IceByte aka Eelco (Citroen C5 Break 2.2 HDI Exclusive 2006)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Kakelbont »

Xenon is wel cool 8) Maarreh wel duur hoor...

Je blokkie ziet er mooi schoon uit idd, ik zie trouwens dat bij jouw de kachelretourslang anders loopt als bij mij. Bij jouw zit er een ontluchtinsventieltje op de slang zelf naast het luchtfilter en bij mij zit daar een extra slangetje voor omdat de ontluchting bij het schutbord zit. :idea:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

ik geloof dat die losse lampjes met xenongas erin ook werken. die blijven iig koeler bij 100W dan de normale 100W lampen. leveren daardoor lichtopbrengst die een normale 175W zou moeten leveren ofzo... wel k*t als je er zo ??n als tegenligger met groot licht hebt dus :lol:

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

xenon is gewoon 100x beter als die lampjes die ik nu ook heb...

vriend van mij heeft echte xenon in zijn polo, we hebben even naast elkaar gereden op de snelweg.. nou het leek net of ik mijn lichten uit had.. !

Image
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

TjizZzuH
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by TjizZzuH »

IceByte wrote:Binnenkort wordt het als et goed is een van de weinig AX'en met xenon, zit dr toch zwaar over te denken namelijk, lichtopbrengst is echt naadje met de standaard lampjes, kan dr wel rallylampen inzetten, maar 100W vinden de lampen denk ik niet zo lekker, liggen straks ineens de glazen op de straat :D

Bovendien gaan die dingen nogal snel kapot, dus xenon lijkt me wel een leuke optie ipv zoiets, kan ze bovendien meenemen als ik overga naar een andere auto, lijkt me namelijk niet zo dat mn volgende auto meteen 1 met xenon wordt :P

Ik heb van die "Laser Blue" lampen erin...ik mn lichten aan heb is de verlichting (bijna) helderwit...geweldige lichtopbrengst, en stukken goedkoper dan xenon....maar tis natuurlijk wel leuk als je de enige AX (of in ieder geval 1 van weinige) in Nederland (of waar dan ook) hebt :D

Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Kakelbont wrote:Xenon is wel cool 8) Maarreh wel duur hoor...

Je blokkie ziet er mooi schoon uit idd, ik zie trouwens dat bij jouw de kachelretourslang anders loopt als bij mij. Bij jouw zit er een ontluchtinsventieltje op de slang zelf naast het luchtfilter en bij mij zit daar een extra slangetje voor omdat de ontluchting bij het schutbord zit. :idea:

Kan kloppen, ik heb dr ook een ander koelsysteem inliggen, het oude systeem was lek, en bij het demonteren van de kop e.d is er kennelijk ook een gaatje in een slang gekomen, was niet erg want hetmoest toch vervangen worden

Het systeem dat er nu op zit is met een apart overlooptankje achter de vulopening voor de ruitensproeier, zeg maar waar normaal de ECU zit.
Radiator heeft dan ook geen vulopening, en de ontluchtingspunten zijn hierdoor iets anders, ik heb volgens mij zelfs een dubbele ontluchting omdat niet alle slangen zijn vervangen.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

TjizZzuH wrote:
IceByte wrote:Binnenkort wordt het als et goed is een van de weinig AX'en met xenon, zit dr toch zwaar over te denken namelijk, lichtopbrengst is echt naadje met de standaard lampjes, kan dr wel rallylampen inzetten, maar 100W vinden de lampen denk ik niet zo lekker, liggen straks ineens de glazen op de straat :D

Bovendien gaan die dingen nogal snel kapot, dus xenon lijkt me wel een leuke optie ipv zoiets, kan ze bovendien meenemen als ik overga naar een andere auto, lijkt me namelijk niet zo dat mn volgende auto meteen 1 met xenon wordt :P

Ik heb van die "Laser Blue" lampen erin...ik mn lichten aan heb is de verlichting (bijna) helderwit...geweldige lichtopbrengst, en stukken goedkoper dan xenon....maar tis natuurlijk wel leuk als je de enige AX (of in ieder geval 1 van weinige) in Nederland (of waar dan ook) hebt :D

Ach, tis 1x duurder in de aanschaf, maar als het goed is hoef je de lampen nauwelijks te vervangen, en het systeem is mee te nemen naar een andere auto, dus die kosten haal je dr wel weer uit.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Met een beetje mazzel de xenon morgen al in huis, vanuit Amerika, niet gek, volgens de shipping info kon het 2 weken duren, maar volgens mij is het zelfs in minder dan 1 week gedaan, dus hopelijk kan ik het er snel op gaan bouwen :D

