Tijmen AX GTI '91

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

De sport:
- De koppakking gaat gefikst worden en er komt dan meteen verse APK op.
- Heb net een simpele radio (Philips, orgineel uit de 1.1i) ingebouwd in de sport. Maar ??n van de speakers werkt.... Bij droog weer even kijken hoe alles aangesloten is.

De 1.1i:
- Aan de bestuurderszijde zit de vijfdeurs-skirtset er tegenaan. De andere kant volgt nog als het weer een tijdje droog is ?n ik tijd heb. Het is trouwens wel aan te raden om lijmklemmen bij de hand te hebben om de skirts tijdelijk vast te zetten! (Goede leer voor de andere kant)
AX GTI '91

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Balen zeg van de sport! Zeker omdat de prijs die ervoor gevraagd werd aardig aan de hoge kant was, ik weet niet of je dit er ook voor hebt betaald trouwens. De prijs zou zo hoog zijn omdat alles was nagelopen en het blok in goede staat was en deels gereviseerd. :?

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Hij wordt door de verkopers gefikst, dus die kosten heb ik gelukkig niet. Netjes van hun trouwens ook. Heb er alleen het gezeik mee dat ik er weer 200 km mee op stap moet.
AX GTI '91

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

-Henry- wrote:Hij wordt door de verkopers gefikst, dus die kosten heb ik gelukkig niet. Netjes van hun trouwens ook. Heb er alleen het gezeik mee dat ik er weer 200 km mee op stap moet.


zeker netjes!

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Vraag dan meteen even of ze wat van de spullen hebben die jij zoekt.
Zwart zijscherm bijvoorbeeld ;)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Er stond inderdaad nog een zwarte GT die ze gingen slopen. Goed dat je het zegt! ff afwachten in wat voor staat het voorscherm van Rocks is, is die in mindere staat dan ff bellen/mailen voor een voorschermpje van hun.
AX GTI '91

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Kleine update wat betreft de 1.1i;

De 5-deurs skirtset zit er nu ook aan de passagierszijde tegenaan, dus een volledige skirtset op de meeting 8)

Aan de bestuurderszijde heb ik Pattex powerfix gebruikt en dat zit erg goed vast, aan de passagierszijde heb ik nu Bison kit gebruikt dus ff kijken hoe dat blijft zitten.

Tips voor bevestiging:
- zorg dat je een stuk of tien 'lijmtangen' hebt, van die dingen met een veer erin. Hiermee kun je de skirts mooi ff tijdelijk vast zetten. (kosten 0,50 cent per stuk bij de bouwmarkt) Voor de plaatsen waar dat niet kan is een beetje secondenlijm een uitkomst.
- zet iets tegen de skirts aan om het aan te drukken, oude kentekenplaten zijn ideaal, maar ook een kratje bier of een container biedt uitkomst.
- kit bij droog weer en relatief hoge temperatuur. De kit is dan nog goed te verwerken en droogt goed en vlot
- Let goed op roestpuntjes op de plaatsen waar je je skirt overheen kit. Deze roestplekjes goed behandelen, hoe klein ze ook zijn.
AX GTI '91

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

"Moest" op de meeting nog ff poseren voor de foto van Romy:

-knip-
Die hoort natuurlijk ook thuis in m'n wie=wie :D

Weer een boel onderdelen gekocht (allen bedankt, vooral joost en marc!) dus weer veel te klussen 8)
Last edited by Tijmen on MonAug13, 2007 6:56:47 PM, edited 1 time in total.
AX GTI '91

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Hoe gaat het inmiddels met de sport?

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

De sport staat nog steeds op dezelfde plek.... Heb al weer eens gebeld wanneer ie terecht kan, dan laat ik hem er waarschijnlijk heen brengen. Hopelijk wordt dat komende week ofzo, want hij kost nu wel geld qua verzekering en wegenbelasting.......

Ben ondertussen wel op zoek gegaan naar een sport-dashboard (voor na het tijdelijke GT-dash, wat nog in onderdelen achterin ligt) en een zitting van een sport-voorstoel.
AX GTI '91

bluecalou
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 119
Joined: SatMay05, 2007 8:53:53 AM
Location: helmond

Post by bluecalou »

Ik heb ter zijnder tijd wel een sport dashbord maar dan zit hij wel helemaal vol scheuren en zal je veel moeten lijmen,heb je om een of andere reden interesse dan mail je maar.
Hoeft niet veel te kosten hoor :lol:

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Ik wil mijn eigen juist vervangen om de scheurtjes die erin zitten. Toch hou ik het ff in gedachten.

