Zet dan alleen je gewone achteras er maar weer onderq01z wrote:tuurlijk, ikke weldenny wrote:Kom jij de turrets inlassen dan ?
Denny Lambrechts (AX SPORT '87)
Moderator: webmasters
update-je:
stoelframes zijn ingelast gister. Foto's worden nog wel gepost.
Verder hebben we een volvo amazone omgeturned in een politieauto (amerikaanse zwart wit) incl zwaailicht.
stoelframes zijn ingelast gister. Foto's worden nog wel gepost.
Verder hebben we een volvo amazone omgeturned in een politieauto (amerikaanse zwart wit) incl zwaailicht.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Goed omt e horen :d Nu gauw fotos
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ik zet ze op maximaal castor. Dan heb ik geen extra bandenslijtage door continu camber hoeken. Maar ik heb wel het voordeel van camber in de bochten. Zo gauw ik nl dan stuur komen de wielen schuin te staan (beetje het eend gedoe) en zetten zich als het ware af in de bocht.
instelbare topmounts hebben niet zozeer met bandentemperatuur te maken je probeert er nl zo veel mogelijk grip mee te halen. Dit ongeacht of de band gelijkmatig warm wordt. Omdat je nl je wielstanden veranderd zal er altijd verschil in contact zijn en dus verschil temperatuur.
Maja als ik daar allemaal over moet nadenken moet ik ook gaan denken aan het uitwegen van de auto (corner weights), bumpsteer, ackermann fusee standen, toe en uitspoor etc etc.
Enige waar ik nog aan denk is eventueel de hoekgewichten bepalen. Maar das in een ax redelijk kansloos denk ik omdat ik dan dus in principe met 2 verschillende veren moet gaan rijden (waar ik zit is de wagen tenslotte zwaarder en heb je dus een hardere veer nodig).
Hoop theorie, erg leuk om het eens door te nemen maar de suspensie geometrie van een ax is te beperkt met standaard ophangingsdelen om zelfs maar in de buurt van een optimum te kunnen komen.
instelbare topmounts hebben niet zozeer met bandentemperatuur te maken je probeert er nl zo veel mogelijk grip mee te halen. Dit ongeacht of de band gelijkmatig warm wordt. Omdat je nl je wielstanden veranderd zal er altijd verschil in contact zijn en dus verschil temperatuur.
Maja als ik daar allemaal over moet nadenken moet ik ook gaan denken aan het uitwegen van de auto (corner weights), bumpsteer, ackermann fusee standen, toe en uitspoor etc etc.
Enige waar ik nog aan denk is eventueel de hoekgewichten bepalen. Maar das in een ax redelijk kansloos denk ik omdat ik dan dus in principe met 2 verschillende veren moet gaan rijden (waar ik zit is de wagen tenslotte zwaarder en heb je dus een hardere veer nodig).
Hoop theorie, erg leuk om het eens door te nemen maar de suspensie geometrie van een ax is te beperkt met standaard ophangingsdelen om zelfs maar in de buurt van een optimum te kunnen komen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
ja, Ik moet de bocht ook gaan uitsturen waarschijnlijk en het stuurt wat zwaarder in het algemeen omdat je dus je auto optilt met sturen (zelfde als karten maar dan veel minder extreem.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
kan iemand duff bannen uit mijn topic
hahaha. jawel terugsturen nog. Ik kan straks niet meer (waarschijnlijk) na een bocht mijn stuur loslaten zadat deze zelf terug recht komt te staan. Dat moet handmatig.
hahaha. jawel terugsturen nog. Ik kan straks niet meer (waarschijnlijk) na een bocht mijn stuur loslaten zadat deze zelf terug recht komt te staan. Dat moet handmatig.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
zo,
Vandaag met merwede aan de foon gehangen.
Ze kunnen precies leveren wat ik wil (maar dat lijkt bij een veer niet zo moeilijk)
prijs komt uit op zo'n €73,- per veer voor de hoofdveren.
Dan moet ik nog centreerschotels hebben en hulpveren. Schotels kunnen ze niet leveren.
