Raôel -> 1.1 Spot BLAUW || 2CV

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste

Post by CitroCin »

Hee gefeliciteerd metje nieuwe project, dat houd je wel lekker bezig!
Dat interieur is echt geweldig, wij hebben het ook een tijd gehad en het zit echt fantastisch.
Hoeveel rondjes heb je samen met Heidi gelopen om tot het besluiten van de koop te komen? :D
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

CitroCin wrote:Hee gefeliciteerd metje nieuwe project, dat houd je wel lekker bezig!
Dat interieur is echt geweldig, wij hebben het ook een tijd gehad en het zit echt fantastisch.
Hoeveel rondjes heb je samen met Heidi gelopen om tot het besluiten van de koop te komen? :D
Heidi moest werken, dus ja, wie houdt mij dan nog tegen ;-)

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

Zou ze je überhaupt tegen gehouden hebben dan?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller

Post by Henk Bats »

Raoel, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, persoonlijk vind ik het interieur van een Image één van de mooiste wat ooit in een AX is geleverd.

Succes met alle klusjes.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

Korte update: schoon injectiehuis zit er weer in, met vloeibare pakking + op maat gemaakt melkkarton.

Boutje van de oliefilter wilde er in eerste instantie niet uit. Het werd donker, ik heb nog meer ideeen, dus dat komt wel goed.

Radiateur is echt brak: hij is geplakt bij het vulhuis, de koelvloeistofhoogte-meter-kabel is los, ik heb wel een kabeltje gevonden die genomineerd is, want die hangt in de buurt los. Moet ik nog ff doormeten.

Bij onderzoek onderaan de auto nog wat roest op het subframe gevonden :-( De duckservice gaat goed aan me verdienen... Gelukkig goed bereikbaar.
Lambda-sonde zag er niet heel vuil uit. Dat valt weer mee.

Ik heb er nog steeds zin in, dus we gaan gewoon door :-)

Korte-termijn-planning: wachten tot vloeibare pakking opgedroogd is (24u lijkt me goed), koelvloeistof/olie vervangen, ECU eens uitlezen... Misschien weet ik morgen meer ;-)

Mijn klusplek achter 't huis (parkeerplaats) is tijdelijk opgeheven i.v.m. verbouwing, ik moet nu een stukje lopen, dat is wel jammer..

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

raoel wrote:Hij is er, de nieuwe AX, eindelijk een type 1 :)

Mooi interieur :) Nog niet eerder gezien..
http://www.raoeloomen.nl/foto/AX/100_1108.JPG
niet liegen raoel, je hebt zelfs al in mijn furio gezeten, dan moet je dat interieur ook wel opgevallen zijn.

maar zodra ik weer op die sloop ben zal ik voor je kijken ivm die rechter deur, (en de rest)

veel plezier van deze image ! :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

DuFF wrote:
raoel wrote:Hij is er, de nieuwe AX, eindelijk een type 1 :)

Mooi interieur :) Nog niet eerder gezien..
http://www.raoeloomen.nl/foto/AX/100_1108.JPG
niet liegen raoel, je hebt zelfs al in mijn furio gezeten, dan moet je dat interieur ook wel opgevallen zijn.

maar zodra ik weer op die sloop ben zal ik voor je kijken ivm die rechter deur, (en de rest)

veel plezier van deze image ! :)
Oh in jouw Furio ben ik inderdaad uitgebreid gaan zitten... maar toen vielen er zoveel dingen op (dingen die jij vanbinnen en vanbuiten gepimpt hebt) dat ik eerlijk gezegd niet naar de kleur van de stoelen heb gekeken :-( Hmmm, gek is dat...

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

Ah, olie in de koelvloeistof. Het wordt steeds mooier. Koppakking vervangen, altijd al een keer willen leren :)

Bouwvakkers + regen, verdwijn van de parkeerplaats ik wil verder :D

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

:( sorry raoel, ik wou vandaag foto's maken, maar hij stond er niet meer.

die mooie 5deurs image met compleet en goed interieur is dus door de shredder gegaan :x .

