Michel Bats aka MBa@NL (AX Plaisir U9 '91, AX 14 TRS U9 '90)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

ik snap hem, dus je knipt de kabel door, en daar plaats je het *ik neem aan bijgeleverde* t splitsingkje tussen, daar de *ik neem aan ook bijgeleverde* slang aan, en dan naar je metertje?

Fluitje van een cent lijkt me?

groetjes Sander

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Pixels66 wrote:ik snap hem, dus je knipt de kabel door, en daar plaats je het *ik neem aan bijgeleverde* t splitsingkje tussen, daar de *ik neem aan ook bijgeleverde* slang aan, en dan naar je metertje?

Fluitje van een cent lijkt me?

groetjes Sander


tis inderdaad niet moeilijk :)

dat t splitsinkje hoort erbij te zitten en dat doorzichtige slangetje daar kon je in een AX mee van voor naar achter en weer terug, vrij lang dus ;)

Groetjes,

Michel

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

HAHHAAH nee dan is het goed, bedankt in ieder geval, ik ga er een halen als ik in Essen ben(autoshow), en nog wat dingetjes...

als het niet lukt mag ik jouw en je vader wel te hulp schieten toch?
Heb geen zin om me broer overal mee lastig te vallen;)

groetjes Sander

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Pixels66 wrote:HAHHAAH nee dan is het goed, bedankt in ieder geval, ik ga er een halen als ik in Essen ben(autoshow), en nog wat dingetjes...

als het niet lukt mag ik jouw en je vader wel te hulp schieten toch?
Heb geen zin om me broer overal mee lastig te vallen;)

groetjes Sander


no problem 8)

Groetjes,

Michel

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

14 oktober 2006

Post by MBa@NL »

14 oktober 2006

vanochtend vroeg vertrokken om optijd in Deventer te zijn om een AX Plaisir op te halen.

rond 10'en waren we in Deventer. Met de eigenaresse zijn we naar het postkantoor gereden om de AX vervolgens op naam van mijn vader te schrijven, na alles financieel afgehandeld te hebben, hebben we de AX op de trailer gehesen, wat nog makkelijker ging als dat we dachten, en rond kwart voor elf gingen we weer richting huis.

thuis aangekomen hebben we de AX van de trailer afgehaald en onder de carpoort gereden, m'n vader en ik zijn daarna druk bezig geweest met het strippen van de AX, m'n vader onder de kap en ik in de AX.

Morgen gaan we weer verder met het leeghalen van de AX.

ondertussen is de eindbestemming ook bekend van de AX, de hele AX of stukken worder straks gebruikt door Denny (denny @ AXClub) gebruikt in de racerij.

KLIK voor foto's

Groetjes,

Michel
Last edited by MBa@NL on TueJun26, 2007 11:09:49 PM, edited 1 time in total.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: 14 oktober 2006

Post by MBa@NL »

15 oktober 2006

Vandaag weer verder gegaan met het demonteren van spulen uit de Plaisir.

Onder de kap is het nu erg leeg en binnenin is het een grote chaos, alles ligt los. Het dashbord zit alleen nog vast op de beruchte rubbers, maar om die er uit te halen moet ook de parafaam eraf dus dat komet misschien morgen wel.

KLIK voor foto's

Groetjes,

Michel
Last edited by MBa@NL on TueJun26, 2007 11:10:21 PM, edited 1 time in total.

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

En hoe roestig is het onder die skirts???

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Glenn@nl wrote:En hoe roestig is het onder die skirts???


heel roestig, tenmiste links, rechts ligt er nog niet af.

vooral de punt, ik denk als je een beetje hard "BOE" zegt dat je het hoort of ziet ritselen :(

ik hoop dat de andere deur nog wat is want onderandere daar ging het om.

Groetjes,

Michel

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: 14 oktober 2006

Post by MBa@NL »

16 oktober 2006

Vandaag weer verder gegaan met het uit elkaar halen van de AX Plaisir. Het dashboard is nu volledig eruit, ging nog vrij makkelijk. Ook de dynamo ligt er nu uit en de kabelboom ligt er nu uit.

Voor het dashboard is ondertussen al een bestemming gevonden, deze gaat namelijk in de AX van de zus van Joost (PCRodent @ AXClub) omdat daar een dashboard inzit waar stukken uit zijn.

KLIK voor foto's

Groetjes,

Michel
Last edited by MBa@NL on TueJun26, 2007 11:10:48 PM, edited 1 time in total.

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Goed bezig! die dynamo ziet er nog gloedje nieuw uit! :shock:

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Glenn@nl wrote:Goed bezig! die dynamo ziet er nog gloedje nieuw uit! :shock:


is van 1998 :D

Groetjes,

Michel

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Glenn@nl wrote:Goed bezig! die dynamo ziet er nog gloedje nieuw uit! :shock:


Inderdaad, productie week 44 in 1998, en gaat zo snel mogelijk onze rode in want daar zit een exemplaar in die erg onregelmatig zijn werk doet.

Groetjes, Henk
Last edited by Henk Bats on MonOct16, 2006 9:14:15 PM, edited 1 time in total.
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Henk Bats wrote:
Glenn@nl wrote:Goed bezig! die dynamo ziet er nog gloedje nieuw uit! :shock:


Inderdaad, productie week 44 in 1998, en gaat zo snel mogelijk onze rode in wnat daar zit een exemplaar in die erg onregelmatig zijn werk doet.

