Sander (2 wiel aangedreven Kangaroe)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Sander wrote:Op 1,5 bar moet dat zo'n 160pk tot gevolg hebben


Wow! :?

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

In het meest optimale geval kan ik hem op 2 bar laten draaien. Met als gevolg... Schrik niet 220 pk. 2 bar is 2x keer zoveel lucht is 2 keer zoveel benzine. Is het net alsof er een 3,2 liter inzit. Maar dit zal wel niet gebeuren.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Sander wrote:In het meest optimale geval kan ik hem op 2 bar laten draaien. Met als gevolg... Schrik niet 220 pk. 2 bar is 2x keer zoveel lucht is 2 keer zoveel benzine. Is het net alsof er een 3,2 liter inzit. Maar dit zal wel niet gebeuren.


ik denk niet dat je geweldige TU pakkinkjes dat houden :D maar daar zet je natuurlijk speciale in..
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Met nadruk. In het allermeeste heel erg ontzettend optimal geval.

Dingen die gebeuren bij 2 bar.
Enorme krachten op je krukas je drijfstangen en je zuigers.
Je zuigerveren die je motor willen verlaten.
Koppelling moet verzwaard worden waarschijnlijk een 2 plaats koppeling
Versnellingsbak werk je binnen 10000 kilometer het graf in.
Aandrijfassen.
Motorophanging.
enz
enz
enz

Daarom hou ik de druk relatief laag op 1,5. En dan maar bidden dat alles het blijft doen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

H???l goed bezig Sander!!

220 Pk in een AX... :shock:
Misschien in de toekomst? (met een ander blok)
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Sander wrote:Met nadruk. In het allermeeste heel erg ontzettend optimal geval.

Dingen die gebeuren bij 2 bar.
Enorme krachten op je krukas je drijfstangen en je zuigers.
Je zuigerveren die je motor willen verlaten.
Koppelling moet verzwaard worden waarschijnlijk een 2 plaats koppeling
Versnellingsbak werk je binnen 10000 kilometer het graf in.
Aandrijfassen.
Motorophanging.
enz
enz
enz

Daarom hou ik de druk relatief laag op 1,5. En dan maar bidden dat alles het blijft doen.


Mijn zege heb je! Leuk maar zonde. 1,5 bar is ook erg veel hoor :!:
Freude am Fahren.

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

1.5 bar gaat je nooit lukken met een compressor, max. 0.6-0.8 bar. En wat voor compressor ga je erop zetten? Een Roots of een Eaton.

En wat voor injectie en ontsteking ga je rijden? Denk dat je toch aan een programmeerbaar systeem moet gaan denken van bijv. DTA. Met je originele injectie lukt dat natuurlijk nooit.

En dat 2 bar 2x zoveel lucht betekend is niet waar. 1 bar betekend namelijk al verdubbeling, maar door de wrijving end. Zal het niet lukken om dan 2x zoveel zuurstof in je motor te krijgen omdat deze lucht veel warmer is als normaal (en warmere lucht bevat minder zuurstof per m3). Ik denk dat je zekerweten wel een intercooler moet plaatsen omdat je anders hele hoge inlaattemperaturen krijgt. Bovendien moet je heelveel aan je motor veranderen.

Denk alleen al aan de compressie die is veel te hoog en zal max 8-9 bar mogen zijn. En als je echt naar 2 bar wil moet je stalen drijfstangen en gesmede zuigers hebben anders breken ze als lucifer houtjes en steken ze door de zijkant van je blok. Heel veel suc6 met je project en we wachten met zijn allen op de vermogensuitdraai ;)
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

1,5 bar absoluut dus 0,5 bar boven atmosferisch. Compressor probeer ik zelf te maken van een bx diesel 1.9 turbo. Ik ga het injectiesysteem van Peter overkopen. Deze heeft een pingelsensor dit zal de ontsteking hopelijk positief beinvloeden. Ik moet idd niet als een gek mn compressie gaan verhogen nou want dan wordt het zometeen problematisch.

De extra benzine regel ik met of grotere injectoren of een 5e injector. door die relatief lage druk denk ik wel dat mn injectiesysteem dat trekt zoniet dan moet ik maar eens opzoek naar een injectiesysteem van een grotere auto.

2 bar absoluut betekent dus een verdubbeling van de ingeblazen lucht. Ik verwacht met een compressie naar 2 bar geen gigantische temperatuurstijgingen. Vooral omdat een compressor niet zo gigantisch warm wordt als een turbo. En omdat je motor normaal gesproken echt niet 1 bar in zn cilinders krijgt denk ik dat de gok wel aardig klopt.

Als je echt op 2 bar relatief dus 3 bar absoluut gaat rijden dan ben je hartstikke gek zonder dat je kruiwagens geld onder je kap gooit.

