Jetski & Maarten (AX 1.6 Sport) UPDATE To-do-list!!

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Jij hebt en rijdt in een AX Sport, deze hebben inmiddels een bijna heilige status binnen de club.
Iedereen hier zal zeggen dat je het moet doen.

Aan de andere kant, als je er zelf niet zo veel trek in hebt kun je deze in de club waarschijnlijk wel verkopen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

User avatar
jetski
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 110
Joined: MonDec20, 2004 9:20:29 PM
Location: Kampen

Post by jetski »

Trust me, ik wil die auto echt niet graag kwijt. Dit is dan ook eigenlijk geen optie, zo wel? De laatste optie!

Wie weet wat dit ongeveer gaat kosten?

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Dat ligt eraan.

Wat je doet, hoever je gaat, wat er mankeerd, wat je wil :P
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Drama

Post by Henk Bats »

jetski wrote:Nou het is al lang geleden dat we iets hebben laten horen.

Nu hebben we groot, slecht nieuws.
We verloren al veel Olie, maar het is erger geworden. Nu zaten er deze week ook waterdruppels op het peil stok, bij het peilen. Onze monteur spreekt over slecht nieuws. En zit aan een Motorrevisie te denken.

Wat vinden jullie, is dat deze auto waard? Of hebben jullie andere, betere en goedkopere ideen?

Nou ja, Ik hoor het graag!


Het probleem met het geven van adviezen is dat je de financiele draagkracht van de vraagsteller niet kent.
Maar uit oggpunt van de zeldzaamheid van een AX Sport zou ik gelijk zeggen "MOTORREVISIE" en de auto zo origineel mogelijk houden.
Volgens wordt de auto echt een collectors item en is daardoor redelijk waarde vast.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Drama

Post by MBa@NL »

Henk Bats wrote:...wordt de auto echt een collectors item...


wordt?

de AX SPORT in originele staat (SPORT blok, SPORT stoeltjes, SPORT dash, enz.) dat IS een collectors item!

Groetjes,

Michel

User avatar
jetski
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 110
Joined: MonDec20, 2004 9:20:29 PM
Location: Kampen

Post by jetski »

Jullie hebben gelijk, zo denk ik er ook over! Ik kan het betalen. Alleen als het echt veel geld is, heb je soms een duwtje in de rug nodig. Ik wil gewoon weten of dit op de lange termijn het ook waard is.

Voor mijn gevoel is dit het waard, we willen deze auto echt niet kwijt. Het moet gewoon niet TE gek worden.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Motorrevisie ben je tussen de 400 en 1500 euro voor kwijt, afhankelijk hoe compleet je het doet en hoeveel je zelf doet.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

idd, als je alleen de kop laat reviseren, en nieuwe waterpomp, db riem, pakkingen, olie koelvloeistof enz enz

dan zit je al snel op 450 euro
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

TTF wrote:idd, als je alleen de kop laat reviseren, en nieuwe waterpomp, db riem, pakkingen, olie koelvloeistof enz enz

dan zit je al snel op 450 euro


Als je dat laat doen ja. Anders ben je alleen voor de onderdelen nog geen 100 euro kwijt.

Ik heb zelf net een complete motorrevisie gedaan. Aan onderdelen ben ik rond de 500 euro kwijtgeraakt, maar ik heb dan ook alles vervangen. lagers, zuigerveren, alle pakkingen, d-riem, koppakking, waterpomp kortom een nieuw motorblok!

De kosten zijn het naar mijn mening niet erg, maar er gaat verschrikkelijk veel tijd zitten in alles schoonmaken en netjes oppoetsen!

Mocht je hulp nodig hebben met dat motorblok, ik wil je graag helpen :wink: En als je vd AX af wil, give me a call :lol:
Freude am Fahren.

User avatar
jetski
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 110
Joined: MonDec20, 2004 9:20:29 PM
Location: Kampen

Post by jetski »

arnie wrote:
Mocht je hulp nodig hebben met dat motorblok, ik wil je graag helpen :wink: En als je vd AX af wil, give me a call :lol:


Als we hulp nodig hebben zal ik een oproepje doen ;) Als de AX weg gaat, komt er een landelijke loting! En zal er geboden moeten worden :P

Als het goed is gaat onze monteur deze week achter wat bedrijfjes aan bellen. En zullen we de uiteindelijke kosten wel horen!

Ik hou jullie op de hoogte!

thommes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunFeb13, 2005 10:05:17 PM
Contact:

Post by thommes »

Arne, in alle tijd die je erin hebt gestopt om het zelf te doen (wat natuurlijk veel leuker is :wink: ) had je ook bijvoorbeeld een beetje bij kunnen klussen he. Als je in die tijd dan bijvoorbeeld 1000 had bijverdient was je dus evenveel kwijt. Ik kan maar beter wat meer uurtjes iets anders doen en gewoon betalen voor zoiets want dan ben ik goedkoper uit. Ik vind t wel allemaal goed van je hoor maar laat je mijn visie op zoiets alleen maar zien. en ik zeg dat de sport in ere moet blijven. Als t duur is gewoon geen haast mee hebben.

@Arn?: no offence mate
@Jestki: Succes

Thommes
**Stay Tuned**
Image
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

thommes wrote:Arne, in alle tijd die je erin hebt gestopt om het zelf te doen (wat natuurlijk veel leuker is :wink: ) had je ook bijvoorbeeld een beetje bij kunnen klussen he. Als je in die tijd dan bijvoorbeeld 1000 had bijverdient was je dus evenveel kwijt. Ik kan maar beter wat meer uurtjes iets anders doen en gewoon betalen voor zoiets want dan ben ik goedkoper uit. Ik vind t wel allemaal goed van je hoor maar laat je mijn visie op zoiets alleen maar zien. en ik zeg dat de sport in ere moet blijven. Als t duur is gewoon geen haast mee hebben.