Punaxio
AX Master
AX Master

Post by Punaxio »

DuFF wrote::( sorry raoel, ik wou vandaag foto's maken, maar hij stond er niet meer.

die mooie 5deurs image met compleet en goed interieur is dus door de shredder gegaan :x .
Auw :(

Er staat in Hoogeveen, hier 20 km vandaan, een Image op de sloop. Danwel een 3D.
Maar.. Ik begrijp dus dat je een interieur zoekt Raoel? Kan wel een kijkje voor je nemen.... :D

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

nee raoel zoekt een 5deurs, ivm de rechter achterdeur

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

Deur rechtsvoor moet ik hebben! DuFf, bedankt voor het kijken!

maar een interieur van een image is echt **super**, haal 'm eruit en als je 'm zelf niet kunt gebruiken is er misschien wel iemand anders?

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

Image

Lekker bezig geweest afgelopen dagen, met veel fijne gevoelens bij schroefjes die niet willen en na wat gepruts toch wel ;-) De onderhoudsstaat is *echt* slecht, zwarte olie, stond nog te laag voor de peilstok.

V-snaar + poelie eraf, kleppendeksel is open, radiator eraf (wat een barrel) koelvloeistof + olie eruit. Distrubtieriem bijna weg.

Morgen pakkingset halen, de rest is al binnen, op wat klein sloopspul na.

Verrek, ik begin al een echte klussert te worden :-D

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Ok, gaat de goede kant op. En na bijna anderhalf jaar klussen mag het toch wel? ;-)
Image

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

nou, anderhalf jaar haal ik nog niet echt, het duurde maanden voordat mijn contactslot een beetje wilde vlotten en uiteindelijk had ik toch hulp nodig voordat het af kwam....

Pas sinds ik ook nog een BX erbij heb schiet het echt op ;-) Maar ik werd gedwongen door een lange lijst uitvallende onderdelen ;-)

Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Elsje »

haha.
ja, noodzaak maakt dat je gaat lopen. maar mooi dat je het ondertussen ook heel leuk en leerzaam vindt!!

ben je dus de koppakking (en vele andere zaken) aan het vervangen?
ik had een 'to do' geplaatst, goeie gelegenheid om die uit te breiden/te verbeteren of van foto's te voorzien!

veel plezier en succes met je klussen
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

ondertussen is de distributieriem er vanaf,

De kop zat ik nog ff mee te klooien. Na wat nalezen blijkt dat uitlaatspruitstuk er eerst vanaf moet, de moertjes zijn al half los, dus dat gaat goed komen.
En nog wat kabeltjes los bij de bobine...

Morgen bij de sloop langs, op onderdelenjacht :D

Het gaat langzaam, maar als ik teveel uren ga maken op 'n dag vind ik het niet leuk, en het moet niet tegen gaan staan.
En overdag wordt er gewoon serieus gewerkt :) 't Geld moet ook binnenkomen.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

raoel wrote:ondertussen is de distributieriem er vanaf...

...Morgen bij de sloop langs, op onderdelenjacht...
Ik zou een nieuwe distributieriem nemen! ;) :lol:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

@ mastenhose,
ik denk dat Raoel op de sloop juist de kopbouten van een GTI haalt, die zijn namelijk sneller. :blabla

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

ja 1.4 kopbouten hebben 2% extra vermogen toch? ik ga ook nog op zoek naar striping (+3pk), een spoiler voor downforce op de achterbanden (is serieus nodig bij de Image), gesloten sportfilter (+5pk), een stuurhoes (beter grip in de bochten), een tennisbal voor op de trekhaak, en, ach waarom ook niet, een zakje zwarte &nbsp's :)

Nee, 'k heb een radiator nodig, deze is ernstig stuk ;) Misschien hebben ze nog een uitlaat. En er staat nog een BX Chic met net plaatwerk.

Post Reply