Je blokkie ziet er mooi schoon uit idd, ik zie trouwens dat bij jouw de kachelretourslang anders loopt als bij mij. Bij jouw zit er een ontluchtinsventieltje op de slang zelf naast het luchtfilter en bij mij zit daar een extra slangetje voor omdat de ontluchting bij het schutbord zit.
ik geloof dat die losse lampjes met xenongas erin ook werken. die blijven iig koeler bij 100W dan de normale 100W lampen. leveren daardoor lichtopbrengst die een normale 175W zou moeten leveren ofzo... wel k*t als je er zo ??n als tegenligger met groot licht hebt dus
IceByte wrote:Binnenkort wordt het als et goed is een van de weinig AX'en met xenon, zit dr toch zwaar over te denken namelijk, lichtopbrengst is echt naadje met de standaard lampjes, kan dr wel rallylampen inzetten, maar 100W vinden de lampen denk ik niet zo lekker, liggen straks ineens de glazen op de straat
Bovendien gaan die dingen nogal snel kapot, dus xenon lijkt me wel een leuke optie ipv zoiets, kan ze bovendien meenemen als ik overga naar een andere auto, lijkt me namelijk niet zo dat mn volgende auto meteen 1 met xenon wordt
Ik heb van die "Laser Blue" lampen erin...ik mn lichten aan heb is de verlichting (bijna) helderwit...geweldige lichtopbrengst, en stukken goedkoper dan xenon....maar tis natuurlijk wel leuk als je de enige AX (of in ieder geval 1 van weinige) in Nederland (of waar dan ook) hebt
Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06) Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)
Kakelbont wrote:Xenon is wel cool Maarreh wel duur hoor...
Je blokkie ziet er mooi schoon uit idd, ik zie trouwens dat bij jouw de kachelretourslang anders loopt als bij mij. Bij jouw zit er een ontluchtinsventieltje op de slang zelf naast het luchtfilter en bij mij zit daar een extra slangetje voor omdat de ontluchting bij het schutbord zit.
Kan kloppen, ik heb dr ook een ander koelsysteem inliggen, het oude systeem was lek, en bij het demonteren van de kop e.d is er kennelijk ook een gaatje in een slang gekomen, was niet erg want hetmoest toch vervangen worden
Het systeem dat er nu op zit is met een apart overlooptankje achter de vulopening voor de ruitensproeier, zeg maar waar normaal de ECU zit.
Radiator heeft dan ook geen vulopening, en de ontluchtingspunten zijn hierdoor iets anders, ik heb volgens mij zelfs een dubbele ontluchting omdat niet alle slangen zijn vervangen.
IceByte wrote:Binnenkort wordt het als et goed is een van de weinig AX'en met xenon, zit dr toch zwaar over te denken namelijk, lichtopbrengst is echt naadje met de standaard lampjes, kan dr wel rallylampen inzetten, maar 100W vinden de lampen denk ik niet zo lekker, liggen straks ineens de glazen op de straat
Bovendien gaan die dingen nogal snel kapot, dus xenon lijkt me wel een leuke optie ipv zoiets, kan ze bovendien meenemen als ik overga naar een andere auto, lijkt me namelijk niet zo dat mn volgende auto meteen 1 met xenon wordt
Ik heb van die "Laser Blue" lampen erin...ik mn lichten aan heb is de verlichting (bijna) helderwit...geweldige lichtopbrengst, en stukken goedkoper dan xenon....maar tis natuurlijk wel leuk als je de enige AX (of in ieder geval 1 van weinige) in Nederland (of waar dan ook) hebt
Ach, tis 1x duurder in de aanschaf, maar als het goed is hoef je de lampen nauwelijks te vervangen, en het systeem is mee te nemen naar een andere auto, dus die kosten haal je dr wel weer uit.
Met een beetje mazzel de xenon morgen al in huis, vanuit Amerika, niet gek, volgens de shipping info kon het 2 weken duren, maar volgens mij is het zelfs in minder dan 1 week gedaan, dus hopelijk kan ik het er snel op gaan bouwen
Xenon is nog niet gemonteerd, wil toch eerst goed weer hebben, en moet mn 2e koplamp hier in de garage nog opzoeken, zitten nu 2 verschillende koplampen in nadat 1 imitatielamp het begeven heeft, heb nog een originele liggen, de vraag is alleen even waar. Moet de lampen gelijk controleren of de afdichting langs het glas wel goed is, condens heb ik geen zin in.
Verder wacht ik nog op wat beter weer, want heb geen zin om met die nattigheid te gaan lopen klooien met die xenon lampen, lijkt me niet goed voor die dingen.
Last edited by IceByte on SunMay15, 2005 8:39:58 PM, edited 1 time in total.
Ben benieuwd! Lijkt me echt super zo'n xenonkit. Ben eigenlijk ook wel beniewd wat het ong. kost. Die velgen zijn ook netjes, maar dat had ik al ergens gezegd. Succes met het inbouwen van de xenon.
Velgen zijn binnen, ze zien dr aardig strak uit, ze blijken gestraald te zijn, en opnieuw gespoten, binnenkant zit ook in de zwarte lak, dus ziet dr allemaal goed uit
Ik laat ze denk ik nog wel in de blanke lak zetten, dat ontbreekt er nog aan volgens mij.
Heb even een betere foto gemaakt van de velgen zoals ze nu achter het huis liggen te wachten:
Ik ga ze vermoedelijk nog in de blanke lak laten zetten, als dat tenminste goed gaat met de verf, ook weer door een spuiter laten doen, zelf met blanke lak wordt niet mooi, lak blijft altijd iets gelig.
Zoals je zien kan zitten dr nog niet eens ventielen in, dus ze zijn na het stralen en spuiten nooit gemonteerd geweest
IceByte wrote:, zelf met blanke lak wordt niet mooi, lak blijft altijd iets gelig.
Lukt wel, maar je moet spuiten bij minimaal 20 graden, anders word het idd geel, maar sowieso is de lak met een spuit een stuk steviger dan met een busje dus ik zou alsnog voor de autospuiter gaan
Xenon begin ik niet aan, ik vind het doodirritant als iemand achter me rijd, weet niet waarom maar ik word er nerveus van, dus dat doe ik een ander niet aan
IceByte wrote:, zelf met blanke lak wordt niet mooi, lak blijft altijd iets gelig.
Lukt wel, maar je moet spuiten bij minimaal 20 graden, anders word het idd geel, maar sowieso is de lak met een spuit een stuk steviger dan met een busje dus ik zou alsnog voor de autospuiter gaan
Xenon begin ik niet aan, ik vind het doodirritant als iemand achter me rijd, weet niet waarom maar ik word er nerveus van, dus dat doe ik een ander niet aan
Valt wel mee, als ze maar goed zijn afgesteld, dat ontbreekt er bij sommigen nog wel eens aan