Wat voor dash wou je er zelf in gaan zetten dan?
AX GTI '91

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

De sport blijft geld kosten aan wegenbelasting en verzekering terwijl ie nog steeds op dezelfde plek staat. Het risico op een boete wegens geen APK wordt ook steeds groter, hij heeft immers apk tot september1991!

Om deze reden de sport maar eens naar de plaatselijk garage gedaan voor een kleine pre-apk. Uitkomsten:

-Linker voorlamp staat te hoog;
-Bestuurdersstoel zit te los;
-Dashboardverlichting niet zichtbaar werkend;
-CO2 nog steeds te hoog :(
AX GTI '91

peetjuun
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 404
Joined: SatJan06, 2007 9:37:55 PM
Location: Dordt
Contact:

Post by peetjuun »

Tss, opzich wel te doen.. Werk genoeg dus..
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250

bluecalou
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 119
Joined: SatMay05, 2007 8:53:53 AM
Location: helmond

Post by bluecalou »

Sorry Henry

Lees nu je reactie mbt to het dashbord pas,erg laat
Ik heb een zo goed als nieuw SPORTDASH dat erin (zou) gaan.
Maar heel misschien laat ik hem lekker veilig op zolder liggen en gaat er (maar dat moet ik hier nog navragen) een type 2 GT dashbord in.
Lekker stil en geen gekraak... :wink:
Dus....

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

-Henry- wrote:De sport blijft geld kosten aan wegenbelasting en verzekering terwijl ie nog steeds op dezelfde plek staat. Het risico op een boete wegens geen APK wordt ook steeds groter, hij heeft immers apk tot september1991!

Om deze reden de sport maar eens naar de plaatselijk garage gedaan voor een kleine pre-apk. Uitkomsten:

-Linker voorlamp staat te hoog;
-Bestuurdersstoel zit te los;
-Dashboardverlichting niet zichtbaar werkend;
-CO2 nog steeds te hoog :(


bestuudersstoel is er vast uitgegaan daar we ze altijd uitgaan, in het midden vooraan... moet je even laten lassen!!

Koplamp is te verstellen (zou geen afkeur mogen zijn want ze mogen hem zelf verstellen..) dashbord verlichting, lampjes vervangen?

CO2 is iets kutter, meten ze zeker weten op de goede waardes? Neem aan dat een sport geen kat heeft... dan mag ie toch best wel wat behoorlijk CO2 uitstoten? carbs misschien gigantisch terug schroeven?

succes alvast! Ik haat APK sensatie sinds afgelopen maand, bah bah wat een rot uitvinding van de regering.... Alshet nu nog nut had ok, maar ze testen op dingen dat ik denk van ja, dat zou toch echt een ** wezen voor veiligheid (minimale speling op een koplamp, dat nota bene hoort door electrisch afstelbare gedoe, en hij altijd weer op zn plek terug valt) maar aandrijfassen die op breken staan boeit ze dan weer niet. (leuk als dat gebeurt op de snelweg..)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

grietje wrote:
-Henry- wrote:-Bestuurdersstoel zit te los;


bestuudersstoel is er vast uitgegaan daar we ze altijd uitgaan, in het midden vooraan... moet je even laten lassen!!


of niet lassen, stukje brandkast voldooet ook :arrow: KLIK :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

MBa@NL wrote:
grietje wrote:
-Henry- wrote:-Bestuurdersstoel zit te los;


bestuudersstoel is er vast uitgegaan daar we ze altijd uitgaan, in het midden vooraan... moet je even laten lassen!!


of niet lassen, stukje brandkast voldooet ook :arrow: KLIK :)


dat is wel een goede!! bij de mijne is hij daar natuurlijk ook uit, dus kan ik het zo ook fixen
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

grietje wrote:
MBa@NL wrote:
grietje wrote:
-Henry- wrote:-Bestuurdersstoel zit te los;


bestuudersstoel is er vast uitgegaan daar we ze altijd uitgaan, in het midden vooraan... moet je even laten lassen!!


of niet lassen, stukje brandkast voldooet ook :arrow: KLIK :)


dat is wel een goede!! bij de mijne is hij daar natuurlijk ook uit, dus kan ik het zo ook fixen


Zit nu alweer meer als een jaar zo en gaat nog steeds goed!

J5
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 591
Joined: TueMay02, 2006 9:51:05 PM
Location: Katwijk
Contact:

Post by J5 »

Het is allemaal wel balen voor je, maar houd de moed er in. Als alles eenmaal goed is dan rij je wel een apart karretje. :wink:

Post Reply