@Arn?: no offence mate
@Jestki: Succes

Thommes


Zie zoiets als een leerproces! Ik klus liever dan dat ik wat bijverdien, dat kan later altijd nog :wink: Komt bij dat ik voor zo'n autootje echt niet zoveel geld in de garage ga brengen... Ik ben gewoon erg geintresseerd in verbrandingsmotoren en zag dit wel als een leuke uitdaging, als ik het nog eens doe gaat het ook 2x zo snel dat weet ik zkr :wink:
Freude am Fahren.

Ben 86
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 259
Joined: TueAug09, 2005 3:07:43 PM
Location: Bleiswijk

Post by Ben 86 »

arnie wrote:Zie zoiets als een leerproces! Ik klus liever dan dat ik wat bijverdien, dat kan later altijd nog :wink: Komt bij dat ik voor zo'n autootje echt niet zoveel geld in de garage ga brengen... Ik ben gewoon erg geintresseerd in verbrandingsmotoren en zag dit wel als een leuke uitdaging, als ik het nog eens doe gaat het ook 2x zo snel dat weet ik zkr :wink:


Helemaal mee eens!

Daarbij komt ook nog is dat als je het zelf doet, je in ieder geval zeker weet dat het allemaal goed zit. In een garage maken ze bij het vervangen van een koppakking echt je blok niet schoon. Ook kun je gelijk alles smeren / vervangen / checken zodat je ZEKER weet dat het in goede staat verkeerd. Kost misschien wat tijd en geld, maar brengt het dubbel en dwars op!

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

arnie wrote:
TTF wrote:idd, als je alleen de kop laat reviseren, en nieuwe waterpomp, db riem, pakkingen, olie koelvloeistof enz enz

dan zit je al snel op 450 euro


Als je dat laat doen ja. Anders ben je alleen voor de onderdelen nog geen 100 euro kwijt.



was dat maar waar, heb alleen de kop laten reviseren en laten vlaken..dat kwam op zo;n 200 euro uit geloof ik de rest was ik kwijt aan onderdelen.. zat btw ook nog een schakelstang bij van 30 euro :S
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

J5
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 591
Joined: TueMay02, 2006 9:51:05 PM
Location: Katwijk
Contact:

Post by J5 »

Alles valt en staat met het feit of je er ruimte, tijd,gereedschap en KENNIS voor/van alles hebt.
Ik moet zo een krukaskeering laten vervangen en dat zou ik ook het liefste zelf doen in een ruimte met het juiste gereedschap zonder te hoeven haasten terwijl ik alles weet.
Helaas is dat niet het geval. Ik heb nog de ruimte,tijd,gereedschap en laat staan kennis. :lol: Dus zal ik alles echt door een garage moeten laten doen en dan weet je dat dat kost.
En dat is zeker niet om zielig gevonden te worden, maar zo werkt dat bij mij. :wink:

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

arnie wrote:De kosten zijn het naar mijn mening niet erg, maar er gaat verschrikkelijk veel tijd zitten in alles schoonmaken en netjes oppoetsen!


je kan ook voor 2 tientjes je blok laten reinigen bij een revisiebedrijf, dat ben je anders toch wel kwijt aan remmenreiniger.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Browny wrote:
arnie wrote:De kosten zijn het naar mijn mening niet erg, maar er gaat verschrikkelijk veel tijd zitten in alles schoonmaken en netjes oppoetsen!


je kan ook voor 2 tientjes je blok laten reinigen bij een revisiebedrijf, dat ben je anders toch wel kwijt aan remmenreiniger.


had gekund, maar als al die reiningszooi bij mijn pa op de zaak staat doe ik dat natuurlijk niet. Schoonmaken is uurtje werk, maar alle oppervlakken opschuren en netjes maken kost het meeste tijd en dat doe ze niet voor je bij het revisiebedrijf :wink: Vooral mijn zuigerbussen waren verschrikkelijk vies door het gebruikte koelwater ipv koelvloeistof.

@ TTF; Kop hoeft niet gevlakt als hij niet is warm gelopen, dus dat heb ik niet laten doen. Dat reviseren van je cilinderkop kun je voor de rest makkelijk zelf. Kost even tijd, maar dan heb je ook wat!
Freude am Fahren.

User avatar
jetski
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 110
Joined: MonDec20, 2004 9:20:29 PM
Location: Kampen

Post by jetski »

Nou onze monteur heeft er achteraan gebeld.

Voor een volledige motorrevisie, wat volgens hem dus nodig is. Zijn wij +- ?1400,- kwijt.

Dit is wel ff schrikken. Twijfel slaat weer toe.

Help! ? :(

robin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunDec14, 2003 10:21:59 PM
Location: Dirkshorn
Contact:

Post by robin »

Zo hoop geld wat wordt er dan allemaal gedaan?
BX GTI 16V 1987
XANTIA ACTIVA V6 1997
SAXO VTS 1998

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

robin wrote:Zo hoop geld wat wordt er dan allemaal gedaan?


Een revisie is wat ik nu ook heb gedaan. Alle slijtagedelen+pakkingen vervangen.

Als je het zelf doet ben je +-500 euries en veel tijd kwijt :wink:
Freude am Fahren.

Post Reply