Ben dus ook nog even in conclaaf met H&R en Eibach. Ow ja, domper van vandaag. Budget is op . Dus nu moet ik de spaarrekening gaan plunderen helaas.
Vandaag met merwede aan de foon gehangen.
Ze kunnen precies leveren wat ik wil (maar dat lijkt bij een veer niet zo moeilijk)
prijs komt uit op zo'n €73,- per veer voor de hoofdveren.
Dan moet ik nog centreerschotels hebben en hulpveren. Schotels kunnen ze niet leveren.
Ben dus ook nog even in conclaaf met H&R en Eibach. Ow ja, domper van vandaag. Budget is op . Dus nu moet ik de spaarrekening gaan plunderen helaas.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Nee is allemaal de verkeerde diameter volgens mij. Daarnaast ben ik goedkoper uit zo dan dat ik een goedkope schroefset moet kopen.TTF wrote:kun je geen schotels, hulpveren ed gebruiken uit een bestaande (goedkope) schroefset?
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
zo minder goede update die er wel voor gaat zorgen dat er weer wat tempo in het project komt.
Mijn motor heeft besloten sinds dit weekend dat zogauw hij loopt er een constante stroom van blauwe wolken uit de uitlaat dient te komen.
Hij komt dus na een 190.000 km waarvan 25K met mijn rijstijl aan zijn einde. Ik hoop stiekum op wat kleins zodat de revisie beperkt kan blijven.
Blokje heeft iig de laatste 25K dus een mooi leven gehad waarbij ze regelmatig de 8000rpm heeft mogen aantikken. respect.
Het goede nieuws:
Dus aanstaand weekend gaan we maar eens een ander blok in de auto tassen. Moet tenslotte ook ingelopen zijn voordat we naar malmedy rijden.
Mijn motor heeft besloten sinds dit weekend dat zogauw hij loopt er een constante stroom van blauwe wolken uit de uitlaat dient te komen.
Hij komt dus na een 190.000 km waarvan 25K met mijn rijstijl aan zijn einde. Ik hoop stiekum op wat kleins zodat de revisie beperkt kan blijven.
Blokje heeft iig de laatste 25K dus een mooi leven gehad waarbij ze regelmatig de 8000rpm heeft mogen aantikken. respect.
Het goede nieuws:
Dus aanstaand weekend gaan we maar eens een ander blok in de auto tassen. Moet tenslotte ook ingelopen zijn voordat we naar malmedy rijden.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
ik weet het. Kom nergens aan toe dit had al maanden geleden allemaal geregeld moeten zijn hahaha
Als ik kijk wat ik allemaal nog moet doen:
Wielen bij fast eddie ophalen (groningen) stoelen in zuid limburg, veren in de meern. (dus een rondje van een slordige 700 km.
veerpoten moeten nog aangepast worden. Achteras rammelt (sinds de hardere rubbers) dus dat moet ff worden nagekeken. Fusees zijn weer aan gort (begin erg aan de producten van MOOG te twijfelen, 500km oud nl)
druk druk druk
Als ik kijk wat ik allemaal nog moet doen:
Wielen bij fast eddie ophalen (groningen) stoelen in zuid limburg, veren in de meern. (dus een rondje van een slordige 700 km.
veerpoten moeten nog aangepast worden. Achteras rammelt (sinds de hardere rubbers) dus dat moet ff worden nagekeken. Fusees zijn weer aan gort (begin erg aan de producten van MOOG te twijfelen, 500km oud nl)
druk druk druk
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
He Denny, die wielen kan ik voor je meenemen naar het kampeerweekend in september, ik werk zo ongeveer bij Edwin aan huis, scheelt je weer een tankje benzinedenny wrote:ik weet het. Kom nergens aan toe dit had al maanden geleden allemaal geregeld moeten zijn hahaha
Als ik kijk wat ik allemaal nog moet doen:
Wielen bij fast eddie ophalen (groningen) stoelen in zuid limburg, veren in de meern. (dus een rondje van een slordige 700 km.
druk druk druk