Heerlijk he die standaard in drukken. Volgende keer in psi ok :wink:
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Manta-turbo
AX Starter
AX Starter
Posts: 11
Joined: FriOct22, 2004 8:07:29 AM
Contact:

Post by Manta-turbo »

Ik denk die heeft een kronkel in zijn hoofd met 2 bar :S met een compressor. Maar nu begrijp ik het. Hoe wil je dan een turbo ombouwen naar compressor?? De meeste compressoren werken niet hetzelfde als een turbo (dus met een schoepenrad wat rond draait) maar eigenlijk hetzelfde als een oliepomp dus 2 assen met schoepen die in elkaar draaien. Wil je de uitlaatkant van je turbo afhalen en dan een poelie erop maken ofzo? Denk dat je hem dan nooit meer gebalanceerd krijgt en dat ie snel naar de kl*te loopt :( De riem die hem aandrijft moet natuurlijk wel onder spanning staan en die trekt het asje van je turbo opzij waardaar alles in je turbo verkeerd belast wordt. En een diesel turbo is btw. heel erg klein!

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

Manta-turbo wrote:Ik denk die heeft een kronkel in zijn hoofd met 2 bar :S met een compressor. Maar nu begrijp ik het. Hoe wil je dan een turbo ombouwen naar compressor?? De meeste compressoren werken niet hetzelfde als een turbo (dus met een schoepenrad wat rond draait) maar eigenlijk hetzelfde als een oliepomp dus 2 assen met schoepen die in elkaar draaien. Wil je de uitlaatkant van je turbo afhalen en dan een poelie erop maken ofzo? Denk dat je hem dan nooit meer gebalanceerd krijgt en dat ie snel naar de ***** loopt :( De riem die hem aandrijft moet natuurlijk wel onder spanning staan en die trekt het asje van je turbo opzij waardaar alles in je turbo verkeerd belast wordt. En een diesel turbo is btw. heel erg klein!


IDD, dat wou ik ook zeggen. Een diesel Turbo is aanzienlijk kleiner. Ik denk dat een poelie monteren ook niet alles is... Hoe wou je zoiets zo nauwkeurig erop krijgen?
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ik heb wel een kronkel in mn hoofd dat ik het uberhaupt ga proberen maar 2 bar overdruk is gewoonweg dom. Die officiele compressors zijn idd een soort tanwielpompen. Ik gebruik eigenlijk alleen het schoepenrad en het slakkenhuis van de turbo.

Assen ed moet ik allemaal zelf in elkaar draaien. De versnelling wil ik met behulp van een planetair tandwielstelsel doen. De aandrijving vanaf de motor met 1 of 2 v-snaren. Ik denk 2 want het zal wel wat vermogen trekken. Tja het balanceren, weet iemand nog een goed bedrijf?

Ow doordat ik alles zelf maak gaan er ook gewone kogel of naaldlagers in. Deze kunnen een stuk meer hebben dan het glijlager dat origineel in de turbo zit.

Het is een gigantische gok allemaal natuurlijk. Eerst maar eens een kleine inschatting maken van de kosten.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Vandaag mijn nieuwe schijven opgehaald. Zijn flinke jongens denk zo 5 kilo per stuk.

Image
Image
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

woei!

dat zal remmen :twisted:

toch leuk een saxo onderstel.. kan je tenminste echte schijven opzetten :D
Image

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Ja Sander ziet er goed uit hoor 8)
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Gok zo rond de ? 50 de stuk?

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

?122 voor de set. Das trouwens zonder btw want ik kreeg 20% korting.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Sander wrote:?122 voor de set. Das trouwens zonder btw want ik kreeg 20% korting.



wat voor merk en type is dat?
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

saxo100
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 545
Joined: SunMar07, 2004 6:43:43 PM

Post by saxo100 »

[quote="Joost"][quote="Sander"]?122 voor de set. Das trouwens zonder btw want ik kreeg 20% korting.[/quote]

wat voor merk en type is dat?[/quote]

Hey Joost

Dat zijn de Brembo's die ik ook volgens mij ook heb .(RS 8758 max)
(heb ik ?76 ex btw voor betaald):D

Groetjes

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Van het weekend ga ik mijn voorwielophanging bijna helemaal vernieuwen. Dieselpoten met dikkere fusees geventileerde schijven met bijpassende klauwen, gele koni's, nieuwe wiellagers en nieuwe taatslagers. Als die dan nog kloenkt dan is het vreemd.

Owja komt ook een dikkere stabi achter.

Dus na dit weekend kan ik met 80 een minirotonde nemen :D:D:D
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ik daag je uit sander :lol:

maar dan wil ik wel naast je zitten :) :twisted:
Image

Post Reply