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

wow dat doe je erg netjes..

ik ben benieuwd..

trouwens ook wat het precies heeft gekost inclusief shipping en bij wie je het gekocht hebt, mag van mij wel via pm
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Xenon is nog niet gemonteerd, wil toch eerst goed weer hebben, en moet mn 2e koplamp hier in de garage nog opzoeken, zitten nu 2 verschillende koplampen in nadat 1 imitatielamp het begeven heeft, heb nog een originele liggen, de vraag is alleen even waar. Moet de lampen gelijk controleren of de afdichting langs het glas wel goed is, condens heb ik geen zin in.

Verder wacht ik nog op wat beter weer, want heb geen zin om met die nattigheid te gaan lopen klooien met die xenon lampen, lijkt me niet goed voor die dingen.
Last edited by IceByte on SunMay15, 2005 8:39:58 PM, edited 1 time in total.

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Ben benieuwd! Lijkt me echt super zo'n xenonkit. Ben eigenlijk ook wel beniewd wat het ong. kost. Die velgen zijn ook netjes, maar dat had ik al ergens gezegd. Succes met het inbouwen van de xenon.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Velgen zijn binnen, ze zien dr aardig strak uit, ze blijken gestraald te zijn, en opnieuw gespoten, binnenkant zit ook in de zwarte lak, dus ziet dr allemaal goed uit
Ik laat ze denk ik nog wel in de blanke lak zetten, dat ontbreekt er nog aan volgens mij.

AX_Almere
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by AX_Almere »

netjes !
-----> AX <-----

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Heb even een betere foto gemaakt van de velgen zoals ze nu achter het huis liggen te wachten:

Image

Ik ga ze vermoedelijk nog in de blanke lak laten zetten, als dat tenminste goed gaat met de verf, ook weer door een spuiter laten doen, zelf met blanke lak wordt niet mooi, lak blijft altijd iets gelig.

Zoals je zien kan zitten dr nog niet eens ventielen in, dus ze zijn na het stralen en spuiten nooit gemonteerd geweest

ZX-Cruiser
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by ZX-Cruiser »

Die Xenon is een aanradertje, heb het nu een paar weken in de ZX... :shock:

Image

Nog een leuk verhaaltje erbij
http://www.rocketfuel.nl/html/zx16vmodshid.htm
AX GT 16V '87 | AX GTi '91 | C5 Exlusive '05

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

IceByte wrote:, zelf met blanke lak wordt niet mooi, lak blijft altijd iets gelig.

Lukt wel, maar je moet spuiten bij minimaal 20 graden, anders word het idd geel, maar sowieso is de lak met een spuit een stuk steviger dan met een busje dus ik zou alsnog voor de autospuiter gaan :)

Xenon begin ik niet aan, ik vind het doodirritant als iemand achter me rijd, weet niet waarom maar ik word er nerveus van, dus dat doe ik een ander niet aan :lol:

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Drake wrote:
IceByte wrote:, zelf met blanke lak wordt niet mooi, lak blijft altijd iets gelig.

Lukt wel, maar je moet spuiten bij minimaal 20 graden, anders word het idd geel, maar sowieso is de lak met een spuit een stuk steviger dan met een busje dus ik zou alsnog voor de autospuiter gaan :)

Xenon begin ik niet aan, ik vind het doodirritant als iemand achter me rijd, weet niet waarom maar ik word er nerveus van, dus dat doe ik een ander niet aan :lol:

Valt wel mee, als ze maar goed zijn afgesteld, dat ontbreekt er bij sommigen nog wel eens aan :D

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

ZX-Cruiser wrote:Die Xenon is een aanradertje, heb het nu een paar weken in de ZX... :shock:

Nog een leuk verhaaltje erbij
http://www.rocketfuel.nl/html/zx16vmodshid.htm

Wat jij hebt zijn geen bi xenon lampen, aangezien bij de ZX de lampen gescheiden zijn, bi xenon is een stukkie duurder helaas :(

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Xenon is vandaag gemonteerd, moet vanavond nog naar het effect, maar het ziet dr overdag al best fel uit, foto's volgen dus nog :D

Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Joris »

Jeah foto's :P
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Ok, hier is dan ff een snel fotootje van de xenonkit:

Image