Groetjes, Henk


onregelmatig? :?

je kan beter stellen NIET :lol:

Groetjes,

Michel

TonyHaak
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 27
Joined: SunApr23, 2006 10:12:14 PM
Location: Bleiswijk

Post by TonyHaak »

Doe niet zo moeilijk koop gewoon een GT
Het beest? O, die GROENE!

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

TonyHaak wrote:Doe niet zo moeilijk koop gewoon een GT


Dit slaat werkelijk nergens op....het in jou ogen "moeilijk" doen is voor de meeste mensen hun hobby.....
Dus ga aub niet bepalen wat iemand moet doen, en hou je botte mening lekker voor je...... :?
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Rock's wrote:
TonyHaak wrote:Doe niet zo moeilijk koop gewoon een GT


Dit slaat werkelijk nergens op....het in jou ogen "moeilijk" doen is voor de meeste mensen hun hobby.....
Dus ga aub niet bepalen wat iemand moet doen, en hou je botte mening lekker voor je...... :?


@Aad, bedankt voor je reactie.

Nog even voor TonyHaak, als je een hobby hebt en je bent scholier en 17 jaar, dan klink het erg onvolwassen als iemand ongefundeerd roept "Doe niet zo moeilijk en koop gewoon en GT"

Het is heel simpel met geld is alles te koop ook een AX GT maar of je daar als 17 jarige net zoveel plezier an beleeft is nog maar de vraag, als je zou weten wat Michel (MBa@NL) het afgelopen jaar heeft geleerd van en over zijn zelf verdiende AX Plaisir zou je je gaan staan schamen voor zo'n botte uitspraak.

Groetjes, Henk

PS Misschien ben ik wel wat te scherp geweest in mijn reactie, maar waarschijnlijk komt het dat het over je zoon gaat.
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

de opmerking slaat ook als een lul op een drumstel. (misschien per ongeluk in het foute topic?)

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

behalve op een Golf Forum heeft die reaktie hier in geen post veel zin . (je kan beter een ax GT kopen................ ipv van die TDi :lol: )
juiste thread of niet, de reaktie heeft geen zin.

TonyHaak
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 27
Joined: SunApr23, 2006 10:12:14 PM
Location: Bleiswijk

Post by TonyHaak »

Sorry, misschien hebben jullie wel gelijk, mijn opmerking was idd wat cru.. :oops:

Ik heb zelf een 1.1 First uit '91, steeds als ik iets eraan moet repareren komt er weer een ander probleempje bij, opzich best frustrerend. Het is niet erg, ik vind het leuk om die problemen op te lossen, ik zie dat ook als hobby.

Toch vind ik het moeilijk te begrijpen dat iemand de problemen op wil zoeken. Hoe knap ik het ook vind van diegene die daar het geld en tijd in zo'n project wil steken. Je weet dat er voor een paar euro's meer er beesten van GT's te koop staan. Dat jij daar bewust niet voor kiest, is mijn ogen misschien wat moeilijk doen, in die van jou dus duidelijk niet.

Nogmaals mijn excusses, veel plezier met je hobby, dan heb ik dat met de mijne... :wink:
Het beest? O, die GROENE!

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

TonyHaak wrote:Sorry, misschien hebben jullie wel gelijk, mijn opmerking was idd wat cru.. :oops:

Ik heb zelf een 1.1 First uit '91, steeds als ik iets eraan moet repareren komt er weer een ander probleempje bij, opzich best frustrerend. Het is niet erg, ik vind het leuk om die problemen op te lossen, ik zie dat ook als hobby.

Toch vind ik het moeilijk te begrijpen dat iemand de problemen op wil zoeken. Hoe knap ik het ook vind van diegene die daar het geld en tijd in zo'n project wil steken. Je weet dat er voor een paar euro's meer er beesten van GT's te koop staan. Dat jij daar bewust niet voor kiest, is mijn ogen misschien wat moeilijk doen, in die van jou dus duidelijk niet.

Nogmaals mijn excusses, veel plezier met je hobby, dan heb ik dat met de mijne... :wink:


Een GT is hartstikke leuk maar die is in principe al af, het lijkt mij leuker om zelf je auto op te bouwen. als er dan een keer wat aan de hand is dan ga je eerder zelf aan de slag dan wanneer je nog nooit een schroefje hebt logedraait. en ik vind je moet klein beginnen en niet gelijk te hard van stapel lopen. dit is eigenlijk mijn idee van een eerste auto!

misschien dat ik over een paar jaar als nog naar een GT ga kijken maar dat zien we dan wel weer.

wat geld betreft een:

een goede GT ben je zo ?800,- kwijt (en misschien wel meer)

voor deze AX was ik ?200,- kwijt

na die ?200,- is er wel wat bovenop gekomen aan de spullen, maar het meeste heb ik al weer kunnen compenseren met iets anders waardoor het geen wat ik er aan gespendeerd heb nog steeds erg laag is.

dat het stof weer van mijn topic is afgeblazen heb ik geen probleem mee maar de manier waarop is jammer.

Groetjes,

Michel

Post Reply