was ik nog wel wat bang, reed 1.23 ofzo, tweede rondje reed ik 1.19 dus dat was al een hele verbetering

Alleen omdat ik helemaal trilde enzo marc de sleutels maar gegeven,
Die reed 1.13, en t rondje daarna ging ie t gras in omdat ie handrem bochtje wou maken maar ja die handrem remt niet zo hard

Toen ff gestopt omdat de GT heet liep tijdens het wachten, en niet meer stationair bleef lopen.. Kap open en de KVS slang bij kachelhuis bleek gescheurd en hij gooide er KVS uit, en me luchtfilterbak er weer afgeblazen en carb weer los.
lekke slang ingekort en er weer opgezet, nieuwe klem om luchtfilterbak en GOED vast gedraaid, en de carb maar nog strakker vast gedraaid...
Daarna weer gereden alleen toen was de motor ondertussen best afgekoeld en begon die weer te bokken...
Toch wel aardige tijden neer gezet, ik eerst 1.20 en daarna 1.15 wat voor mij best een prestatie is,
En marc daarna 1.11 en 1.10.
Onze 'tegenstand' was Jordi met de TGS en die is volgens op op 1.12 bleven hangen? Ook een Swiffer, die wel in andere catogerie zat maar wel beetje t zelfde reed deed heel erg zn best om de 1.10 te halen maar bleef hangen op 1.11
De GT heeft gewint dus

We zijn erg te spreken over de wegligging. Hij breekt vrijwel niet uit, terwijl de vorige keer constant onderstuur. Hij is dus echt heel erg verbeterd.
Remmen deden het weer SUPER, en ondanks t haperen was ie wel vlot.
En Jordi had ook heel erg veel last van benzine wat ie eruit gooide maar de GT had hier zelfs met marc geen last van.
We zijn trots

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Wat een wegligging!
Bijzonder netjes
De auto was perfect controleerbaar en remde/stuurde perfect!
Ook de motor loopt (met knijper op de retour) best hard...
Alleen inderdaad wel jammer dat je handrem niets doet, dat was wel een 'owh shit' momentje! Insturen, handrem aan snel stuur weer recht, voetrem erbij en dan maar rechtdoor!
Mn snelste ronde had sneller gekunt, ik was veels te laat bij de start en verremde me iets..
Volgende keer maar met 2auto's!
Bijzonder netjes

De auto was perfect controleerbaar en remde/stuurde perfect!
Ook de motor loopt (met knijper op de retour) best hard...
Alleen inderdaad wel jammer dat je handrem niets doet, dat was wel een 'owh shit' momentje! Insturen, handrem aan snel stuur weer recht, voetrem erbij en dan maar rechtdoor!
Mn snelste ronde had sneller gekunt, ik was veels te laat bij de start en verremde me iets..
Volgende keer maar met 2auto's!

Duff, weet niet of dat ook wat doet met sproeiers, maar t probleem zit volgens mij eerder voor de carb, omdat met afgeknepen retour deed ie t wel...
Hij doetttt t weeeeer


Blegh, ik heb net de kever opgehangen als te koop in de supermarkten hier...
Aangezien ik geen geld heb voor een marktplaats advertentie
Vind het wel k*t hoor, hij is zo gaaf
Hij doetttt t weeeeer


Blegh, ik heb net de kever opgehangen als te koop in de supermarkten hier...
Aangezien ik geen geld heb voor een marktplaats advertentie

Vind het wel k*t hoor, hij is zo gaaf

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Vond dat huisje erachter eigenlijk wel mooiDuFF wrote:mooi bankje

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
ik heb 306je 






genoeg te doen:
kleppendekselpakking lek

interieur (bestuurdersstoel) gaar
motor zeer smerig

hij trilt bij de 120, en de remmen vind ik wat vaag, dus ga ik ook nalopen
oude schade:

ter vergelijking de andere kant

Maar ik vind hem liefff
En veeeeel vergelijkenis met de AX!
Tis een TUJ5 ofzo (zeg ik t goed?) 1.6 MPI iig.







genoeg te doen:
kleppendekselpakking lek

interieur (bestuurdersstoel) gaar
motor zeer smerig

hij trilt bij de 120, en de remmen vind ik wat vaag, dus ga ik ook nalopen
oude schade:

ter vergelijking de andere kant


Maar ik vind hem liefff
En veeeeel vergelijkenis met de AX!
Tis een TUJ5 ofzo (zeg ik t goed?) 1.6 MPI iig.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).